Szia! Nekem is ez volt a problémám, nekem úgy oldódott meg hogy feltelepítettem a 9-es verziót, aztán azzal is ez volt a gond, de azon segített a service pack 2. Sok sikert!!! Utoljára szerkesztette: k_zoli, 2016.01.14. 20:08:58
Sziasztok felraktam a 3ds max 7 verziot de amikor elinditom lefagy valakinek van valami ötlete, hogy mit is tegyek???? a legújabb verzionál csak 30 verziot tudom használni
ismertek olyan emberkét aki olyan drónnal rendelkezik, amely gps koordináták alapján röptethető?
Sziasztok a CG source fa texturakhoz nemtud valaki viragbolti verziot? Koszi
Sziasztok! Van ötletetek arra, hogy miért van az, hogy a 2014-es Max-ben ha a Slate Material Editort használom, a View ablakban eléggé furán látok mindent...
Garment Makerrel lehet valamit csinálni, hogy ne csípje le a sarkokat? ( Spline-ból készült .....) THX !
Érdekes megoldást találtam erre a problémára: A telepített mappában lemásolom a 3dsmax.exe-t és ugyebár lesz belőle egy xxx másolat.exe , na és az asztali parancsikonnak meg kell mondani hogy a másolat.exe-t nyissa meg és így most jó :D hihetetlen (egy kis hiba keletkezett, a quad menüben az egér kurzor rossz helyen van, de ez legyen a legkisebb baj)
Betöltöttem a default UI-t és ugyanaz van :( Win8 at használok. Utoljára szerkesztette: k_zoli, 2015.12.25. 16:30:50
Boldog Karit Mindenkinek! k_zoli: nálam nemrég olyan ug jelentkezett, hogy unistalláltam egy plugint és jobb klikkre nem a menü jött elő, hanem vmi scriptet akart állandóan elindítani. Betöltöttem egy default custom UI-t és helyreállt a dolog. Illetve aztán betöltöttem az elmentett ui-t. Nálam ez bevált. szerintem egy próbát megér.
Boldog Karácsonyt Mindenkinek!! Egy kérdésem volna, tudom ilyenkor nem illik dolgozni, de hátha: ha jobb klikket nyomok bármikor bármilyen objektumra, az a terület, ahol a quadmenu megjelenik, hirtelen "megfagy" és onnantól kezdve az a terület úgy marad, nem látok ott semmit. Ez addig nem tűnik el, amíg be nem zárom a programot, és újra nem indítom. Eléggé zavaró jelenség, valakinek van ötlete, hogy mi okozza, és mivel tudnám megszüntetni?
Köszönöm a segítséget!
Boldog Karácsonyi Ünnepeket Kívánok!
Helló! Hogy tudnám normálisan megcsinálni, hogy olyan hatást kapjak, mintha a szövegre rá lenne terítve egy ruhadarab, de látszódjon, hogy mi van odaírva. Gondolom cloth-al kellene, de nem jól renderelte.
A gép részletezve: CPU AMD FX-7500 VGA RADEON R7 M260DX 8GB RAM Win8 64
Lenovo Z50 laptop, azóta a 9-est sikerült működésre bírni, egy service pack 2 látszólag megoldotta a problémát. Annyi gondom még mindig van viszont, hogy időről időre (nem tudom mitől függ, mivel nem mindig csinálja) ha jobb gombbal kattintok egy objektumra, ottmarad a kijelzőn az a menü ami a jobb kattintással felugrik, és nem tudom eltüntetni, csak ha bezárom az egészet és újra megnyitom. egy-két ilyen megfagyott területtel még elboldogulok, arrébb viszem amit látni akarok és nincs baj, de amúgy elég idegesítő... Egyébként netframework nincs telepítve, legalábbis én nem telepítettem kézzel semmi ilyesmit.
Komoly agyvérzés kerülget... váltanék 2011-ről 2015-re, és most ismerkedek az alap "újításokkal". Mi az, hogy ha bezárom a "Scene Explorer"-t, akkor semmilyen billentyű nem működik? "M", "Alt+W", "H", stb. És nézve a fórumokat eléggé globálisan anyázzák ezért az Autodesk-et a júzerek...
Magával az exportálással volt a probléma. de legalább most már ezt is tudom.
Arra már rájöttem hogyha megfelezem a modelt és úgy "weld"-elem az uw-t akkor tökéletes, csak hogy én az egész felületre szeretnék texturát húzni úgy viszont hibás a lightmap.
Sziasztok! El szeretném kezdeni az ismerkedést a 3ds Max-xal, de van egy nagy problémám: tegnap megpróbáltam a 3ds max 7-es verzióját elindítani, de ahogy elindítottam, lefagyott a progi. Keresgéltem itthoni és angol fórumokon egyaránt, próbáltam a -h paraméteres elindítást, nem működik. Frissítettem a VGA driveremet, a direct x-et is, nem segít. Ma a 9-es verziót is megpróbáltam, ugyanaz történik. Ahogy betölt minden az ablakban, lefagy a program. Valakinek valami ötlet? El szeretném már kezdeni az ismerkedést, de így nem tudom :( Köszönöm a segítséget!
Egy minimális segítség ahhoz, hogy az ember el tudja helyezni sebességben azt a (dual) Xeon 5650-et:
http://www.gekko-computer.de/Workstations/Intel_c127.htm Ebből elvileg még lejön a 19% német áfa, bár még nem vettem tőlük, de gondolom ezt EU-n belüli vásárlásnál közösségi adószám ellenében automatikusan csinálják.
Hát új gépnél nem is éri meg! De használtan a németeknél már lehet venni 800 EUR környékén dual X5650-es gépet 24-48GB rammal, azért ennyi pénzből nem lehet kihozni egy új desktop gépet ilyen teljesítménnyel. Egyébként én is úgy gondolkodtam, hogy mivel a prociknak saját memóriamoduljaik vannak, ezért egy kétprocis gépbe 2× annyi memória kell. Persze lehet, hogy a parasztlogika itt nem igaz.
Ha azon töröd a fejed, hogy duálos rendszert építesz el kell keserítselek. Nem éri meg. Legjobb esetben is a sima desktoppal megegyező árra fog kijönni a 1 gigahertz költsége. Vagy két éve én is ebbe az irányba forgolódtam, de a végén csöndes elismeréssel adóztam az intelnek a zseniális árképzésért.
Azért attól is függ, hogy hogyan van a memóriavezérlés megoldva. Egy átlag xeon rendszerben szerintem a prociknak saját memóriájuk van, azaz procinként kell számolni a memória igényt.
Nem. Minden szoftver hasznal magonkent egy kis extra memoriat (tls, stack, stb), de az altalaban elhanyagolhato mennyiseg a teljes memoriaigenyhez kepest. A te esetedben is igy lesz.
Ezzel kapcsolatban kinek van tapasztalata: Ha van egy projektem, amit egy 4 magos 8 szálas procin renderelve 16gb memóriát használ a gép, akkor egy dual procis 2×4 mag 8 szálas rendszeren 32gb-ot kajálna? Jól gondolkodok? Vagy csak részben igaz?
nah viszont ha tok kezdo vagy es van keret egy normalis mondjuk i5 os laptopra valami nem integralt video karival akkor azt vegyel.. mire eljutsz oda hogy feszegeted a gep hatariat (persze rendesen megtanult workflow es optimalizalas utan) mar siman cserelni kell a teljes hardvert mert elavult lesz.. szerintem
Teljesen kezdő vagyok, januártól állok neki megtanulni, csak azért szerettem volna laptopot, mert valamivel komfortosabb vele az élet, pl. bárhová el tudom vinni. De akkor marad a PC. Köszönöm a válaszokat!
Izmos processzor, sok memoria. Laptopban merve ez 1,5x-es szorzo minimum az asztali gephez viszonyitva (nem utolso dolog, hogy egy asztali gepet barmikor bovithetsz mig egy laptopot elegge maceras) Amugy meg egy SPHERE kihozhato par szaz polygonbol es kihozhazo negymilliobol is. Az elobbire eleg egy Pentium 2-3 is mig utobbira mar erosebb vas kell.
Amit leirtal nem tudni milyen szinten vagy. Eleg egy-egy "lowpoly" helyiseg latvanytervre vagy komplett jelenetek tobbmillios polygonigenyere/modellezesere kell a gep. De mindenkepp hanyagolnam a laptopokat a tobblet ar miatt.
Az oké, hogy zabálják, de én arra lennék kíváncsi, hogy ki milyen gépet (laptopot) használ; szóval konkrét típus érdekelne. Vagy vegyek inkább PC-t, mert azt gyakorlatilag olyan hardverből rakom össze, amilyenből akarom?
hat ezek a progik zabaljak az eroforrast szoval izmos laptop kell ala.. ami penzed van nyugodtan rakoltheted es meg igy is keves lesz.. foleg a videokartya tekinteteben.
A 3D smax-ot használókat kérdezem: használ valaki lapotopot a 3d smax-hoz, és ha igen, melyik laptop az, amivel jól is fut a program?*** *** persze nem pl. a 2004-es verzióra gondolok, hanem legfeljebb a 3d smax néhány éves verziójára
(nyilván egy PC lenne a legcélszerűbb, viszont én mégis laptopot szeretnék, de egy csúcsgép 300 ezer körül mozog, annyit meg nem akarok költeni rá)
Köszönöm!
Hali! új vagyok max-ban és valahogy szeretnék több materialt látni renderelésnél. valakinek ötlet?
Create shape from selection miutan kivalasztottadcaz edgeket..
Üdv. Edge-eket hogyan tudok "kopipasztolni"? Mert ugye a Ctrl+V az egész objektumot klónozza. Szeretnék egy komplexebb tárgyból csupán pár vonalat kiemelni a saját dolgom megkönnyítésére, azért kérdem.
igen auzt néztem én is, ezért írtam, hogy lehet, hogy fixáció a részemről. ami még furcsa, hogy az épület előtti ködfoszlány és a messe lévő fa előtti ugyanolyan mértékben takarja a mögötte lévő dolgot.
Lehet az összenyomott perspektíva miatt (50mm objektív), a fák "mellett" látható ködfoltok valójában jópár méterre vannak tőlük, ha csak a volumetrikus passt nézem sem látszik semmi erősebb árnyék bennük. Ellenben a zseblámpa fénye/árnyéka jól kijön.
De lehet, hogy mint minden rendes építésznek be van égve egy hibás kép az agyamba és azt kérem számon. A fák körül várnék valami történést(volumetrikus árnyék, vagy mi a szösz), de mondom lehet, hogy csak fixáció :-)
Haha, akkor pont nagyon nemjó, mert a teszt lényege az lett volna, hogy ez mind egyben van renderelve, nem kell vele utómunkában trükközni, magától "összesimul". :D
Nagyon kihalt a fórum :) NFR! (volumetrikus shader teszt volt a rétegzett ködre egy összetettebb projekthez, olyan, amilyen.)
A 2016-os max alatt, ha megnyomom a "H" gombot a Select from scene ablak mindig a bal felső sarokban jelenik meg, holott behúzom középre, és ott zárom be. Másnál is ilyen?
nem akartam, hogy olyan lámának nézzen, hogy még meg sem tudok nyitni normálisan egy fájlt de végül is írtam neki elvileg meglett a probléma oka valami külső renderelőt használ amiről megfeledkezett szólni még csak letöltöttem nem volt már kedvem telepíteni majd holnap kiderül ha nem akkor guglizhatok köszi
köszönöm a válaszokat azért mielőtt írtam próbálgattam mindenféle nézetet köztük a Shaded is de csak a "vonal rajzok"-nál látom a dolgokat közben néztem nem is 4 dll-t hiányol hanem 8-at és igen renderes dll-ek is vannak köztük ez lehet attól, hogy ő futtatott valami scriptet ami nálam nincs fent vagy egyszerűen sérült a fájl? betanulási fázisban vagyok egy srácnál nem akartam, hogy azt gondolja, hogy milyen láma ez a gyerek már az első lépésnél elakad írhatok neki, hogy nem sikerül megnyitni normálisan? kösz még egyszer
Esetleg átállíthatod Realisticről Shaded-re, így "minden be lesz világítva" a Viewporton.
ja még annyi, hogy a fájl betöltésekor missing dll-ekel indul konkrétan 4-et hiányol valami light is van közte lehet ez a baj?
Sziasztok! lenne egy sürgős egyszerű láma kérdésem szóval átküldtek egy lakás modellt amit ha megnyitok csak egy sötét objektumot látok pedig elvileg be van világítva néztem a light listát is be van kapcsolva a fény tettem le új fényforrást is de realistic nézetben csak nagy sötétség van és a renderelésnél is 2014-el csinálták nekem 2015 volt fent de telepítettem a 2014 is már mondom hátha de ugyanúgy semmi gondolom csak egy pipát kéne tenni valahová, hogy bevilágítsa csak fogalmam nincs, hogy hol keressem vagy hogy keresek rá googliban szóval: segítség kéne előre is kösz
Most szaros 45Gb-on hülledeztek?! Miből fogják fejleszteni az új vinyókat, ha itt sóherkedtek a fájlméretekkel. :-)
csak kis érdekesség: sikerült egy relatíve egyszerű jelenetet max-nak 45GB-ra(!!!) menteni. Móka kedvéért kiváram. Gondoltam, valami sunnyog a háttérben, így aztán az összes geometriát kiexportáltam obj-be, majd vissza, és ugyanaz a file 32MB lett.
Néztük a trial-ját annak is. Nagyon jónak tűnik, viszont körülményes használni. Mindent graph szerűen kell szerkeszteni, ami lassítja a munkát.
No, végül a Forest Pack mellett döntöttem, megvettem. Tapasztalatok: - Baromi gyors, sokat fejlődött a 2.x óta. - Jó template-ek vannak benne, egy kattintással tud 10 féle füvet, murvát (!!!!), köveklet, virágos mezőt, stb... mindezt nagyon konszolidált memóriafelhasználással (bár ez talán inkább a vray erénye) - Egyszemélyben helyettesíti a vraypatternt és a multiscattert is. - Tud vonal mentén is generálni scattert, akár térbeli felületre is, hajrá tujasor, sövény!
Igen a multiscatter-ben. De a forest-ben nem tudod ezt megcsinálni(vagy csak nagyon körülményesen), mint ahogy nem tudsz vonal mentén szórni(arra ott a railclone :-) ) és még sok egyéb multiscatter-es trükköt sem. Cserébe egymásba tudsz ágyazni forest objektumokat, gyorsabb a képernyő kezelés, jobb a memória kezelés stb.
Ez az edge mode tényleg roppant hasznos újítás volt, de két darab scatter használatával azért eléggé jól ellen lehetett tartani ennek a nemkívánatos jelenségnek. (egy ami az élektől távol szór nagyobb foltokat, csomókat, egy pedig ami az élekhez közel szór kisebb csomókat, fűszálakat )
Az legújabb forest pack nagyon megnyerőnek tűnik. A 2.x verzió óta nem használtam, mióta belekódolták, hogy időnként tüntesse el az ojjektumokat, de látom, hogy nagyon sokat fejlődött, és az edge mód tényleg kihúzza a füvesítés méregfogát.
egyébirát a "fűgyártásnak leginkább az a titka, hogy ne szálanként akard szétszórni, hanem csomónként. A forestpack ebben nagy előrelépést, azzal, hogy bekerült az edge opció.