Jaj, ne legyél már ilyen finnyás:-). Amúgy nekem -mint alant írtam is- mindig ott szakad el a cérna, hogy nézem a sending data(vagy mi) feliratot, majd megunom és visszatérek a hagyományos offline renderhez. Pedig árnyékokat belőni nagyon jó volna az online és ha működne rendesen, akkor igen nagy ívben tojnék arra, hogy zajos. Most az intel akciósan 500 dollárért szórja ki a xeon phi-t, lehet, hogy az a megoldás:-)
Igazából szerintem, ha nincs extrém adatforgalomnak kitéve és elég szabad hely van rajta hagyva akkor előbb megy tönkre a vezérlő minthogy a szektorok élettartama lejárna, vagy előbb kell upgrade mert kinőtte a user.
Nekem a nyáron volt két éves, Összes Olvasott Adat,"2 557 MB, 2 299 198 MB telepítés óta (2013.09.29.)" Összes Írt Adat,"1 221 MB, 675 504 MB telepítés óta" Napi átlagos olvasás,"5 409,88 MB" Napi átlagos írás,"1 589,42 MB"
Bocs, ha belevau,de én is nézegetem az SSD-ket és az egyik samsunk SSD-nél azt irták, hogy az élettartam ha napi 100gb-ot másolgat az ember akkor olyan 14 évig birja és 10év garit is ezért addnak rá. Persze tudom,ez nem azt jelenti, hogy nem romolhat el elöbb,de még mindig kevesebb esély egy sérülésre mint a vinyoknál a szállitás közben összekarcolódó tányér.
Vagy valamit rosszu ltudok?
Köszi az infót, hát igen mindenhol azt a fránya élettartamot említik :-( Tárolni semmiképp nem szeretnék rajta, maximum proxy file-kat (ideiglenesen) Amit belinkeltél elég "pofás" vas :-)
En meg mindig ott tartok, hogy SSD-re bizni tartosan adatot nem erdemes. Rendszernek vagy gyorsitotaraknak jo. Lehat maradi vagyok de nem kifizetodo hosszutavon. Persze gyorsan ir es olvas, de amortizalodik is minden iras olvasasnal es a Gb/Ft sem mindegy. Atmenetileg mig tart a projekt rakhatod ra az adatokat, de tarolni ne tarold rajta.
Hali! Kérdezném, hogy Ti miképpen használjátok az SSD-t? Mármint az érdekelne, hogy a pl. a proxy file-kat oda érdemes menteni? Elvileg onnan gyorsabban kezeli, mint sima hdd-ről. De, ha oda akkor meg jó lenne 1 plusz partíció ssd-n. (?) Mos készülök beszerezni egyet csak azért kérdezgetek, mielőtt nekiállok partícionálni.
Kipróbáltam direkt egy archviz fileon, 1 villa és vendégház egymás mellett, sok növény (most, hogy már van multiscatter support is, kcisit értelmezhetőbb a dolog...), erdősáv, bokrok, bent a kültéri képekhez elégséges bútor, és kb. 5 perc volt, amíg nekilátott a számolásnak. Hát nem egy gyorsvonat, de ha fut a session már nagyon gyorsan teszel bele új dolgokat, veszel ki régieket, csak az egészet újra ne kelljen neki töltenie.
a switch amúgy max 20e lesz. a rendszer árát vagy az alaplap, vagy a vezérlő, vagy kettő együtt löki meg. ja meg egy rendes szerver ház(amiben nincsen minden kacat, csak szép winyó fiókok csinos ledekkel)100e-től indul(kurvaannyukat).
Ettől független én javaslom 10Gbps rendszer beszerzését. Valami brutál sci-fi külsőt kap minden az SPF+ kábelek csatlakozóitól.
A switch olcsó. TP-Link! :) de ha neked Cisco kell,... :P
Alapesetben teljesen jól működik, hogy minden gépet legalább két hálókártyával kötsz be a rendszerbe, de ez 10+ gépnél már kezd nagyon szövevényessé válni. A 2Gbps-es 250MBps sebesség teljesen helytálló, ezt kihasználni akkor fogod, ha minden gépben SSD megyen, az ajánlott NAS pedig nagyjából 250-et tud outputon, nagyon penge vinyókkal többet is, de ott erősen megy felfelé az egész rendszer ára.
És ahogy Putyi írta, minimum 500-at érdemes/kell beletenni, azzal kapsz egy jól skálázható rendszert, amit 100-200E-es csomagokban tudsz tovább bővíteni, ahogy nő az ígény. Valamint ajánlom, hogy ne sajnáld a pénzt a kábeltől sem, érdemes németet venni, Cat 6-ost, rendesen árnyékolt csatlakozófejekkel, ahol valóban ügyelnek rá, hogy a csatlakozó árnyékolás és a kábel árnyékolása között legyen fizikai kapcsolat... Kínaiban ugyanez nem volt meg, hehe... Ez egy kb. 10 gépes rendszernél megint plusz 50-60 ropi.
Sajnos a 10Gbps-es ethernet adapterek még drágák. De realistán drágák, mert kb. 10x annyiba kerülnek, mint az 1Gbps megoldások.
Ha jól számolom, egy 2gbps szávszélesség = 250 MB/sec. Ez csak elméleti adat? Mert ez még így is gyorsabb, mint a jelenlegi vinyóm irási sebessége. Így egy négylemezes NAS 4 vinyóval, switchel együtt kijönne cirka 300-ból. Vagy ez a sebesség még visszalépés lenne a helyi adattároláshoz viszonyítva?
Na itt látszik, hogy hálózatépítésben csak alapismeretekkel rendelkezem. Ha jól gondolom, akkor a költségeket a NAS+vinyók árán az löki meg rendesen, hogy már 2 gép esetében is egy minimum 12 portos switch kell gigabites sávszélességgel.
A summázás félreértésen alapul. Az alapfelállás az, hogy munkagépen nem tárolunk adatot. Ez egyfajta axióma, keretrendszer, amin belül a megoldást kell keresni. Ha a gépeden tárolod az adatokat és ketten dolgoztok együtt, akkor gyakorlatilag újra szembesülsz a hálózati megosztás problémájával, súlyosbítva azzal, hogy a munkagép erőforrásait is meg kell osztani. De ez a helyzet akkor is, ha több gépen dolgozol. Tehát a summázat helyesen úgy hangzik, hogy a hálózati adattárolás mellé az adatelosztást is meg kell oldani. Az általam ajánlott nas 4 hálózati csatlakozóval rendelkezik, tehát kb. 4Gbps sebességet tud. Az sem szentírás, hogy a munkaállomásokban csak egy hálókártya lehet. Magyarul, egy gyorsabb hálózat összerakása azért nem olyan ördöngösség, persze az még nem a 10Gbps. Az a fél millió, amit írsz, az igazából a minimum összeg, amit erre kell, lehet fordítani.
Hát..... én ennek már csak a felét értettem, azért köszi az információkat. Summázom érthetően: -Ha 1gbps sebességű hálózatom van, akkor hiába gyors a NAS, az mindenképpen visszalépés lesz egy helyi vinyóhoz képest. -10gbps hálózat nagyon drága. -Hacsak nen szán rá az ember fél millát, célszerűbb a helyi adattárolásnál maradni, ha a sebességet helyezzük előtérbe. Jól értettem?
A raid 5-nek egyetlan nagy hátránya az írási sebesség. Alapesetben ez egy vinyó sebessége. Ezt próbálja mindenki a maga módján megkerülni. A dedikált raid kártyán pool-t lehet létrehozni, míg a raidz raid 1 -ben ír először, majd később szétosztja a fájlt(ez is egyfajta pool).
Magában a raid 0 elég túlhaladott és drága. Raid 5-ben vagy annak a mutációiban kell gondolkodni(raid Z). Igaza van Al-nak, hogy a szűk keresztmetszet a hálózati sebesség, viszont, ha olyan alaplapot veszel, amiben sok pci port van, akkor belerakhatsz sok hálókártyát. A win, meg a freenas is nagyon rugalmasan kezeli az aggregation-t.
Hacsak nincs rá *nagyon* sok pénzed, mindig a hálózat sebessége lesz a szűk keresztmetszet. 1gigabit bakfitty. Aggregáltan lehet 2. Szuper. Három-négy gép közé 10GBps hálózatot építeni már több, mint egy ilyen NAS.
A RAID-re a vinyó bekrepálás elkerülése miatt gondolok (raid 0), nem a sebesség növelése miatt. Az általad javasolt megoldás saját gépben biztos gyors, de a másik két kollégánál megint csak a hálózat sebessége lesz a szűk keresztmetszet, nem? Jó kis cuccot linkeltél, nem gyenge az ára.
Nincs valaki véletlenül köztetek, akinek lenne egy kicsit részletgazdagabb, mozgó Otto-motor modellje, 6-8 hengerrel, és meg is osztaná velem a projektjét? Találtam egy ingyenes C4D projektet, de hiába próbálom OBJ sequence-kent exportálni, importnál a 3D Max csak gondolkodik, aztán meghal. FBX-nél meg nem jön át minden. Köszöntem! ([email protected])
Pontosan.
Vegyél egy ilyet: https://www.synology.com/hu-hu/products/DS1815+. A raid-os valamivel ne szarakodj, mert kb. ugyanannyiba kerül, csak legalább jó sokat szívsz vele. A legolcsóbb megoldás viszont egy olyan alaplap, amin van legalább 8 sata -as port, és fölraksz egy freenas-t. Ez munkában félúton van a raid kártya és a dedikált nas között.
Van tapasztalata valakinek központi adattárolás terén? Pontosabban elmondva a terven az lenne, hogy ha 2-3 ember dolgozik együtt, akkor a .max fájl és a textúrák is egy NAS szerveren lennének tárolva, ez ésszerűbbnek és gazdaságosabbnak tűnik egy RAID-es adattárolás felépítése szempontjából. Viszont: sebességben mekkora visszalépés ez egy helyben HDD-n tárolt módszerhez képest?
Halihó. Lenovo G510 laptopra ti melyik studio maxot ajánlanátok ? i5-ös processzor van benne, 4GB ram és jelenleg az alaplapi videokártyát használom ami egy Intel HD Graphics 4600, windowa 7 64bites oprendszerrel
Valaki arra talált már megoldást, hogy a jobbgombos menű ne tünjön el? igy nem lehet semmi értelmeset alkotni ha gombokra vadászok. 2011-es max 64bites rendszer win7 és amd VGA 13.9 es driverrel a 4850es VGA-hoz ez az utolsó támogatott.
dehogy nincs! csak mindig kidobnak újabb verziót és nem tudom tartani a lépést :-)
Hááát igen ez egy olyan téma, amiről oldalakat tudna írni innen szinte mindenki (megrendelők hozzáállásáról), - tisztelet a kivételnek - de sajna úgy veszem észre ez is olyan dolog, ami nem fog változni egy jó ideig még :-( Nekem csak az nem fér bele a fejembe, honnan a fenéből veszik, hogy 1-1 látványterv pikk-pakk megvan? Másik meg az a fránya mani, de ez szerintem megint csak az előző mondatomhoz vezethető vissza (időarányosság). Pont a héten is (megint) belefutottam olyanba, hogy srác (ismerősnek az ismerősén keresztül) utolért, hogy sürgősbe, másnap délutánra kellene neki vmi látvány egy fabodé árusítóhelyről ,de én vagyok a 4. már akit megkeresett, mert a többiek nem vállalták. Nem nagy szám tényleg kis 3d, fotóba helyezve. De mégiscsak idő.Amíg meséli az elképzelsét én közben agyalok a piszkos anyagiakról, mikor közlöm, le volt hüledezve: huh ez ennyibe kerül, de neki nem kell nagy vami csak úgy nagyjából rajzoljam meg, ő csak pár ezerre gondolt. Ilyenekből van jópár :-( akinek rögtön kell, de szinte igyen, mert Ő azthitte ez olyan gyorsan, könnyen megvan.
Ez most valami gyosan terjedő vírus az építészek és kuncsaftjaik körében. Azt gondolják, hogy ez egy gombnyomás és kész, abba nem gondolnak bele, hogy egy játék fejlesztése mennyi idő. Ha meg meg sem röccen a gépén, vagy nem úgy néz ki, mint a render megy a duzzogás.
Nézegettem én is, elég jó kis scriptjei vannak a srácnak.
más: a héten már második kuncsaft (mind2 főnök haveri köréből) azzal jött, hogy ő is forgatni akarja otthon 3D-ben az épületet, mert akkor olyan jól néz ki, tudja mutogatni. Mondtam kaptok pár képet, különböző kameranézetből és ennyi. Én voltam a hülye amúgy, mert mutattam nekik perspective nézetet :-(
Olyan hibat lattam ma maxban amitol az allkapcsom lezart... Kijelölnék egy objektumot es egy teljesen masikat jelol ki amelyik semmilyen kapcsolatban nincsen a kijelolendovel... Ezt mi okozza? Csak egy merge tudta megmenteni a jelenetet...
Köszi a tippet, bár még nem találok a driver-t a neten, alapból meg nincs a listámban. Van egy letöltő link esetleg? A 3DS MAX 9-t használtam eddig, azzal is előjött ugyanez a hiba, ezért váltottam 2009-re, hátha attól elmúlik, de nem.
Nem Messer, hanem Morava FSX-hez :)
most látom a fájlnevet , de az sem rossz, mindegy csak repülő legyen :)
Sajnos nem tudom mitől lehet,de nálam a 2011esnél a jobbgombos menü csinál hasonló jelenséget csak ott programon belül eltünik és csak akkor válik láthatóvá ha az egeret fölé viszem,de igy elég necces kitalálni,hogy hol melyik menü van.
Amugy ha jól látom a részleten egy Me262-est készitesz? jónak néz ki lehet látni belőle többet is?
Tud valaki megoldást az alábbi hibára ? A képernyő egy része egyszerűen "lefagy" és kitakar mindent ami mögötte van. Csak a program újraindítása segít, de aztán újra előjön. 3DS MAX 2009 a program. A hiba teljesen véletlenszerűen jelentkezik, hol 1 perc után hol fél óra után. A hiba elhelyezkedése és mérete szintén teljesen változó.
Az is lehet, hogy közkívánatra visszatették a 2014-esbe ezt a "funkciót". :-)
a max 2014-ben vagyok egyébként, így itt is jelentkezik a jelek szerint... a gond nem az volt, hogy nem emlékeztem a scriptre, hanem nem gondoltam rá, hogy ez lehet a háttérben
A notetrack probléma a2013-asban már nem jelentkezik, de addig nagy szopás volt. A múltkor már ajánlottam bencsab-nak a cleaner nevű kis scriptet, de úgy látszik elfelejtette, pedig az utóbbi idők egyik leghasznosabb alkalmazása.
Okulásul a csapatnak: Négy óra baszakodás után úgy tűnik, hogy az alábbi megoldás segített: http://area.autodesk.com/blogs/maxstation/n170-filebloat-removing-lots-of-empty-retimers
Ilyet még nem pipáltam: van egy viszonylag összetett jelenetem. Ebbe szeretnék merge-el beemelni egypár objektumot egy másik fájlból. Az alap fájl simán kinyitja, a bemergelendőt is külön, de ha megpróbálom bemergelni, akkor kiakad rajta a max. A proci pörög, a memóriafoglaltság semmit sem változik. Ezzel baszakodok már két órája. Van olyan limit a programban, hogy objektumok maximális száma egy jelenetben?
Sziasztok! Készítettem egy földgömb-szerű 3D modellt 3DsMaxxal egy honlapra. A modell kész van, de a többiben elakadtam. Abban szeretnék segítséget kérni, hogy hogyan tudnám adott honlapra felkovácsolni ezt a modellt úgy, hogy az oldal látogatói tudják forgatni a gömböt erre-arra. Gondoltam az SVG-re. Tudok valahogy SVG-be exportálni Max-ból? Ha igen, hogyan? Mert nem találtam eddig semmilyen megoldást rá. Esetleg másmilyen megoldások is szóba jöhetnek. Köszi a segítséget előre is.
Ahogy Bencsab is mondta, bár serintem nem annyira vészes a helyzet. Attól függ, mire használod. Egy középkategóriás VGA-n (60-80E HUF) már elfut olyan sebességgel, hogy fények, anyagok állítgatásához használható közepesen bonyolult jeleneten. Egy GTX 780-al már kifejezetten használható szintén előnézetre. Ha pedig ugyanebből kettő van, akkor gyakorlatilag tökéletes előnézeti eszközzé válik, és bizonyos megkötésekkel végleges renderre is teljesen alkalmas. A végleges render dolgot értem úgy, hogy az RT korlátozásai, és nem a sebessége teszi még alkalmatlanná, hogy komoly munkakörnyezetben végső képeket renderelgessen vele az ember.
Véleményem szerint egyértelműen a GPU renderelés fele kell mozdulni. Kis és közepes stúdióknak is sokkal jobban skálázható, tervezhető, és valahol 6-8 felső-kőzép kategóriás GPU körül iszonyatosan nagyot fordul a világ. :) Más kérdés, hogy egyelőre az Octane az, ami használható. Bár aki jól elvan VRay-el, annak az Octane is kézreáll.
Ne táplálj hiú reményeket a VrayRT nagyon gyengén muzsikál a jelzett árkategóriájú kártyákon. Egy GTX780 SLI rendszeren már úgy-ahogy elpötyög, de ott szerintem kérdéses a megtérülés. Ha ezek ellenére mégis RT mellett teszed le a voksod, készülj nagyy adag türelemmel.
Tudtok nekem segíteni (3ds max) Vray RT témában? Videokártya cserét fontolgatok, a keretek sajnos adottak,( max 60eFt). Eddig GTX660-as kártyát nézegettem, mert elvileg ezt (és a CUDA-t) jobban támogatja a RT. De egyre szinpatikusabb kezd lenni az AMD R9-es széria is R9 270 2GB. Ugyanakkor sehol nem találok olyat videót, beszámolót, stb, ahol egyértelműen kiderül, hogy JÓL működik AMD R9 kártyán a RT. (Egész pontosan egy darabot találtam, ahol a Vray 3.0 RT ment egy R9 290 kártyán, de hát ugye az egyelőre több, mint amit szánnék rá, és nem tudom, hogy milyen hegesztés ment a háttérben, hogy egyáltalán elinduljon) Ti mit ajánlanátok? vagy mik a tapasztalatok? (tudom, vegyek Titán, de hát váccság van, meg recepció, meg kisgyerek, és jön a tél :D) Ezt a kettőt néztem eddig (sorry, 30 napig nem tudok url-t beszúrni): http://ipon.hu/webshop/product/palit_ne5x66001049_gtx660_2gb_gddr5_pcie___________/299348 http://ipon.hu/webshop/product/xfx_r9_270a_cnfc_r9_270_2gb_gddr5_pcie/580020 Utoljára szerkesztette: bognor, 2014.10.14. 13:53:51
Köszönöm a válaszod. Ki fogom próbálni és visszajelzek az eredményről.
Tetszetős, viszont a szememnek kicsit sok a fehér. Dehát végül is nem lehet fekete egy fogászat. Lehet, hogy ez a rohanó mai világ miatt, de nekem kicsit lassúnak tűnik a videó.
Az állóképeket pár hónapja mutogattam itten, ha jól emlékszem. De most volt egy fél nap, hogy összefűzzem, és rendes köntösbe csomagoljam az animációt.