Ma éjjel meghekkelték a szerverünk. Gyakorlatilag az egyik RAID köteten minden filet tönkretettek, ami kötet sajnos pont a Work volt, úgyhogy az elmúlt két évünk munkásságának oroszlánrésze kuka. Backup volt, de sajnos online (fizikai sérülésekre, meghibásodásokra készültem, nem arra, hogy valaki jön, és kalapáccsal szétver mindent...), és azt is megtalálta. Lehet a "work", mint név volt trigger a cuccnak. Okos...
Úgy fest, mintha beleírogatott volna valamit a fileokba. Lehet csak a headereket cseszte szét. Kérdésem az lenne, hogy van-e valakinek itten tapasztalata ilyen jellegű adatmentésben.
:) A régi CCS-ből volt bent egy sor, ami a beviteli mezőre fehér betűket írt elő. Nem értem, hogy miért csak azt érvényesíti, a többi szabályt miért nem. (beviteli mező háttérszín a banner színéhez volt állítva, stb... ) No, majd kap egy redesignt a banner is, páran itt nekiveselkedünk, seccperc kész. :D
Rhinoban nem van papirter :) Atmeretezes utan jo, ha nem kell ujbol berangatni a meretvonalakat egyesevel. Amugy nalam a Rhino az egyik kedvenc multi tool.
Ferihegyre terveztek kavezot es annak a tetejere/frizre kellett nyomatot csinalnom (Alul viztintes ovalis, felul szinten ovalis, de szembol nezve a hosszu oldala szep ivben gorbul. Nemet epitesziroda nem tudott teriteket adni. Rhinoban kiteritettem ugy ket perc alatt. Majd az epitesziroda visszakerte a teriteket, hogy nekik is meglegyen. Alapteruletre nezve az ovalis ugy 25m x 6m volt. Szoval nem lett volna vicces kiserletezgetni a probanyomassal. Szerencsere elsore jo lett :) )
A Banner csak nálam nem jelenik meg, vagy ez a helyzet mindenkinél?
hat nem tudom a korabbinal is mukodott a telefonos resz.. mar egy ideje terveztek hogy at designoljak csak nem lehett sejteni hogy ennyire fossra... (egyetlen ertelmes dolog hogy megjelent a nem vip tagoknak is a szerkesztes)
Csak egy apro visszajelzes arrol amit irogattam. Hatha valaki hasonlo cipoben jar vagy kerul. Megoldas: 1. Maxban elkeszul a tomegvazlat a butorrol (render es latvanyterv) 2. Tili-toli-val egyidejuleg elkeszul inventorban a parametrikus butor es minden modositas mar csak Inventorban keszul el es inventorbol exportalodik Max-ba. Texturazas vagy Max—ban vagy inventorban (ez meg keplekeny). A lenyeg hogy itt mar gyakorlatilag meretezett rajzok vannak papirterben, ha valaki erti az Inventort barmi modosul. 3. Mindenki mosolyog. (Designer/Asztalos/megrendelo) A lenyeg, hogy tomegvazlat utan mar minden Inventorban keszul es onnan kerul vissza a Max-ba. Maximum egy-ket feluletet kell texturaval/UV val ellatni, ha az szukseges (bar szerintem ez inventorban is megoldhato es akkor meg ez sincs, csak a helyere kell rangatni). Ez egy olyan ont he fly megoldas ami meg finomitasra szorul, de majd referalok, ha elesben is bevetettuk.
Hát itt mi van...., jó ez a szürke alapon fehér hozzászólóablak:)
Sziasztok! 3ds max 2014-ben szerettem volna kipróbálni azt a populate dolgot. Viszont amikor rajzolnám az emberkék útvonalát, akkor nem is csíkok látszódnak, és Simulate után nem jelennek meg az emberek sem. (kép: http://kephost.com/image/Z2D )
A másik dolog, hogy ha lerakok egy Free light-ot, akkor nem bírom állítgatni a következõket, vagyis bírom csak rendernél nem változik semmi. (kép: http://kephost.com/image/Z2d )
Kipróbáltam a 2009-el is, azzal sem. Régen a sima 9-el próbálkoztam, azzal ment, bár lehet valamit kihagyok.
Akkor én kérek elnézést, hogy (bár OFFtéma),de érdemesnek találtam a társaságot, hogy talán szakmához kapcsolódóan tudnak segíteni egy kicsit.A képet is ezért tettem be,mert eléggé szokatlan a beton szarufa ,mer akit kérdeztem mindenki azt mondta hogy ilyet még nem látottt. Ugyhogy ezért a tanácstalanság.
DE akkor off vége!!
putyi egy kis iróniával szándékosan szakkifejezésnek tûnõ szavakatt rejtett el a szövegben. kell=kell IG=így
A lentebb látható rajz derékszögû element Kelly fejjel lefelé betenni és megfelelô csavarral dübellel rögzíteni a falhoz. Az IG kialakult akasztófaszerû cucchoz Mar tudod alulról rögzíteni az ereszdeszkázatot és a rovarhálót. Ha nagyon biztosra akarsz menni, akkor T alkúvá bôvíted a der3kszöget és a font részben kialakítasz egy diafragmát.
Csak pont ez a gondom, hogy a szarufa nem fa hanem beton, igy ahhoz nem tudok semmit sem szegelni, sõt a tetõlécek is drótozva vannak hozzá ami fogja a palát.Ezért ha ahhoz rögzitem és nem birná el a dobozt és eltörik a drót akkor meg a tetölécet huzza magával és jön a tetõ is vele.
Elég csak a szarufához rögzíteni. A vízszintes elem lehet szarufa szélességû, oldalról szeglemezzel vagy alulról csavarra rögzítve a szaruhoz, a függõleges pedig két oldalról léc fogópár szegezve.
Nem a formával van gondom hanem hogy hogyan rögzitsem fel, mivel szegelni sem csavarozni nem tudom normálisan. MErt ugye a 10cm szigetelésbe nem máll meg a betongerendába meg megint nem tudom és megfurva meg félek, hogy szétfesziti és széttörik a gerenda.
Elég off,de Pár ember épitész körökben mozog ha jol tudom vagy legalábbis tervez épületeket .
Szóval van valakinek ötlete, hogy hogyan lehetne kivitelezni és felfogatni fa dobozolást a tetõ alá ? Nehezitõ körülmény a falon 10cm-es szigetelés a tetõgerendák meg betonból vannak. Mert igy a verebek befészkelnek és kieszik a szigetelést meg odahordják a fészeknek valót és a bejárat elött televan füvel tollal meg a kikotort szigetelés darabokkal. Ide kéne a dobozt felrögzíteni.
A minap felfedeztem, hogy a VrayCamera clipping plane-t lehet minuszba vinni. Ennek konkrétan milyen körülmények között lehet értelme?
(ha valaki nem tudta volna még, nem okoskodásnak szántam)
Errõl jut eszembe:
Ha valaki akad itt, aki Nuke-al összetettebb dolgokat kompozitál, és VRay-el renderel exr-be, mielõtt bármit tenne, az elsõ lépése az legyen, hogy a VRay block módban kiírt EXR-jeit konvertálja át ccanline módúvá. Sajnos VRay nem tud scanline exr kimenetet, Nuke viszont nem tud blokkokban olvasni, így az egész exr-t be kell olvasnia, mielõtt bármit tudna vele kezdeni. Scanline exr-t viszont tud scanlineonként adagolni magának. Sokat fog gyorsítani az I/O-n.
Akkor számít, ha rendernél szükség van rá. :) Sajna 32GB ramnak is a végére lehet érni, és ez csak egy a sok közül. Mondom egy nagyon más jellegû példát, ami nemrég elõjött: egy 2.5K kompozit leszámolása 43mp, framenkénti olvasás/írása 8 csatornás EXR-ben "lassú" SSD-re 47(!)mp, gyors SSD-re 21mp. Ha több ezer framet kell átpörgetni többször, akkor ez a 28% gyorsulás elég sokat könnyít a dolgon. :)
Még nem ástam bele magam ebbe, de emlékeim szerint használat közben nemigen veszel észre különbséget a lassabb és a gyorsabb ssd-k között, magyarul nem a sávszélesség a szûk keresztmetszet.
Tényleg, jut eszembe kezdenek szállingózni az m.2 csatolóval szerelt alaplapok. Érdemes ssd végett azt választani, ha valaki most újít gépet, gyo-o-ors.
Hát igen, valahogy így kellene kinéznie a VRay Flake shadernek is. A stochasztikus részével nincs gond, de a részecske reprezentációja kicsit nevetséges, látszik, hogy gyorsan összecsapták.
Ökölszabály, hogy nincs olyan, hogy túl sok RAM. :)
Proxyt annak idején arra találták ki, hogy lényegesen csökkentse egy jelenetben a memóriafelhasználást azzal, hogy a geometriának csak referencia térrészeit tárolja el a és amikor a raycaster egy ilyen térrészhez ér, akkor az ahhoz tartozó geometria adagot on-demand tölti be vinyóról. Ha befér a a jelenet a memóriába, akkor proxyval renderelni lassabb. Ha nem fér bele, akkor csak azzal lehet.
a proxy nem kifejezetten, vegy legalábbis nem elsõsorban a memória használat csökkentését szolgálja, de errõl Aldaryn bõvebben és pontosabban fog írni. Jelenleg az instance másolatokkal nagyjából ugyanazt éred el. A proxy használat a munka közbeni megjelenítést segíti, magyarul nagy modelleket gyorsabban tudsz mozgatni.
A memóriából természetesen gyorsabb a beolvasás, de ez nagyban múlik a program memória menedzsmentjétõl is. Például egy idõben azt vettük észre, hogy hiába beleférne a jelenet a memóriába, a proxy-kat a page file-bõl olvasta a program, jelentõsen lassítva ezzel a rendert. Ezen mostanra túlléptek(azt hiszem).
Mondtam én, hogy solidworks nem egy rossz porgi ;-)
putyi: és ennyi mennyiségû ram esetén pl. proxy objecteket alkalmaztok-e? igaz memóriából még mindig gyorsabb olvasni, mint ssd-rõl, van errõl vmi tapasztalatotok? Csakhát az a sok gaz belefér-e a mem-be?#conf]
En is maradok Intel parti. Anno kaptunk BOXX munkaallomast (ket AMD processzor sok ram stb.) es csunyan elverzett Max alatt (megjegyzem ez kb 6-7 eve volt) PS ben erezhetoen jobb volt. Ez bizonyara valtozhatott azota, de a gepek osszeallitasanal ezt talaltuk jonak 1,5 eve.
Jelenleg I7, 32GB ram, 500gb HDD, 60GB SSD, Nvidia gtx680 alkotja a munkaallomast (6db). Amit erdemes szem elott tartani, hogy minosegi alkatreszekbol kell epitkezni (ASROCK pld alaplapnal szoba sem johet +5-10% sebessegkulonbseg stb.) Es meg igy is, hogy teljesen ugyan az a konfiguracio, sirni tudnek mikor beulok egy masik gephez!
Most jöttem rá ha resetelem a maxot akkor már jó, tehát az én scenemben van valami elállítva, csak nem tudom mi :S
Egy gyors kérdés: nem tudok rájönni miért van, de ha lerakok egy cylindert, és forgatnám a centerben lévõ pivottal mintha egy hordó gurulna, akkor ellenkezõ írányba forog az object, mint amerre a pivotot forgatom. Ha lerakok új cylindert annál is ilyen rögtön... Viszont oldalirányba jó minden. Próbáltam pivotot forgatni, xformot resetelni, allignolni egy dobozhoz, valamint attachelni egy dobozhoz, mert a doboznál jól mûködik, de semmi nem segített... Ötlet?
Nagyon szepen koszonom a korrekt valaszt, es kulon koszi a magyarazatot! Intel parti vagyok, ezert nem neztem amd konfigot. Plusz azt irtak a hardware-es topicban, hogy amd-s lap dragabb, + a gyari huto zajos, tehat cserelni kell. Viszont tuningolhato, de lenyegesen tobbet fogyaszt. Tuningolni nem tudok, es nem is akarok :) Ezt a gepet 4-5 evre tervezem. Nagyon ritkan jatszok vele, de akkor GTA,FarCray... E miatt is valasztottam a gtx 760-at
A tapbol mar kerestem egy 600W-ost, Ram-hoz +8gb-tot, es most utana nezek a 750Ti-nek :) Az Al alta emlitett Vga sajnos nem fer bele a keretbe+AMD. Mashol emlitett Quadro, Firepro kartyak szinten dragak... :(
Megegyszer koszi mindenkinek, sokat segitettetek!
igen. egy füves fás, bokros környzetnél van , hogy többre fölszalad a memória használat, illetve a hatékonyságot jelentõsen növeli, ha render közben tudsz dolgozni.
Aldaryn egész jól összefoglalta. A lényeg, hogy döntened kell. Ha interaktív render irányba mozdulsz, akkor elég egy egyszerûbb proci( ad abszurdum egy sima egy magos sok gigahertz-cel a legoptimálisabb), viszont sok videókártya. Én ahogy láttam mostanában a nv 750ti a legjobb ár-érték arányú, de a vrayrt-vel lehet(sõt biztos), hogy az amd termékei jobban muzsikálnak. ehhez pedig 16GB ram-ot tennék.
Ha hagyományos render, illetve egy univerzális gép irányába mész, akkor jöhet az i7 4790 (bár a tesztek alapján az amd 8350 csak olyan 10-15 %-al van lemaradva) 32 GB ram, egy egyszerûbb videókártya(valamilyen közép, vgay közép-felsõ amd), vagy az Al által emlegetett w5000.
Ssd témában: Nálunk két verzió van: 1. opredszer, programok pagefile az ssd-n 2. oprendszer, programok hdd, pagefile ssd
az elsõ fölállás érzékelhetõen gyorsabb render közben(20-30%).
a végére pedig egy kis tapasztalat: az eddigi 16 év és a nem tudom mennyi gép azt mutatta, hogy egy pc munkallomás 200 000 Ft. Bármit, bárhogy csináltunk pár ezer forint eltéréssel, mindig ez jött ki. Jó vásárlást és szerelgetést.
Ha ennyi pénz van rá, akkor nincs mit mozgolódni nagyon. RAM nagyon fontos, 32GB egyáltalán nem "irreálisan sok", ha tudod, a VGA és a táp kárára inkább a RAM legyen több.
VGA-ból én munkához AMD W5000-ret javaslok mint ár/teljesítmény középút, ez lehet egy késõbbi bõvítés, ezzel játszani is tudsz majd, de sokkal faszábban hajtja meg a viewportokat. Az NVIDIA hasonló megoldásai drágábbak sajnos, viszont némely program csak Cuda-t hajlamos használni. Az általad megjelölt VGA önmagában pedig kevés lesz renderelni, ha valami interaktívat szeretnél egy "sportkocsi áll a Nap alatt a semmiben"-nál bonyolultabb jelenetben. Egy 780TI már egy beltérrel is elboldogul kellõen interaktívan, kettõ ilyennel pedig nagyon jól érzi magát a VRay RT. ;) Ezek is lehetnek hosszútávú bõvítési célok, fõleg, hogy egy év múlva fele annyiba kerül majd.
En csak a virtualis memorianak (Windows/Ps/ akarmilyen temp) fajloknak raknek be SSD-t. Olyan mindegy, hogy indulaskor 5 vagy 25mp alatt indulnak a programok. Amikor fut akkor menjen rendesen.
Nem nem azt szeretnem, hanem hogy elobb szuletik meg CAD ben es utana kerul MAX ba. Jelenleg forditva megy. Lehet rosszul fogalmaztam. Max bol CAD-be csak az alapok a fobb (befoglalo) meretekkel kerulnenek es ehhez igazitani a CAD-es (mar parametrikus) modellt ami mar papirterben csak meretezve var egy frissites utan.
Azert koszonom a valaszokat. A heten jonnek hozzank Autodesk-ektol, hogy adott problemara ajanljanak valamit vagy otleteljunk. Csak gondoltam itt is futok egy kort :)
A VGA fogyasztasat a gyarto honlapjarol vattem, de nekem csak jo, ha kisebbb/olcsobb :)
Putyi: nem vagyok nagy guru...Te mit modositanal? Tudom, tobb ram, de procit? Milyenre? ...es akkor milyen VGA-t ajanlsz? en ugy tudtam ez is fontos...
vga-val akarsz renderelni? jól meggondoltad? egyébként a max leginkább a page file-t és a ram-ot használva kerüli meg a dx hülyeségét így a vga-nak leginkább a processzora számít, azon belül is a frekvencia. Azaz a napi munkához nem valami firnyákos kártya kell(nincs opencl cuda), hanem egy szimplán erõs gpu a megfelelõ directx támogatással+ sok sok ram és ssd. Az ssd tekintetében a legújabb samu-val jársz jól, az eggyel régebbi evo elég lassúka.
Nem tudom mibõl gondolod, hogy csak a VGA 500W-ot megeszik. Itt meg tudod nézni, valójában mennyit is eszik egy ilyen rendszer: http://prohardver.hu/teszt/geforce_gtx_760_teszt_review/tesztkonfig_fogyasztas_tuning_specifikaciok.html Szinte még egy csúcsminõségû 400W-os táp is elvinné ezt a gépet.
Nekem egyénként egy hasonló teljesítményû gépem van (i7 4770K - 32GB RAM - GTX 760 - 3db vinyó + SSD), 550W-os táppal. Mûszerrel mérem a konnektorból felvett fogyasztást és a 400W-ot még sohasem lépte át úgy, hogy a procin van 20% tuning is.
Ram-bol eddig 6gb-tal egesz jol elboldogultam, ezert gondoltam 8gb-ra. De a 16gb meg belefer a keretbe... A tapegyseget azert gondoltam 750-est, mert csak a VGA-nak kell 500w ehhez jon az osszes tobbi, plusz a monitor is onnan megy. Munkara szantam, de ha van egy jo jatek, akkor nem baj, ha megy rajta :) Vray-t hasznalok, ehez valasztottam VGA-t. (Aki hasznal ilyet, az adna egy kis vemenyt?)
Memóriából minimum 2× ennyit vegyél, tápból bõven elég efgy 550W-os modell is.
Majd a hozzáértõbbek jobban megmondják, de álltalánosságban az én vélemyényem az, hogy sok múlik azon , hogy egyáltalán, mihez kell maxon belûl és mennyire komoly jelenethez. Ha csak hobbi szinten akkor akár azt is mondhatnám, hogy ez is tulzás, hozzá, ha sokkal bonyolult jelenetet készitesz vele akkor meg kevés.
Ha nekem kéne választani , akkor én intel helyett AMD-t vennék,mert lehet hogy lassabb,de a 8 magos verziót olcsobban megkapom mint ezt az intellt. a memóriát meg minimum 2x ennyit tennék bele. És a render softver azt is eldönti, hogy AMD vagy Gforce VGA kell, hogy a hardwares gyorsitást melyik verzióval tudod jobban kihasznlni.
én igy látom, de akik napjába többet használják , õk biztos jobb vélemyényt tudnak mondani róla.
Tudom, h nem hardware topic, de hátha segít valaki. Max-hez tervezek gépet venni, és az alábbi alkatrészekre gondoltam:
proci: i7-4790 (BOX) 75,926 Ft alaplap: Asrock H97 PRO4 23,138 Ft VGA: Gigabyte GTX760 OC 2GB DDR5 GV-N760OC-2GD videokártya 63,163 Ft RAM: Kingston 2x4GB DDR3 1600MHz HyperX Fury Black HX316C10FBK2/8 24,221 Ft SSD: Samsung 840 EVO 120GB, Samsung 120GB EVO MZ-7TE120BW 19,554 Ft táp: Chieftec 750W APS-750CB moduláris dobozos tápegység 28,810 Ft
összesen: ~235ezer (sajnos nem nagyon van rá ettõl több pénzecske)
Ti milyennek látjátok ezeket az alkatrészeket? ár/érték arányban esetleg tudtok mást javasolni? Nem dolgozok nagy jelenetekkel, de azért ha egy komolyabb feladat van, azt azért bírja el.
Köszi
Oké, csak gixer barátunk azt szeretné, ha az átvitt modell automatikusan bekottázódna. Olyan program pedig tudtommal még nincs.
Elvileg mind AutoCAD, mind Revit tudja már, hogy csak linkeled a cuccot a CAD progiból MAX-ba, és update esetén az anyagbeállítások is megmaradnak.
Annó, amikor Ezt csináltuk, még nagyon gyerekcipõben járt a dolog, de minden évben annyira mondogatják, hogy mennyit fejlesztettek a connection-ön, lehet, már használható.
Ha betartasz bizonyos szabályokat (anyagok objektumok névadása, stb...) akkor elvileg mûködni fog, a nagy Autodesk istenek ezt ígérik a nyájnak.
egyebkent rendesen megtanulva cadezni nem egy bonyolult dolgok ezzek.. lehet arra kenne energiat fektetni.. en inkabb mereteznem autocadbe mint sketchupban mert azert viszonylag egyszeru ott meretezni es lehet automatizalni eleg sok mindent adaptive meretezes etc.
ilyen program egyenlõre nincs. rtok vár a nemes feladat és persze az ezzel járó elismerés. sajnos az alább említett munkamenet az általános. vegyetek föl egy embert, aki a cad rajzokat gyártja.
Sziasztok, Csatlakozom en is egy kerdessel (ha belefer a MAX forum kereteibe): Gyakorlatilag mar butortervezessel is foglalakozunk, igy esedekesse valt par butor atadasa az aztalos fele, ezert az lenne a kerdesem, hogy butor tervezesre van valakinek hasznalhato otlete?
Ami most a "workflow": 1. Latvanytervezes MAX-ban (szinte tomegmodell szinten) 2. modoitgatas osszevissza 3. Vegre elfogadtak... (gyakorlatilag van egy befoglalo meretunk. Ami valtozik az a melyseg magassag. Azaz gyakorlatilag standard butor, de ezek allandoan valtoznak+ bejon egy-ket uj butor) 4. Osszezakkantom egy objectnek miutan kitakaritottam a modellt, kiexportalom 3ds-be, SketchUpban bemeretezem. Kiadas arazasra mehet (15 burornal ez baromi sok ido). 5. Asztalos orul. Mond akarmit.
Amit szeretnek: Parametrikus butor modell felepitese CAD-es kornyezetben. (ugye ott meret valtozik akkor a papirterben a meretek is valtoznak a meretezett rajzon egy frissites utan (sosk-sok orat megsporolva). Igy elore kisakkozhato az egymas melle kerulo butorok fo merete es meg is van modellnek ami MAX-ba egy export utan beimportalhato (Autodesk termek eseten anyagostul) es mar csak texturazni kell.
Csillio programot megnezegettem, de nem igazan talaltam jelenlegi tudasommal hasznalhatot. Nincs valami tippetek/program ajanlatotok ennek kivitelezesere?
Zanzasitva: Ami van: Max->Sketchup (barmilyen meret valtozik kezdodik elolrol) Ami jo lenne: CAD->MAX (barmilyen meret valtozik valtozik mosolygas a parametrikussag miatt)
Kicsit hosszura sikeredett, remelem nem olom meg a forumot emiatt. :)