Scriptelt geometria pluginen keresztul pl. MAXScript referenciaban vannak is ilyen jellegu peldak. Lehet egyikben-masikban csak par dolgot kellene megvaltoztatni. Vagy API es plugin gyartas C-ben, emlekeim szerint ott is van geometria pelda a helpben.
MAX-hez nem lehetséges plusz, egyedi basic objectet adni, mint pl a plane? Konkrétan egy felülrõl "mercedes" alkú három plane-bõl álló object érdekelne ...
1., Láttam már furcsa alakváltozást undo használatakor, de miért kell óvatosan bánni vele? 2., Tudom, hogy subobject módban lehet forgatni, meg módosítani valamelyest, de volt, hogy olyan formát vett fel, ami az elforgatással nem vezetett eredményre. A körüljárási irányt amúgy hogyan lehet változtatni? De ez a sweep is érdekes.
Minek köszönhetõ ez a szemcsézõdés? Ez az a material.
Tudom hogy off-topic, de most fogok államvizsgázni és van egy ilyen kérdés 3ds maxból:
Milyen feladatoknál használunk kapcsolt hierarchiát?
Nagyjából 2005-2008 között készült a tételsor, azóta nem változtattak rajta. Életemben nem hallottam ilyenrõl és a bibliában sincs benne. Valakinek ötlet? Itt van még pár tételnév, ami esetleg segítséget adhat az elhelyezésben: Mikor és mire használható a Video Post effekt generátor?, Ismertesse a 3DS Max reactor rendszerét! Mikor mire használható?, Ismertesse a Track View használatát!, Hasonlítsa össze az elõremutató és az inverz kinematikát!
1. az undo a memóriában tárolódik, ha az megtelik lefagy. amúgy is óvatosan az undo-val. 2. a bevel profilnál számít az elsõ vertex, a körüljárási irány és a pivot is. viszont a subobjecz módban lehet forgatni, helyezni a shape-t. a sweep kultúráltabb, csak egy-két speciális esetben szükséges a bp-t használni.
Miért van az, hogy ha az "undo" 20-s (vagy nagyobb) értékre van állítva, akkor ha valamit többször visszavonok, akkor lefagy a Max. De olyan értelemben, hogy nem sütöm el mind a 20 visszavonást, elég csak 6-t és mégis fagy. Holott ha 10-re van beállítva, akkor nem generál hibát, még ha 10x is vonom vissza, de azt kicsit kevésnek érzem. Korábban nem volt ilyen hiba, amikor az érték 40 volt, de most már (logikusan) ott is hibázik. Persze sûrûn mentek, de olykor jó lenne a 10-nél több visszavonás.
Hol a hibázom, hogy amikor kreálok egy alakzatot a Bevel Profil-lal és a profil nem úgy jelenik meg az útvonalon, ahogy szeretném. Amikor kijelölöm az így létrejövõ formát és megnézem, hogy mi alapján alkotta ezt, akkor a profil nagyon el van forgatva, ahhoz képet, ami az eredeti lenne. Néztem már pár tutorial-t youtube-n és egyéb formában, de az alkotás megvalósításában nem láttam jelentõs különbséget. Vagy a first point számít ezeknél? Csak tippelem, mert errõl semelyik tutorial-ban nincs egy árva szó sem, és csak a rajzolási sorrendben volt eltérés. De ha nem azt is áruljátok el légyszi.
Mi a lényegi különség a Maya és a Max között? (Ha lehet magyarul, légyszi)
Ha valaki lesz olyan jóságos, hogy válaszol, akkor elõre is köszönöm!
Ha a Gamma and LUT-ra gondolsz az nem volt pepiálva. Most bepipáltam és 2.2-n a rendered frame és a mentett jpg ugyan olyan. Csak kicsit világos, a fényeket és/vagy a hdr-t vegyem visszább?
Az az érdekes hogy régen sose volt ilyen gondom :S
Az miért van hogy a renderelt kép kicsit sötét, PS-ben vagy a windows képnézegetõjében megnyitva a jpg-t viszont jóval világosabb?
A fileméretekkel nekem sincs bajom, 1,5, 2,5 GB-os MAX fileok simán mennek. Más kérdés, hogy 10 perc kiadni renderre. :) Memória is van bõven, ... ah, de mindegy. Ez van, ezt kell szeretni, ha már más programhoz nem értek.
Ah, teljesen mindegy neki minden. Az undo mûködéséhez szükséges elõzõ állapotok cachelésébe döglik bele, így áll elõ az, hogy akár egy kijelölébe is képes belefagyni. Tegnap kipróbáltam, az undo kikapcsolása megoldja a dolgot. Nade az igazán expert mode.
Errõl már régebben írogattam. Ez egy adatbázis kezelési probléma. Groupokba rendezd õket, az elméletileg enyhít a bajon. De a kirajzolásnál a szûk keresztmetszet a dx.
A legjobb az, ha az ember hobbiból nem akar munkát végezni. Ha másra könnyebben szakít idõt az ember, fõleg ha nem a mindennapi munkakörnyezetedhez kapcsolódik.
Archicad-es modellnél sokszor kihúz a slamasztikából a textúra projection. Nekem legalábbis bevált. Nem kell a gány szemetes modellel törõdni, olyan, mintha csak messzirõl, bottal piszkálnám. :D
A képek meg nagyon szépek lettek. :)
Énis, énis! hiúságból: EgyKettõ . Még work in progress, animáció framejei, jelenleg azon töprengek, hogyan lehetne szép embereket tenni bele.
nekem ez jobban tetszik en errol a koszrol beszelek nekem ezzel van bajom.. 1-2 ev es valami borzalmasan nezne ki szerintem.. nincs erre valami franko epiteszeti megoldas rejtett eresz vagy barmi..? oke a egy klasszikus pecon is elofordul de azert ott az eresz sokat segit.
csak neked! a kvázi nyers kép(az ucsó lépés hiányzik):
És egyben meg is beszélhetjük, hogy kinek melyik tetszik jobban. A lefolyásokra(kosz) visszatérve. Ebben a képben igazából az a modellezési truváj, hogy meg tudtam csinálni az archicad-es modellel. Gyakorlatilag a koszolós programok nem mûködtek megfelelõen(még a richdirt sem), így ki kellett találni valamit, ami nem textúra festés és nem fotosopos maszatolás.
meg mindig nem ertem melyik volt az az iszonyat banto amivel egy 35+ eves embert igy elszomoritottam..
az hogy ilyen minosegben nem tudsz igy alkotni.. Haat nezd szerintem max 5 ember van az orszagban aki nfr szinten ilyet tudna (te nem vagy kozte.. ebbe semmi ciki sincs ez egy allapot oszt pont)... studio szinten az mas teszta persze.
vagy az hogy mi jatszodik a kis fejedben.. ezt is kifejtem... tenyleg nem ertem miert volt erre szukseg.. mire bizonyitek vagy mire jo ha megprobalod atbaszni a topicot?
Egyébként én még hiszek(hittem) a csodákban, de kissé kételkedtem. Asszem sûrûbben kéne látogatnom a site-ot, hogy tisztába legyek az egyének képességével:D
LOL:D
ez már minennek a tetetje azért sírok ilyen lejáratás és szemétségek miatt!!!
gyakorlatilag visszaéltél az itteniek irántad érzett bizalmával, ezért nem kezdte el senki vizsgálgatni. aldaryn már csak sportból (és hiúságból :-) ) is szõrözött rajta egy picit. meg visualharmony is kételkedett, mert wire-t kért. ilyenekért más liberálisabb helyen ban jár.
most irigykedsz mert en szexelek vagy nem ertelek?:DDD ha jol emlexem nyilvanosan kertem bocsanatot vagy 5-6 eve egyszer amikor tenyleg fasz voltam.. viszont te permanensen hivogattal mindenfele faszsaggal amikor pesten jartal alig birtalak lerazni..
es te meg eltunogetsz, x havonta megjelensz vilagmegvalto hulyeseggel (pl hogy van a kis zold emberes friss uj vilagmegvalto energias projected) es trollkodsz.. beszelsz osszevissza
ki a faszt erdekel hogy mikor kezdtel 3d-zni..attol meg nem hozod azt a minoseget amit gondolsz..
hat jelents ha megtudod mondani mi volt ebbe becsuletsertes.. csak kerdeztem hogy mi jatszodik le, hatha megertem... 1.) ha sertegetni akarlak akkor ennel cifrabakat mondok.. 2.) most jon az hogy mindenki menjen a picsaba es eltunsz fel evre?