A hiba ott van, hogy mindenki ugy all naki a MAXnak, hogy "eros gep". Nem, nem eros gep kell neki, hanem normalisan felepitett modellek, jelenetek.Rendesen beallitott renderbeallitasok.
Ma epp megfejeltem az asztalomat mikor egy 4x3cm-es plan-en talaltam egy 18000x X pixel felbontasu texurat ami bent volt kb. 150x (arjelzo cimke az asztalok sarkan). A bolean sokszoros hasznalatat nem is emlitve, pedig szukseg az nem is volt ra.
Visszaterve a gepre. I7 lehetoleg legutolso kiadas, X GB memoria (minel tobb annal jobb, passzolva az orajelekkel stb.), Swap-ra SSD (windows sajatja is oda pakolva), Videokartyanak meg barmilyen GTX ha az Nvidia palettajat nezzuk, de ez szinten penztarca fuggo. Nagyobb szam-nagyobb power) De ez csak az en velemenyem.
Üdv Mindenkinek. Bocs, ha hülyeséget kérdezek, de tudnál segíteni egy problémában ? Van egy olyan gondom a Max-ban, hogy ha egy objektumra rakok egy eltolás/position animációt, (ArgBased Position) és ezek után elforgatom az objektumot (nem animáció), akkor az objektumra rakott eltolás-animáció nem marad meg az objektumhoz (önmagához) képest.. Hogyan tudnám az eltolást az objektumhoz "kötni", hogy az eltolás az objektum tengelyein maradjon és ne mindig a világ tengelyén mûködjön az elforgatás után is?...Ha ArgBased Rotation-t animálok az objektumra az hozzákapcsolódik az objektum tengelyéhez. Utána forgathatom amerre akarom és a forgatás animáció az objektumhoz kapcsolódik és nem a világhoz, de sajnos az ArgBased Position az nem...Elõre is köszönöm a segítséget.
Tudnátok mondani 3ds maxhoz gépet, a keret 200k. Egér, bill, monitor nem kell. 16gb ram meg 120as ssd gondolom szükséges, de hogy intel vagy amd meg vga kell-e azt nem tudom.
Csak egy érdekesség: 3dsmax 2014 Ha backburner munkát, ami éppen fut (a saját gépemen), csak úgy ad-hoc módon, a renderelés félbeszakítása és a feladat törlése szándékával csak úgy kitöröl az ember, akkor a 3dsmax elfelejt egy csomó beállítást (pl billentyûk, a preferences beállításokat, lebegõ paletták), úgy indul, mintha elõször futtatnád. Csak szólok...
NM. Természetesen megtanulható azzal is, de én azért azt javaslom, hogy frissíts mert sok újdonság, optimalizálás és hibajavítás van már az újabb verziókban, azért majd tíz év nagyon sok. Ha most kezded el tanulni, akkor tanuld a 2015-õs el, nagyrészt a régi tutorialok is jók lesznek hozzá másrészt a jó plugineket rendermotorokat úgy is hamar egy két hónapon belül megjelenik rá, pont mire megtanulod vele az alapokat.
3ds Max 7-tel kapcsolatban lenne hozzátok egy kérdésem:
Ha kreálok egy objektumot, például egy boxot, majd kettévágom valamilyen szögben a Slice modifierrel, akkor úgy kezeli a testet, mintha annak csak oldallapjai lennének, ergo "belelátni" a box belsejébe.
Hogyan tudom azt megoldani, hogy a vágási felület mentén is egy síkot kapjak, mintha a test "anyaggal kitöltött", tehát tömör lenne?
Válaszotokat köszönöm!
a másodikra az a magyarázat, hogy megint belenyúltak valamibe, ami jól mûködött , aztán ki kellett adni a programot az meg úgy maradt, ahogy hagyták, félkészen.
Két dolgot magyarázzatok meg légyszíves (3dsmax 2014): - Ha letiltom a gammát a preferences-ben, vagy h engedélyezem, de 1.0 gammát állítok be miért nem ugyanaz a kép végeredménye? -Ha mondjuk 1.8-as gammát állítok be, akkor a bitmapoknál miért 2.2-vel olvassa be a képeket? Nooormááááááális....? :D
Én is bedobok egyet a közösbe, ha valakinek elkerülte volna a figyelmét, vagy nem tudott volna róla még:
a ház jobb, mint az elõzõ munkánál a környezet, viszont nem annyira. az elõzõ természetesebb volt. nekem még a dof-ok is egy kicsit erõltetettek. kicsit olyan, mintha rossz lenne a szemem. nincs pariban a perspektívával. ekkora dof 200mm fölött van, a képek meg ránézésre olyan 24-35mm-rel készültek. a 2. kép sokkal szebb lenne, ha az elõteret kennéd el egy kis dof-fal. az estiek sokkal jobbak.
Lenne egy kérdésem, remélem valaki tud segíteni. Elvileg kell, hogy legyen egy sorrendje az objecteknek, létrehozás szerint. Ezt nem tudja valaki, hogy hogyan lehet egyszerûen megváltoztatni? Arra már rájöttem, hogy ha másolatok készítésével, vagy detacholással meg tudom változtatni, de biztos van egy egyszerûbb módja is. Köszönöm elõre is a segítséget, sajnos nem vagyok egy max zseni! :)
A bekarikázott részeken miért nem tudom weldelni a vertexeket? egy félhengert szeretnéd hozzákapcsolni a meglévõ modelhez,de az elejét engedte a hátsó 2 vertexet már nem. Attacholtam a 2 külön objectet ,de mégsem megy. Pedig nem egy bonyolult forma.
2011-es maxban lennének gondjaim, inkább progi hibára gyanakodnék, A jobb gombos menü eltünik és a modellem részei is ha mozgatom az egeret azt veszem észre hogy hiányoznak részek amik külön layeren vannak és a poly modban ha kijelölök egy polygont csak a körvonala lesz piros ,de nem az egész mint ahogy szokott.
UVW-nál is hasonló a helyzet, ott sem tudom a faceket kijelõlni .Kezdem elveszteni a türelmemet, hogy egyáltalán bármit is tudjak alkotni
Esetleg ha valaki megdobna egy diszkont utalvánnyal egy uj 64 biteshez annak tudnék örülni :)
Elromlott a winchesterem. Már nem kezdem elõröl. Helyette ez készül:
perzsia az irán... :D aki hallott már olyanról aki ismer olyat, aki látott már embert akinek az unokatestvérének a szomszédja kipróbálta, megírhatná, hogy a pluginek kompatibilítása/telepíthetõsége hogyan alakul?
Egyébként az xsi az a prg amit teljesen felesleges ezeknek "update"-lni, egész egyszerûen nincs olyan dolog, amire annak a programnak még szüksége volna. Gyakorlatilag ezek az updatek amik voltak hozzá évente, ezeknek nem volt semmi értelme. :D
Kész van az a program már nagyon régóta, az ICE-nak köszönhetõen minden benne van ami pedig nincs az összeteszed a programban. :D
az meg külön szenyaság, hogy kihagyták belõle az open subdiv-et. úgy tûnik, hogy a max-et a game, a mya-t pedig a movie skatulyába pakolták bele, s mivel az autodesk-nek nincs több doboza, így az xsi a kukában végzi.
Vicces, hogy mindegyik verziónál elõadják, hogy mennyit gyorsul a viewport az elõzõhöz képes. Mondjuk azt aláírom, hogy a 2012-2014-es váltásnál pont egy gigantikus ipari épületet modelleztem. Amiben nagyon gyorsult, az a beimportált DWG rajzok megjelenítése. Amiíg 2012 alatt a komplett vonalas alaprajzot pár fps-el mutatta, a snapping is csigalassú volt, 2014-ben 20fps felett ugyanez és a snapping is folyamatos.
Mondjuk csak ismételni tudom magam: 1000 éves hibák javítása kellene!!!!!!!!
Xp-n még annó 0.8 körüli változat ment jól,win7-en már nem, de ez a 2-es verzió win7en nem akar rendesen menni, nem szereti a vid kártyát villog ezerrel.
Úgy akartam mondani hogy régen, lehet hogy más csinálta:) Csak megvették elrontani:)
Nézted, hogy az *új* MAX-ba megvettek valami layermanagert, ami már tud layer groupokat kezelni? :D Nem, mintha ettõl maga a program gyorsabb, vagy megbízhatóbb lenne.
Kacérkodtam a gondolattal, hogy nekiveselkedek, de mivel a sokadik éjszaka telik el kattintgatással, nem hiszem, hogy lesz rá lehetõségem. :| Azért jól megkritizálni jó köcsög módjára meg fogom õket. :D
az meglátásod matematikai szempontból logikus, de szerintem abban te is egyetértesz vele, hogy felhasználóként ne nekünk kelljen már azt sakkozgatni, hogy a program hogy tudja saját magának a memóriában elrendezni a dolgait. csoportosítsa egy belsõ algoritmus szerint ha õ jónak láthja, nem?
lattam az admin listan, de nem mondok velemenyt mig az osszes palyamu be nem jon:) remelem Aldaryn is beszal majd a kontest kiertekelesebe es esetleg megmutatja az o elkepzeleset:DD