Nagyon megnyerõek a renderidõk, reméljük felfejleszti a srác a projectet, és elérhetõvé válik majd 3dsmax alá beépülve is. A világosságot illetõen csak ismételni tudom magam: nagyon sötétek a képek, szerintem kalibráld a monitorod valahogy. (Valaki más szakavatott erõsítsen vagy cáfoljon meg... Al, putyi?) Én az alábbi világosságúra próbálnám renderelni:
Utalva egy kicsit egy régebbi beszélgetésre, miszerint, a kulcs jelenleg a mintavételezési eljárásokban van, mert ugyanazokra az algoritmusokra épülnek a render motorok.
Az rq impressziv, a vraynel lehet mehetne lejjebb zajtalanabbul. (az elobb elneztem az idot...)
A vray shader modelljeiben meg kulon van kezelve a diffuz es speculat "tukrozodes", ezert a sotetedes. Historical reason. Termeszetesen a masik modell eletszerubb.
egy teszt, vray lcache 1000, dmc noise 0.005, image sampler 1 - 100, icache medium + detail enhancement, 1m radius, 0.5 subdiv, hsph 50. 8 min 30 sec es zajos mint allat..
redqueen. 5 milla photon, 1200 samples/pix, 16 aa... 5 perc... ezerrel tisztabb kep, viszont a reflekctional kell meg aa.
erdekes vray miert rendereli a glossyt 0.5 alatt sotetebben???
egy teszt szerint ahol gomblampakbol photon/ligthcache sugarakkal vilagitva + bruteforce a regi redqueen kb 2x gyorsabb... Bar sajnos ez a renderlesi mod meg mindig nem elterjedt az idoigenyessege miatt.
Köszönöm Igazán sokat segítettél..! Üdv.. Jó munkát..
customize->unit setup cm-re van llítva gondolom, és azon belül a system unit setup? ot is cm legyen. vagy egy gombnyomással scale-zed az agész scenet:utilites-->more: rescale world units remélem tudtam segíteni.
Lenne nekem is egy kérdésem, 2012-es vagy 13-as maxban kezdtem el egy scene-t és ott be volt állítva h minden cm-ben legyen, ez alapján készül a modell, most azonban nemrég váltottam 2014-re, szintén beállítottam h cm-re legyen az alap, de mikor behoznám a 13-as scene-t akkor rákérdez h adoptálja-e a fáljból a méreteket vagy se, és bármelyik lehetõségre megyek sehogy sem jó, mert a 2014-be minden kisebb mint kéne lennie. Persze miért nem méretezem vissza, jöhetne a kérdés, de annyi kis objectem van sok eltüntetett refernecia modellel külön layereken, hogy elég macerás lenne a dolog, elég nehéz kiigazodni rajta, félek h valami kimarad a méretezésbõl stb... miért lehet ez vagy tudtok-e erre valami okosságot?
Két féle lehetõséged van, vagy simán kiválasztasz egy anyagot a sok közül és rámész a get material ikonra (kis ikonok közül bal szélen), ekkor a kiválasztott anyagodat lecseréli egy újra, de a régit nem törli, csak nem lesz ott a listában (bármikor vissza tudod hozni a pick material from object-el ha ráböksz arra a tárgyadra amin ratja van az ami kell ) vagy rákeresel a youtubeon a "multi sub object"-re és kidob egy rakat tutorialt.
Üdv.. Lenne egy kérdésem hozzátok. Amatõr szinten foglalkozom a programmal ,kizárólag bútorokról készítek látványterveket. Eddig nem kellett 24-nél több anyagot hozzá rendelnem , de a mostani munkám többet kívánna. A kérdésem tehát az lenne hogy hogyan tudok több materiált elõvarázsolni az editorból mint 24.. A válaszokat elõre is köszönöm.. (esetleg plugin-ok segítségével?)
egyebkent a jo hir az hogy requeen nek mostmar van apija is igy hamarosan lesz max verzio is.. a renderelo baromi nagyot feljlodott az utobbi honapokban.. Van bepitett haj es egy specialis mesh loader is, ami irto gyors, kb olyan gyors kivulrol mint a vray belulrol... minde shaderre lehet plugint tolteni specialis samplert stb.. na majd ha max is felno talan nekunk is boldog oregkorunk lesz...
ezt figyeld: ha az objektumon nem standard material van akkor az obj exporter fail. nem jol menti el a material nevet hanem kitalal maganak egyet... lol ha egy plane objektumot letrehozol akkor a texture vertexekben hiba lesz.... (az mas kerdes hogy szegeny rendererek ezt mind korrektaljak) ha egy cylinder objektumot hozol letre normal vektorok határonb kivul vannak. ha a phytonon vagy maxscripten keresztul probalod a geometriat kinnyomni akkor olyan bruitalis performance problemaid lesznek hogy egyszeruen nem eri megy egy nehany teapotnal nagyobbat elmenteni... es ez csak nehany aprosag ahhoz kepest a bughalmazhoz kepest amivel minden nap talalkozom max hasznalat soran... Ekkora lol ez a max.. Figyeld a putyit, bekattan es asszongya mi van paraszt ingyen van nem?
a lenyeg az hogy milyen igenytelenek vagyunk magunkkal es a vilaggal szemben is hogy ekkora szart hasznalunk.
Igenytelen vertextologatok kozossege ezek vagyunk mert nem kurva anyazzuk le az autodesket a gecibe XD
kar kar kar.... :-( me sad..
igy igaz.. nem a displace fogta meg... neztem a bucketeket.. 2d displace meg egyebkent is kurva gyors...
kurva jo hogy most a vray es a redqueen majdnem ugyanolyan kepet ad szinre is... most dolgozom egy vraylightconverteren utana mar azok is mukodni fognak...
A vray-es szõnyegen van displace, nem, rq-ban pedig nincs?! Mondjuk gondolom jobban be tudod állítani, mint én, de nálam a displace vagy gyenge minõségû, vagy nagyon megfogja a renderet szinte minden esetben.
ugyanez a scene redqeenbe lemegy 15 perc alatt. vegre reszben pofara raztam a vraymat supportot. (ez kicsit sotetebb mert nincsen tonemappolva, a masik vrayes volt..)
6 magos amd... LOL meg be is mergeltem a scenet, mert nem stimmelt. Megneztem minden anyagot, nincsen double face semmi sem.. Ennyit tud vray, egyebkent szerintem az elmeleti alacsony zajszint miatt van... az eredmeny nem lett ennyire zajos.
erdekes hogy bazzeg vrayel mindig van valami gond. -3/-1 150 shph, 1-15 aa. 0.005 noise, 2000 lcache... es detail enhancment 1m/0.5 subdiv multi.. ez de gaz... . 1 óra renderidõ... mikor lesz vray 3,0 hatha az...
...volt egy megrendelésem, és a cég, a modellt úgy akarta hogy minden attacholva single sided mesh, ezermillio elem a stack modifieren (uvw modositok, edit mesh stb)... Elsõre lemondtam, majd végül õk mondták le.. Ilyen is van.... ki az hülye aki így modellezik stb? Értitek egy komplett interiort vagy akár házat is...
mit gondoltal nehany fuszal nem fog sok memmet hasznalni...
1km x 1km 16 subdivs vray dome light+hdri 2/6 dmc samples kb 40 perc. A renderido realis hiszen area lightal tolom a grasst, egyebkent joval kevesebb. Par uj feature van benne de meg nincsen behangolva azert nez ki igy, majd ha minden be lesz love klasszisokkal jobb lesz... pl kulonbozo futipusok merete, levelek forgatasa, anyag!( csak egy grass textura van radobva...) stb-stb 1 honap melo meg tuti van vele. Textura gyartas stb.
szerintem egy 500m×500m-es terület centiméteres alapon elég jó tesztalany lenne
Tegnap elkezdtem irni egy fû generatort, Bár jó sok ilyen van egyik sem adja azt a valóságos fû feelinget mert vagy a fûszálak kamu, vagy az elosztás...ezeken a képeken még a fû nincsen texturázva.
Viszont bizonyos dolgokat nehéz vagy körülményes beállítani, pl normal map. Ezért keresik az emberek a v-ray-t és az egyéb rendereket, mert könnyû beállítani azokat nincs annyi lehetõség, vagyis jóval kevesebb tudással is elfogadható eredményt érhetnek el.
hat bakker neztetek mar ugy komolyabban mr azert klasszsokkal jobb glossyt renderel a regi classic/raytraced modban mint vray. pl 64-128 samples a materialban. Brutalis sebesseg es minoseg kulonbseg,
vajon miért van az, hogy ha egy új ikont szeretnék kitenni a max-ban a többi mögé, akkor az utolsó fél pixelt kell eltalálnom az egérrel, hogy sikerüljön? ez még soha senkinek nem tûnt fel a programozók közül?
Köszönöm a linket és a segítséget, de arra már jártam az illetõ szintén kereste (a Max 9-be), - tehát akkor valóban nincs, csak statisztikai megjelenítésként. (Egyébként lehet rosszul tudom de a Max 9 nem = a 2009-el.) - Ezek szerint akkor ezekbõl kimaradt. Akkor maradok a statisztikai megjelenítésnél, elvégre ugyan az... csak gondoltam megkérdezem hátha valaki talált rá megoldást.
Érdeklõdni szeretnék azzal kapcsolatban hogy - jól látom hogy a 3D Studio Max 2009-be nem került bele a Polygon Count(er) segédeszköz? Mert az rendben van hogy a 7-el elõhívható a statisztika, de az eszközök közt amit külön (utilities) elõlehetne hívni Polygon számlálót, nem találom. Kifelejtették volna ebbõl a verzióból? Esetleg nem lehetne valahol külön beszerezni hozzá (x64)?
Sziasztok! Nyáron is feltettem ezt a kérdést, gondolom páran azért nyaraltak, és nem volt kedvük visszalapozni, hátha még 1-2 ember aki segítõkész, ajánl pár tutorialt, akármilyen szösszenetet tanácsot, azóta én se voltam rest, sok-sok tutorialt, végigcsináltam (egyenlõre csak modellezés, többibe még nem szeretnék belenyúlni, amíg itt nem érzem magamat biztonságban). A lényeg, tudnátok pár tanácsot adni, videó tipp akármi! Elõre is köszi a válaszokat!
mindent jobbra feljesztette csak épp az adaptive sampler nem müködik... Ha minden igaz gyartok ra egy exportert... meg az üveg és glossy csucsfény tesztet illetve a gi tesztet beverem...
Mitsubát pár éve én is próbáltam, lehetne rá alapozni akár egy rendes production renderert is. Azóta van ez irányba valami változás, vagy még mindig inkább csak a GI eljárásokat tesztelgeti a csávó?
a kep tonemappolt azert halt meg a csucsfeny egy kicsit...
nfr, mitsube renderer is egesz komoly cucc lett. Glossy kurva gyors, es highlightokkal is megbirkozik. A gi irradiance cachet meg tesztelni kell, majd hetvegen.
Ezt mondom én is, kicsit világos a monitorod, emiatt a rendereidet sötétebbre csinálod. Az alábbi kalibrációs ábránál én minden csíkot sávot szépen látok külön-külön, az oldalsó álló oszlopokban is.
kössz a tippet, régi redqueen rendererrel. 1 perc alatt lehúzta. Ha a látásod nem tolja be a perspektivát a tükrözödésbe akkor lehet nem annyira zavaró...
visszaterve a scalere LOL A max rescale hibazik!! mm scenet kertem hogy athuzza m-be es elbaszta, 10x kisebb lett! Kinaiaktol jott a jelenet lehet a karakterek miatt hibazott de hibazott LOL autodesk ismet rabolja az idomet.