van esély találni olyan progit amihez nem kell a teljes 3dsmaxot telepiteni, hogy a max kiterjesztést megnyissa legalább annyira, hogy felismerhető legyen a fájlban szereplö model? vagy átkonvertálni más progi által emészhetőbe? Mert vannak régebbről elmentve wip fájlok . max kiterjesztéssel és nem tudom, hogy melyik melyik és , hogy a sok részmentésből melyik az amit érdemes folytatni és melyik volt vakvágány.
INtelnel az athlonos korszak jon, ahogy nezem megy is a szemetkedes rendesen. INtel processzort kb olyan teljesitmenyut mint 1700x olcsobbnak hazudja a benchmark oldal... LOL Vagy 30-40K val dragabb az intel.
Egyebkent meg gyorsabb az 1700x
a mindent eldonto hdri/glossy jelenet amiben RQ fel percet vert ra a Coronara. Sajnos egy motort modelleztem ami eppen titkos projekt de reszleteket tudok dobni. Tehat vannak olyan reszek ahol coronaje kevesbe zajos, de bluros, Tovabba coronaban reszeltek vesznek el. RQ nagyon reszltes. RQ ban az elso perem mindig kevesbe zajosabb es a emagnetok is reszletesebbek. A megvilagitast sajnos nem tudtam pontosan ugyanolyanra venni, hdri ugyanaz, ugyanaz a multiplier.
Vray majdnem biztosan utne ebben a jelentben minkettot...
most este volt egy kis idom meg, es mivel teszteltem le ? RQval. Es bakker fele ido alatt lehuzta kevesebb zaj nelkul a teszt kepet... Nem neztem utana mi van coronaban de a shinji fele MIS-t nem lehet legyozni! :-)
A nagy gyengesége coronanak a eszméltelen gagyi motion blur...Ezt nem vette eszre senki sem?
sajnos a vray trial licensem kiment mar, nem tud valaki egy comlex jeleneten futtani valamit, egy szinu minden es csak envirnement colot vilagit be. Ezt a legnehezebb kiszamitani es ez adja ki minidg a rendererek GI kepessegenek erteket.
Nem "De tenyleg", hanem renderido es kepessegek. Gondolom idaig mar mindenii eljutott. Az ido nem penz? De jo neki... Ha a jelenetek tobbsege tobbet eszik mint 30GB lol, akkor miert nem vray, ezerrel jobban hasznalja ki a memet... Na jo, ez amatorkodes.
Egyebkent tegnap 5 perc hasznalat utan elkuldtem vagy tiz bugot videora felveve nekik...
Szoval en nem ugranek neki egy ilyen nem kiforrott dolognak..
GPUknál is már megoldható, hogy használjon rendszer memóriát, ha nem elég a VRAM - Redshift (CUDA) "out of core" rendering - AMD VEGA HBCC
És most már mindenhova érkeznek a hybrid CPU + GPU megoldások is.
De tényleg, szerintem mindenki azzal és úgy renderelget, amivel és ahogy kedve tartja. Nekem, nekünk idebenn most tökéletesen megfelel, ami van. Kiszámítható, tervezhető, és ha fizetős munkáról van szó, akkor leginkább ez az, ami számít. Aztán lehet haladni szépen előre, kísérletezni ezzel-azzal. A jeleneteink többsége meg sajnos többet eszik, mint 30GB RAM, ami köszönhető annak is, hogy nincs idő és lehetőség optimalizálásra, csak dobáljuk be a dolgokat, és nyomjuk a rendergombot.
Neked nem. Akkor neked jó a videókártya. Nálunk mostanában nem nagyon van 2giga alatt a max file. Arra nem igazán jó a videókártya, azaz csak a lenti megszorításokkal.
Akkor már csak azt kell kitalálni, hogy hogyan fér bele a 30 gigás jelenet :-) Az ahelyzet, hogy jelenleg realitása a 3-4 sli-be kapcsolt 1080-nak( vagy annak megfelelő) kártyának lenne, de annyiból meg veszel használtan két node szervert, ami sokkal inkább kihasználható és kevesebbet fogyaszt.
Simán le lehet gyűrni a gpu-t. Elég egy olyan jelenet, aminek a számolásához több ram kell, mint ami a gpu-n van és már össze is omlott. Persze ez lehet, hogy változott már, de nem igazán demózzák ezt az erőt igazán nagy jelenetekkel.
Szerintem nincs Intel, meg AMD, meg Apple, meg Samsung. Hanem vannak a konszernek komoly üzleti hálózattal és kapcsolatokkal, mi meg adjuk nekik a pénzünket. XD
Tényleg nem tudok erre mit mondani, mint azt, hogy megy, működik, és nem érzem lasabbnak VRayhez képest, sőt, interiorban szerintem jobban is megy. Lehet, csak túl régóta nyúzom a VRay-t, és már meguntam.
:D:D:D AL, corona egy path tracer es nem egy tudos irta 15 ev alatt halalba optimalizalva. Erre a mutatvanyra max redqueen kepes egyes jelenetkben... Vraynek joval gyorsabbnak kellene lennie..
Szerintem eljutottunk oda, hogy a "renderidő nem minden", sokkal többet ér egy laikusnak, hogy megnyomja a gombot, és kijön a szép kép. Már VRay is erre van konfigolva, defaultban gyakolrlatilag úgy működik, mint a Corona. Progresszív sampling teljes framen, per pixel minden, és lightcache a gyorsítás. Ilyen beállítások mellett pedig kb. fej-fej mellett produkált nekem a két renderelő.
Archvizre meg prodvizre gyakorlatilag nincs olyan feature, amitől VRay "feature packed"-ebb lenne. Ellenben Corona, főleg laikusobbaknak, egygombnyomásos renderer, ezért is terjed. A VFX és a közepes/nagystúdiós pipeline más dolog. De ilyesmivel egy átlag archviz vagy prodviz ember nem szembesül élete során.
egy eszmeletlen feature packed vray-el szemben a coronat hasznalod? Te szivatsz minket az uj featuresben nem olyan nagyon jelentos a kulonbseg a regi kozott. Pedig azt irjak 6x is lehet a sebessegkulonbseg. Cpu only pedig lassu sajnos.
Hehe,... Köszi! :D Nagyon nincs kontra. Az interaktív része nagyon reszponzív, és jól működik, sokkal jobban, mint VRay RT, kifejezetten ösztönöz arra, hogy interaktívan dolgozz anyagokon. Az anyag modell frankó, a samplering kifejezetten kiegyensúlyozott. Persze, nem gyorsvonat, de úgy gondolom, hogy per pixel sampleringre már a chaos samplererének adaptálása előtt is gyorsabb volt, mint VRay. Contra akkor van, ha VFX-re is szeretnéd használni, de meggyőződésem, hogy archvizre, termékvizre jelenleg a legjobb/legkényelmesebb megoldás. VFX-re, vagy összetetebb feladatokra, ahol magát a renderelést, kompozitot bontogatni kell, nem a legjobb, de nem is ezt a piacot célozták meg. Sok projektet zavartunk már le coronával, mindig nagy megelégedéssel. Interioroknál kifejezetten remekel. Van egy nagyon eltalált port production rendszere a framebuffer nézőkébe építve, ami méginkább leegyszerűsíti a pipeline-t. Ez főleg azoknak lehet hasznos, akik nem nagy csapatban dolgoznak.
@nenad: erre nagyon nem tudok mit mondani, napi szinten használjuk és szeretjük, teszi a dolgát és bevált, nem akarom senkire rábeszélni, akinek van egy kis érdekeltsége a renderelőkben, az úgyis fogja, és utánajár, neki mi a legszimpatikusabb. :) CPU-kon renderelünk, GPU-nk gyakorlatilag nincs, csak amit a viewportokhoz használunk. Ez lehet, hogy jó, lehet hogy rossz, de működik, és egyelőre tervezhető, tudunk vele kalkulálni, ha bejön egy projekt, meg tudom mondani, mi mennyibe fáj majd.
Nagyon regen kirpopaltam es annyira hasznalhatatlan szar volt hogy nem. Az hogy a chaosgroup megvette az csak azt bizonyitja hogy eszmeletlen szar donteseket hoznak.. Es eszmeletlen szar dolgokat dobalnak ki. A trial kezelo bandajuk meg egyensen rohejes, ha valami lefagy (az egesz windowzt lefagyasztja ) ok akkor screenshotot akarnak.... Stb Hat ennyit roluk. Biztosan szopatsz vagy elmentel vele...
En radeon prorendelek es a legtobb kep 1-5 s alatt megvan. Persze ezek egyszeru dolgok, de akkor is vray es masoknak ilyen minosegben legalabb 1 perc kellene vagy tobb.
Én erősen gondolkodom a Corona render próbáján. Állítólag a vray-corona konverter is elég jó, hogy az ember a régi munkák tárgyait is jól tudja használni. Építészeknek állítólag nagyon tuti renderengine.
Nem procedurálisak, csak kicsi a mintaméret (5-6 centis darabok többnyire), viszont tökéletesen visszaad mindent. Egy nagyobb projektben használtuk szövetek rendeerlésére, ahol egy szöveten belül az 5-6 különböző irányú anizotrópiát, stb, képtelenség lett volna szemre belőni. A scanek pedig kb. 99%-ban úgy renderelődtek, mint a referencia fotók.
ÉS még azon belül van a b meg c verzió is :) Én is probálnék átszokni rá, de teljesen más szemlélet mint a max, .Maxban minimálisan kell a billenytüzetet használni, a blendernél meg anélkül meg sem lehet mozdulni. Pedig a kis méret az ingyenesség a gyors fejlesztés és az all in one nagyon jó lenne
Én többször nekiállta, de mindig arra jutottam, hogy nem nekem találták ki. Amúgy elvileg sokkal többen "fejlesztik", illetve egy évben többször van verziószám ugrás.
Most nézem, hogy a Blender még csak a 2.79-es verziószámnál jár. Gyanítom, hogy nálunk a tizedes helyiértéken több új feature jön be, mint a 3dsmaxnál egy főverzióban.
OFF Vivaldit használok annál csak ezt adja be és ha a részleteknél a nem bizonságos oldalbetöltésre megyek akkor teljes képernyössé válik ez a piros lap és csak a folyamatok bezárása zárja be. IE alatt meg normálisan bejön figyelmeztetés nélkül. kép
tudja valaki, hogy mi lett a military meshes,com oldallal vagy csak nálam nem megy rendesen? Mikor meg akarom nézni akkor egy piros oldal, jön be, hogy egy megtévesztő weboldalt akarok megnyitni akarom e tovább folytatni és akár adathalászat áldozata is lehetek. DE innen nem tudok tovább sem menni csak bezárni az oldalt vagy bővebb leirást ehhez az uzenethez,de nem enged belépni az oldalhoz.
Az szép! Normál esetben ennyi melóból egy komplett irodaházat rak össze az ember, persze nem ennyi egyedi bútorral. Azért nagy kitartás is kell hozzá, hogy hetekig egy szobával dolgozz és még ne legyen vele tele a hócipőd.
Köszi! Jó, hogy akadt végre egy fizetős projekt, ahol volt tér kicsit kipöcsködni dolgokat, még akkor is, ha néha giccsbe csapott, mert ezt követelte meg a stílus és a kliens arculata. Nem tudom, mennyi volt egy-egy tér, eléggé sok terünk volt, plusz modelleztünk is sok bútordarabot, ami nem a mi tereinkbe került aztán be. (Egy másik csapattal karöltve futott a projekt),Követve pedig az egész volt egyben, nehéz kitalálni, mi volt ebből egy-egy tér. Talán 100óra per tér.
Hihetetlenül részletgazdag, igényes munkák! Talán a gyertya lángjába tudnék egyedül belekötni. :) Van nyilvántartásotok arra, hogy 1-1 szoba kb hány munkaóra alatt készült el átlagosan?