A légellenállás nem a nagy sebesség miatt nõ négyzetesen, hanem csak úgy magától. A nagy sebesség miatt csak fokozott gondot jelent ebben az esetben:)
Igen futurisztikus látványt nyújt!! Szép. Az, hogy ötödére csökken az utazási idõ, gondolom csak elírás.
Naná, hogy elírás, amikor a hangsebesség 330 m /s, azaz 1188 km/h, a normál utasszállítók pedig 800-1000 km/h közötti sebességgel repülnek. Egy 747-es Boeing túllépheti az 1000 km/h-t, de az utazósebesség 800-900 km/h körül van. Na most, hogy 800 vagy 1150, itt nincs 1:5-höz arány.
Volt mar ra pelda, hogy egy legitarsasag surgette a jaratat. 747-es volt a szerencsetlen, 0.91 mach-hal (ez a vege neki) szaguldott az atlanti ocean felett.
Concorde-on meg nem ultem, de most kellene, mert akciozik a British Airways. Eddig 7000 font (2.660.000 Ft) volt egy retur London-NY jaraton, de most mar lehet kapni 4500-ert is (1.710.000 Ft)
...nagyon a Concorde sorsát érzem a Sonic Cruiser-rel kapcsolatban. Ha meg is építik, lesz majd egy újabb méregdrága mutogatós gép...
Valszeg kis szeriaban gyartott mint a Concorde, minimalis tapasztalattal es ki tudja, hogy ez huzza-e tizenX evig mielott lezuhan az elso... vagy tizenX nappal is megelegszik.
Ez a legnagyobb problema az ilyen "csoda"utasszallitokkal... kis szeria nincs tapasztalat...
Rogton gondoltam, hogy nem a sebesseg eleresevel lesz a problema.De legjobb tudomasom szerint meg egy Boeingnek is legalabb 5 ev amig egy "uj" repulo repulhet.De amire ki akartam lyukadni a nagy szeria ad egy foku biztonsagot ez nem csak repuloknel hanem autoknal is igy van (lasd a legbiztonsagosabb autok).Na ez az ami ennel a gepnel hianyozni fog (valoszinuleg) ha ilyen Concord tipusu - csinalunk belole 10 es annyi - gepet terveznek/gyartanak.
Úgy látszik, eléggé hajnal lehetett :) nn-nek van igaza. Nem tanultál fizikát? Ekkora sebességnek nincsen káros hatása az ember szervezetére, maximum a gyorsulásnak, ha nem tudnád. Hallottál már olyanról, hogy g-ruha, meg ilyenek? :-p
Nincs az ötletbe semmi új, tök ugyan ojan lesz mint egy sima utasszállító csak nagy hírverést csinálnak neki. Lehet hogy kicsivel gyorsabb lesz, (ha 20%-kal az 4 órás úton 48 perc) de úgyis ojan sokat kell várni a beszállás elõtt hogy nem éri meg az esetlegesen drágább jegyet kifizetni.
Nos, a Spit repülhet ilyen gyorsan, sõt még a hangsebességet is átlépheti. Miután olyan 0,65 környékén leszakadtak a szárnyai, már semmi sem gátolja a karcsú, áramvonalas törzs további gyorsulását. Szooval, én inkább úgy fogalmaznék, hogy volt olyan alkalom, amikor az egyetlen Spitbõl származó alkatrészek átlagsebessége megközelítette a lokális hangsebességet. Tudtommal egy proto vitorlázórepcsivel is átlépték már a hangsebességet, miután a gép egy elhibázott manõvert követõen a fentiekhez hasoló elrendezésû, sebességre optimalizált formát öltött.