Nos, a Spit repülhet ilyen gyorsan, sõt még a hangsebességet is átlépheti. Miután olyan 0,65 környékén leszakadtak a szárnyai, már semmi sem gátolja a karcsú, áramvonalas törzs további gyorsulását. Szooval, én inkább úgy fogalmaznék, hogy volt olyan alkalom, amikor az egyetlen Spitbõl származó alkatrészek átlagsebessége megközelítette a lokális hangsebességet. Tudtommal egy proto vitorlázórepcsivel is átlépték már a hangsebességet, miután a gép egy elhibázott manõvert követõen a fentiekhez hasoló elrendezésû, sebességre optimalizált formát öltött.
Nincs az ötletbe semmi új, tök ugyan ojan lesz mint egy sima utasszállító csak nagy hírverést csinálnak neki. Lehet hogy kicsivel gyorsabb lesz, (ha 20%-kal az 4 órás úton 48 perc) de úgyis ojan sokat kell várni a beszállás elõtt hogy nem éri meg az esetlegesen drágább jegyet kifizetni.
Úgy látszik, eléggé hajnal lehetett :) nn-nek van igaza. Nem tanultál fizikát? Ekkora sebességnek nincsen káros hatása az ember szervezetére, maximum a gyorsulásnak, ha nem tudnád. Hallottál már olyanról, hogy g-ruha, meg ilyenek? :-p
Rogton gondoltam, hogy nem a sebesseg eleresevel lesz a problema.De legjobb tudomasom szerint meg egy Boeingnek is legalabb 5 ev amig egy "uj" repulo repulhet.De amire ki akartam lyukadni a nagy szeria ad egy foku biztonsagot ez nem csak repuloknel hanem autoknal is igy van (lasd a legbiztonsagosabb autok).Na ez az ami ennel a gepnel hianyozni fog (valoszinuleg) ha ilyen Concord tipusu - csinalunk belole 10 es annyi - gepet terveznek/gyartanak.
Valszeg kis szeriaban gyartott mint a Concorde, minimalis tapasztalattal es ki tudja, hogy ez huzza-e tizenX evig mielott lezuhan az elso... vagy tizenX nappal is megelegszik.
Ez a legnagyobb problema az ilyen "csoda"utasszallitokkal... kis szeria nincs tapasztalat...
Concorde-on meg nem ultem, de most kellene, mert akciozik a British Airways. Eddig 7000 font (2.660.000 Ft) volt egy retur London-NY jaraton, de most mar lehet kapni 4500-ert is (1.710.000 Ft)
Volt mar ra pelda, hogy egy legitarsasag surgette a jaratat. 747-es volt a szerencsetlen, 0.91 mach-hal (ez a vege neki) szaguldott az atlanti ocean felett.
Naná, hogy elírás, amikor a hangsebesség 330 m /s, azaz 1188 km/h, a normál utasszállítók pedig 800-1000 km/h közötti sebességgel repülnek. Egy 747-es Boeing túllépheti az 1000 km/h-t, de az utazósebesség 800-900 km/h körül van. Na most, hogy 800 vagy 1150, itt nincs 1:5-höz arány.
Igen futurisztikus látványt nyújt!! Szép. Az, hogy ötödére csökken az utazási idõ, gondolom csak elírás.
A légellenállás nem a nagy sebesség miatt nõ négyzetesen, hanem csak úgy magától. A nagy sebesség miatt csak fokozott gondot jelent ebben az esetben:)