Elképzelhetetlen? Már miért is? A környező összes víz, ha oda folyik le, akkor százezer m2-es nagyságrendű vízgyűjtő van. Ez csak vacak 100x100 m. Az alagút legnagyobb keresztmetszete mennyi is úgy, ha nem áll a szerelvény? Eh.. Ha egy 1x1 cm-es csőe beleöntöd azt a vizet, amit 100x100 cm-re esik, akkor mit is kapsz? Ezt... Ezért nem bírja a csatorna egy idő után elvezetni...
Olyan nincs, hogy a kép szerint cirka 100 méter hosszon a vízszint azonos, aztán meg hirtelen eltűnik. Ha ez az állomás egy gödörben van tehát befelé és kifelé oda lejt az alagút, akkor ilyen magasan áll a víz...
Ha ez magaspont, akkor meg olyan mennyiségű víz jönne be, ami az elfolyás ellenére is pótolja. (Ez biztosan nem volt.)
A víz folyamatosan csorog le a peremen, nem áll az állomáson.
Ha - ahogy gondolod - állna a víz, az azt jelentené, hogy a teljes alagútban mindenhol áll a víz ilyen magasságig. Elképzelhetetlen mennyiség kellene hozzá. Utoljára szerkesztette: Dzsini, 2015.07.22. 11:47:55
Értem én, de nézzünk már rá a képre... A képen a vízszint a peronmagassággal azonos, a kocsi aljáig felér. A 3. sín víz alatt van... Vagy akkor rajzold már le, hogy szerinted hogyan nincs. Teljesen mindegy hogy a víz honnan jött látható a vízszint...
A víz nem alulról jött fölfelé, hanem befolyt az aluljáró lépcsőjén , végig a peronon, majd a peronról le a sínek közé. A harmadik sín pedig bőven a magasabban van a másik kettőtől.
- Az M3-as metró helyett pótlóbusz jár a Deák Ferenc tér és a Kőbánya-Kispest között. - A H6-os HÉV helyett Tököl és Ráckeve között között pótlóbusz jár. - A H7-es HÉV teljes vonalán pótlóbuszok közlekednek, mert fa dőlt a felsővezetékre. - A H8-as HÉV helyett az Örs vezér tere és Kerepes között, a H9-es HÉV helyett az Örs vezér tere és Cinkota között pótlóbusz jár, mert fa dőlt a sínekre. - Az 1-es villamos helyett a Etele út/Fehérvári út és a Puskás Ferenc Stadion M között pótlóbusz jár, a 103-as autóbusz meghosszabbított útvonalon ugyancsak a Puskás Ferenc Stadionig szállítja az utasokat. - A 3-as villamos helyett a Bosnyák tér és a Gubacsi út között pótlóbusz jár. - A 24-es villamos helyett pótlóbusz jár a teljes vonalon. - A 28-as és a 37-es villamos nem közlekedik. - A 41-es villamos helyett pótlóbusz jár Budafok kocsiszín és a Kamaraerdei Ifjúsági Park között. - A 47-es villamos helyett Újbuda-központ és a Városház tér között pótlóbusz jár. - A 42-es villamos nem közlekedik. - Az 50-es villamos helyett a teljes vonalon pótlóbusszal lehet utazni. - Az 51-es villamos helyett a teljes vonalon pótlóbusz jár. - Az 52-es villamos helyett pótlóbusz jár a teljes vonalon. - Az 59-es villamos helyett a teljes vonalon pótlóbusz jár. - A 61-es villamos helyett pótlóbusz jár a Széll Kálmán tér M és Hűvösvölgy között. - Fennakadások vannak a 70-es, a 72-es, a 74-es, a 76-os, a 77-es, 78-as, a 79-es, a 80-as, a 81-es, a 82-es és a 83-as trolibusz vonalán is. - A 75-ös trolibusz teljes vonalán pótlóbuszok közlekednek fakidőlés miatt. - a 31-es, a 139-es és a 144-es autóbusz vonalán fennakadások vannak fakidőlés miatt. - A 20-as, a 30-as, a 30A és a 230-as autóbusz terelt útvonalon közlekedik, mert fa dőlt a Dózsa György útra. - A 35-ös és a 36-os autóbusz terelt útvonalon közlekedik. - A 88-as, a 140-es, a 140B, a 172-es és a 272-es autóbusz a külső végállomások felé rövidített útvonalon közlekedik fakidőlés miatt.
A vicces az, hogy az itt nyilatkozók (Derce Tamást kivéve) közül lett volna lehetőségük változtatni ezen a problémán az elmúlt 5 évben. Utoljára szerkesztette: Pluskast, 2015.01.09. 12:58:39
A 3-as metró továbbvezetéséről. 6+ éves videó. No comment...
Technikailag nem, de a Rákóczi út és a KL út 2x3 és 2x2 sáv. A forgalmuk egyedül is felülmúlja kb. az alig használt M6-osét... A Kisföldalatti a lenti link szerint kimegy az M3 bevezető végéig. Az M0-t be kell fejezni, természetesen ez csak akkor jöhet szóba.
Ha a BKK-t nem darabolnák fel és vágnák vissza hatáskörét, akkor ezzel a lendülettel a mostani 7 éves ciklus után lenne hosszabbítás. Sőt, talán a felújításba is beszuszakolható. Az M3 becsült felújítása 100 millárdos nagyságrendben van. Az erdeti tervezett végálommásig való kivitel meng ennek töredéke, mert csak egy megálló megy föld alatt és az is csak kéregvezetés lenne, szó sincs fúrásról. Az új végállomás kialakítása fájna szanszosan a legtöbbe...
Azért autópályák it sem szelik át a várost. Az egyetlen autópálya ami bejön az az M3-as (és miután bejön onnantól csak gyorsforgalmi út), de az sem megy át a belvároson keresztül. Az Erzsébet híd azért meg jelenleg - köszönhetően annak, hogy az m0-ás nincs teljesen megépítve - elég forgalmas egy rész., pláne úgy, hogy ha a Balatonra vagy teszem azt Ausztriába (de elég Győr is) akarsz menni akkor tulajdonképpen ott mész át (igen lehet a lágymányosin is átmenni). A metró hosszabbítás meg jelenleg nem aktuális és az elkövetkezendő 2 évtizedben biztos, hogy nem lesz belőle semmi (max csak ilyen tervek fognak születni).
UI: A jogsihoz sok sikert, no meg a későbbiekben minél kevesebb anyázást kívánok! :) Utoljára szerkesztette: Pluskast, 2014.11.28. 10:13:31
Nem feltétlen. Érdkes módon a világban rájöttek arra, hogy az élhetőbb város jobb közösségi közlekedést, bringázást és kevesebb autót jelent. Alkalmazkodtak ehhez az ottélők is.... Prága belvárosát valahogy nem szelik át 4-6 sávos autópályák és mégis a város életképes.
A bibi az, hogy kis hazánkban az autó státusszimbólum. Van olyan ember, aki ép ésszel egyszerűen képtelen felfogni, hogy én miért bringával járok még télen is és miért nincs még jogsim, mikor bármikor bármelyik kettő lehetne... Ha nagyon kell autó, akkor hívok egy taxit...
Természetsen az, hogy 2x1 sáv marad nem jelenti azt, hogy csak ezt változtatják meg és szopjon az autós. Szerintem a metrók miért hosszabbodnak? A gyorsvillamosok vicbből lesznek?
(A jogsit most csinálom, ma vezetek először és csak azért, mert a cég nagyjából jelezte, hogy jó lenne, ha már lenne...) Utoljára szerkesztette: Molnibalage, 2014.11.28. 09:54:24
én is így vagyok vele...., mint mindennapi tömegközlekedő arra jutottam, hogy ezt a szétbarmolást csak azok támogathajták akik nem tömegközlekednek és nincsenek rászorulva, aki használja az sztem úgy is érezte h sokkal jobb lett és nyugatiasabb. Félreértés ne essék, nem vagyok oda a fideszért, nagyon nem, de ezzel az egy dologgal mélyen egyetértettem és sajnálom, hogy ez lett belőle. hozzáteszem nem vagyok se közgazdász, se közlekedésmérnök (térségfejlesztési mérnöknek tanulok), csupán az alapján ítéltem meg h sokat utazok a városban nap mint nap tömegközlekedéssel (volán,máv,bkk), nem pedig az alapján amit írnak vagy mondanak, persze nyilván elolvastam a cikkeket mind2 oldalról. Utoljára szerkesztette: nyirog, 2014.11.26. 16:23:22
Basszus, most hallom, hogy szét akarják barmolni a BKK-t. Basszák meg a kurvajóédes anyjukat azt. Az útóbbi 25 évből kb. ez az egy dolog, ami rendens működik és előremutató ebben a kurva országban....
Tessék kapaszkodni, igen durva időutazás következik.
ikarus
Atyaisten, nem is emlékeztem arra, hogy ez így nézettki. Egy rakás régi videó van fent a csatornán, lehet nosztalgiázni.
A taxisblokádoás videón látható az, amit még februárban linkeltem, a BME-nél a Duna-parton ott van valami taxiállomás vagy benzinkútszerű izé.
Thököly út,Amerikai út
Egy busz vezetőfülkéjének hátuján találkoztam (azzal tapétázta ki valaki belülről) egy füzetkével, ahol az első csuklós kialakításáról volt szó, amit még a 60-asból faragtak.