Viszont az elköltözõk fõleg az agglomerációba mentek, az pedig, hogy a közigazgatási határ épp hol van... igazából Budapest (és környéke) most már 2,5 milliós. A közlekedés szempontjából pedig elvileg mindegy.
Mitõl lenne nagyobb a város? Mo. lélekszáma folyamatosan csökken, a fõvárosból meg majdnem 500k ember költözött el 20 év alatt. A visszaköltözés lassan megindult, de a város méretnövekedése mellett semmi sem szól.
A buszoknál használták (használják?) az elõjelzõket, ahol a busz egy bizonyos távolságon belül visszajelez a keresztezõdés lámpáinak, hogy közeledik, azok pedig zöldre váltanak, mikorra odaér. Én jó 10 éve a 3-as (ma már 33-as) viszonylaton találkoztam vele, egy csipogást lehetett hallani a buszvezetõi fülkébõl bizonyos lámpák elõtt, és amikor rákérdeztem, a vezetõ elmondta, hogy ez egy kísérleti rendszer.
Az (volt?) az elv, hogy a lámpában van egy jeladó, ami valahány méteres távolságra sugároz, és a jármû, ha érzékeli ezt a jelet, akkor visszajelez, hogy "figyelj, jövök". A lámpa pedig vagy zöld marad áthaladásig, vagy megkezdi a zöldre váltást, hogy a jármû áthaladhasson - persze a válaszjel alapján tudta a lámpa, hogy milyen irányból közlekedõ jármûrõl van szó.
Én is úgy tudom hogy csak valami távlati terv volt. Konkrét kivitelezési tervrõl nem beszéltek, csak hogy látták a terveket. (persze egyikse volt építész)
Mondjuk abból kell kiindulni szerintem hogy a város csak nagyobb lesz. A hungárián belüli részre már most úgy tekint a városvezetés mint belvárosra lásd szmogriadóterv.
Szerintem semmi értelme. Az 1-es vilibõl kellene valódi gyorsvillamost csinálni és huszad vagy még kisebb áron megvan az áhított cél fõleg, ha vili állítja a lámpát. Ismét csak arról van szó, hogy nem az autósokra kellene belõni a közlekedést...
Persze ehhez az is kell, hogy a parkolásból és minden más autósok által fizetett pénzt ne beolvasszák, hanem csakis a tömegközlekedésre lehessen fordítani. Minél többet tömegközlekednek, annál jobb az autósnak is...
öööö De furán hangzik ez így "El nem készült tervek".... de érthetõ
Én ezt egy 80-as években BKV-nál dolgozó kollégámtól tudom, de más forrásból is megerõsítették, azok akik látták az el nem készült terveit a beruházásnak. Ezért van az 1-es villamosnál több helyen is aluljáró. Nem vitatom a létjogosultságát ma sem, a hungária alatt áthalad mindhárom vonal már most is.
A teljes felújítással együtt annyi esetleg? (pálya, szerelvények, hosszabbítás)
A szám kicsit érdekes, mert egy megállót kell csak mélyvezetésben vinni utána már legfeljebb kéreg és felszín jön. Mi a frászkarika kerül 150 milliárdba? 2007-es költségbecslés 20 milliárd körüli összegrõl szólt.
A hármas meg eredetileg kápmegyerig ment volna ki. Bár hozzá tenném, hogy láttam a fõváros 2014-2020 közötti nagyberuházásaira vonatkozó elõkészítéseket és azok között szerepel a hármas metró teljes felújítása, plusz a végállomás kihúzása kápmegyerig 150 milliárdért.
Legalább az 1-esig elmehetne a másik irányban is mivel akkor lenne összeköttetés a vonalak között. Bár az utóbbi hetekben egyre kevésbé lehet számítani az 1-esre is.
A tervekben a négyes metró kiment volna a régi budafoki HÉV vonalig is - nem véletlenül DBR (Dél-Buda - Rákospalota) néven futott, ma pedig egyik pontot se érinti.
Nyilván hozzájárul a dologhoz hogy olyanok döntenek tömegközlekedési kérdésekben,akik nemhogy "arra" nem jártak soha,hanem akik mintha tömegközlekedéssel sem nagyon közlkednének soha. Legalábbis elszenvedõként így tünik.
Persze ma már nem lehet mit tenni meg kell építeni. Csak azért ez is mutatja az akkori városvezetés alkalmatlanságát. Bár nem mintha most sokkal jobb lenne. Pl amit a Bajcsy-n csinált a BKK pár hete.... Katasztrófa....
Abszolút igaz! A Demszky mániája volt a 4-es metró. Ablakon kidobott pénz és csak egy rakás adósságot halmozott fel a város számára. Ezt a pénzt sokkal több valódi tehermentesítõ fejlesztésre lehetett volna fordítani.
Értem a problémáidat,engem is zavar sok minden,de attól még marad amit Dzsini is leírt:fejezzék végre be és lehessen vele közlekedni. Én személy szerint sokat nyernék,biztos nem vagyok egyedül,egy átszállásra mindeképp rákényszerülök,pedig 4 útvonalon juthatok háztól melóhelyig+gyalog és autó,de egy átszállás mindeképp kell metróval vagy anélkül. Sok helyre eljutok én is de erre kellene alapoznom mindig szinte,hiszen most is a 7/173 ra alapozok az esetek többségében.
off meghívlak egy pizzára csak hogy közlekedj azon a vonalon egyszer,legalább lásd mirõl beszélsz. :)
A átszállás és várakozási idõ annyi, hogy ha nincs dugó, akkor semmit sem nyer vele az átlag a/4-es user aki keletin kívül használja. Még, ha a Bosnyákig is megépülne, akkor sem lehetne megszütnetni a buszt, mert tudommal azok túlmennek azon...
Agyonlõném - igen hosszú kínzást követõen - aki kitalálta, hogy ilyen 4-es metró kell, meg hogy egyáltalán kell..
Anno a BME csinált egy 15 pontos listát tartalmazó tanulmányt emlékeim szerint, hogy mi érelmesebbre lehetne költeni a pénzt. Csak azért lett 15. a 4-es metrõ, mert az összevetés volt a cél. Egyébként még egy 100-as listára sem került volna fel...
A 4-es metróra elbaszott pézbõl egy olyan busz és trolipark lenne 70 milliárdból, hogy ihaj. Épülhetne 2 új Duna-híd - pl. kibaszottul hiányzik a Lágymányosi és M0 híd között egy, ami Csepelt és Dél-Budát köti össze - befejezhetnék az M0-át, az összes HÉV szerelvényt le lehetne cserélni, ami a jövõben alkalmas lenne az összekötés általi követelményeknek megfelelni, befejzeni és felújítani a 3-as metrót, lecserélni az összes szerelvényt a vonalon. Ez még mindig nem lenne 500 milliárd sem tudtommal és ezt bizony kibaszottul megérezné mindenki, mert az egész városban jár busz és troli és minden agglomeráció irányba szitne jár HÉV.
A 4-es metrót a fõvárosi közlekedõk kb. 90%-a soha a büdös életben nem használja mégis, de mégis egy évtized minden fejlesztési pénzét eltemetteék benne, amikor lényegi fejlõdést nem is hoz.
Nem vicc BÁRMILYEN más célra értelmesebb lett volna költeni, mint erre a korrupciótól dagadó, fõvállakozótól és szervezéstõl mentes, szarul megtervezett méregdárga szarkupacra. N+1 olyan alternatíva van, amik azok VALÓBAN megoldanák azt, hogy ne kelljen a buszcsalád vagy csak töredéke a mainak úgy, hogy átszállás nélkül és gyorsan szelje át a várost a busz/villamos, stb. Ja, mindezt töredék pénzbõl. Persze ehhez az a szemlélet is kell, hogy ne mindig az autós segge legyen kinyalva, mikr még mindig kb. 2/3 tömegközlekedik.
A 4-es metró ezen felül az agglomerációs közlekedés egyetlen problémáját sem oldaja meg. Valahol vicces, hogy egyébkét rákoshalál és Csömör környéke messzebb van mint sok városhatáron túl levõ agglomerációs település. De nem, kellett ez fostaliga...
Semmiféle racionális érve nem volt arra, hogy új metró épüljön, talán a 3-ast kellett volna elõször befejezni, töredék pénzbõl. Olyan brutálisan megtérülõ projekt lett volna, hogy azzakl semmi sem konkurál. De nem, marad a 14-es vilivel való csigalassú zötykölõdés és Újpestbõl P+R parkolót varázsoló végállomás. Agyrém.
Én egyébként még soha nem utaztam a 7-es buszon, csak láttam sétálva vagy más eszközrõl a buszokat. A Bosnyák téren sem jártam soha életemben, pedig azért 15 év alatt elég sok helyen jártam nemzetünk fõvárosában... Na, kb. ennyire fontos. Elhiszem, hogy arra sokan élnek és nekik kellene valami más, de ez a szarkupac. Az 100%.
Nyilván lettek volna sokkal jobb (és fõleg olcsóbb) megoldások is, de legalább ez készüljön el és álljon üzembe...
Aki még nem utazott a 7 es vonalán az nilván feleslegesnek tartja,de aki ott utazik napota az ép ésszel nem mond olyat hogy nem lehetne vele nyerni. szerintem...
Ööö... ha a nagyjából közös vonalszakaszon a 7-es buszok HELYETT a földalatti villamossal közlekedik valaki, az miért is több átszállás? Nem lesz kötelezõ azt használni...
Ha egyszer összekötik az M2-t a H8/9-el (Gödöllõi hév az Örs Vezér Terén), akkor leszel bajban :) Vagy ha egyszer valaha megvalósul a szentendrei és a ráckevei vonal összekötése az "M5" vonallal :) (Bécsben pedig az U6 (U-Bahn) vonal végig föld fölött, emelt pályán közlekedik, mégis "metró"... szórakoztató a különféle országok meghatározásait és elnevezéseit összekeverni - mi az S-Bahn, mi az U-Bahn, a Stadtbahn... a párizsi RER hálózat, ahol elõvárosi teljes vasúti szerelvények vágnak át a város alatt...)
Amúgy az M1 hivatalos neve MILLFAV - Millenniumi Földalatti Vasút, tehát így sem metró :D
úristen ez a budapesti tömegközlekedés, kész káosz
Ha van pont olyan piros tintád, akkor igen (ezt elég komolyan ellenõrzik a napijegyen) - és ha esetleg nem veszik észre, akkor is magánokirat-hamisítás, bûncselekmény.
Huszas tömb már évek óta nincs, csak tíz darabos, az 3000 forint. A 24 órás jegy viszont csak 1650 (kevesebb, mint 6 jegy ára), szerintem nem kérdéses, hogy melyik éri meg jobban.
május elsején kedvem támadt felmenni pestre picit fotozni meg videózni, ugyis lesznek proramok egy csomó:P
a kérdésem az, hogy érdemes venni ún. 24 órás napijegyet? nemtudom mennyit fogok buszozni, vonattal tervezem a felutazást (déli) és valahol a parlament környékén, lánhidnál valamint az alagútnál tervezek lenni (attol függ mikor hol mi lesz :D ) és ugye a leggyorsabb utazás ha hirtelen valahov el kéne mennem, az egy busz, de nem akarok csak 2 jegyet venni, és totozni hogy vajon jön e ellenõr vagy nem (pedig kb tavaly volt így, kirándultunk egyett deák tér, jános hegy, fogaskerekû, mindezt 2 jeggyel:D érdekes a fogaskerekün lefelé fel is száltak az ellenõrök de csak leültek dumálni :D
Vágóhíd, még a '90-es évek elején vagy korábban. Igen lepukkant egy környék volt...
Már gõzöm sincs, hogy hol találtam õket.
Nem egyeteres. Ennek még részben fa, részben mûanyag padlója volt.
Ilyen belsõ terûvel is utaztam legalább egyszer asszem.
A mostani átalakítás elõtt. Igen nyomasztónak találtam a magas "falakat" benne. A vagonok között még volt átjárást biztosító ajtó.
Átalakítás után. Olyan HÉV is volt, aminek a belsõ tere már ilyen volt, de még át lehetett járni, legalábbis a ráckevei volnalon volt úgy 2003/04 magasságában.
Nem értem e rajongásotokat egy ilyen tolvaj bandáért, mondjuk a kétszínûtõl nem is vártam mást.....
Hol? Kb. akkor jártak ezek utoljára, amikor 8-9 éves lehettem, 1991 táján... Még emlékszem rájuk. N
ekem is van pár régi képem otthon, majd felrakom ide õket. A régi HÉV kocsik kialakítása inkább hasonlított a MÁV kocsikéra, nem egyeterûek voltak, ami valljuk be, télen egyáltalán nem rossz dolog...
Kíváncsi lennék, hogy az elsõ képen látható szerelvényt mikor gyártották és hány évet húzott le. A mostani HÉV koszerelvények közül van olyan típus, ami lassan 50 éves lesz...
Boráros téren néha látom én is messzirõl, de az nem ez a típus, hanem egy másik hasonló, a régi festéssel feldíszítve.
Ifjúkoromból emlékszem rá, hogy egy kis nekifeszüléssel szét lehetett húzni a (gondolom elektromágnessel zárt) ajtókat, akár megállás elõtt is, és megállás után is kézzel kellett nyitni az ajtókat. Ezek már automata ajtós példányok.
De máris több vagyok nálad. Mert tudok személyeskedés nélkül is létezni. Most helyi náci módszerek szerint menjek és jelentselek fel a moderátoroknál, vagy mit szeretnél jutalmul?
Ok én meg fizetek egy stadion Debrecenben amikor soha a büdös életbe nem teszem be oda a lábamat, de ezt az összes magyarországi település esetében is elmondhatnám, mivel az állam ad pénzt az önkormányzatok kötelezõ feladatainak ellátására (ÖTV) amit ugye az adók beszedésébõl finanszíroz. Szóval ez egy kissé demagóg duma. Isteníteni meg senki nem istenít itt semmit és még kevésbé szólnak meg itt bárkit is.
Sajnos amikor meglopnak, nem ismerem a viccet. A vicc viszont az, hogy e topic minden tagját ugyanúgy meglopnak mint engem, vagy mint az egész országot /mert ugye adó formájában az is fizet e köcsögöknek, aki a büdös életben nem járt pesten, és nem ült fel egy bûzlõ villamosra/, de itt páran istnítik a bkv-t, és örülnek, hogy meglopják õket, sõt, megszólják azokat, akik nem hagyják hogy ez a trágya meglopja õket.
Micsoda szerencse, hogy egy ideje már nem a BKV-nak fizet senki, hanem a sokkal jobb, fergetegesen kiváló BKK-nak Vitézy vezetésével. Így már te is megnyugodhatsz, nemde? :)