90 óta rohad. De nekik négyes metró kellett, olyan rövid szakaszokkal, hogy az egyikbe már beért a szerelvény egyik fele, a másik fele még az elõzõn áll ...
Ezek mindig akkor bukkannak fel nagyobb mennyiségben, amikor bértárgyalások vagy költségvetési tárgyalások közelednek.
Persze ez nem jelenti azt, hogy ne lenne elég romos állapotban a hálózat.
Ma akart volna venni egy nõ jegyet, mikor felszált a buszra és nem tudott! Asszondja' nem minden vonalon lehet kapni. És nem szállították le :P Pedig két BKV-s is ott volt!
Hát, nekem az elmúlt közel 2 hónapban nem sikerült megtalálni a menetrend szerinti pozíciót, reggel fél 8 környékén 5 napból négyszer ugyanakkor megyek le (azon a 2 percen belül, amilyen követéssel járnak), és az ugyanakkor induló szerelvényeknél hetente egyszer fogok ki új vonatot.
Menetrend szerint járnak, nem véletlenszerûen, bár elég sok áll ki a forgalomból valamilyen hiba miatt, így lehet, hogy napközben már orosz megy helyette. Hétköznap csúcsidõben lehet velük összefutni leginkább...
Véletlenszerûen járnak, én nagyjából ugyanakkor megyek minden reggel és délután metróval, és néha kifogok egyet-egyet.
Az sg rosszabb mint egy kocsma, szal még finom voltam. Azonkívül, látom, hogy az egy vaskereszt, de ha nem náci lennél, mért tennél ki háborús relikviát logóban, ha nem kötõdsz hozzá.Szal szerintem jogos volt a feltételezés.
Neked meg a történelem tudásod egy nulla (ha már belemegyünk a személyeskedésbe) és mellesleg én nem náciztalak le téged, úgyhogy az ilyen alpári stílussal a kocsmába menj.
Majd akkor ha bkvsok nem lopják ki a tõkét amibõl épülne, de látva ezt a gerinctelen bandát, soha nem lesz új metróvonalunk, sõt még az eddigieket is tönkre fogják tenni.
eégybként mikor jár az új metró? már mindenképpen azzal szeretnk menni D
Szerintem a bliccelõknek van igazuk.A bkv majd akkor sírjon, ha nem utalgatnak ki maguknak sokszáz milliós fizetéseket, meg a haverjaiknak ne biztosítsanak 600000 forintos fizetésért kamu állásokat, és végül de nem utolsó sorban nyújtsanak megfelelõ szolgáltatást. A tetves kallerekrõl meg a még tetvesebb közterület felügyelõkrõl nem is beszélve.Ezek mind olyan "emberek" akiknek kreativ munkához nincs agyuk, és tanulatlan parasztok, fizikai munkát derogál számukra végezni, ezért inkább egész nap ingyé utazgatnak a bkv-n, és náci módszerekkel basztatják a normális polgárokat.
Az ügyben léptek, hogy kevesebb bliccelõ legyen. Ráállították az ellenõröket, hogy legyen egy bizonyos számú büntetés bizonyos idõközönként, csak ez lehet, hogy nem reális elvárás. Mióta vannak bliccelõk? Ezt csak most tudták kitalálni?
Biztosan kell várni egy hónapot, vagy egy fél évet, hogy egyéb megoldás eszükbe jusson, hogy hogy lehet fellépni a kábeltolvajokkal szemben, ha az eddigi megoldások nem hoztak kimagasló eredményt. Nah mind1, nem is akarok sokat egy magyarországi cégtõl, meghát ezzel a pár hsz-el amugysem érek el sokat, nem én fogom rendezni a BKV/BKK ügyeit.
Igen, nem vagyok jártas, de biztos, hogy léteznek azok az emberek, akik letojják az egészet nagyívben, hogy lopják a kábelt. Nekem ne mondja már senki, hogy nem lehet tenni ellenük semmit. Ha nem a robotrepülõ(igen kicsit gyerekes, és nehezen is kivitelezhetõ), akkor a nyomravezetõi díj megemelése. -Nincs pénz a békávénak,békákának. Ha arra van, hogy heti szinten pótolják a kábelt, akkor erre is kell, hogy legyen, még akkor is, ha a pótlást uniós pénzbõl finanszíroznák, akkor is, egy-két milliós fizetésû nagyember ott a fõnöki irodában összedobhatna arra a nyomravezetõi díjra, és állítom, hogy vagy mérséklõdnének a lopások, vagy jelentkezne egy-két ember. Ha pedig az a cél, hogy a pénz mossák, és a kábel valós áránál többet írnak el, a különbözetet pedig zsebre teszik, akkor meg ne nyavajogjanak, nem lesz feltûnõ, ha havonta egyszer teszik közzé, hogy "szarban vagyunk". Mi az a teszem azt 5 millió forint nyomravezetõi díj, mikor egy nap csak 2 millióval károsítják meg õket?
Márpedig vannak kém robotrepülõgépek, ami lehet, hogy nem 10 millió, de végleg elbánnának a kábeltolvajokkal, hiába mondjátok. :) ...és azt nem scifiben láttam.
Ezen a robothelikopteren jót nevettem:). Sõt két t-800-as is járõrözhetne néha.Viccet félretéve, komolyabb büntetések kellenének, többször kéne a telepeket ellenõrizni(ahova ugye viszik a cuccokat), komolyabb bírságok stb...
Azt ne hidd, hogy itt megélhetési lopásról van szó - több teherautó, profi, hidraulikus vágóberendezés, egymással kapcsolatot tartó riasztó-figyelõhálózat... nem arról van szó, hogy ellop 2 méter kábelt, és abból tud kenyeret venni a családnak.
Robothelikopter, persze :) Éjszaka külön hasznos lehet (ti. ilyenkor nem járnak arra a szerelvények), és amúgy sem lehet "befedni" vele a várost - Csepeltõl Békásmegyerig, Mogyoródtól Cinkotáig... Szép dolog a sci-fi, én is szeretem.
Akkor más módszer. Van az a mondás, hogy csak azt lehet sz.patni, aki hagyja.. :D Robothelikopter, kamerával felszerelve, akkora hatótávú, hogy nagyjából befedje budapestet. Van ilyen... Lehet, hogy drága, de azt csak egyszer kell megvenni-e a BKV-nak, és egybõl nem lenne több kiadások az eltünt kábelek pótlására, ha pedig igen, akkor ezzel a cuccal pillanatok alatt megtalálják a tolvajokat. Azért nem igazi helikopter, mert annak percek kellenek, még bepörög a rotor. VAGY Nyomravezetõi díj emelése(Pl. 5 millió forint, kb a feléért dolgoznak a tolvajok), és 90%, hogy ennek "felvételét" nem lehet kijátszani, mert meg lehetne szabni, hogy csak akkor kapja meg valaki, ha megtalálják a kábelt, plusz bizonyítékot tudnak biztosítani az elkövetõkhöz. Nem lopnának kábelt, mert félnének, hogy aki lebuktassa õket, annak eljár a szája csak azért, hogy az illetõé legyen a pénz. Tovább lehet ezt gondolni...
Jó, okosak leszünk, de én ilyet most látok elõször. Kézbõl telefon kilopás nem az a kategória mint pl. amikor az ember pénztárcája kilátszik a farzsebébõl és szinte hívogatja a tolvajokat...legalábbis a józan ember ezt gondolná, de lehet én vagyok túl vidéki és nem szoktam hozzá a budapesti viszonyokhoz.
Van ilyen jelzõrendszer a kábeleknél, és általában vágás után negyed órán belül ott vannak, de az késõ szokott lenni.
Egy-két hónapja a rádióban beszélgettek a BKK egyik emberkéjével, õ mondta, hogy egy-egy csapatot már elkaptak, komoly felszereléssel, felkészülve mennek egy helyszínre, és a járõröket kerülve, pár perc alatt vágnak, tekernek, eltûnnek.
...de ki lehetne építeni egy szabotázs(nem biztos, hogy a védelem fajtájának betûzése megfelelõ)védelmet is, ami jelez, ha egy bizonyos szakaszról eltûnik a feszültség, azaz az ellopott kábel hiányában a feszültség már nem érkezik meg oda, ahova kell. Ezt nem most találtam ki, ilyen szabotázs védelmet használnak a lakás riasztóknál is, MÁR AHOL. Ha leszakítanának a betörök pl. egy mozgásérzékelõt a riasztórendszer akkor is jelez, mivel a rendszer érzékeli, hogy eltünt a "körbõl" az érzékelõ.
Mi a véleményetek arról, hogy kábelt lopnak még mindig annak ellenére, hogy pénzjutalmat adnak annak, aki segít a telephelyek felderítésében, vagy segítenek némi infóval? Engedjétek meg, hogy megosszam errõl a véleményemet. Tudom, hogy a BKV-nak, és/vagy a BKK-nak "nagyon rosszul megy", csak az a baj, hogy megéri több millió forint értékû kábelt lopni, mint elfogadni azt a fél millió forintot.. :/ Nagyobb összegû lehetne a jutalom, vagy úgy, ahogy halottam, nem tudom, hogy a BKV/BKK-nál ez hogy van, de a MÁV vasútõröket állítólag pénzjutalommal buzdítják arra, hogy beszéljenek, azaz ha segít a büncselekmények elkövetõnek elfogásában, vagy ilyen irányba hozni az eljárást, akkor pénzjutalmat kapnak.. Szóval, nem csak a munkájukból eredendõen szólnak, hanem azért is, hogy több pénzük legyen. :)
...de látom már írt errõl Cattibrie. ..egyébként(abban a helyzetben én is az ajtókat próbáltam volna szétfeszíteni, szóval most utólag magyarázok)próbálhatták volna a vészféket, vagy az ajtó reteszelõt..(ha van olyan ebben a kocsiban, de biztosan)
Azért, mert a videó készítõje is benne volt a buliban, különben miért vette volna az esemény elötti perceket, úgy, hogy még oldalra sem nézett a kamerával?
Jó utólag könnyû okosnak lenni, azért sztem 10 emberbõl 10 nem számít rá, hogy kikapják a kezébõl a mobilt, utcán is megteheti, hiába kiáltozna, a legtöbben "nem akarnak belekeveredni".
A csuklóhoz kötés jó ötlet, de már nem mindegyik telefonon van olyan lyuk amihez kötni lehet.
A szigorításról meg akkor tudjuk majd ha tényleg szigorítanak mert ami eddig volt a rendszerváltás óta az csak maszatolás.
Mindenhol kint van a tájékoztatás-figyelmeztetés, hogy figyelj az értékeidre - az, hogy ez az átlag utazót marhára nem érdekli, az csak annyit jelent, hogy a saját hibájából fog tanulni, mert máséból nem hajlandó. Én a hátizsákot is leveszem és kézben tartom a metrón, és a mozgólépcsõn, mert egyrészt nem foglalok annyi helyet, másrészt ha sokan vagyunk, akkor észre sem veszem, hogy kinyitják a lökdösõdés közepette. Az pedig alap, hogy nem lóbálok a kezemben olyan dolgokat, amiket egy villanás kikapni és elszaladni vele - ha nem bírja ki Facebook nélkül azt a 10 percet amíg utazik a metrón, akkor egy szíjjal kösse a csuklójára a kütyüjét.
Nálunk nincs bekamerázva az összes közterület és jármû (lásd: Egyesült Királyság), és a metróban lent is hiába van biztonsági ember (pl. a Kossuth téren), azért nem fogja meg valakinek a grabancát, mert az utolsó pillanatban száll le a jármûrõl. Tehát maximum letiltatja a SIM-et és a telefon IMEI-jét, de vissza nem fogja kapni akkor sem, mert egy órán belül már eladta, és/vagy kiütötték belõle az elõzõ IMEI-t. A büntetések súlyosbítása pedig - ez már sokszor kiderült más eseteken is - a legtöbb esetben nem visszatartó erõ, mert nem azért csinálja, hogy elkapják.
Az ilyen típusú lopásokat 2 módon lehet megelõzni:
-figyelemfelhívás, pl. teleplakátolni errõl szóló rendõrségi tájékoztatókkal a metrót, de talán elég az ajtókra is tenni kívül-belül
-büntetés szigorítása, ha 3 hónapot kell majd kényszermunkán dolgoznia(nehéz fizikai munka) akkor meggondolja, hogy megér-e egy telefon annyit, persze ez feltételezi azt, hogy elõbb utóbb elkapják amihez az kell, hogy minél több rendõr mászkáljon az utcán, ha épp van 1 a metrón az tudja értesíteni az állomás közelében lévõ egységeket és elkapják azonnal
Egyébként kitették fõoldalra is ezt a videót, ez is a megelõzés egy módja.
hmm.. azért filmezik, mert vicces volt, ahogy kómázik az ajtó mellett állva (és várták, hogy pl elesik)?
Én nem értem a felvételt készítõt. Feltételezésem szerint tettestárs.. vagy ha nem is az, de valahonnan tudta, hogy mi lesz. És utána még meg is osztja a felvételt mindenféle arc kitakarása nélkül. Mondjuk még nem néztem az esetleges kommenteket.
Ja de, mégis találtam valamit - a videót készítõnek eszébe sem jut figyelmeztetni a leendõ áldozatot vagy közbelépni.
Ez bármelyik országban mûködik, vagy esetleg látsz valamilyen megoldást, ami nem arról a kivitelezhetetlen dologról szól, hogy minden ajtóba biztonsági õrt teszel?
bár a többség szerintem látta már, de ha nem, akkor:
Itt látni hogy nem kell ám nyugatra menni hogy lássa az ember milyen a normális állapot. Sajnos a BKV-ból profi maffiózók talicskázzák ki a pénzt, és ha valaki megkérdezi hogy miért nincs fejlõdés, mindig a pénzhiánnyal takaróznak.
egyetértek, a végével viszont nem: ha a próbajegy nem úgy lyukaszt ahogy neked már a magaddal vitt jegyed, akkor mi történik? garantált büntetés, ez még rosszabb is, mintha csak akkor lyukasztanál ha látod az ellenõrt :)
*(van pár sumák jegyvizsgáló, de kevés az ilyen, valljuk be, és nem mindegyik nézi meg rendesen a jegyeket, de azért szerintem olyanok az érzékszerveik, hogy a sok ezer "járaton" eltöltött idõk után tapasztalatból 1 mp alatt észreveszik, ha valamelyik utas sumákol. :) )
Lehet megint hülyeséget mondok, ha a mávot a bkv-hoz hasonlítjuk, de pl. mindenki tudja, hogy a vonaton jár az ellenõr oda vissza. (van pár sumák, de kevés az ilyen, valljuk be, és nem mindegyik nézi meg rendesen a jegyeket, de azért szerintem olyanok az érzékszerveik, hogy a sok ezer "járaton" eltöltött idõk után tapasztalatból 1 mp alatt észreveszik, ha sumákol valaki.. :) ) A bkv, és a máv között az a különbség, hogy utóbbin rendszeresen jár az ellenõr a BKV-hoz képest.. BKV-ra mindenki úgy száll fel szerintem, mintha ingyen lehetne utazni, mert nem jönnek az ellenõrök. Közterületessel sem érnek semmit, ki vannak azok öltözve, akiket én láttam.. Amíg a busz/villamos egyik részében igazoltat az ellenõr/közterületes, akár egyenruhában, akár civilként, addig a busz másik részében utazók ezt kiszúrják, és már pittyegnek is a pecsételõ automaták.. Ahol meg a lyukasztó van felszerelve, ott még jegyet se kell venni..Viszel magaddal egy kilyukasztott jegyet, és ha jön az ellenõr, akkor ott van nálad az "érvényesített" jegy.
Egyébként mi van azzal a csoporttal, aki kifizeti a büntetéseket, ha befizetsz nekik egy éves bérlet árát? Nem kell elérhetõség, nem akarom õket igénybe venni, csak érdekel, hogy a BKV-t ez mennyire érdekli, illetve mit tudtak ellenük tenni.
Meg mondjuk majd minden metró megálló bejáratánál és kijáratánál ott állnak az ellenõrök és nézik, hogy van e érvényes jegyed, bérleted. Vicc az egész.
Évente ezerszer kell büntetnie egy bkv ellenõrnek Arra még nem jöttek rá hogy esetleg azért kevesebb a bírságolás mert ott vannak a közterületesek is szép egyenruhában? 5 emberbõl kettõ száll fel a megállóban.
A videó címében a "New Moscow Metro Station, Novokosino, Opened By President Putin" pedig nyilván elkerülte a figyelmed :)
Nem, nem ismerem, de sejtettem, hogy igencsak magas rangú, az ország élén "táncoló" egyénke, mert nagyon kisérgették a testõrök, és majdnem mindig õt mutatta a kamera.. :'D
Hétvégén múlthét vasárnap jártam szegeden, és mivel vasútbuzi vagyok többek között az ottani villamosról, és pályájáról és készítettem pár képet. :) K.rvajól néz ki minden, a buszokon nem utaztam, de amiket én láttam mindeggyik ugyanolyan volt, és mindegyik csillogót kivülrõl, sehol egy rozsdafolt. *.* Az új swing villamos is jól néz ki, és a régi olyan típusú, mint ami itt az 1es vonalán van, az se néz ki rosszul, nem szakadt, se semmi. :)(bár itt pesten sem) A videó amúgy nagyon komoly, pont egy buszvezetõ készítette, reklámozza, hogy milyen helyen dolgozik.. :). ...bár én is lekaptam volna, hogy mikre nem vetemedik a BKV.
Nem tudom ki ez a kopasz csóka, de ha miniszterelnök, látszik, hogy szereti az adózókat, és gondol is rájuk.. Orbánt szerintem legközelebb betonfal választja majd el a néptõl, mert simán fejbeverjük, nehogy kezetfogunk vele... :D Elsõ észrevétel. :D
Mivel a BKK is azt kommunikálja, hogy várnak minden érdeklõdõt és közzétették a "tervezett végállomási idõket is", így valószínûsíthetõ, hogy megváltoztatták az eredeti terveket és már holnap is utazhat rajta bárki.
jó hír, bár a hetedikei indulás elvileg csak a "VIP" emberkéknek lesz, normális átlagember csak nyolcadikától utazhat, vagy azután, miután a vipmenet ment egy kört :)
mondjuk az induláskor nem leszek ott, bár jó lett volna... mindenesetre szombaton úgyis kell metróznom, hátha jön majd :)
Le vagy maradva... további 7 Alstom szerelvény érkezik majd elméletileg "kötbér" miatt. Mivel a 2-es és 4-es vonalra is megvan már rendelve a teljes szükséges szerelvényszám, így azt tervezik, hogy ezt a 7 plussz szerelvényt majd a 3-as vonalra viszik.
Nálunk mire kész lesz a 4-es metró, az alagút egyes részei úgy fognak kinézni, mint a régi majmok bolygója film egyik részében! :D Szerintem a horvátok, amilyen tempóval építenek autópályákat, alagutakat, már õk rég megcsinálták volna! :D Ez is csak pénz szerzésrõl szól, szerintem :( 2050-re csak kész lesz :D Amúgy a mostani orosz kék metrónak van modernebb változata! :D Az talán olcsóbb lett volna!
Mindent azért nem, de a teljes busz- és troliparkot, a 3-as metrót fel lehetne újítani, venni új szerelvényeket a metró, HÉV és földalattikra és némi villamossín felúításre meg két hídépítésre telne. A villamospark cseréje önmagában több száz milliárdos tétel...