Megneztem Luca-ban a filmeket es Auron kulon megkerdezi Sin-t az elejen hogy "Bisztos vagy benne?" szal most mar tenyleg nem ertem. Akkor ok egyut dolgoztak?
"Mert ha a Tidus fele Zanarkand a Fayth-ek alma akkor Sin micsinalt ott? El akarta pusztitani? Es Auron honnan tudta hgy pont akkor kell ott legyen hogy kihozza Tidust?"
ott volt és kész... ez Tidus sztorija és rá volt szükség, apjáról volt szó...csak õ gyõzhette le és csak õ bocsáthatott meg neki a végén és csak így érthetõ Tidus szerepe:) Auron egy "elküldetlen halott" bármit megtehetett (vagy a faithek szoltak neki:))))))), hogy öreg ideje nekifutni a Sinnek és végleg kivonni a forgalomból)...én már megéreztem amikor a Guadosalamban nem ment el a halottasházba:)tiszta Hatodik érzék....ja és Tidus sem látta a faterját ott...ergo õ meg még élt....Tidusnak is nehezen esett le az egész Sephi, ahogy neked is:)
és Zanarkandnak el kellett pusztulnia mindenképp még az álomban is:) a faithek akarták így, unták már a bancsit:)...utolsó reményük pont Tidus volt és pont ettõl plusz Tidus távozásától semmi happy end nincs benne....
Nekem átjött a sztori lényege meg minden, de annyi nyûgöm van a "játékkal" kapcsolatban (amiket nem írok le, mert flame lesz belõle), hogy semmi kedvem nem volt jobban belemélyedni.
Ha belegondolok akkor en meg egyetlenegy jateknal sem konyeztem a vegen...
De eskuszom en beleboldonultam volna ha nem lett volna X2 !!!! Tudta jol a Square micsinal amikor eldontottek hogy legyen folytatasa! Oszinten en jobban orulok az X2-nek mint ha pl egy FF12 lett volna bejelentve!
En tegnap elmeseltem a baratnomnek a maeset es elkezdtuk elemezni de meg midnig nemtudtunk semmi logikusat kieszelni.
Mert ha a Tidus fele Zanarkand a Fayth-ek alma akkor Sin micsinalt ott? El akarta pusztitani? Es Auron honnan tudta hgy pont akkor kell ott legyen hogy kihozza Tidust?
Engem akkor is maga az a jelenet kavart osze amikor leugrik a melybe es ott van Braska , Auron es Jecht.... komolyan.
Nagyon bonyorult de nem bannam hogy ha valahol elovashatnam ez egeszet :)
na csakm10 orat jacottam mg vele, tortenetileg, semmi nem derult meg ki:))
de mar annyira felcsigazott a tema hogy a napokban nekiesek:)
Én vágom az angolt, de így is 3x (!!!) végigjátszottam a sztori részt, csak hogy biztosan ne maradjak ki semmibõl.
OFF
Így szokott ez gyakran lenni nálam a komolyabb anime-kkel is. Hiába nincsenek szinte angol nyelvi korlátaim gyakran olyan gyorsan jönnek mély és messzire mutató gondolatok/események, hogy többször meg kell néznem (át kell élnem ;), hogy egész képet kapjak. Mindenki butának és egyszerûnek tartja a japánokat mégis õk csinálnak csak ilyen mély (igényes) tartalmi ~alkotásokat. Ráadásul úgy tûnik, hogy erre náluk igény is van. Érdekes, nem?
Sajna :( csak kapisgálom az angolt, meg-megértek néha-néha mondatokat, de legalább ahol csak lehet utánanézek, olvasok és addíg nem nyugszom amíg meg nem értem a játék történetét!!
Így volt ez az aFFX-el is ,bár a szinte perfekt angolos barátommal összeültünk és átelemeztük a történetet!! :) Szal én is azt mondom hogy sokkal sokkal kevesebb negatív kritika lenne a gammákról, ha egyáltalán végignyomnák és megértenék õket!! :()
A "Spiral of Death" inkább egy irónikus következtetés (és egyben negatív minõsítés) Spira ~mûködésérõl, fentmaradásáról, ami motiválja a játékost arra, hogy ne értsen vele egyet és akarja megváltoztatni... ;)
Vazz, ezt nem hiszem el, hogy alig néhány embernek jött át. Ez a sztori lényege.
Kicsit úgy érzem magamat FF10 ügyben, mint amikor megjelent pc-re a MGS2, és sokan nem gyõzték fikázni a grafikája és a kezelhetõsége miatt. Valahogy az senkit nem érdekelt, hogy a játéktörténelem egyik legmélyebb, legösszetettebb sztorijáról van szó... Szóval valahogy ez a helyzet a FF10-el is. Rengetegen ki vannak bukva, hogy milyen gyenge játék, mennyire lineáris és a FF száriához nem méltó. Amellett, hogy ezek kicsit igazak, úgy tûnik, hogy a sztorivonal valahogy senkit nem érdekel, pedig érdemes lenne rá jobban odafigyelni, mert egyedülálló és döbbenetesen hangulatos.
(amúgy ez a "kritika" nem az itt fórumozóknak szól, hanem inkább általánosságban azoknak, akik szerint ez egy rossz játék )
Haat, Spira lakoi szerint nem egeszen errol szol :)
Tidus: Why is it...everything in Spira seems to revolve around people dying? Auron: Ahh, the spiral of death. Auron: Summoners challenge the bringer of death, Sin, and die doing so. Guardians give their lives to protect their summoner. The fayth are the souls of the dead. Even the maesters of Yevon are unsent. Spira is full of death... Only Sin is reborn, and then only to bring more death. It is a cycle of death, spiraling endlessly.
Van egy alom vilag ami csakis a mult Zanarkand (ahol Tidus el) es akkkor hirtelen Spira-nak sugsege volt egy erore hogy legyozze Sin-t.
Auron tudta jol hogy Jech az Sin es hat valahogy sikerult neki belekerulni az alomban Sin-el egyutt. Ekkor elvitte Tidust mert tudta jol Auron is meg Jecht is hogy csak ugy tudgyak legyozni Sin-t. A Faith-ek lenyeget nem ertem a jatekban. De tudod mit igazad van!! ne is gondolkuodjunk tovabb! jojjon mar a masodik resze es lehet mindent megtudunk!!
Bar szerintem igy is lehetne.
Sin negy evente ujra terem. Tidus a multban van. Sin visz akar menni a multba hogy elpusztitsa az egyetlen veszejt Tidust. Amikor Sin atmegy a multba Auron is valahogy atkerul es elore kerul 100 evet a jovobe. Sin mint lattuk szejjel romboja a varost. Tovabb tudgyatok :)
Jól írtad. Spira a "valós" világ és a jelen. Egész Zanarkand (mint "machina city") a Faith-ek álma. Tidus (és Jecht) amolyan valóra vált álom.
Hogy Auron hogyan tudott (tudhatott) bejutni az álomba? Yunalesca egy guardian-t (Jecht-et) Faith-é változtatott, hogy utána Braska õt idézhesse meg, mint final aeon. Jecht, mint Faith már részt vehet az álom formálásán. Azzal, hogy Tidus Spira-ba kerül az õ kívánsága jön létre.
Sephi! Az egész játék (magasabb szinten) a határok áttörésérõl szól. Arról szól, hogy minden lehetséges, ha valaki akarja és közös erõvel (a társak közti kötelékkel) minden legyõzhetõ és megvalósítható. Ez egy mese, amiben ha ezt elfogadod, mint axióma, akkor mindenre tudsz elfogadható magyarázatot adni. BTW a készítõk több dolgot nem magyaráznak részletesen a játékban, amit inkább a játékos fantáziájára bíznak, hogy könnyebben illeszthesse magához a történetet. Így tud csak ennyi embernek tetszeni.
#82:Vegen mar nem gyuloli Jechtet, megtud rola sokmindent Tidus, es rajon, hogy nem utalta ot az apja, hanem ellenkezoleg. Braska, Auron es Jecht mind halottak... Tidus is meghalt a vegen, Jecht pedig egesz vegig arra vart, hogy ujra talakozzon a fiaval.
#81:Nem biztos hogy jol ertelmezem, de Zanarkand is alom volt, a mult, mielott Sin elpusztitott volna mindent. Tidus nem utazik az idoben, a jatekbeli jelenben jatszodik az alom is. Azert pont Auron ment Tidusert, mert Braska halott, es a harmas csapatbol csak Auron es Jecht maradt. Auron tudta, mit akart Jecht, ujra talalkozni a fiaval. Asszem azert mentette meg ot Zanarkandben, mert csak az o segitsegevel lehetett legyozni Sint. Vegul, ez nem Jecht alma, hanem a Faytheke. A Faythek az egesz varost felideztek, eletre keltettek, igy benne Tidust is. Azt nem tudom, hogy Auron hogy tudott belejutni. Javitsatok ki, ha valamit rosszul irtam.
Es akkor a vegen miert van ott Braska , auron es Jecht es Tidus ad egy ottost Jechtnek?????
Annyira nem ertem :((((
De egy valami le kell irjak. Szerintem es oszinten hiszem hogy meg egy 10 oscaros filmnek sem lehetne szebb befejezese! akarhanyszor megnezem majd hogy nem konyezek es kiraz a hideg! FFX2 siees!!!
Na varjal akkor en nem ertem jol.
Zanakard akkor ami az elejen volt micsoda? Egy alom? Es akkor Auron hogy kerult oda? Es akkor Jecht fia Tidus mit keresett ott? Es mier pont Auron hozta el onnan?
Amit en ertek az az hogy Auron halott... akkor Sin (Jecht) almaiba belemegy es kihozza Tidust???????????
erre gondoltam én is, még ha nem is ezt írtam :-) bocs aabyssx lehessen elakadni, és amíg a továbbjutáson gondolkodsz, addig se unatkozz, legyenek mellékküldetések de azt nem nevezném nemlinearitásnak, hogy a ff10-ben amikor megkapod a hajót, és ott állsz sin elõtt, elmehetsz akárhová és különben is, milyen übertré, hogy aktuálisan nem mozogsz a hajóval a világtérképen, csak egy hülye kurzort mozgatsz??? azt hittem, nem jól látok elõször, és kerestem az ikont, amivel végre elindulhatok cirkálni... vazzeg, ez már snes-en alap volt
Egyebkent meg szerintem ez eddig a legszomorubb FF jatekvege. Bar ugy mint a FFXIII-ben is megtapasztaltuk a vegen megmutatja hogy Squall ott van es Rinoah meg is csokoja. Eskuszom ha nem tudnam hogy lesz X2 (amiben mar tuti benne lesz megint Tidus:) es ha a vegen nem mutatak volna hogy Tidus feluszik elutaztam volna Japanba es megoltem volna mindekit :)
Ugy par dolgot a jatek begerol... amikor Yuna elkuldi az Aeo-nokat akkor miert van ott Anima is? Ezt a Aeon csak ha akarod szerzed meg... nem kotelezo. A FF VII vegen is a muviban nem lejet meg se Yufi se Vincent mivel nemtuti hogy veled voltak e.
Mas kerdesem az lenne hogy en mindent ertettem csak ket par dolgot nem :
Ki volt Yu Yevon? Miert kellet a vegen az oszes Aeon-t megolni? A vegen hova tunik el Tidus?? Miert van Tidus egy buborekban? A vegen hol ebred fel? Zanakard vizeiben vagy hol? Milyen vilagban? Valaki aszonta hogy a vegso muviban mutatjak hogy Lulu terhes Wakka-tol... ez hol volt?
Ma nem kell! Megvan a ffx_ending.avi es a ffx_extra_ending.avi is szal mar lattam :))
Szal vegig vittem es a vegen a Credit Lista utan van egy jelenet meg amikor Tidus a vizben felebred! Na ott nekem lefagyott a jatek :(((((((((((((((
Konyorgom valaki meseje el hogy ott mi tortenik mert nem fogom ujra vegig szivedni a vegen hogy lassam es lehet megint le fog fagyni :(((
Meseje el valaki pls!!
én Auront tuningoltam fel rendesen...órát inkább nem írok
A Dragon Fangja 90000 körül sebez...majdnem maxon van tehát
Anima brutális...fõleg hogy meg vannak a titkos fegyverek
nagyon megszerettam a gammát, fõleg a story miatt
A befejezés elképesztõ. Ahogy Tidus "átesik" Yunán...szinte fáj.
Most hogy már vége van....nyáron befejeztem, komolyan utána kell gondolni, hogy hogyan is kicsoda és miért ki mit csinált, annyira megtekerték nha a dolgokat.
Ja és a folytatás dögösebbre van véve...hol vannak már a yevonita rend hívei:) az FFX-2 csajok
Tényleg... Arctic MUD-on nem akar véletlenül valaki történetet alakítani? :D
Ha pl. kedvenc játékomat, a Chrono Crosst nézzük... Ott ha az Arni village stégén üldögélõ öreg halásszal beszélsz, megemlíti, hogy gyakran járt csónakkal a Water Islandra. A játék egy pontján pedig oda kéne eljutni...
Star Wars Galaxies, Dark Age of Camelot pölö... ;)
Az még nem is lenne baj, hogy nem én alakítom a történetet, inkább az, hogy nagy piros betûkkel írják ki, hogy hova kéne menni, meg hogy mit kell csinálni (most túloztam, de majdnem így van).
A játék gyakorlatilag egy zarándoklásról szól egy délen lévõ "A" pontból egy távol északon lévõ "B" pontba. Az út így is elég "kanyargós". A fejlõdést pedig az advanced grid-en eléggé tudod uralni. Egy idõ után pedig már használhatod a hajót, hogy mindenféle bónusz hülyeséget csinálj, vagy csak szimplán tápolj a "végéhez".
a ff12-ben nagyon bízom viszont, mivel már k.rva rég óta csinálják! remélem, lesz benne némi nemlinearitás is, mert a 10 egy katasztrófa ebbõl a szempontból
Én csak azért akarok PS2-t venni hogy tudjam nyomni a FFx-et meg majd a XII-t:) De megvárom amíg 30 ruppó lesz a gép:)
Most rakattam magamnak félre Cheapboynál, jó kis kedvet csináltok hozzá... :)
én se vittem végig: ráuntam
En meg mindig nem vittem vegig mert nem tudom megolni Jecht-et a vegen :(
Bár azért fõleg az ilyen "okosságokon" röhögök:
"egy atlag PC arra nem kepes, hogy elerje a PS2 teljesitmenyet, nemhogy emulalja azt... "
Ha nyugisan, türelmesen játszol, akkor kb. 80. BTW nekem már lassan 200 óra lesz benne, de a karakterek annyira tunningoltak, hogy bármelyik végsõ boss-t egy-két csapással kivégzem. :)
tegnap csatáztam seymour obscura-val a gagazet-hegyen... 4x szaladtam neki, mindig kinyírt a rohadt... ötödikre yuna-val nyitottam, megidéztem yojinbo-t, adtam neki 2000 gil-t, és EGY csapással kettévágta azt a szemetet... ilyen elégedett vigyort még nem láttatok! :DDD
Majd, ha mi már szét játszottuk vele magunkat és más, jobb játékok felé nézünk akkor odavetjük konzolra is, hogy ''jóvan kisfiúk ti is kipróbálhatjátok''!
Visszatérve a topiknyitó kérdésre: nem azért nincs pc-n ps2 emulátor, mert egy mai közepesnél erõsebb pc nem érné el az erejét, hanem azért, mert az eltérõ jellegû hardver miatt egy konzol emulálása pc-n csak generációkkal késõbb valósulhat meg (lásd 486-ost kérõ c64 emu, p100-ast kérõ snes emu, stb.) Ennyi.
Ezért kell mindkettõbõl tartani otthon, hogy ne tudja soha sarokba szorítani az embert a másik oldal