Jól írtad. Spira a "valós" világ és a jelen. Egész Zanarkand (mint "machina city") a Faith-ek álma. Tidus (és Jecht) amolyan valóra vált álom.
Hogy Auron hogyan tudott (tudhatott) bejutni az álomba? Yunalesca egy guardian-t (Jecht-et) Faith-é változtatott, hogy utána Braska õt idézhesse meg, mint final aeon. Jecht, mint Faith már részt vehet az álom formálásán. Azzal, hogy Tidus Spira-ba kerül az õ kívánsága jön létre.
Sephi! Az egész játék (magasabb szinten) a határok áttörésérõl szól. Arról szól, hogy minden lehetséges, ha valaki akarja és közös erõvel (a társak közti kötelékkel) minden legyõzhetõ és megvalósítható. Ez egy mese, amiben ha ezt elfogadod, mint axióma, akkor mindenre tudsz elfogadható magyarázatot adni.
BTW a készítõk több dolgot nem magyaráznak részletesen a játékban, amit inkább a játékos fantáziájára bíznak, hogy könnyebben illeszthesse magához a történetet. Így tud csak ennyi embernek tetszeni.