Estleg valaki nem tudja hogyan lehet hangot hozzárendelni egy eseményhez?
Sziasztok
Látom elég kihalt a fórum, de azért felteszek egy kérdést, hátha valaki észreveszi, nagyon sürgõs lenne, kedd estig meg kéne oldanom a dolgot. Na, szóval egy VRML világban van egy animációm, aminek csak egyszer kéne lefutni. De ha a loop-ot FALSE-ra állítom el sem indul a TRUE-n van akkor megy csak nem áll meg.
-------------------------- a kód: DEF idozito TimeSensor {cycleInterval 10 loop FALSE}
ROUTE idozito.fraction_changed TO mozgato.set_fraction ROUTE mozgato.value_changed TO rud.set_translation ROUTE idozito.fraction_changed TO forgato.set_fraction ROUTE forgato.value_changed TO rud.set_rotation
---------------------------
Ennek elvileg így jónak kéne lenni, de mégsem az.
Keresten speciket, de késõn kapcsoltam, oszt már csak erre volt hely...
Nem jön rosszul egy kredit sem, úgy is többnyire baromságokat tanul az ember, ennek legalább van valami minimális értelme...
Jó a szerkesztõ hozzá, egy nagyon jó ötletet láttam az egyikben: minden sor elõtt van egy sorszám, és arra klikkelve, ha egy összefüggõ rész következik abban a sorban, az egészet be tudja csukni/kinyitni. Na, érthetõen, pl Pascal szintaxissal:
for i:=1 to 100 do begin ... ... ... ... end; ...
helyett: for i:=1 to 100 do []
Ez azért hasznos, mert a nagyobb begin-end egységeket, vagy C-ben a {...} egységeket egy klikkel el lehet tüntetni a látható kódból, és így sokkal áttekinthetõbbé válik a rendszer. Azóta is keresek ezzel a képességgel felvértezett szerkesztõproggikat, mindenfélét, pl. PHP-hez valót. Aki tud írjon ilyen szerkesztõnevet! Thx.
ON
Ez egyébként egy holt nyelv, minek ilyesmi elsajátítására idõt szánni? Csak a kredit miatt?
Nem kell ehhez szerkesztõ, lehet simán jegyzettömbben is. Íme a ma éjjel összetákolt ultragagyi egyetemi beadandóm bizonyítékként:
(Katt a képre)
Ha valaki ért a VRML szerkesztõkhöz, akkor egy kis helpet kérek.
Eddig két féle szerkesztõ programot próbáltam ki:
1. Cosmo Worlds 2.0, és a 2. V-Realm Builder.
Sajnos, mivel nem igazán látom még át a mûködésüket, nem értek néhány dolgot...sokat nem értek, de csak néhányról tudom, hogy nem értem.
1. Cosmo Player
A transform csomópont esetében nem mindig engedi, hogy a rotation mezõben tengelyt (vagy irányát) módosítsam. Pl.: rotation 0 0 1 0 ezt nem tudom megváltoztatni rotation 0 1 0 0-ra, csak úgy tudok "tengelyt váltani", hogy a szögnek is adok valamekkora értéket (radiánban). Hogyan tudnám megváltoztatni úgy, hogy a második legyen?
2. Cosmo Player
Nem tudok group csomópontot létrehozni, hiába is kattintok a help által megjelölt ikonra, csak transform csomópontot tudok így létrehozni. A csoportosítandó csomópontokat az egérrel, és SHIFT billentyûvel szoktam kijelölni. Hogyan lehet group csomópontot létrehozni?
3. Cosmo Player
A USE használata úgy történik, hogy a node name-hez beírom egy már nevet kapott node nevét?
4. V-realm Builder
Nem találtam módot az interpolátorok létrehozására. Hogyan lehet interpolátorokat létrehozni?