Ez az egy milló egy hangyafaxnyi költõi túlzás, kb. 100e inkább vagy annak fele. Ez az utazási idõ engem is zavar, csak annyit kellene megoldani, hogy minden egységnek megduplázni a mozgáspontjait, már mindenki elégedett lenne.
Hmmm...meg se dicséritek ezeket a képeket amiket mostanába beszúrok, se az inyenceknek rovatot. Többet nem kaptok!
A tornyokról jutott eszembe (kézikönyv), hogy a nyílt tornyokba ha íjászokat küldessz fel akkor onnan sokkal hatásosabban nyilaznak. Egyet akár ilyen célból is lehet építeni és addig amíg a többiek bíbelõdnek az ostrommal, az íjászok alaposabban megtizedelik a falakon lévõket.
Azt hiszem, sikerült feltalálnom a spanyol viaszt! :)))
Engem baromira zavart a 3 féle egymással nem kompatibilis korai római egységtípus. A megoldás pofonegyszerû.
1. barakk: Town Watch 2. barakk: Town Watch, Hatatii, Princeps 3. barakk: Town Watch, Hatatii, Princeps, Triarii 4. barakk: Town Watch, Hatatii, Princeps, Triarii és minden egység kap +1 XP-t
Ez amúgy a többi civilizált népre is vonatkozik, a barbárok nem építhetnek Army barakkot, úgyhogy e téren megszívták. De a kocsmájukat át lehet írni olyanra, hogy arra kaphatnak +1 XP-t. (Kocsmai bunyók rulez! :)))
Így végül is megmarad az egységek kompatibilitása, viszont a nagyobb barakkban tapasztaltabb egységek képezhetõk.
Az a tanács, hogy egyik városban képzõ épületek, a mellette lévõben meg armory, csak egyetlen dolog miatt hiábs. Csak olyan egységet lehet retrainelni, amelyiket tud gyártani is az adott város, tehát fel kell húzni oda a barakkokat is. Viszont a retrain pénzbe kerül, a jobb felszereléssel képzett katona meg ugyanannyiba, tehát szvsz hülyeség. :) De lehet, hogy rosszul tudom és a retrain felszerelés upgradre akkor is jó, ha nem tudja gyártani a város. Ha így van, akkor nem szóltam.
Még valami. Ki tudja, hogyan lehet átírni a stratégiai térképen való mozgási sebességet?
Annak idején Caesarnak 1 évre volt szüksége, hogy hazavitorlázzon Alexandriából. Mellesleg közben leverte az Ibériai felkelést is... :)) Az 50-60 km-es menetteljesítmények is az õ nevéhez fûzõdnek. Sokszor a gyalogos légióival megelõzte a lovasságát, olyan ütemet diktált. Ha a katonái morogtak, akkor megkérdezte, meg akarnak e támadni 3x annyi gallt mint õk, miközben azok a dombtetõn állnak, vagy inkább szedik a lábukat és õk mennek a domtetõre. A katonák inkább meneteltek. :D Azt is feljegyezték róla, hogy a katonáinak 100x annyi köbméter földet kellett megmozgatniuk (Sáncok, védmûvek építése), mint amennyi gallt megöltek csatában. Pedig állítólag 1 millió gall pusztult el a hadjárat alatt!! (A 100 x most fejbõl írtam, de minden esetre hatalmas szám volt)
Megint más. Jeruzsálemet ostromoltam a Scipiókkal és meglepve láttam, hogy új ostromtornyot kaptak! Ez teljesen zárt (eddig olyat láttam, ahol hátul nyitva van és létrákon mennek fel az emberek), belül egyetlen széles létra van (gondolom, mert nagyon gyorsan felértek az embereim), elölrõl be van burkolva vizes bõrökkel. Az egyiptomi íjászok bekaphatták, mert nem tudták felgyújtani!! :)
A gyári idõlimit i.sz.14 szóval Jézus születése is benne van Talán a készítõk leszkriptelték hogy addigra szülessen egy Pilátus nevû családtag akit oda lehet rakni kormányzónak Meg egy Blájen nevû zsidó rebelt
Nekem volt olyan,hogy hozzott Onagert volt,hogy nem is 1-et. De azzal legalább okosan játszik.Megvárja mig kifogy a löszer belöle,tehát szarrá lövi a falakat.A gateway-el kezdni álltalában. Ennél már csak az rohadttabb mikor ásni kezd!!egyszerre 4-5 helyen:p De azért van rajta mit fejleszteni. Egy AI upgrade modot viszont nagyon szivesen feltennék!!
Jah. Ez a zene megy a telepítés alatt is, de ének nélkül. Amikor letöltöttem és elõször indítottam, ott voltak a haverok is és éppen ittunk. Na most amikor ez megszólalt, onnantól kezdve meg sem szólaltam. Rajtam röhögtek, aztán látták, hogy én aznap már el nem mozdulok a géptõl és hazamentek.
Tényleg valaki kivárta már Kr.e 100-at? Ugyanis ekkor született Caius Julius, akit késõbb Julius Caesar -ként ismertünk meg.
Találtam egy jó kis késõ ókori, történeti oldalt, angol nyelven. Ha valakit érdekel, kukkantson ide: http://www.livius.org/home.html
Eladási lista update.
1 The Sims 2 Special Edition - EA 2 The Sims 2- EA 3 Rome: Total War - Activision 4 Star Wars Battlefront - LucasArts 5 CoD: United Offensive - Activison 6 Myst 4: Revelation - Ubisoft 7 The Sims Deluxe - EA 8 Warhammer 40,000: DoW - THQ 9 Doom 3 - Activision 10 Call of Duty - Activision
Király. :))
A harci morálról pár szó. verihárdverihárdon teljesen értelmetlen olyan egységet gyártani aminek a leírásában szerepel a "poor morale", megint megfutamodott az ÖSSZES eastern infantrym pedig a vezér közvetlen mögöttük állt na mindegy. Az AI nem kezeli külön a lovasság morálját hanem ebbõl a szempontból gyalogságként kezeli, a lovasíjászaimra rástartolt vagy száz méterrõl pár desert axemen erre fehérre pánikoltak pedig skirmish módba voltak kapcsolva :( Nézegettem custom battleban hogy melyik nép milyen egységeket gyárthat és azoknak milyen a statja, van néhány érdekes dolog. Azt hittem hogy íjászat terén a szkíták verhetetlenek de a legjobb egység mégis a fáraó íjászok. A sima 120 egyiptomiaknak viszont tényleg nagyon alacsony a védelme és ez valahol kompenzálja a számbeli fölényüket. A pretorian lovasságnak jobb statja van mint a catapthrachoknak ami azért enyhén nevetséges. Az örményeknek meg olyan változatos és jó egységeik vannak hogy így utólag nem is értem hogyan gyõztem le õket :) Valószínûleg a stratégiai AI hülyesége segített :( Jobban belegondolva még soha sem láttam hogy az alap két tartományukon kívül bármi mást is meg tudtak szerezni. A brittekrõl meg az a töltõképernyõs idézet jut az eszembe "Ah, mere infantry? Poor beggars..." Ja, meg egy csomóan írjátok hogy a gép ostromát hogyan vertétek vissza, amit azért nem értek mert én az elsõ körben kitörök és elzavarom. Nah, szóval azt akarom kérdezni hogy miért éri meg hagyni hogy megépíthesse a felszerelést és engedni hogy támadjon? Még egy, nálatok volt már olyan hogy a gép hozott magával onagert mert nálam még soha.
Isten ez a játék a kibaszott AI val ha csinálnának valamit akor már nem találnák rá jelzõt
Ínyenceknek:
"Forever (Rome : Total War)" by Angela & Jeff van Dyck
What awaits us? A cloud has fallen on our shore The mighty hand and sword of Roman war And I'll be brave, be strong, be true, my love And I'll be waiting for you, forever...
My love you march to war defiant May god returneth you triumphant And you'll be brave, be strong, be true, my love And I'll be waiting for you, forever...
"And remember this above all: Our Roman gods are watching. Make sure they are not ashamed!"
How can I wait unknowing? This is the price of war We rise with noble intentions And we risk all that is pure We are only as great as our hearts will allow What awaits us?
Forever...
What will become of us? What will be, will be But I hope and I pray, every single day You'll come to me, come home to me, come home to me...
Rohhaaaammm!!!!
A brutális elsõ sor:
Végig toltam a Julii házzal :) Flavius Julius indította útra a nagyreményû familiát és Tiberius Julius BC 137 -re elfogalata egész Európát. Done.
Tetszett a játékban: Gyk. minden a nem tetszetten kívül
Amin nem tetszett: Az AI. Egyszerû hülye. Normál csatában simán hülye, várvédésnél félhülye, várostromnál nagyon hülye, taktikai térképen pedig ámulatba ejtõen hülye.
Grafika: 10 / 9 Zene, hangok: 10 / 10 Irányítás: 10 / 10 Szavatosság: 10 / 10 Élmény, innováció, AI : 10 / 6 (az AI odabasz, vagyis lebassza :(( ) Multi: 10 / 6 (ez meg ugye csak dítmacska)
VÉGSÕ : 10 / 7,5 (Ha a multit kijavítják akkor 10 / 8 ha az AI is majd egyszer talán egy patch -ben akkor olyan 10 / 9,5 körül lesz az értékelés, amivel simán kiérdemli az évezred és tized játékát)
ok szuper
Más végeztem 1-2 kisérletet és feltünt jopár dolog.
-Sajnos több védöfalat szvsz nem lehet összekötni mivel 1 "kockának" kell lennie a 2 eröditmény között igy nincs mit összekötni.Ez sajnos igaz a kilátokra is.Gondolom azért,hogy ne lehessen elzárni valahol az utat velük.
-Semmilyen egységgel ne probáljatok bemenni egy köfal kapun amig áll,mert reménytelen az ép börrel valo bejutás.Volt egy full lovas egységem.Na mondom jöhet egy proba kémet be a városba,hogy nyisson kaput.A kapu nyitva is volt,de a bemenetel nem sikerül.90%os veszteséget szenvedtem csak amiatt,mert megprobáltam bemenni a kapun!!És eközben 1 db katonával nem harcoltam.Ugyhogy ez kivégzés volt a javábol.
-A gép igencsak tanul egy ostrombol. Teszt képpen itt is kiprobáltam mit tud. **Elsö kör 306 halott 140 legyilkolt a vár az enyim,de oda a hadvezér. **Második kör 170 halott 170 legyilkolt a vár az enyim.
-Minden eggyes tapasztalati pont 1el növeli a sebzést illetve a pajzsot,szal egy veterán brime képes leverni akár egy ujjonc romai csatabárkát(fingom sinc a nevéröl de valami Deceree rémlik)
-És a kedvencem. Nagyon nem mindegy,hogy az ijjvesszöket honnan lövöd ki és hogyan csapodnak be. Sik talajon ha közel van az ellen kb olyan mint a gyürük ura elsö részének a legelején a középfölde háboruban mikor az elfek tözelnek. ha viszont messzi van az ellen vagy domb tetejéröl lösz akkor igencsak kevés sebzést okoz.
Ezen nagyon behaltam mikor megnéztem.5 osztag ijjász igy 2 sorozatbol leszedett egy legio cohortot.Mig távolrol vagy az egész tárat rá kell lönie.
Nagyjábol ennyi,ha valami jot találok még akkor leirom feltétlen
Na megütköztem az elsö romai hadtestekkel Lapus magna falai alatt. Kb 4 fullos hadtestet kellett leverjek 1 árva kis osztagommal. Még jo hogy megváják az erösitést a majmok ami hátulrol jön igy a 3 katapult kb 50%os veszteséget okoz neki mire odaér az erösités.Aztán ugye araszolok elöre az 5-5 osztag gyalogos/ijjász fáraoharcossal és mindig csak az elsö sorokkal támad ki ,akiket iszonyu hatásfokkal lenyilazok:) Visszafordulni álltalában már nem jut idejük A parthiát sikerült kinyiffantanom,ugy hogy a kémekkel leszedtem az összes épületét amit lehetett erre ugy 20 év semmittevés,és épités után 1 kör alatt belázadt mindene. Maradt Armenia ,de hasonlo hatásfokkal fogja végezni. A "törökországi" félsziget már teljesen az enyim. A tuloldalon tartja magát még a Trák-Macedon szövetség,de egyre kevesebb sikerrel.Valahogy a spanyol-Britt szövetségröl nem hallok semmit.Ugyhogy lehet Julii-bá már az utolso falaikat ostromolja. Holnap ha minden jol sikerül akkor már enyim lesz egész africa,és elkezdem osztani Itáliát.A trák-macedon szövetséget nem akarom bántani legaláb a Bruti nem engem csesztet.
Elöször végig kell vinned egy romai néppel,és amelyik nép meghal az választhato lesz. Persze marad egy csomo nem választhato listában,ehez egy txt-t kell leszedjél,de sajna nemtom honnan,valahol a forumban,max 10 lapon belül biztos benne van.
A legjobb megoldás a városra hogy pénzt termeljen,és magátol épitkezzen a pénztermelö épületekett.Persze ha elfoglalsz egy város akkor ugye keresztelni kell,aztán a templomot gyorsan lecseréled a sajátodra igy kb 5% az esély a lázongásra.Ha lehet a capitolt is ugy probáld meg toligálni hogy a birodalmad közepén legyen igy kiküszöbölsz egy szép nagy minuszt a hangulatra.
Tud vki egy jó megoldást arra hogy hogyan lehet a legegyszerübben beállítani azokat a városokat ahol nincs kormányzó a legoptimálisabb vezetésre?Melyik opció a legjobb?
Sziasztok!Azt szeretném megkérdezni hogy más népekkel is lehet kampányt játszani?Mert én nem látok ilyen lehetõséget avagy elõször az alap kampányt kell végig csinálni?
Állítólag a kémek lázadást tudnak szítani egy ellenséges városban, gondolom ha többen vannak. Mit ír errõl a kézikönyv? Ja és ha több kém van akkor a kapunyitási százalékuk összeadódik?
Közben más is beírta mit kell csinálni, hogy hallható legyen A MUZSIKA.
Kiváncsi leszek, hogy ezt a Jeff van Dyck nevû arcot, aki szinte az összes Total Warnál zenealáfestett, mikor fogják annyira felfedezni, mint a Bill Brownt, a Rainbow 6 zenéje és egyebek után.
Amikor pár zenét hallok, akkor kicsit Gladiátor feelingem van a zenével kapcsolatban.
Talán még a Knights of Honornak lett ilyen jó a zenéje a történelmi témájú játékok közül ...
magyarítás, fórum-> (megy a patch-en és realism modulon, kivéve ezeket nem szabad felülírni: imperial_campaign_regions_and_settlement_names.txt és names.txt akinek kilép a progi és nem tölt ezért van más mod esetében is!!!!!) http://nismaster.iweb.hu/ http://rome.atw.hu/
Egyébb-> (kell a Medieval: Total War hozzájuk) Hellenic: Total War és Napoleonic. Total War http://www.mtw-hu.tk/ (linkeknél)
Music.dat-> (mediaplayer) 51.30 perc: amikor a nõ énekel!!!
A pause-t sosem használom, DE ha elkezdessz játszani és nagy seregeid lesznek, akkor nélküle meg sem lehet lenni. A képernyõre nem fér ki a sor hossza annyi ember van, ilyenkor azért nem árt némi pause, hogy az ember tudja mi merre és hány méter.
A játék épp elég kihívást nyújt, ha használod a pause-t attól még nem dõl össze a világ. Én biztos nem foglak emiatt csalónak beállítani. Mindenki úgy játszik ahogy kedve tartja. Ha valaki beszól neked emiatt akkor az kizárólag az õ terhe, ne foglalkozz vele. Ha azt a valakit pl. úgy hívják Kandurex, akkor meg végképp ne, neki ugyanis ez a szakterülete: Fikázom tehát vagyok címszóval :) (Poén, mielõtt még szénné aláz)
Most azonnal azért nem tudom :) Persze nem vitatkozni akarok :) Így már értem. Még azt is, hogy miért mondtátok, hogy tekinthetõ csalásnak is a pause használata.
1. Európa térképén az egységeid mozgatás, a városok menedzselése stb... körökre van osztva. Mikor léptél és megoldottad a feladatod az adott körben, nyomsz egy kör vége gombot, ezután a gép jön és õ is elvégzi amit szeretne.
2. Csata, ostrom, városnézés esetén real-time a játék. De csata és ostrom esetén van mód pauseolni a játékot, így jobban áttekinthetõbbé válik és az ilyenkor kiadott parancsok a pause ismételt megnyomására kiadódnak.
Más: A kézikönyv leírja, hogy ha csatánál szeretnél egy egységet elküldeni valahova és onnan megint és megint, akkor lehetõség van waypoint megadásra. Ilyenkor a Shift billenytû lenyomására és egérklikkelés, megadhatsz útvonalakat. Pl. Lovasság elküldése az erdõbe majd onnan az ellen mögé menni és támadni, miközben te foglalkozhatsz a csata többi részével. Kicsit kurtán írtam, remélem érthetõ teljesen.
A mama azt mondta, ha nem látnak, akkor nyugodtan nagyzoljál. Ezért nyomom ide ezt a szösszenetet. Szóval a zenék ügyében jelezném egzisztenciám kontinuitását; én legalább 3 hete hallgatom az összes zenéjét a játéknak. Van hozzá egy progi, ami kiszed mindent. No, ez a helyzet.
Credit-forever, azaz a bige a vokáljával, a dobokkal meg a vonósokkal a játék azon manuálisan indítható részében hallgatható, amelyben egy önmagától gördülõ lajstrom tudtunkra adja, kik voltak azok a szemrebbenéssel ritkán küszködõ egyének, akik közremûködtek e béta verzió elkészítésében. (hihi, nem bírtam kihagyni )
Ez engem is érdekelne.De szerintem sehol sem szerepel.
Készen is vagyok. FIGYELEM! Aki tudja, hogy ez a zene mikor csendül fel a játékban az kap egy piros pontot. (mp3 196bpps)
Természtesen a játékból való és hallgatni szigorúan csak is emelt hangerõvel nyugodt körülmények között érdemes. Szerintem a játék legszebb zenéje.
Az nem ártana.3-4-5 körönte kell visszatöltsek mentést,mert elfelejtek valamit:))
Nekem olyan gomb kéne, amivel a strat képernyõn mondjuk vigig tudnék lépkedni azokon a seregeken/diplomatákon/kémeken, akikkel még abban a körben nem léptem/foglalkoztam. Igy mindig elfelejtkezem egy-egy kémrõl vagy diplomatáról, esetleg orgyilkosról akit fejlesztek. Sajnos a Army/Agents tabon ejtett jobb klikk nem igazán jó erre a célra.
Ezen gondolkoztunk haverommal mi is. Pl az szerintünk totális hülyeség, hogy egy hajó fél év alatt csak annyit lép. Kb 10szer annyival ki lennénk békülve...
Jo lenne, ha csinálnának egy olyan modot, amivel egy kör rövdebb idöintervallumba telne, mondjuk egy kör nem fél évet foglalna magába, hanem negyedet. Igy valamennyivel reálisabb is lenne az egységek vonulása. Vagy az is jo lenne, ha nagyobb távot tudnának bejárni az egységek egy kör alatt. Tehát ha vki tud ilyen modrol, az lécci szoljon
És egyébként ha ostrom van 3-4 kör ota aztán kör vége és betámad a gép.Ha tul nagy veszteségek árán nyert vagy veszitett és vissztöltöd az állást akkor a gép EGYBÖL elvonul a várad alol kivétel nélkül,mert nem éri meg neki nagy veszteség. Nem értem miért:)))
A másik romai szokás,hogy ha hoz a faltörö kost meg 1++ ostromtornyot és harcora kerül sor mihelyest széjjel kapod a kost és leteszi az ostromtornyokat ELVONUL.Még erre sem jöttem rá miért:((
Hi all! Melyik moddal lehet eltüntetni a görögök sombléroit?
jaja sztem máshogy játszamert én is mikor nekimegyek egy assasinnal egy frakcio vezetönek és van 55% esély a gyilkolásra azért mentek elötte és 2-3x beprobálkozok,nehogy már meghaljon a jo ki 10skilles assám:))) De a gép szemét mert van akit egyáltalán nem lehet megölni.Volt olyan hogy 65%ra 10 nekifutásbol egyszer sem halt meg.Utána egy másik meg 3%ra kapásbol meghalt ki érti ezt:))
És kipróbáltad másodszor is a gépi csatát? Van egy olyan érzésem, hogy az automatic battles hol ilyen-hol olyan eredményt hoz ki ugyanarra a csatára. Akár még szándékos is lehet, mondvan, hogy a történelemben nemcsak a létszám, a veterán status vagy a hadvezér játszott be, hanem egy nagy kalap véletlen is :)
Persze a nagyo-nagyon-nagyon irreális eredmények láttán elgondolkozik az ember.
A játéhoz adott térkép meg egy az egyben a játékban megtalálható strat. térképnek, városokkal, domborzattal, korhû nevekkel, és mindennel. Azt hiszem A4-esnél nagyobb méretû kibontva. Azon szoktam tervezgetni :D