Csakhogy a gép még very hardon sem képes felfogni, hogy mit kéne alkalmazni, mit kéne gyártani(szegény AI elég butuska a csatáknál):) A lándzsás egység is sebezhetö hátulrol, és mire azok megfordulnak, és alakzatot vesznek fel az elég sok idö A városok meg nem szoktak lázonga nekem, mert egyböl kiirtom a népesség 90%-át
Bár 3 - 5 körig mindenképpen maradni kell, ez jó ebben a játékban, nem lehet csak úgy lerohanni valakit, óriási katonai haderõnek kell a jelenléte és bizony még õket is kidobja néha a pornép. Ezértse tartok túlozottan a Scipii -tõl, bár a seregük száma jelen pillanatban kb.: 15-20k !!
Pontosan. Amúgy én is amint megláttam, hogy elkezdhetek íjászokat kiképezni nagyon rámozdultam és 4-5 mindig van a nagyseregemben. Persze ez nem jelent automatikus csatanyerést, ahhoz kell egy jó stratégia is. Néha olyan morálja van az ellenfélnek, hogy vesztett csatát is visszafordít a szemét.
Volt egyszer, hogy találkoztam a görög haddal. Amikor megláttam mi áll velem szemben a csatamezõn, akkor egyszer nyeltem egyet, utána meg elkezdtem félni. Teljes sor falanx ahogy kell. Madjnem olyan szélesen, ahogy a 2606-ban írtad Kandur. A csata elkezdõdött és legnagyobb meglepetésemre sikerült egy jó tatktikával felülkerekedni az ellenfélen. Nagyon örültem, na mondom ez a csata megvan. Az ellenfél fele serege menekült, meghalt, aztán onnan fordított a dög. És a csatát igaz megnyertem, de olyan veszteséggel, hogy a fõseregemet még egy kisvárosi Town Watch század is kiröhögte volna...
Egyébként egy jó tanács, hiába foglalsz egy kifejlett várost el a több ezer fõs sereggel, a nép lázadozni fog és nem csak a csata, valamint a személyed miatt, meg kell jegyezni: A nép sokkal!!! boldogabb, ha a városba kizárólag a helyi militia ügykezel (gyk. townwatch), ha nagyobb sereg állomásozik elõbb - utóbb lázongásokra lehet számítani. ÉS gondolom mindenkinek érdeke, hogy egy frissen elfoglalt városban ne túl sokáig idõzön a serege.
Francokat taktikázik, még very hardon is ott kerülöd meg ahol akarod:) Ráadásul ha az egész sereged lovasság, és még egy jo hadvezéred is van, akkor jöhet bármi, ott szakitod át a vonalat ahol akarod:)
Már látom lekiszemeimmel.. A római légiós helyett a római íjász képe fog figyelni a kiegészítõ borítóján! :)
Hadigépekbõl csak egy pár van: Szinte semmit nem érnek. Ugyanez vonatkozik az íjászokra is. Amint elkezded növelni a számukat az ellenfél számára eljött a POKOL ideje.
Mondjuk az egyik haver meg totál íjász buzi, seregenként akár 8 - 9 slotba is figyel egy ilyen csapat és hódít és viszi és támad és nyer és uralkodik gond nélkül...szal, ez az a játék ahol minden rajtad múlik :)
Védekezésre a legjobbak ez igaz. Támadni nagy rizikó velük, mert mindig védeni kell õket és ha megindul feléjük valami, akkor egybõl hátrálni kezdenek. De nagytömegben: Népírtás:)
Igen én lebecsültem a hadigépeket. Van egyszem ballisztám, de már gõzerõvel folyik a fejlesztés. :) Ém eddig csak az egyiptomi jászoktól szívok, de azoktól nagyon. Az OK, hogy megritkítják a támadókat, de hogy utána még közelharcban is megfutamítják õket, az kicsit durva. :( Mondjuk bónuszuk van a sivatagra és ugye hol máshol támadnának ezek a nyomorultak, mint a sivatagban.. :) A gyújtónyílnak azon kívül, hogy látványos van egyéb elõnye?
Én nem harcoltam ellenük, de a jelenlegi kampányomban õk állnak a legjobban minden szempontból. Eleve jó helyen kezdenek. Ez sokat számít nagyon.
Kösz a válaszokat. Várok, gyûjtök :-(
1szóval, inkább védõ, mint támadó egységek. Hódításokra alkalmatlan, védekezésre mennyország.
Íjász egységek valóban jók, de valjuk be, igazán csak a fejletlen országokba (gy. a játék kezdetén) és a kõ!!!! fallal rendelkezõ várak védelmébe jeleskednek. Nézzük csak meg ezt közelebrõl. Csata szempontból a kisvárosok fa jellegû kerítései nem adnak jó pozicíót és így nem igazán tudjuk kihasználni az erejûket (ha fal van az persze más, ott brutálisak). Sima csatában pedig egy 3 - 4 katapulttal rendelkezõ ellenfél ellen pedig szánalmasak (a tûzgolyó 3 lövésre 85% pontásggal bír, míg elsõre 25% -al!). A játék elején még féltem tõlük, de most már minden seregembe ott a katapult. Védelemre csatamezõn ideális lehet, csak gondoskodni kell a védelmükrõl. Szóval az eljen nagyon jó - késõbb viszont már csak nyûggé válik a cipelésük.
Jah egy szinte csak ijjászokbnol állo egyiptomi sereg 2700 emberemet szedte szét nagyobb veszteség nélkül.... Sajna ugye kevés volt a lovasom a seregben, ami nagy hiba volt
Jót olcsón! AMD XP proci 2400+ - 2800+ között , 512MB Ram , meg egy Radeon9600XT, vagy GeForceFX 5700Ultra azt ezzel el leszel jövõ év végéig. És olcsón megúsztad. Esetleg a Ram felmehet 1GB-ra, kb. 2005 közepétõl már biztosan gyakrabban fogja kérni egy-két program. Én amirõl most tudok, hogy számít nála: Far Cry, Sims2. De azok is futnak 512MB alatt jól, csak nemárt ha van 1GB. Kb. ennyi...
És ez vonatkozik az összes hajítós egységre, a lényeg sok legyen belõle, és akkor a legdurvább szembõl kapott lovasrohamot is meg lehet futamítani... Bizony.
Az Íjászok nyilvesszõzápora sok csatában olyan durva jelleggel bírt, hogy mikor kilõtték a vesszõket szinte elsötétítette az eget. Egy ilyen nyílzáporban kissé megcsappan a morál ami egyáltalán nem meglepõ.
Én pl. egyszer íjászokkal kezdtem lõni az ellenfél íjászait, de az AI ezt látván hátrébbvonta õket a sorok mögé. Na ezt már nem akartam megvárni, mert ez halálos lehetett volna a számomra, így mielõtt még hátraértek volna az enemy íjászai megindítottam egy good morale-al rendelkezõ ultrabrutális légiós lovasságot. A lovasoknak alapesetben fasírtot kellett volna csinálni az enemy íjászaiból, de mivel az én íjászaim még lõttek és a saját lovasságom is kapott a zuhanyból (és nem sokáig, mert egybõl kiadtam parancsba, hogy hagyják abba) szinte se perc alatt az elsöprõ roham csürhévé változott fejetlen menekülésbe fulladt pont az ellenséges sorok elõtt. Mi sem kellett több az AI a megrémült lovasaimat egybõl lerohanta a gyalogosaival, utolsó pillanatban tudtam kivonni õket, de ekkor már a fele odaveszett. Íjászokat nem lebecsülni!!!
Ja! Az egyiptomiak elleni elsõ csatámnál a kezdeti ütök-vágok után kicst kevesebb egységgel, de újra harcrendbe állt a két csapat. Bár az ellenség generálisát sikerült leölni, a többiek tartották a frontot. A saját maradék lovasságomat próbáltam egyik szárnyról a másikra átcsoportosítani, erre a kis mocsok is átcsoportosított... :) És ezt a sereget nem is családtag vezette (mármint az ellenét), csak valami mezei kapitány. Most próbálok agyalni azon, hogy egyenlõ erõk mellett hogyan tudom megzúzni, mert az említett csatát végül elvesztettem, úgyhogy maradt a visszatöltés. :( (Egyszerûen nem tudtam volna pótolni a veszteségeket) Ilyen erõsségû seregbõl amúgy küldözget az egyiptomi vagy 3-4-et, szóval jó kis csihi-puhi lesz arrafelé. :)
Más. A helyõrségekbe mennyi katonát érdemes betenni, illetve ti a town guardokat használjátok-e, vagy bevethetõ csapatokat? Mert a végefelé már egyszerûen nem volt pénzem, annyit vittek el a katonák, kénytelen voltam megszabadulni a harcedzett tráriusaimtól, hogy jusson valami pénz a fejlesztésekre. A tutorialban 4 town guardot írtak helyõrségben, de az gondolom kisvárosra értendõ. Szóval, ha valakinek vannak számadatai, melyik városnak mekkora helyõrség kell, azt megköszönném. :)
Sziasztok!
Tegnap elkezdtem jatszani vele, de sajna a gepem eleg gyengecske hozza.
PIII 800, 256 mb RAM, Geforce2 MX... Igazából új gép kéne, de keret egyelõre csak feljesztésre van, mit tanácsoltok, mit vegyek? Kösz!
Az AI szerintem is jó, pedig én "csak" Hard-on játszom a csatákat, a térkép egyenlõre Medium-ban van.
Pl. Amikor lovassága van a gépnek és õ a támadó fél, akkor a külsõ szárnyain lévõ lovasságával két oldalról kíméletlenül telibekapja a seregeimet, persze ezt megelõzve én a saját szárnyaimat levédem a saját lovas egységemmel, de ez akkor is kellemetlen. Miközben a gyalogosai rohamoznak, illetve az íjászai is nagyon durvák tudnak lenni. Ha támadom õket, akkor hátravonja az elsõ arcvonal mögé majd segítségükre lovasokat vet be ellenem.
Nem rosz az AI, lehet csak az alacsonyabb fokozatokon nem érvényesül igazán, de akkor feljebb kell rakni és kész is. Az a gáz ha valaki a kampány közepénél már nem érez kihívást és ugye közben már nem tud változtatni a fokozaton csak ha újrakezdi. Szerintem a med/hard indulásnak kiváló. Ezalatt ne adjátok! :)
Csak tudod, az van, hogy normálon tényleg nagyon "userbarát" a játék. :(
Védelembe kell, hogy vegyem a játékot. Attól, hogy valaki nincs talpig vasba, attól még képviselhet erõt és tudást, hogy könnyedén megfutamítson egy páncélban nehezen mozgó katonát. Egszerûen el kell fogadni, hogy nem csak a ló, a vas, a tömeg, katapultok, hanem igen is a harci tudás az ami dominál.
úristen, ly-al irni a hajat... ááááááá szégyenlem magam.
Csak egy kis kekeckedés ... szóval SZVSZ az, hogy a pucér gyalogság nagyobb páncélzatú mint a megvasalt gyalogság, meg hogy az ijjászok megfutamitják a lovasságot tipikus példája annak, hogy cheateléssel próbálják meg kiküszöbölni a játék AI hiányosságait.
A többi amit leirtál viszont jó... én ráadásul elvagyok mediumon is, nem szeretek halyat tépni, és azért annyira nem xar a játék (ebben is a legjobban a szövetséges kapitányok kamikáze viselkedése irritál - miért nem lehetett úgy megcsinálni az utánpótlást mit az MTW-ben...)
Ja! Ha erõsítést vonsz be, az mindig a nagy térképnek megfelelõ helyrõl jön be. Azaz, ha támadsz és a támadott sereg mögött áll egy egységed, akkor az a csatában is hátba fogja támadni az ellent.. Irányítani is lehet õket, ha nincs velük családtag és a slotjaidat nem töltöd fel maxra. Ahogy bejönnek a játéktérre, megkapod az irányítást felettük.
Én arra lennék kíváncsi, milyen módszerrel lehet feltápolni a kezdõ családtagokat jó gyorsan. A tábornokokat viszonylag könnyen tudom, csak egyenlõ erõkkel kell csatázniuk, fejlõdnek mint a pinty. De "civil" szférában nem tudom, mi miért fejlõdik. Az egyik pillanatok alatt tele lesz pálmaágakkal(influence) a másik viszont csak papírost(most nem tudom melyik, de a középsõ ikon) kap. Elvileg mindenhol maxon vannak a templomok, akadémia is van. A retinue is nagyon fontos, de azt sem tudom, mikor csatlakozik pl. egy pap a kísérethez.
Sziasztok. Én már elég régi motoros vagyok, de semmi bajom az AI-val. Very hard-very hard-on nyomom a Scipiókkal. Az elején a Karthagói-Numid páros alaposan megizzasztott, fõként, mikor a Hastatusaimmal kellett legyõznöm az elefántjait. Pedig nagyon gyorsan rátámadtam a punokra, de elfoglaltam egy várost, amit nem tudtam megtartani. Ezek után lett neki egy kimaxolt serege (Na jó, fõként parasztokból, mert bontottam mindent. :) ) amit egy családtag vezetett. Mellette egy másik maxos sereg, ami már combosabb (pun gyalogság, numidok lovasok, baleári parittyások, elefántok, karthagói nehézlovasság...) volt. Majd bele õszültem, mire meg tudtam õket verni. Ugyanis állandóan egymás mellett álltak... ;) Némi stratégiai manõverezések után tudtam csak szétválasztani õket, de a csata még így is nagyon kemény volt..
Most viszont a légiós cohort-jaimmal szívok az egyiptomiak ellen. A pucér kis seggdugasz gyalogságuk nagyobb páncélzatú, mint az én megvasalt légióim, az íjászai 100-as gruppokban vannak és megfutamítanak egy lovasosztagot!!! A csatában mesterien alkalmazza a tûzkoncentrációt. Ha a cohortok közül elkezd valakit lõni, testudóba teszem, erre áthelyezi a nyílzáport egy nyitott egységre. Ha mindegyiket "becsukom", akkor viszont lerohamoz a saját nehézgyalogságával. A csata elején kicsit figyelmetlen voltam, erre megkerült és "kiemelte" a lovasságom felét hátulról... Szóval, le a kalappal az AI elõtt, én igencsak megszenvedek a gyõzelemért..
Hozzáteszem, nem vitatom a játék összértékét.
Bocs, hogy boncolgatom még egy kicsit ezt az AI témát, de számomra meglepõ, hogy ilyen lett. Nem emlékszem, hogy a Medieval esetében ilyen tapasztalatok születtek volna. A Rome-nak (lévén Total War epizód) szintén az egyik legkényeseb pontja az AI. A grafika és az AI egyaránt fontosak a játékmenet mellett. Úgy látszik, ebbõl az AI kicsit kimaradt. Olybá tûnik, hogy ráfeküdtek a látványra, felújították a játékmenetet, és ezzel igyekeztek elleplezni azokat a hiányosságokat, amiket nem tudtak vagy akartak vagy a fene tudja, mit nem tettek meg az AI kidolgozásának ügyében.
Kitaláltam erre egy vicces szójátékot:
Elõzmény: Pistikéék épp a római birodalomról tanulnak az iskolában, Pistike meg ezerrel nyomja a RTW-t minden délután, mikor hazaér a suliból. Töriórán a tanárnõ odamegy hozzá, mert nagyon elbambulva ül a padban Pistike (stratégián gondolkodik a mai délutánra) és ez történik:
Az index fórumáról szúrtam be ide, a cikk eleje egy érdekes lehetõséget boncolgat. Érdemes elolvasni:
Sziasztok!
Néhány kérdés/észrevétel:
A vezér azon lehetõsége, hogy gyülekezõ pontot jelölhet ki nem csak arra jó, hogy a megfutamodott, de késõbb „visszabátorodott” egységek erre a pontra gyülekeznek, hanem a több oldalról való támadásnál/védekezésnél azoknak a csapatoknak is gyülekezõ helye lesz, amelyek nem a mi irányításunk alatt kezdenek.
Nekem egy a Makedonokkal történt ütközetnél esett csak le, hogy a Julii-k seregének a másik fele miért is nem jött besegíteni? Csak amikor már fordítottam a csata menetén és lustaságból kijelöltem ezt a pontot a vezérrel (elõtte sosem használtam), hogy ne kelljen szegény, a makedon könnyûlovasságtól megfutott hastatikat egyesével visszavezényelni, lettem figyelmes arra, hogy a sereg másik fele is megindul a kijelölt pont felé. Sajnos csak akkorra értek ide, mikor már csak 50 makedón lovas maradt talpon, de legalább ezek így hamarabb megfutottak.
Arról nem is beszélve, hogy hardon szinte mindig elõnytelen helyzetben kezdem a csatákat.
Itt pl. egy bazi nagy dombon álltak a szinte csak lovasságból álló makedónok, alul meg mi csak pislogtunk felfelé a nagyobbrészt hastatikból, kissebbrészt könnyûlovasságból álló töredék sereggel. Én a makedonok helyében hülyére vertem volna magamat, de az AI-nak csak lassan esett le, hogy ha a lovasaival a lejtõn felgyorsulva bevágtatna a középen lévõ könnyûgyalogságomba, akkor idõm se lenne az én lovasaimmal a szélekrõl benyomulva azt megakadályozni, tehát a hastatik elõbb megfutottak volna, mint ahogy az õ lovasaik szele elérte volna õket!!!
Szóval mire a gép kapcsolt, addigra a lovasok meg tudták ezt akadályozni. Ha ember ellen vagyok, akkor tuti szívás, mert egy ilyen ziccert még egy butus humanoid sem hagyna ki!
Hasonló butusság a géptõl:
Ostromnál ha már be van törve a kapu és egy kis csapat (mondjuk 40-50 fõ) hastati ki és be rohangál rajta, akkor a gép az én 160 íjászom ellenére is oda- meg vissza rohangál a teljes seregével a kapu és a várközpont között akár a végkimerülésig!?!?
Így vettem be 800 emberrel egy Dák várat, amit 850-en védtek. Az utolsó emberig kihaltak!
És persze egy példa a „tévedni emberi dolog”-ra is:
Ugyanezt a várat elõzõleg késõ este lévén gyorsan akartam bevenni, hogy maradjon idõ alvásra is. A következõ történt:
3 szakasz könnyûlovas ék alakzatban rohammal iszkiri a betört kapun befelé azzal a céllal, hogy majd mögöttük (kb. 150 méter) a könnyûgyalogságnak legyen ideje bemenni és felvenni az alakzatot. Azóta se tudom, hogy mi okból, de a játékban elõször irreálisan hamar megfutottak a lovasaim a sima könnyûgyalogság elõl?!?!
Eredmény: 5 szakasz hastati tömegnyomorban próbál benyomulni a kapun, velük szemben 3 szakasz lovas meg kétségbeesetten próbál kijutni valahogy. Röhejes látvány volt, ahogy a sereg ¾-e egy kupacban egymást nyomorgatja a kapuban. A Dákoknak meg úgy leesett az álla a látványtól, hogy csak körbeállták a mutatványt és elfelejtettek támadni! :-)
Szerzõje: Who am I
Igen, vannak scriptelt események is. Nincs fixálva az év, de ha kellõen magas a technikai fejlettséged, akkor elõbb - utóbb megszületik a kis Gaius Marcus :)) és természtesen ahogy az idõ halad a történelmi esmények hellyel és közzel valóra válnak (Spartacus stb.)
Vannak bedrótozott események a játékban? Úgy értem olyanok, amelyek mindenképpen bekövetkeznem mondjuk valamely év beköszöntekor.
Eléggé az elején vagyok, de például olvastam valahol, hogy lesz haderõreform - ez tõlem függ, hogy mikor? Meg ugye állitólag a többi római család is ellenem fordul - de megválaszthatom én az idõpontot, vagy az X. évben automatikusan igy lesz?
AnubisEE: ez így van ahogy Kandurex mondja! Tehát ha régebbi tapasztalt egységedet beviszed olyan városba vagy eleve olyan helyen állomásozik amelyikben van armory, blacksmith akkor tudod õket upgradelni a retrain opcióval. A retrain emiatt nem csak az emberek feltöltésére jó, hanem erre is. Ha meg új egységet gyártassz, akkor ha ott volt armory, blacksmith, akkor eleve fejletten jönnek ki.
Alacsonyabb fokozaton kb. olyan, mint anno a Barbár seregek, lerohan a csatamezõn és stratégiai térképen is, azt kész. Hardon már taktikázik, körbe vesz, ellenségekkel szövetkezik, intrikázik, kihasznál, üzletel stb. stb. nem mondom, hogy túl okos HARD, de nagyságrendekkel nehezebb a játék és emiatt talán életszerûbb, mint normalon vagy easyin.
Na most nem arra gondolok mikor megjelenik a kis pajzs meg a kard. Hanem arra hogy elösször mezei talpas ijjaszt gyartottam egy szál köntösben, majd upgréd volt vagy nemtudom mi és az összes provinciába láncinges ijjászt tudtam már csak gyártani és a régit se javítani se lancos ijjaszá tenni nem tudtam
Most nem arról van szó hogy hastatiból miért nem lehet pl. principest csinálni, végül is a felszerelésük szinte ugyan az: páncél pajzs kard és pillum?
Ezek szerint a játékfokozat azt jelenti, hogy az AI mennyire figyel a részletekre? Tehát hardon például nem csinál ekkora blamázsokat? Alacsonyabb fokozaton meg olyan, mintha kezdõ és felületes lenne? Utóbbi azért nem túl kecsegtetõ, mondhatni kicsit idegesítõnek tûnhet, nemde?
GameSpy kicsit lehúzta az AI-t, állítólag gagyi, amikor az erõsítést kezeli (a leadereket beviszi a susnyásba, azt ott meg megmurdál), meg hogy nem túl következetes a stratégiai térképen sem, vízi csatánál is suta. Igaz ez? Mi várható még, tapasztalatotok szerint?
Nagyon cool az új logód!
És amit írtál az tényleg igaz. Erre csak a legjobb játékok képesek. RTW szerintem az év játéka lesz, HL2 ide vagy HL2 oda. Nálam mondjuk már az év játéka! Pedig azért volt egy pár leosztás az idei évben és mik jönnek még! Szóval ez egy nem mindennapi játék az egyszer biztos.
Kimondta, hogy nem lehet upgradelni a már meglévõ egységeket? Mert lehet, simán, sõt. Szinte minden új upgradnél (armorer, blacksmith) visszavittem az alapegységet a városba updatelni :D
Na igen az hülyeség lenne de én most arra gondoltam hogy a szaros ijjaszaim magukra húztak egy lancinget. Bemegy a raktárba és magára húzza enyi miért kell azért ujj sereget gyártanom a régi meg kuka Modjuk nem gond mert én ezeket berakom helyörségnek de azért jolenne ha lehetne upgrédelni persze megfelelõ összegért
Persze, estére gondoltam én is... Én is idézõjelben dolgozom most :))) RTW fórumokat olvasok, ha nem játszom, akkor is ezen járjon az agyam... ÁÁÁÁÁÁ...
A lakosság számától függ hogy a város milyen kategóriába tartozik (small, large stb.) és a város típusa dönti el hogy mit lehet bele építeni Elõször 2000-es lélekszám kell az alap cuccokhoz aztán 6000, 12000 stb.
És az mitõl függ hogy egy újonan elfoglalt város/települést tudok-e fejleszteni, építeni, mert most van 2-3 olyan városom ami már jóideje az enyém, katonai erõvel szereztem meg és hiába telepítettem oda kormányzót nem tudok az istennek se építkezni
Elvileg igen. Csak azt nem tudom, most akkor ezekkel mi lesz pontosan a feladat. Kb. ilyenre gondolok: Rövid kampány-15 provincia (de melyik két nép?), Hosszú kampány 50 provincia (de róma is?)...
Légyszi próbáld majd ki hogy mit ír ki gyõzelmi feltételként ha ezek közül választassz. Macedonok kapásból szimpik innen, meg a Numidiaiak is. Szép kis háborúkat vívtam velük. Nagyon jók a gyalogosaik... Öltözetük is mellesleg:)
1. megszállás, akkor csináld ha nagyjából érintetlenül akarod hagyni a várost és fejleszteni akarod 2. lakosság eladása rabszolgának, magyarán a lakosság egy részének áttelepítése a hátországba, zuhan a lélekszám de a régebb óta meglévõ táposabb városaidban nõ, akkor csináld ha emberanyagra van szükséged odahaza 3. fosztogatás, lakosság egy része felkoncolva de tízszeres a zsákmány, ha csak turnézok a szomszédoknál akkor ezt szoktam csinálni (plusz még az épületeket is eladom hehheh), akkor éri meg ha a várost egyelõre nem akarod vagy nem tudod megtartani, hátráltatja az ellenséget
Mi az a három lehetõség ami küzül választhatok, ha elfoglalok egy települést? És melyiket érdemes választani? (én általában a 2-et szoktam választani)
Nem teljes a mondat: Az Õk alatt értem a Brutus, Julius tagokat én ugye a Scipio családot irányítom. Szóval õk ott vannak a szenátusban, vagy csak élvezik a szenátus támogatását? Ez nem tiszta.
Igen ezeket a kiegészítõre tartogatják. Nekem is utána kéne olvasnom rendesen. Gimnázium után kezdett el érdekelni a történelem igazán. Pl. A II. Világháborúról mindent kiolvastam amit lehetett. Ideje elkezdeni az ókort is:)
Very Hard-ot én még nem merem kipróbálni. Nem akarok idegroncs lenni:)
Kandurex írta ezt a szenátusba való bekerülést. Ugye van az a képernyõ ahol a szenátusban szereplõ családtagok képei és képességei vannak. Õk hogy hogy az elején már ott vannak a szenátusban? Vagy nem tudom, ezt a részt nem igazán értem.
Kéne egy mod ami a Szkíta lovasíjjászokat feltápolja vagy olcsóbbá teszi Kíváncsi vagyok hogy a kiegészítõben (mert gondolom lesz) milyen új népek lesznek, nem vagyok otthon az ókori történelemben szóval nem tudom hogy skandináviában és ázsiában akkoriban kik éltek
Most az jutott az eszembe, hogy a szkítákat (all playable civ mod) választva (majd persze -kb. 2 hónap múlva) az már majdnem olyan, mint ha a hunokat választanám. Szkíta szarvas. És ott éltek ahol most mi, ha minden igaz. Meg van Aquincum a játékban, Duna is ott van, szóval bele lehet élni magunkat ha épp arról van szó.
Tegnap nem játszottam a játékkal, inkább aludtam helyette, amúgy is mindig hajnali 3-ig nyomtam az elmúlt napokban, de ma este-hajnal ismét leülök.
Nagyon örülök a magyarítás elkezdésének és fõleg annak, hogy Andy pártfogásában megy a dolog.
Tomper írta, hogy a reloaded verzió is hibás lehet. Nekem nem volt az, és próbáltuk egyik ismerõsõmnél is telepíteni: Gond nélkül ment ott is. WinXP Prof. Hun és SP1-SP2 nincs... Talán az övén SP1 igen...
A nap közben úgy is eszembe jut valami, aztán írok:) Addig idõnként benézek aztán olvasom a ti élményeiteket.
Kandurex: Ez ismét egy nagyon jó leírás volt! Piros pont elkönyvelve. Pulitzer-díj kilátásban:)
Ennyi most.
Annyi jót írtatok a very hard fokozatról hogy újrakezdtem a julii-kal, a tizedik körre már két karddal jelzett csatám volt (az egyikben a háromszoros túlerõvel jövõ Gall csapatokat 20:1 kill/death arányban utolsó szálig kiírtottam ) de most kezd bekeményedni a helyzet. A Gallok valahonnan kínai DNS-t szerezhettek mert jönnek ezerrel ráadásul mániásam toboroznak zsoldosokat is és a városok SOKKAL hajlamosabbak a lázongásra, ezrével feszítem keresztre a népet de még mindig probálkoznak. A kedvencem az volt amikor egy picit nem figyeltem oda és három szakasz lovasságomat futamította meg egy(!!!) szakasz barbarian cavalry Ráadásul az ellenség ritkábban esik pánikba ha oldalba kapom lovassággal mint medium fokozaton, na mindegy asszem ideje rágyúrni az olyan egységekre amiknek a leírásában a "heavy" szó sokszor szerepel
nem annyira hülyeség hiszen pl. a tápos parasztok parasztként lettek tapasztaltak és ha jobb fegyverzetet adnál nekik akkor azzal ugyan úgy bénáznának mint bármelyik kezdõ