Vagy a legegyszerûbb módja a kihívásnak: Custom Battles és ott jelentõs túlerõt állítassz be, de azért ésszerûen persze, hogy esélyed is legyen. Ha ezeket is simán nyered, akkor te zseni vagy és leborulunk elõtted. Így: .
Csak 3szor vertem el oket. Meghozza a Roma elotti helyoresegben is egyszer. A csunya lila ruhajukban futottak mint a nyulak. Egyszeru volt. Sziciliaban elfoglaltam Messinat, majd hajoval gyorsan kitettem egy sereget es a ket also romai varost gyorsan elfoglaltam. Aztan irany fel Roma fele bar elotte meg a felso varosomat megtamadta egy-egy Julii sereg amiknek a varnal hamar vege lett. Amikor ezek elestek mar nem volt megallas Romaig. A Roma elotti helyorsegben szanaszet vertem egy sokcsillagos tabornokot. Aztan Roma elott megallas mert ha jon az erosites osszevonja a sereget a tamado (tehat a varban levo sereg is tamadni fog, igy nem fog bent maradni semmi (ez is a buta programozasnak koszonheto)). Levertem ezeket is aztan mar vege is volt.
Vezér nélkül meg szerintem lehetetlen. Még a játék késõbbi szakaszában sem túl egyszerû. Vezérrel is nehéz. Arról nem beszélve, hogy adódik olyan alkalom is amikor még a szenátus seregének besegít mondjuk egy Julius sereg is... Tuti érvágás:)
Amúgy meg: Historical Battle között vannak olyan csaták amik igencsak durvák. Próbáld ki azokat Jakuza! Szerintem az még neked is kihívást jelent. Fõleg az elõnytelen helyzetekbõ történõ csata egy nagyobb túlerõvel szemben. Szóval lehet mégiscsak találsz benne valamit ami miatt van némi kihívás.
Megverted a szenátus seregét is? Vagy szerencséd volt és nem találkoztál velük? Mert úgy Róma nem túl nagy szám, de a szenátus seregét elpáholni egy gyengébb néppel... Pláne a játék elején. Az nem semmi. Szemtõl szembe, persze, nem hídon, meg erdõben stb...
Az AI olyan amilyen. Ha szamodra tul primitivnek tunik, akkor a megoldas egyszeru, ne jatsz a jatekkal. Jelen topicba beirt hozzaszolasaid stilusa alapjan te is eleg primitivnek tunsz...
Nem akarok ünneprontó lenni, de olvass vissza légyszi, ezekre mind megvan a válasz, de ennyi kérdésre képtelenség válaszolni munka közben.
A topic alján lévõ keresõbe beírod a kulcsszót amire éppen kiváncsi vagy és kidobja a válaszokat, így nem kell végignyálaznod majd 6000 hozzászólást. Okszi?
Ja buta AI kérdés.Ha mostani játékokat nézzük és közöttük kellene választani akkor ajánlom mindenki figyelmébe az Evil Genius nevezetü programocskát.Fantasztikusan eltalált hangulata van jó játékmenet viszont ennyire buta AI még életemben nem láttam.Nos azzal a játékkal sokat játszottam de túl lõtt minden célon. Ilyen még nem fordult elõ velem soha hogy a buta gép miatt hagyjak abba egy olyan játékot ami iszonyatosan tetszik. Ahhoz képest a rome!!!!!Meg sem közelíti. Szerintem annál a játéknál kezdõdik a buta AI kérdés.
1. betartva. 2. legtobb helyen betartva. 3. betartva ugyanis 20 llepes alatt mialatt elfoglaltam Romat a gorogokkel meg a diplomatara sem volt szugseg. 4. Hardon probalva, realizm patchel probalva. (Egyhulyeseg) Ja azt nem mondta senki, hogy kb 25 perc alatt ellehet foglalni Romat. De azert tok jo nagy kihivas volt. Es meg pluszba hogy azert nbe felejtsd ki veletlenul nem a Romaiakkal voltam, ami allitolag nehezebbe teszi a jatekot. Legalabbis a csecsemok reszere.
Még csak most kezdtem el játszani, és van néhány kérdésem. Remélem tudtok segíteni!
1. A nyomorral mit lehet kezdeni? Hiába építek minden földi jót, meg pakolom tele helyõrséggel a várost, 12k lakos fölött csak úgy szaporodnak a patkányok és persze mindenki örökké elégedetlen... 2. Seregek fenntartási költsége. Elvisz egy halom lóvét így több városom is deficites. Csak azok után kell fizetni akik hadjáraton vannak, vagy azokért is akik otthon ülnek? (lásd Civilization) Ide kapcsolódik még: Ha új egységeket teszek a gyártási sorba, a város részletes info lapján nõ a bevétel... Akkor most hogy van ez? 3. Egyszer csak szürkére váltott a városok lapján a tanácsadó és a részletes info gomb, nem tudok rá kattintani. Én barmoltam el valamit? Hogyan tudom visszahozni? 4. Eltérõ kultúrák miatti büntetés. Hogyan lehet romanizálni õket? Én eddig mindíg lebontottam az õ templomjukat és építettem sajátot. Van más módszer is? Vagy csak idõ kérdése hogy eltûnjön ez a büntetés? 5. Fõvárostól való távolság. Utak építése csökkenti-e ezt a büntetést, vagy ez légvonalbeli távolságtól függõen állandó? 6. Mitõl függ, hogy a bribe megjelenik-e a diplomata menüben? 7. Kell-e, illetve hogyan tudok hadat üzenni? Eddig csak annyit láttam, hogy ha támadni akartam kiírta, hogy akkor mostantól hadban fogunk állni. A diplomatáknál viszont nem találtam hadüzenet opciót. Gondolom azért más diplomáciai megítélés alá esik, ha elõbb hadat üzenek és csak utána támadok (lásd megint Civilization). 8. Van-e valamiféle Enciklopédia szerû dolog a játékban (megintcsak Civ...), és ha igen hol találom? (most nem az egyenkénti jobb klikkelgetésre gondolok) 9. Egy hajóba hány egység fér el? Nem láttam erre vonatkozólag semmiféle infót a játékban... 10. Csata közben hogyan tudom meghatározni az egységnek hogy melyik irányba forduljon? Csórikáimat többször lemészárolták, mert az oldalukat mutatták az ellennek...
Így hirtelen ennyi :-) Várom a válaszokat! Ha valami nagy baromságot kérdeztem akkor bocs... hehe
Egyébként gondolkodtam kicsit és:
Ahhoz, hogy kihívást nyújtson a játék a következõket kell tenni:
1. Nem töltessz vissza, ha valami nem úgy sül el ahogy szeretted volna. /Pl. meghal a vezéred...elesik egy városod...stb...stb.../ 2. Olyan csapattal támadsz, ami élén nincs vezér, ellenben az ellenfélnek van. Na megnézném ekkor mennyi ideig tartják magukat a seregeid. Morál pillanatok allatt a béka segge alatt lesz és ha valami jó taktikát nem eszel ki gyorsan az ember, akkor bukta az egész csatát. 3. Bribe-ot lehet elfelejteni. 4. Olyan népet kell választani akiket sokan körbevesznek és nem túl fejlettek. 5. Nehezítéseket felrakni (realism stb.. mindenki tudja, használja)
Szerintem ha ezek így megvannak, akkor már annyira nem lesz sétagalopp. Jakuza ajánlom ennek kipróbálását! Ha így is könnyû számodra, akkor te a stratégiák álma vagy és mehetsz a következõ WCG-re bizonyítani:)
Ha már úgy is lehet játszani, hogy kiskapuk, akkor úgy is lehet, hogy az ember magának nehezíti meg. Nem?
Az mondjuk igaz, hogy tökéletes AI nincs, már csak azért sem, mert soha nem térképezhetõ fel a teljes játék, másrészt mert valamennyi játékban szerepel a véletlen. Ha nem szerepelne, ugye, akkor elviekben adható lenne nem vesztõ stratégia valamelyik játékos részére. Ellenben a CivIII AI-ja megközelítette az ideális ellenfelet. Ha jól emlékszem, az a játék valamennyi kör esetében x mélységig felépíti a teljes(!) játékfát és a legjobb lépést választja ki, ráadásul - és ez általános tapasztalatok alapján is igazolható - a heurisztikája is igen jó rendszert követ. Ott is található egy-két probléma, ami nem a hiányosságból, sokkal inkább a túlzott jól játszani akarásból ered (hú, de szép volt). Másik dolog, hogy az egy körökre osztott táblás játék, és nem egy valós idejû, félig modellezõ program.
Jakuza sztem,ha olyan baromi nagy arc vagy álj ki valaki ellen multiban egy csatára. A battlelan nevü segédprogival megtehetö.
Szel nem kell fikázni az AI-t annyira.Rosznak tényleg,rosz,de ha ilyan okos gyerek vagy megvan rá a lehetöséged sztem,hogy irj egy jobbat!!!Ja nem tudsz akkor pofa be,és távozz,mert mi nekünk ez az AI is böven megfelel.
Nemtommit akarsz egy olyan programtol ami meg van irva,de nem tud reagálni minden eggyes játékos által kitalált dologra.A fejlesztök is csak emberek,és mivel azok és mi is azok vagyunk mindig kitalálunk uj dolgokat.Ezt hivják fejlödésnek.Sajnos te ebböl kimaradtál ahogy látom,mert csak "az AI szar" rész maradt meg a játékbol. Ha nem tetszik valami olvass egy kis történelmet.Valoszinü,hogy Roma és görög városok(elvileg ezekkel játszottál) lesznek benne legtöbször ,mivel ez a 2 nép volt akkoriban kiemelkedöen erös a többihez képest.
Szal végszonak plz ne retkeld össze ezt a jo forumot.Ha nem tetszik valami megkapod az #5610. beszolást és azután lépj olajra,mert ha nem tünik fel senkinek sem tetszik az irományod.
Nos én csak annyit tennék hozzá ehhez, hogy most játszom a seleucidákkal hard/hard fokozaton a sima alap játékkal(semmilyen patch nincs rajta kivéve a blood 1.4-es), és igenis kihivást jelent számomra, talán most már kezd egy kicsit a helyzetem jobb lenni de nagyon kemény meló miatt, ugyanis nincs idõm napi 8-10 órákat játszani vele és az infókat vagy tapasztalatból vagyy innen szerzem meg és így nem haladok olyan gyorsan a profizmus szintje felé mint egyesek. Nekem nagyon tetszik ez a kor és igazán nagy beleéléssel tudok játszani ha sikerül a gép elé ülnöm.Minden csatát lejátszok folyamatosan nézem milyen lépésekre hogyan reagál a gép stb... És ezért nem haladok olyan jól mint a többiek. Az Al-ra visszatérve mondjon akkor nekem vki egy olyan stratégiai játékot aminek tökéletes.Szerintem nincs. De van ha multiba játszol egy másik emberrel aki elég tapasztalt abban a játékban. Az az igazi Al amikor vkivel játszol és azt már mondjuk nem is így hívják hanem hús vér ellenség. Kérj meg vkit hogy játszatok egyet és rá fogsz jönni van még mit tanulni a játékból.
Mellesleg az Ai olyan amilyen, nekem hibáival együtt is tetszik a játék, és még Realism nélkül is meggyalul néha a gép hard/hard-on. Rossz nekem :) De... Én egy kicsit sajnálom Jak-ot, mert sajnos nem nyújt élményt neki az RTW. Lehet hogy azért frusztrált, mert mások meg jól elvannak vele.
LOLOL Engem? :)))) Életemben nem polforumoztam :))))
Max BF környékén fordultam itt elõ :))
Más:
Mivel látom még nem esett le, ezért leírom, hogy te is értelmezni tudjad. Nem azzal van a gond amit mondasz hanem AHOGY mondod.
Szar az AI. Jó. Tudomásul vettük. Nem kell 1234123x leírni. Fõleg nem így :)
Mellesleg még mindig nagy az arcod :) Csak tudnám mire fel :)
jakuzika lehet azok mondjak hogy kemeny az ai akik nem easyn realizm nelkul nyomjak! :-) tod har jadr realizm 2.2 ez mindent elarul!
egyebkent egyaltalan tudod hogy a realizm 2.2 nek a descriptionban minyen verzio szam van? hmm? ;)
Értem. Azt is aláírom, hogy a Shogun AI-ja is jobb. De én sem most jöttem le a falvédõrõl és mégis meg tud lepni ennek a proginak az AI-ja. Lehet én vagyok primko, de nem hinném. Lehet nem vagyok olyan nagy stratégiai ész mint te, meg lehet mások sem azok, de attól még nekünk jó ez a progi, mégha kihívásban nincs is annyi benne, mint mondjuk a Shogunban. Viharlovagot azért nem mondanám hülyegyereknek. Olvastam a leírásait és keni-vágja õ is a témát, mégis néha (kisebb néppel-nehezebb körülmények között-mod stb...) szopatja a gép. Azért nem lehet véletlen.
Ezekszerint te nagyon jó stratéga vagy. Örülök neki, de nem szabad mások kedvét szegni azzal, hogy bealázod a játékot, ami másoknak (köztük nekem is) élményeket nyújt és már 1 hónapja szinte minden áldott nap az élményeinket osszuk meg itt. Ha valóban annyira fos lenne a program akkor már rég nem ide irogatnánk az tuti. Neked nem jött be, mert számodra gyengusz, de ez nem azt jelenti, hogy mindenki más számára is az. Mint mondtam, te okosabb lehetsz, de ez nem jelenti azt hogy mi hülyék vagyunk, max. nem használjuk ki azokat a lehetõségeket amivel játszi könnyedséggel lehet nyerni az AI ellen.
Mert minden progiban vannak kiskapuk amelyekkel belehet alázni a progi AI-ját, de ha mindig azt kihasználva nyernék akkor az nem jó dolog lenne. Így valóban ahogy mondtad, ezeket a készítõknek be kell foltoznia és akkor már azzal nincs gond. Azért nem minden egyes szituban hülye az AI, éppen emiatt gondolom azt, hogy te direkte ráálltál az olyan lehetõségekre amivel nincs kihívás a játékban. Illetve már ahogy írtam fentebb okosabb vagy és a nehezebb helyzeteket is elõnyödre hozod ki. Nos?
Viharlovag pont azt irta, hogy a 2.2 realism patch okosan finomabbra hangolja az AI-t. (Pl: nem fog a vezér hülye módon elõre rohanni) Másrészt szintén okosan állít csata lefolyásának gyorsaságán, így nem futnak meg olyan hamar az egységek - sem a tieid, sem az ellené. Így sokkal véresebb csaták alakulnak ki. Nem csal a játékos kedvére, mivel minden népre megteszi.
Egyébként én is gyengének találom az AI-t. De mint programozó tudom, hogy nem olyan egyszerû jó AIt irni (irtam már egy párat egyszerûbb játékokhoz). Egyszerûen az emberi IQ mindig talál benne kiskapukat - mint az adótörvényeben.
szvsz meg ugy latom idejossz fikazni egy kurva jo gamet, es nyomatod hogy ai igy ugy milyen szar...
Az ai minden gameban kurva szar, nem tudsz olyat mondani amiben jo foleg nem az EU es a Hoi, EU nak osszes reszet jastzottam Hoit is es mondhatom turo az ai juk! De ez mellett kibaszott jo a game. En ha 1 uj gamet leszedek elsokent mindig a multijat probalom de sajna romeban nincs campaing multi, hoi ban meg multiban nincs normalis ido lelassitas ha kicsit tokolni akarsz, a csatak olyan gyorsan lenyomulnak hogy csak kapkodod a fejed... az osszes fps ai is mind a beka segge alatt van igazi kihivast csak MP ad mikor neten online nyomod ha egyaltalan tudod miaz!
Ha romenak lenne campaing multija es nehany dolgot foltoznanak akkor garantaltan a vilag legjobb strategiai jateka lenne! Nem az ai ellen, hanem ha minden jatekos human lenne!lelki szemeim elott latok egy patchet ami talan elhozza majd ezt es akkor egy szerveren megneznem mit tudnal alkotni!
Itt nem errol van szo. Hanem arrol, akik az ellenkezojet allitjak. Hogy szamukra , hu de kemeny az Ai. Pl itt akis alamuszi Viharlovag. Ot aztan szopatja a gepi Ai mint allat. Lehet, hogy nem is a gepi Aiban van a hiba, csak o ennyire kreten, hogy meg ez a mokas mesterseges inteligencia is rongya alazza ? Szal nem Realizm patch kell ide hanem a gepi Ai rendes befoltozasa. Szal addig amig nem rendezi ezt a fejleszto ceg ne kialltsa mar ki az evtized strategiajanak. Elmondom a Shogun TW-nek a harcban jobb az AIje pedig kisse oregebb jatek.
Mivel valamikor még a régmúltban magam is a kiátkozott replikánsok közé soroltattam, úgy érzem, valahol etikai szükséglet hozzászólnom Jakuza úr megnyilvánulásához. Nos, ahogy a "bölcsek" is mondanák,elhatárolódom. Jakuza, olvashattad, hogy részben (talán azt is írhatnám, nagyobb részben) egyetértek veled, ugyanakkor nem érzem szükségét az erõszakosságodnak és a modorodnak. Attól félek, átesel a ló másik oldalára, és eltakar az állat. Akkor viszont csak a komikus rikácsolásod marad meg mindenkiben. Remélem, nem veszed tolakodásnak mondataimat.
Ja es meg valamit oreg en merem valami a nevemet , te meg kis alamuszi hozzal letre egy masik accot magadnak, hogy masnevvel ketszer eltudd mondani a velemenyed beszari alak.
Én erre azt mondom: Ennyi erõvel az eddig kijött játékokban is szar az AI. Akármelyiket nézi az ember. Mégis remekül el lehet velük játszani és megvan bennük a játékélmény. Egyetlen játéknál láttam igazán kiemelkedõ AI-t pályafutásom során, amire azt mondtam: Ez igen! Ez pedig a CS: Condition Zero botjait vezérlõ AI algoritmus volt. Na arra azt mondom: Az AI! Meg a FAR CRY ellenfelei (katonák) is egészen kellemes AI-t tudhatnak magukénak. És a Thief sorozatban szereplõ ellenfelek AI-ja is maradandó nyomot hagy. Nyilván van még sok program amiben kellemes AI van, de igazán egyetlen programban sem ez ami kiemelkedõ. Arra ott van a multi, nem véletlenül találták ki azt.
Én igazat adok abban neked, hogy az AI nem túl fényes, ennek ellenére tud jó dolgokat csinálni. És a játékélményem olyan vészesen nem fog megváltozni amiatt, ha nagy gyõzelmeket aratok kevés veszteséggel. Pl. az elefántokkal való játék sem volt unalmas, pedig csak arról szólt, hogy klikk az ellen serege mögé vagy kb. oda a többit meg végignézted. Úgy voltam vele látványos és brutális és élvezetes is. Amikor meg már nem akartam csatázni velük, ráhagytam a gépre. 1.1-ban ha meg visszavették ezt akkor az külön jópont.
A másik meg: Nyilván nem vetted meg a progit eredetibe. Akkor meg minek idegesíted fel magad, hogy szar a program? Még mindig ott a multija, meg ahogy Frankie leírta, választassz egy másik progit azt játszol azzal. Nem dobtál ki pénzt érte, akkor meg nincs veszteséged sem emiatt, hogy szar számodra. Ennyi.
Nem kell a kamu ugyanugy ott setalnak kis buvarom a falnal. S mint mar leirtam ez regebbi kep te kis zseni. Senki se irta azt hogy ez onnan szarmazik. De neked tuti komoly megerioltetest okoz felfogni az irasok jelenteset. Te kis fomuki en csak azt irtam, hogy azzal sem lett jobb a jatek. A keprol meg azt irtam, hogy hard fokozaton keszult. Talalj ki mast, ha beleakarsz kotni abba, hogy en mit irtam, es te mit kepzelsz.
sajnállak Te nem vagy normális..... képzeld el igenis sokkal könyebb.....Akármilyen pöcshuszár néppel lealáztam már egész EUropat nehéz fokozaton is annyira primitiven egyszeru dologra kell csak rájönni benne....
figy fürdõsó, EU es a Hearts of iron sem egy kurva nagy ai val rendelkezo game, most is fenn van hoi-platina a gepemen, legkemenyebb fokozaton is partraszalltam nemetekkel amerikaban es levertem oket mint a taknyot! aztan magyarokkal meg olyan szar lenni hogy a szar romanok is lenyomnak mint a kupot ha nem vagy szoviben nemetekkel... eselyed sem volt szart sem csinalni! mert szarul volt megirva...
itt is nyomhatod arcade modon akkor garantaltan nem fogsz ilyen gyozelmket aratni meg az easy fokozatodon sem! nyomhatod realizmel is mindenfele kiegeszito moddal es nem kotelezo sem a tapos grogokkel sem a meg taposabb romaiakkal lenni, lehetsz egyszeru barbar neppel is!
Hat hogyne. Persze hiszen te mar csak tudod. Kb jatszhattal 2 percet a E U-val ha enekd az konnyebb volt. Lehet ti mind ennyire meg vagytok aldva esszel, hogy ilyen kemeny ellenfel szamotokra a gepi spieler. Csak gratulalni tudok. De foleg neked, mert neked latszolag komoly gondot okoz az RTW Ai-janak a kihivasa. Minusz 12 ?
Jakuzzi a buktavári... :o) Öregem, te tényleg akkora csíra vagy, hogy már leveled is van!
1. A 2.2 modban valóban egészen másként néznek ki az egységek 2. A 2.2 modban NINCS íjásza a rómaiaknak!! 3. Ha veryhardon (emperor/emperor) nyomod, a gép nem sétál körben a falaknál! Tudom, mert kipróbáltam és okosabban játszik. Az alap stratégiai beállításoknál van egy sor, ami beállítja azt, hogy milyen stílusban játsszon az AI. Nos a modban ezt egy kicsit megkutyulták, emiatt sokkal értelmesebb húzásai vannak. A gyengébb AI-t a jakuzzihoz hasonló kutyaütõknek találták ki, akik így gizdulhatnak, meg foshatják a szót, hogy micsoda pengék õk...
Én kipróbáltam a 2.2 modot, háát.. Horrorra akadtam! 1-1 létszámaránynál a gép egyszerûen elsöpör! Már nem olyan beszariak a barbárok, sokkal nehezebben futnak el. Ha van egy jó generálisom és tapasztalt egységeim, akkor ki tudom hozni a mészárlásos gyõzelmet 1:3 jó esetben 1:5 arányban. És néha kifejezetten taktikusan játszik a rohadék, alig tudom kicselezni. Mondjuk megváltoztattam ezt-azt, így elértem, hogy valóban a klasszikus római hadrendben kell hadakoznom, azaz hastatus-princeps-triarius felállásban. Ha rendesen ki lesz tesztelve, akkor majd közkinccsé teszem. :)
sztem Jakuza barátunk még életében nem próbálta a very hard/very hard modot a realism patchhel csak az agyát játssza itt nekunk a könnyû fokozaton elért sikereivel.... Eu Universalis édes istenem volt szerencsem végigjatszani mind2 verziot na az 5000 szer könyebb..........
Engem meg kulturalatlanul nem erdekel a szaros velemenyed. De attol meg jarhatsz operaba is max ugyanolyan kis sznob csira leszel. Csak max mashogy fejezed ki magad. Pallarozcsak a magad kis mezes mazos modjan, max megprobalhatod elhitetni masokkal azt hogy mert te az operaba jarsz 274es IQdvan .: Pedig nincs rad is azt mondjak csak igy poriasan, hogy egy kocsog vagy. Vagy egyebet. :P Ugyis megfogod erteni a lenyeget kontorfalazas nelkul. :PPPP
Szerintem, ha a sérülés modellezését nem tartaná kordában a cenzúra, biztos lenne törtszámú ember is a képen. Képzeld, akkor mit számolnátok itt össze :)
Hagy dontsem mar en el, hogy mirol es mit irok. Jo? Ahoz meg semmi kozom, hogy te miert nem mesz a Sims2 topicba. Ha nem tetszik amit irok, nem kell ra reagalni, vagy reagalsz ra aztan kesz, de ne kuldozgess mar el, mert ahoz kb annyi kozod van, mint ahoz hogy nekem mi a velemenyem a jatek AIjahoz. Ez az en velemenyem azt kesz. Kar itt szepiteni a dolgokat az AI szar es ennyi. Ha neked ez gondot okoz menj azt fordulj be a sarokba rini egy kicsit.
Ez a kep speciel a Romaiakkal van. De nem azokkal jatszottam. Kiprobaltam pl a Gorogokkel. 4 vagy 5 kezdovaros 20-25 lepes enyim Roma. Hat lol. S.P.Q.R ugy fut mint a nyul 3szoros tuleronel is. Pedig a gorogoknel az elso egysegek lassu dardasok akik meg futni sem tudnak, lovassag alig, ijaszra sokat kell varni. Es igy is veguk pikkpakk. Most kezdjek jatszani talan, a Japanokkal, mert amig azok beernek Europaba, kiadjak a RTW-2t ? Szal ez sem nyert.
Elfoglaltam egy várost, leromboltam a falat és ott mentem be. Majd a köv körben ostrom alá vette az ellenfél ezt a várost. Megkezdõdött a csata és az ellenséges egységek (mind) elkezdtek elindulni de nem a kapu fele, hanem a város közelében haladva, elõszõr jobbra. Hmmm... Nem igazán értettem mit akar csinálni. Arra gondoltam, hogy egy másik kapuhoz megy. Erre gyorsan átirányítottam az embereimet a másik kapuhoz. De feltünt, hogy az ostromszerkezeteket nem hozzák magukkal. No most akkor hogy is van ez? Kérdeztem magamatól.
Aztán mikor már a várost megkerülve jöttek a falak közelében, akkor vettem észre, hogy az a fal amit elõzõleg leromboltam még nem épült vissza, és az AI odairányította az összes egységét, hogy ott jöjjön be. Nagyon furfangos. Szerencsére volt még idõm gyorsan odairányítani egységeket, így nem ért váratlanul, de mivel az elsõ ilyen eset volt, hogy a gép ezt alkalmazta (leomlott fal miatt egyértelmû, én is ezt tettem volna) így azért meglepett a dolog.
Én sem kaptam ki még a géptõl mezei csatában. És? Ez így van rendjén, mert mi mind zseniális hadvezérek vagyunk :)
Az tény és való, hogy rómával a legkönnyebb játszani. Nem tudom próbáltad e a többi népet. Ott vannak példáúl a szelukidák akikkel szerintem elég nehéz játszani mert 20-30 kör alatt az összes szomszédod az ellenséged lesz. Mivel a fegyvereik teljesen különböznek a rómaiaktól én úgy vettem észre, hogy sokkal de sokkal nehezebb csatát nyerni velük. Próbáld ki ha esetleg még nem tetted volna:)
Na az meg nekem kéne :) De gondolom antikváriumban sem lehet kapni - könyvtárba meg elvbõl nem járok, mert tudom, hogy nem vinném vissza a könyveket :)
Ne izelj mar. Nem csak varostromnal szar az AI. Egyszeruen meg kezi csataban nem tudtam kikapni. Ijesztoen szar az AI. 3-4Xeres tulerovel szemben is gyerekjatek harcolni. Ott ki is merul a primitiv AI ha a lovasegysegedet elviszed valamelyik szarnyra es mozgatod akkor mindenaron beakarjak tamadni azt az egysegedet aztan ott kerketoznek vele, mig te hatulrol lovoldozod oket. Hat nem semmi. Elore futnak hogy visszarohanjanak a hatukat mutatva az ijaszoknak. Vegulis jo egy harmodor, de szerintem ilyen erovel a keszitok egy flaskat is a kezukbe rajzolhattak volna, mikor megiszak a csata elott a flaskajukbol a merget, mert ugysem gyozhetnek. Vagy eseteleg 10szer a csata elott mutatthattak volna a romai seregben elterjedt tizedelest parszor.
Nem realism modos kép, mivel ott az egységek bal alsó sarkában I,II,III jelzi, hogy early, normal, vagy late az egység. Az egység méret meg medium. 4 ijász az 320 fõ. És én még olyat nem láttam legnehezebb fokozaton, hogy a gép az összes emberét lelöveti a fal alatt :) Szokta csinálni, de csak azokkal, akik vissza tudnak löni. Olyat már láttam, hogy felraktam a a falakra az ijászokat, kiment elöször egy falanx a kapun, majd egy lovas, erre levonult a csatatérrõl. Szerintem Easy fokozta volt :))
Õszintén szólva, hasonló tapasztalataim én nem tudom, és nem is akarom számértékekkel alátámasztani, de valami bizonytalan érzésem nekem is van. Valójában nem vagyok jó stratéga, a legtöbb esetben elõbb-utóbb valahol elcseszem a dolgokat (CivIII-ban is volt már olyan, hogy egy rendkívül jó és felettébb domináns helyzetet sikerült egyetlen meggondolatlan, elhamarkodott és értlemetlen diplomáciai döntéssel teljesen szétzilálnom - mohóságomnak köszönhetõen, természetesen). Nos, a taktikai része a játékoknak pedig mindig is gyenge pontom volt, ellenben nagyon szeretem. Szóval a csatákat Hardon játszom, és az a furcsa, hogy 90%-ban mindig megnyerem a csatát, pedig különösebben nem is taktikázom. Azt vettem észre, hogyha a csata elõtti mérce nekem 50 vagy magasabb százalékot jósol, akkor mindig nyerek, ellenkezõ esetben már van, hogy vesztek. Szóval vagy gyengus az AI, vagy szerencsém van vagy tudtomon kívül valóban jó taktikai készséggel rendelkezem - legalábbis ebben a játékban. Mindenesetre igyekszem valamennyi csatát úgy felfogni, hogy "ez kemény csata lesz", utána a gyõzelmet meg önelégült mosollyal és izzadtnak vélt homlokkal könyvelem el. Ettõl élvezhetõbbé válik számomra a játék. Kár szerintem az AI-val ilyen szinten foglalkozni. Én sem értek egyet azzal, hogy az év RTS játéka, ódákat sem zengenék róla (legfeljebb kisebb eprigrammákat böföghetnék), de azért szórakoztató.
(UI.: Jakuza, egyébként pont tegnap én is újra föltettem az EU-t, hogy egy kicsit stratégiázzak végre... Azzal csak az a baj, hogy egy csomó felhasználóbarát funkció hiányzik belõle, amitõl kicsit élvezhetõbb és hatékonyabban kezelhetõ lenne, de ez nem ide tartozik.)
Azok is jó játékok. Nekem A Crusader Kings a kedvencem de most várom a Hoi2-t.
Mert ez nem a 300as seregrol keszult kep. De egy hulyeseg ha az ellen olyan ugyes hogy 50%al nagyobb sereggel mindossze 4 fos vesztesegre kepes. Amugy elmondom csak neked, hogy 160as sereggel 0 veszteseggel is sikerul egy 1500as sereget elpusztitani, mert ez az AI egy rakas szar. A size meretet meg Loal Janos a te teveszmed miatt majd 1ember/ egysegre fogom tenni, hogy a fergeteges Ai majd kielhesse magat. Csak az a gaz, hogy az ellennnek 300asara kell majd tenni, hogy eselye is legyen.
Én is sokat nyomtam az Europe Universalissal - és klónjaival (a Hearts of Iron mai napig a kedvencem). De nem lehet összehasonlítani a kettõt, mivel ott a csatákat csak kiszámolja a gép. Olyan mintha itt autobattlét nyomnál folyamatosan. Ha itt is autobattléznál, akkor nagyjából megkapod az EU-t. Néhány plusszp pont ide, néhány oda, de nagyjából ugyanazt nyújtják. Ám itt van lehetõség levezényelni a csatákat. Az tény, hogy az AI várvívásnál szánalmas és mezei csatában sem brilliroz. De a realism moddal igazán élvezetes csatákat lehet vívni. A védekezõ jellegû várostromokat hanyagolni kell. Én spéci nagyon ritkán játszom le, mivel ha engem ostromolnak úgysincs a városban rendes sereg - csak TW-k , parasztok.
Épp a minap olvastam ki újra :) Valamikor korábban úgy #1000 környékén én is emlitettem, hogy kötelezõ olvasmány De javalott még: McCollough: Róma elsõ embere, Fûkoszorú, Fortuna kegyelteje, Cézár asszonyai, Cézár háborúja (Ez szumma 6000 oldal és pont Marius, Sulla és Cézár korát dolgozza fel) Graves: Én, Claudius; Claudius az isten Mika Waltari: Emberiség ellensége (Néro koráról) Ókori csaták, ókori hõsõk - Ez ifjúkorom kedvence volt, csak elveszett a sok költözködés során :( Antikváriumban sem találtam meg. Tényleg nincs meg valakinek, aki el akarja adni?
Ugyan Arnyvadasz eppen 30 napja azon ragodik, hogyan is lehetne kicsilezni ezt az eszes jatekot, es meg mindig nem jutott dulore vele, mert az ellen csapatai belerohannak a legsurubb nyilzaporba, igy aztan nem tudta meg mindig eldonteni a vadaszunk, hogy ez vajon milyen elterelo hadmuvelet lehet. Szegeny mar kezdem sajnalni, meg a vegen kart tesz a sajat seregeben, nehogy olyan konnyu dolga legyen.
Nagyon hullanak, és a leírással ellentétben a második-harmadik sornál mélyebbre nem jutnak. Azt hittem,h ezzel a súllyal a mezõ másik oldaláról kell visszaterelnem õket, akkore lendülettel mennek,de nem. :/
Ezert kell kirohanni a varbol nehogymar veletlenul is lojje az a franya fal oket. :PPPP Vegul is ja ezzel aztan lehet az AI primitivseget ellensulyozni. Nehogymar a keszitoknek kelljen eszebe jutnia , hogy az ellennek inkabb biztonsagos helyre kelljen inkabb vonulnia ha lovik oket. +1 jopont a gepi AInak. :P PFFF
Sõt még íjászok se kellenek mert a falakon lévõ tornyok automatikusan szétnyilaznak mindenkit :P Régi trükk és még van pár ehhez hasonló, nem kötelezõ tudatosan kihasználni...
figy most nemazert de realizm 2.2 ben nincs hard fokozat! :) valami santit! de nagyon...
Haha. Ide mar beszurtam kepet, hogy lehet 4 emberes veszteseggel 1600as sereget szetutni hard fokozaton. Kar erolkodni meg loalozni, mert en tenyekkel tamasztottam ala, hogy milyen szar a jatek AI-ja te meg egy szimpla LOA"L-lal. A neved mostantol fogva Loa'l Janos.
Azzal is szar. Szar az egesz ugy ahogy van. Annyira primitiv az egesz AI hogy az mar fajdalmas. Azzal meg aztan megjobban ellehet a jatekot barmolni, hogy azzal probaljak a szanalmas AI-t egyensulyozni, hogy nullara redukaljak a beveteleket. Attol meg az AI szar, marad kar erolkodni. Jo hogy nem mar ne is kepezhessen az ember csapatokat, hogy valahogyan a gep is tudjon csatat nyerni. PFFFF. Csak az a gaz hogy ugy se tud ha kovara van az embernek, mert ott all a primitiv gep ostrom gep nelkul a var elott amibol lovik oket renduletlenul. Raadasul a varbol egy koron belul barmennyiszer kilehet tamadni es csak ugy hullanak az ellenfelek mint a rohadt gyumolcs a primitivseguk miatt.Tok poen, ajanlom mindenkinek hogy tamadjon ki az elso korben a varbol az ellenre, mert ugyebar a keszitok szerint egy kor kell egy battering RAM elkeszitesehez es igy az ellenfel ott fog toporzekolni az erodje elott, mindossze egy ijasz egyseg kell a falra es akar 100000 fos sereget is ellehet egy egyseggel pusztitani, csak meg kell oket allandoan a koron belul akarhanyszor tamadni es igy allandoan feltoltodik az ijaszok loszere. Rohely az egesz. Ezt nevezik az evtized legjobb strategiajanak. PFFFFFF Megyek inkabb vissza Europa Universalisozni, mert abban bar nincsen 10000 egyseg egyszerre a kepen de legalabb nem egy ilyen primitiv jatek.
Wallen olvastad Kertész Istvántól a Hódító Róma címû könyvet? Szerintem az egyik legjobb ilyen jellegû iromány. Marha olvasmányos. Én vagy 3-szor olvastam el