az nem megy, csak nem trimmelt feluleteket lehet surface matcholni.
Ha blendel összekötöd és utána a blendeket is összetrimmeled(ahol összeér nyilván), akkor annak nem szabad rossznak lennie és látszania sem.De megnézem azt is amit most mondasz...
eppen azert mondom mert trimmelt. Hat ja ha ugy meg tudod csinalni a blendet hogy az szepen kovesse a feluletet akkor oke, mert en amugy surface matchal csinaltam volna. Mostanaban tendalok arra hogy mindenbol lehetolegy egy surfacet csinalojak, nem kis muveszet de rengeteg elonye van.
Azért nem lesz gondom mert csak trimmelve van és rajta egy tök fekete shader, csak megnézem ilyenkor hogyan mutat, ha jok az arányok akkor fogom és blendel összekötögetem ahol trimmeltem és jo is lesz!:)
Én a kerekeket és a karosszériát is rhinoban csinálom,ha egyik gyorsabban és jobban megy benne akkor a másik is, nem??? Itt fejeztem be mára, igy néz ki most... http://free.x3.hu/forum3dmax5\A8ee http://free.x3.hu/forum3dmax5\A8re
Nekem fagyott rendesen mert a Via chipszet nem volt jól felrakva és ezért a videókártya miatt mindig kifagyott... átttetem softwares emulácira és akkor jó lett de lassú... aztán felraktam egy via frissítést meg SP2 vagy 1-et nem tudommár és most jó!!!
Amúgy igen tényleg ez a legjobb nem csoda ha a max bibliában külün fejezet foglalkozik vele...
Na kérem, nincsen még készen de gondoltam megmutatom min munkálkodom, pár napja csinálom bár még jopár napig eltart majd, de mutatom majd a fázisokat :)
És egy kép a szerkesztönézetböl csak ez nagyobb azért nem rakom be: http://free.x3.hu/forum3dmax5\A8a
zzz
Hová tûnt Riken????
Riken, ha kell sketchup 3 szolj! Van benne curve! nagyon meno!
Bár hozzá se nyultam rhinohoz, de tudtommal 44mb az install... az angol manual pedig 43mb
Pedig ezerrel egyszerubb, amugy nekem is pont ez a hozzallasom a temahoz, csak visszafele.
Riken, Youth,
MOst valami nagyon hulyet kerdezek, Hogy a fenebe lehet az hogy az elevator mode allandoan bekapcsolva van? (youthnak volt ilyen gondja, par hete) Azota is ez kergetodzik a fejemben, meret azt tudom hogy van egy parancs ami kikapcsolja NoElev vagy mi, de bekapcsolasra nem talaltam.
Azt tudom hogy a controll billentyu megnyomasara bekapcsol.
No? Vilagositsatok fel. :)
megnezem a service packot, koszi az infot,
hát ez nekem nagyon bonyolult inkább maradok a maxnál azt legalább tudom használni:)
a Rhino 2 azt hiszem 60-90 MB körül van a Rhino 3 pedig 300-350 MB-os...
Nekem olyan problémám van, hogy a Rhino-ban gyártott modellem wire-je kicsit ronda... nem lehet esetleg valahogy úgy átkonvertálni, hogy háló szerû legyen a mesh wire-ja?
Köszi :) A rács azért olyan szögletes mert az importálásnál így tette be (vagy már eleve az exportálásnál így mentete ki, <-- ennek van nagyobb esélye :))) És nem tudom már kijavítani :( mit csináljk?
Üdv!! Képzeld, exportáltam 3ds-en különbözõ értékekkel de nem jött nagyon be és akkor feltelepítettem Rkine "szerzeményét" transport akármit :)) és a kereket egy perc alatt betöltötte... ami kb 4 Surface= kb 400 face erre a amikor a kocsi testét importáltam így maxba akkor figyeltem hopgy a gép hogy dolgozik: a lapozófájl mérete 1.81 GB volt!!!!!!!!!!!!! utána betöltötte és visszaugrott 800 MB körülire :)) mondom magamban beszarok mikor átlépte az 1 GB-ot :)) (tudjátok ez nálam csak ilyen...) A kerékrõl amúgy egy kép:
De amúgy érdkel hogy csinálod te Nenad mert 3ds eléggé nehéz eset (szerintem) mert utána polyba aztán smooth... hát nem?? vagy Te hogy csinálod ezt a folyamatot?
Bye
Ja amúgy kész vagyok a trabival (kereket kivéve..) és át akarom tenni maxba, de nem megy... Ha egyesével csinálom akkor jó (mármint felszínenként) de ha az egészet akarombeolvastatni akkor eddig csak IGES-ben volt hajlandó megnyitni... Nincs valami ötletetek?
Mondom Muhahahahaha :))) Azert remel minden osszejon. Eddig is gratula, van fogalmam rola min mehettel at :)
:)
nem, vegul festettem-rajzoltam. Ocsem (szinten festo) elhozta Donatello firenzeben kialitott fejszobranak a gipszmasolatat azt rajzolgattam es meg fogom. Meg prbalgattam ezt a Painter 8 cimszo alatt futo eszement jo festoprogramot.
Amúgy nem csináltál valami olyasmi munkát amit meg tudnál mutatni? Legyen az bármi.. :)
Köszi :) A szélvéfõ és a motorháztetõ között van még egy lemez... azt csináltam (mint az üléses trükk amit te mondtál) hogy kivágtam egy részt belõle... és a közötte lévõ rést blendeltem... így már szépen néz ki olyan mintha úgy hajlították volna meg a fémet :)))
a legujabb service packtol lesz ilyen szep a render. (femes) A vonalak rajta pedig attol, hogy bekapcsolod a "render isocurves..." opcoit is.
Meg most is bejön :))) (a kép)
Mé nagyon gáz?? :))) Ezt mire mondtad: "erdekes, te feltetted az uj service packot? Mert az attol van..."??? :)) Bye nekem amúgy bejött a kép elõsször mostmár nem , de már megnéztem .)))
Amúgy ez meglepett: (idézet tõled :))) "amugy le a kalappal a rhino sokkal szebb kicsit femes hatasu kepeket general." Én azt hittem csak ilyen gagyi képeket lehet vele készíteni... Vagy ezt a Flamingora értetted? Hol lehet ilyet beállítani hogy fémes legyen meg ilyenek? Köszi
meg egy dolog a surfacek eleit a merge edge el "osszolvasztottam" :) igy alltalaban jobban mukszik a blend
amugy le a kalappal a rhino sokkal szebb kicsit femes hatasu kepeket general.
eleg kezdetleges darab de jo barmifele fajta eloallitasara.
Tehat megrajzolod az oldal profilt, aztan csinalsz a szembe profilnak megfelelo ivu feluletet arra ravetited (project) es megkapod a 3ds profilokat.
Azatan szepen pontokat raksz ra a divide parancsal mondjuk 6-7. (3.kep) A ket szemben levo pontok kozott szakaszokat generalsz, (pl csinalsz egyet aztan orient2points parancsal copy funkcio be es pontra ugrassal seperc alatt megcsinalod a tobbit)
Aztan sweep2 rails-al megcsinalod a feluleteket. Az oldalso reszeket patchel csinaltam meg.
Aztan mivel fillet nem mukodott, ezert generaltam egy-egy csovecsket amivel splitteltem a surfacekat es a reszeket blendel kotottem ossze.
Elole balra a kivagott szelek latszanak, jobbra pedig a kesz produktum.
Szerintem a kepek alapjan vilagos. Csao
De tudod milyen a trabi ülése nem? ha kell adok képet...
A széket? Az jó lenne... Köszi Tényleg mostmár nem fagy ki... :))
Lehet hogy majd box-modellingel lesz maxban csak már nem tudom kivárni :))) addig csinálok mást...
Nincs valammi ötletetek hogy hogy kéne megcsinálni a székeeket? elsõ székrõl lenne szó... lövésem nincs... próbálta loftal nem megy :(((
Most Software Emulation (medium) 01 -re van állítva hát nem mondom hogy repeszt a nézetablak ha nem wireframe van hanem rendered vagy shade :)) pedig Radeon 9000-esem van 64 MB DDR RAM-mal :)) megnézem 02-n is.. neked melyiken van?
Oké, de ez mit csinál? Amúgy melyikre menjek? minden mardhat így?
Köszi
Nem értem... mit rakjak akkor fel? És ez micsoda? Köszi
Felraktam... Csak az a gáz hogy: már pár napja fagyogat a Rhino, most felraktam ezt és ma már másodszorra fagy ki, nem tudom van e összeföggés... Múltkor is ez volt (a másik vinyón) felraktam a Rhinot, kb 2 hétig tökéletes volt, azután az õrületbe vitt a fagyásaival, kicsit idegesítõ hogy csinálok egy trimet elforgatom a nézetablakot és kifagy :( Neked milyen géped van (fõleg a videókártya érdekelne, meg a többi :))))? milyen op.rendszer? miylen Rhinoi verziód van? (ez hány MB-os...?)? Köszi
Elindítom az installt és ezt írja: This program will install Rhinoceros SR1A on your computer. Nem ezt kéne írnia ha "jó" verzióm lenne? Vagy Nenad neked is ez volt? mert emlegettél olyat hogy nem írta hogy kompatibilis... ez az? Köszi
Ez 2003/04/14 nekem meg 2003/03/05-ös volt... meglássuk drága barátom :))
És most a Rhini.exe kell még vagy ez megoldott mindent?
Mi az a rhinoveriom? Amõgy nekem cd-s rhino van (.bin,.cue fájlból... 330 MB kb)
Nos igen én Shaded display-t használok... de most vettem észre hogy van ghosted, x-ray, rendered... nagyon állat!!! :)) de tudod mi zavar leginkábba Rhinoban ami Maxban nem? az hogy amikor perspektivikus nézetben vagyok és forgtanám a testet akkor néh ez néha az jköröl forog... és nem tudom hogy mikor miéirt hogy... szóval nem lehetne azt megcsinálni hogy egy felszín, pont vagy valami amit én adok meg az köröl forgassam? mert számomra ez nagyon idegesítõ, persze így is elvagyok meg minden csak azért mégis jobb lenne... ha esetleg tudod hogy hogy lkell nagyon megköszönném...
Amúgy neked nincs meg a service peck? vagy a max fórumba mit írtál hogy nem megy vagy csak próba verzió? nem értettem... Bye
Szia!!! Nos megfogattam tanácsod és extrudáltam azokat a kivágásokat:
http://free.x3.hu/youth3d/trabifelni05.jpg
Akkor az analízban csak úgymond analizálni lehet vagis meg nem lehet változtatni a test geometriáját csak "vizsgálni"? Csak akkor lehet megváltoztatni a polygonszámot amikor exportálod a tárgyat? mert ha a progiban vagyok akkor ugye "NURBS-nek látom" ezt mondtad nem?? bár ha jobban megnézed a prigin belül is már mintha polygonokra bontja ha megnézed a fénytörésénél... de az már látható felszín vagyis polygonokból áll ugye? szerintem már a progin belül is polyvá genrálja csak tesz rá smitást... De legyen neked ihgazad :)) csak egy kis "eszme" futtatás volt :DDD Köszi Bye
Szia! Hátha ebbõl többet ki tudsz venni: (A Rhino roppnat "kifinomult" renderével lett leszámítva... :))
http://free.x3.hu/youth3d/trabifelni04.jpg
Az adjuct mesh pedig nem olyan mintha növelné a poligonszámot vagy amikor leOKézom akkor az eredeti van elõtte át kellene állítani? hmm... kipróbálom hátha... A rhino update-t meg megnézem ha meglesz a másik winyó... Bye
Nos, leköteleznétek ha vetnétek egy pillantást rájuk :) :
http://free.x3.hu/youth3d/trabifelni02.jpg
http://free.x3.hu/youth3d/trabifelni03.jpg
Szóval ilyen lett... Azt hittem hogy ez az environment HDRI, de aztán megnéztem egy gömbön és nem :))) egy sima kép van berakva... de azér így is nagyon hasznos ez az analízis... Ez az ADJUST MESH ez mire való? kijavítja a hibákat? mármint részletesebbé teszi a tárgyat úgy hogy mesh szinten átrendezi a polygonokat? Köszi Bye