Nos úgy néz ki megcsináltam: Kivágtam a kettõ közti kis rész és blendel összekötöttem, majd joinoltam így a kiseeb hézagok is eltûntek... :)
Sziasztok! Nah a felni így nézne ki:
Csak a közepén azt a keresztet le kéne gömbölyíteni a "felnivel" (amelyikbe bele van vágva a felni..) MIvel csináljam? mert join csak összekapcsolja, a felliet srf pedig szar :(
Az abroncs pedig mesh vagy poly lesz... :) Bye
(Nenad: mail ment)
Nos nem tudomismeritek e Aldaryn-t de õ monta hogy is csináljam.. nem mintha ti nem mondtátok volna de ez lesz a legegyszerõbb (számomra...) Úgy néz ki Maxban csinálom és polyval... A lényeg: megcsinál egy kis cikket, utána egymás után lemásolom és weldelem õket, majd utána Blend-elem õket (360 fokban) így kész a gumi... Nem tudom szerintem Nenad te is csak maxban kicsit még otthonosabban mozgok... ugye megértitek... de a felni RHinoban lesz szerintem :))) Bye
Nenad: mikor írsz e-mailra? mondtad hogy írsz de azóta semmi... :)
ja vágommár, de azért nem gondolotam erre mert ez nehéznek tûnik :) most ívbe hogy csináljak pl 5-6 ugyanolyan recét?
Nem pontosan értem a technikádat Nenad... Azt mondod hogy csináljam meg a kerék felöletét másolgassam le egymás mellé akkor kapok egy sík gumit... és ezután vegyek ki belõle egy részt ami 20 foknak felel meg és ezt egy pont körül forgassam el a másolatait? vagy hogy? ja és ami 20 foknalk felel meg az sík gumi? mert akkor nem lesz szögletes a gumi? vagy nem értem... Tényleg bocsi
Nem tudom ugyanazt mondom e mint te, de mondom veszrtenivaló nincs csak okosabbak leszünk :)) (legalábbis én ti már azok vagytok e téren...:) ) Szóval, az eleje ugyan az: megcsinálom síkban a gumi felületét, de nem lehetne azt hogy egy körre húzza fel ezt? tehát arra igazítsa... (tudom régen kérdeztem már ezt.. de maxban is így csinálják a mesh kereket asszem...) na és ha ez sikerül akkor lesz egyabroncs de oldalnézetbõl vagy szembõl kinek hogy jobb még mindig vékony vagyis olyan mintha egy paír lenne körbetekerve... namármost ezt ezután nem lehetne úgy igazítani hogy a szélei befele áljanak és akkor már úgy nézne ki mint a gumi? Tényleg bocsi az okoskodásért... csak szépen szeretném megcsinálni... Köszi mindent Bye
Nenad: mikor írsz? vagy már írtál a freemailomra?
Nem tudnál képet mutatni mert nem tudom elképzelni... :( sorry Végsõ esetben BUMP lesz aminek én személy szerint nem örülnék :))
Úgy nem lehetne valahogy amit Riken mond? mert úgy talán még mindig kicsivel könnyebb lenne nem? csak mégis hogy csavarjam a gumit egy vonal mentén úgy hogy még kicsit kerekded is legyen szembölnézetben? Köszi a segítséget fiúk!!!
Más: A kereket hogy csináljam meg? a felni az meglesz de lövésem sincs hogy a bordákat mivel csináljam... vagy simán csináljam meg a kereket és majd maxban rányomok egy bump-mapot?
Tényleg az volt!!! Basszus!! de mosst már jó :)) Köszi
Sziasztok! Az miért lehet hogy amikor az OSNAP-ot szeretném használni nem "ragad" rá a testre a pont hanem egy fehér vonal jelzi hogy le rakta az XY síkra? és nem tudom ezáltal használni.. nem tudjátok mi a megoldás? Elõre is köszi Bye
Hi. Kipróbáltam a Power Spolids. Igaz, hogy könnyen megjeleniti a *.3dm (Rhino 2) kiterjesztésû fájlját, de egy kissé hibásan konvertálta át, ellenben egy köztes lépéssel (*.3ds) megoldva jó lett (de ez nem maradt nurbs alapú)...ez csak beállítás kérdése?
nem is igaz, mert mobilt meg macit is szoktál modellezni, úgyhogy ne szerénykedjél :))
Amúgy a trabi mindjárt kész!!! Ez lesz életem elsõ Rhino-s mûve... ilyenkor mindig elérzékenyülök :DD Nem... de azért nagyon felemelõ érzés látni a kész "terméket"!
A citroen Picasso: http://free.x3.hu/youth3d/HDRI-s%2009%20with%20DoF%20low.jpg http://free.x3.hu/youth3d/HDRI-s%2002%20low.jpg http://free.x3.hu/youth3d/citroen%20picasso%2013.jpg
Boeing 767: http://free.x3.hu/youth3d/boeing%20tv%20low.jpg http://www.tar.hu/rob_bal/galery/youth/Youth_2003_Boeing767_02.jpg
De ha PATCH-el csinálom utána még kell rajta "vagdosni"... vagy hogy kell megcsinálni hogy jól illeszkedjen?
Amúgy mivel nem ismerlek titeket olyan rég óta és nem is láttam tõletek semmi alkotást... nem mutatnátok ezt-azt hogy mit csináltatok eddig? Tökre szeretem nézni mások képeit. Az enyémeket azért nem mert mindig találok benne hibát és idegeít hogy már nem fogom kijavítani... :)))
Köszi!! Te hogy szoktad átteni maxba a rhinos cuccot? vagy nem szoktad? mert nem tudom amikor csinálom a kocsit kell valamire figyelni hogy az maxban nem úgy néz majd ki? :) mert pl a kocsi teteje csak akkor látható ha igesben rakom át... de akkor nem olyan szép... ha meg Riken módszerét követem akkor nem látszik a kocsi teteje... csak a rendernél de akkor is csak a fele!!! szóval gáz... ja és a rhino 10 percenként kifagy amikor olyan a csillagállás :))) úgy néz ki a videókártyám miat... meg most amúgy is vírusos a gép úgyhogy nemsokára formázás lesz :)) Bye
Oké kipróbálom... Most vettem észre hogy a trabi oldala és eleje találkozásánál gömbölyû... ki hitte volna!!! :)) Itt a kép: (még lesz finomítás, csak mindig vannak hézagok, amit a joint sem old meg... mit tegyek?)
Igen de akkor nagyon gány az egész... nem tudom miért de a felszínek nagyon szögletesek, sõt!! de ha kell mutatok képet is :)) szóval nincs valami beállítás amivel szép lesz? vagy neked megcsinálja akkor is ha simán beimportálod?
Riken: Most nem ponosan értem... a Translators-sal max-ba lehet importálni cuccot? vagy ez arra jó hogy Rhino-ból exportálsz? Köszi
Köszi! Át tudnád küldeni a Booleant meg az az exporter plugint? Ja és a trabihoz mit szólsz? mi nem tetszik rjta? most mondd mert utólag már nem olyan jó dolog javítgatni :) Köszi Bye
Lenne még egy: Miben exportáljam Maxba a tárgyat? igesben próbáltam de nem mindenhol tökéletes... Iges a legjobb vagy van más is ami megtartja a NURBS tulajdonságait? mert .3ds vagy melyik nem tartja meg :)) Köszi
Sziasztok!!! Hát nektek hála itt tartok:
Szeritetek eddig jó vagy valamit javítsak? (persze ha tudok.. :)) ) Például nem tudom hogy kéne megcsinálni a kerék feletti/meletti részt.. (nem tudom mi a neve:) ) talán sárhányó... vagy inkább az a pót gumi a sárhányó? :)) na mindegy szóval azt kéne megcsinálni... valami tippet mondjatok. Köszi Bye
Köszi!! Most újjabb brobláma elõtt állok: Ki szeretnék vágni két cilindert egy majdnem kocka alakú testbõl :)) de nem megy, valami miatt nem megy a Boolean...
Szia! Hogy kellene megcsinálni azt hogy van két egybeJOINolt testem és szét akarom szedni õket... mivel lehet?
Szia! Köszi ala sima testnél megy a dolog, de nézd meg nekem milyen lett:
(Látható az én kis trabim állapota is... :DD) Szóval mit kéne tenni hogy jól kerekítse le? Ja és amikor elõször próbáltam ki, kifagyott a Rhino, de me már harmadszor... lehet hogy a javítócsomag mûveli... :))) Bye
Sziasztok! Hogy lehet megcsinálni azt hogy két felület ahol találkozik az ne legyen olyan "szögletes" mint most hanem gömbölyítse le... ha nem világos amit mindtam (mert tuti az :)) akkor vagy megpróbálom megint elomndani vagy majd mellékelek képet... Köszi Bye
Köszi!! KÖszi!!! Ezt kerestem!!!
Holnap megnézem a javítót is... és akkor majd tályékoztatlak :))) Nincs ICQ-d? Bye
Ja és még egy: Ti használtok javítást a rhino 3-hoz? mert állítólag sok benne a BUG... én még szerintem azért nem találkoztam egyel sem mert még nem mûködtem sokat ebben a progiban :) de szerintetek felrakjak egyet a biztonság kedvéért? nekem egy 2003. 03. 05-ös van az jó lesz vagy tudtok jobbat? Ennyi :))
KÖszi!!! Már megy a dolog... Lenne még pár kérdésem (hisz kezdõ vagyok... :)) Szóval: -Ha már kész van egy felület azt utána hogy tudom igazítani? (vagy célszerû több vonalat megadni a pontosság kedvéért?) De amúgy is érdekelne hogy hogy lehetne igazítani... -Szeretnék elkezdeni egy TRABANTot modellezni (azért erre asett a választás mert 1: szeretem ezt a kocsit, régi sztori, kötõdöm ehhez a kocsihoz, 2: alakja nem épp a bonyolult formák közé tartozik :)) gondoltam így elsõre ez is bõven megteszi...) Nincs Blueprint trabihoz? vagy nem tudjátok honnan tudnék szerezni hozzá tervrajzot?
Üdv ismét!!! Hogy lehet vonalat összekapcsolni egy már kész felszínnel? (úgy hogy köztük felszín legyen...) Vagy hogy lehet Két felszínt összekötni egy 3. felszínnel?
Elõre is köszi
Amúgy Power Bolleans Rhinoban is van? én még csak Maxban láttam... :)
Riken: A Power Solids-ot nem tudom feltenni!!!
A másik ment...De ez a telepítés elõtt kér egy jelszót (a másik is de az megvolt)...na innentõl nem megy...
Még csak most fedezem fel az Osnapo-t. Nagyon hasznosnak tûnik így elsõre...
Hát én nem vagyok K.András de ismerem...
Én még csak gimnazista vagyok szóval... még vizsgák nincsenek... :) (vagy ezt nem irányomba írtad? :)) most már mindegy...) És Magyarországon nincs jó munka? Tudad én nem tudom mi a dörgés még... de gondolom külföldön többet tejelnek... Bye Jóccakát! :))))
Bocsi félreírtam: nem vonal van a vonbalon hanem a vonalon 4 pont... de attól még nem kell egybõl letahózni!! :(( a help filet azért nem szoktam elolvasni mert angolból ismereteim jócskán hiányosak hogy még jót is mondjak magamról :))) Amúgy köszi a segítséget!!! És hogy bukkantak rád? vagy te kerestél állást? valamit mesélj már bõvebben... Köszi
Sziasztok! Azt meg lehet csinálni hogy van 3 db vonalam amin 4 darab vonalka található :) namármost, én azt szeretném hogy a második pontok egy vonal mentén helyezkedjenek el... de nem kézzel szeretném igazítani hanem a vonalra "tapadjanak" ha megoldható mondjátok hogyan... Köszi
Szia Nenad!!! MI van külföldel? vagy most mi a pálya? :)
Köszi...most szedegetem... A power-boolean hozzá van???
Bocsi hogy zavarok :)) de Nenad, mostanság hol tartassz a könyvben?
Hi all. Lenne egy problémám: hogyan lehet az elkészített tárgyat (a Rhino3D 2-bõl) áthelyezni Max5-be, hogy az ívek tökéletesek legyenek???
Az exportálás során a csúszka állításával probáltam a lehetõ legkisebb poligonszám mellett elérni a kívánt eredményt, de...túl sok a poligon...( a részletes rész meg túl bonyolultnak tünt).
Nem lehet átvinni úgy, hogy nurbs alapú maradjon?
huh, köszönöm szépen... ismét sokat segítettél... hálás vagyok... hogyan viszonozhatnám? :-)
hát, ezek közül egyik se tudtam... de akkor ha már így megemlítetted, hogyan kell ezeket megcsinálni? valamint a csekkolásnak mi az eredménye? valamint hogyan forgassam gy el, hogy tükörképet kapjak? :-) elõre is thx!
Köszönöm a helpet! De õszintén szólva egyikben sem mondtál újat. Azt hittem, van valami egyszerûbb módja... Losbellos leírását tényleg nem olvastam, de az hol érhetõ el? Vagy nem ingyenes?
Hát nagyon szépen köszönöm! Azt hiszem segíteni fog... :-)
Akkor a nagy lelkesedésben lenne még két eccerû kérdésem... Persze csak ha lehet... Meg ha sikerül belinkelnem a képeket...
1. A képen látható a készülö tütüm eleje... Nah, a kijelölt görbe mentén szeretnék egy bevágást, ami azt mutatná, hogy milyen részekbõl van összerakva a kocsi... Tehát pl. motorháztetõ, lökhárító, meg ilyenek... És azt nemtom, hogy egy ilyen egyben levõ objektbõl hogyan hozzak ki egy olyat, mint ami külön részekbõl van összerakva...
2. Itt pedig azt akartam illusztrálni, hogy a megjelölt surface-ket szeretném a megadott irányban extrudálni... De úgy, hogy arányosan emelkedjen ki... Azaz elöl és felül is ugyanakkora legyen a különbség...
Nagyon szépen köszönöm az eddigi segítséget!!!!
SZiasztok!
Lenne egy nagyon egyszerû problemám... Tegyük fel, hogy oldalnézetben megrajzoltam egy görbe vonalat. Aztán a késõbbiekben kiderûl, hogy eléggé rövidre sikerült ez a vonal, és ezt folytatni kéne egy másik olyan görbével, aminek az íve tökéletesen illeszkedik az elõzõ ívével! És természetesn az elsõ vége egy pontban van a második elejével, csak nem szabad, hogy törés legyen benne... Az elsõ görbét elmozdítani, megváltoztatni tilos, mert már fel van használva! Remélem ezúttal érthetõ voltam, és tudtok segíteni... :-( Elõre is THX!
Oké köszi majd írok ha van problémám csak most egy kicsit pihentettem a Rhino-t, de most megint elõveszem... :) Csak van egy kis gáz... nekem nics fölös tízezreseim hogy kifizessem amit csináltál tutort.. :( amúgy mennyit fog foglalni (mert ha lesz videó aminek nagyon örülök akkor az kicsit dob a méretén... )? Elõre is köszi
Nos kipróbáltam a TRIM-et és tudtam vele úgy vágni hogy egy volnal mentén vágott ki a sík testbõl... megpróbáltam úgy hogy egy tömör testbõl vonallal de az nem ment, kipróbáltam a TRIM-et egy tömör testet egy sík testel kivágni erre hibaüzenet küldött a Rhino 3 és lke kellett "lõnöm"... :( a TRIM-met akkor csak úgy lehet használni hogy vonallal sík testet vághassak?
Figyu nem nagyon megy nekem a Rhino (még) és azt ígérted hogy a hétvégén csinálsz egy magyar leírást a Rhino-hoz. Érdeklõdni szeretnék hogy most mi a tényállás?
Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Éppen autót modellezek, és az a nagy problémám, hogy nemtom hogyan rakjam be e a modellbe azokat a kivágásokat, amit az elemek összeillesztésénél vannak. Ugyanis én úgy csináltam meg a kocsit, hogy most egész ként lehet kezelni, és a darabok nem egyeznek az eredeti modellen levõ darabokkal, azaz az elemekkel. Szal mi a menete annak, hogy belerakjam ezeket a kivágásokat? Elõre is köszi a helpet!
De hogy kell joinolni a polysurfacebe? Van egy join az editben de gondolom nem az kell...
Valahogy nem akar összejönnni hogy LOFT-on csináljak boolent. De miért? A sima (nam tudom mi a neve) tárgyakon meg csak a lofttal nem jött össze :( Valaki nem tudja mi van?
Ááá köszi az jó lenne... Van ICQ-d? Ja amúgy elkezdtem babrálni a Rhino-t és tegnap sikerült összehozni egy széket a 3d.sns.hu tutorial alapján, naggyából már kezdem kiismerni a rhino-t ez abban merül ki hogy tudom mozgatni a vonalakat :)) Majd finomítgatom még a széket... És a leírásban mi lesz majd? Úgy naggyából a használatáról? Nagyon köszi
SZiasztok!!! Gondoltam feldobom a topicot nehogy elvesszen a feledés homályába... :) Annál is inkábbb mert most raktam fel a Rhino 3-at és szeretném ha egy-két dologban segítenétek... Elõsször is magyar tutorialt nem tudnátok nekem mondani? Jó lenne elõsször végigolvasni mi mire való... Én ezt találtam csak eddig: http://3d.sns.hu/ van más magyar oldal még? Elõre is köszi
Pt-on és ugy változtathatod ahogy akarod,egyébként rajtamaradtam a simcity4-en azért nem voltam egy pár napot nagyon bejönn ez a játék már az elsövel is sokat nyomtam de ez fantasztikus na a lényeg elkezdek majd megen irogatni is...
Elöször is irjál erröl a dologrol egy bövebb felvilágostiást, mert érdekel és mondataidbol azt veszem ki hogy ez megy neked,nyilván az a legjobb blueprint amit magadnak csinálsz, ehez akkor egy bövebb gondolatmenetet pls.
Nem jo a szemed szerintem vagy nem tudom, hát a modellezésben nem az a lényeg hogy millire oda legyen téve valami, hanem az hogy arányaiban ne térjen el az eredetitöl, én rengeteg jo blueprintet találtam ezen az oldalon, söt ez az oldal ebben a legjobb ami létezik ,bár ha tudsz jobbat akkor annak csak örülnék.
Én benne vagyok ezekben, csak nekem a texturázás nem megy igazábol jol, sokkal tovább tart nekem mint maga a modellezés, de megdumálhatjuk a dolgot, ha másként nem ugy hogy minden héten csinálunk valami "komolyabbat" .
Nincsenek készen még amiken dolgozok,de készül több modell is egyszerre,én nem vagyok sietös szeretem szépen megcsinálni nyugodtan ,de ahogy készen van mutatom,egyébként a legnehezebb amin most dolgozom az egy helikopter.Nem tünik könnyünek megcsinálni igy hogy nekiálltam...
Nem kiválasztod a max3.0-a igest majd a melette lévö edit types,ekkor kijön egy ablak ahol ott vannak a választhato iges beáálitások, de nem ahoz kell nyulni hanem megint egy edit és ott állithatod be azt hogy iges 5.3!Ugyanugy van a 2-ben mint az sr3-ban vagy a 3.0-ban... Nem kell se scriptben se az iniben megadni...
Nekem az sr3-ban sem volt gond vele!Rendesen behozta és minden a helyén volt...Igen nyilván gépfüggö is hogyan meg mit exportálsz, mert amit én rhinobol exportálok az azért maxban lassabb lesz ez egészen biztos...
Szerintem alap beállitások tökéletesen megfelelnek, maximum a a simitási szögön (smooth-angle)érdemes állitani.Nekem eddig minden modelt bevitt alap beállitásokkal hiba nélkül de jo az irásod attol függetlenül...Egyébként én azt mondom, hogy a legtutibb igesben importálni mert ugy akkorára állitod majd be a polykat amekkorára te akarod (surface approximationben).Csak igesnél a generálban át kell rakni az iges beállitást 5.2-röl 5.3-ra meg a scale mezöbe egy 1-est irjatok..
1.Attol függ,ahogy akarod ugy exportálod.Ott van a 3ds,ha jol értem te polygonban akartad jelölgetni, csináld az elementel és akkor nem kis hároszögeket kell kijelölni(maxban).Álltalában én iges fájlban szoktam exportálni, és ugy megmarad nurbsnak(csak válaszd a max3 iges-t és azzal jo lesz).Felületnél nem tudom hogy mi baj lehet, hiszen nem látom, fingom nincsen lehet akármi...Egy képet vagy legalább valami infot irhatnál milyen hibárol van szo.
1: Milyen beállítással exportáljak Max-ba? A részletes menüt érti valaki? Ha igen mi micsoda?
2: A max panaszkodik, hogy néhány felülettel baj van, ezt a surface analiser (vagy select bad surface) megmutatja, de mi a gond és mit tehetek ellene?
3: Hogy két felület az átvitel (export) után jól illeszkedjen Joinolnom kell, de utána Max-ban hogyan tegyek materialokat a különbözõ részekre? /Mert az,hogy kijelöljem a kis háromszögeket és ellássam ID számokkal kissé sokáig tartana és nem is lenne olyan jó a konturvonalnál./