Szeritetek eddig jó vagy valamit javítsak? (persze ha tudok.. :)) ) Például nem tudom hogy kéne megcsinálni a kerék feletti/meletti részt.. (nem tudom mi a neve:) ) talán sárhányó... vagy inkább az a pót gumi a sárhányó? :)) na mindegy szóval azt kéne megcsinálni... valami tippet mondjatok. Köszi Bye
Lenne még egy: Miben exportáljam Maxba a tárgyat? igesben próbáltam de nem mindenhol tökéletes... Iges a legjobb vagy van más is ami megtartja a NURBS tulajdonságait? mert .3ds vagy melyik nem tartja meg :)) Köszi
Köszi! Át tudnád küldeni a Booleant meg az az exporter plugint? Ja és a trabihoz mit szólsz? mi nem tetszik rjta? most mondd mert utólag már nem olyan jó dolog javítgatni :) Köszi Bye
Igen de akkor nagyon gány az egész... nem tudom miért de a felszínek nagyon szögletesek, sõt!! de ha kell mutatok képet is :)) szóval nincs valami beállítás amivel szép lesz? vagy neked megcsinálja akkor is ha simán beimportálod?
Oké kipróbálom... Most vettem észre hogy a trabi oldala és eleje találkozásánál gömbölyû... ki hitte volna!!! :)) Itt a kép: (még lesz finomítás, csak mindig vannak hézagok, amit a joint sem old meg... mit tegyek?)
Köszi!! Te hogy szoktad átteni maxba a rhinos cuccot? vagy nem szoktad? mert nem tudom amikor csinálom a kocsit kell valamire figyelni hogy az maxban nem úgy néz majd ki? :) mert pl a kocsi teteje csak akkor látható ha igesben rakom át... de akkor nem olyan szép... ha meg Riken módszerét követem akkor nem látszik a kocsi teteje... csak a rendernél de akkor is csak a fele!!! szóval gáz... ja és a rhino 10 percenként kifagy amikor olyan a csillagállás :))) úgy néz ki a videókártyám miat... meg most amúgy is vírusos a gép úgyhogy nemsokára formázás lesz :)) Bye
De ha PATCH-el csinálom utána még kell rajta "vagdosni"... vagy hogy kell megcsinálni hogy jól illeszkedjen?
Amúgy mivel nem ismerlek titeket olyan rég óta és nem is láttam tõletek semmi alkotást... nem mutatnátok ezt-azt hogy mit csináltatok eddig? Tökre szeretem nézni mások képeit. Az enyémeket azért nem mert mindig találok benne hibát és idegeít hogy már nem fogom kijavítani... :)))
Hát ezek eddig a "legjobban sikerült" képeim... :) remélem ti is megmutatjátok a alkotásaitokat :))) Bye
Vároma a ti mûveiteket :))
Amúgy a trabi mindjárt kész!!! Ez lesz életem elsõ Rhino-s mûve... ilyenkor mindig elérzékenyülök :DD Nem... de azért nagyon felemelõ érzés látni a kész "terméket"!
nem is igaz, mert mobilt meg macit is szoktál modellezni, úgyhogy ne szerénykedjél :))
Hi. Kipróbáltam a Power Spolids. Igaz, hogy könnyen megjeleniti a *.3dm (Rhino 2) kiterjesztésû fájlját, de egy kissé hibásan konvertálta át, ellenben egy köztes lépéssel (*.3ds) megoldva jó lett (de ez nem maradt nurbs alapú)...ez csak beállítás kérdése?
Sziasztok! Az miért lehet hogy amikor az OSNAP-ot szeretném használni nem "ragad" rá a testre a pont hanem egy fehér vonal jelzi hogy le rakta az XY síkra? és nem tudom ezáltal használni.. nem tudjátok mi a megoldás? Elõre is köszi Bye
Ami épp kell azt használnám... (end, near...) De amióta felraktam erre a vinyóra a Rhino-t nem megy...
Más: A kereket hogy csináljam meg? a felni az meglesz de lövésem sincs hogy a bordákat mivel csináljam... vagy simán csináljam meg a kereket és majd maxban rányomok egy bump-mapot?
Úgy nem lehetne valahogy amit Riken mond? mert úgy talán még mindig kicsivel könnyebb lenne nem? csak mégis hogy csavarjam a gumit egy vonal mentén úgy hogy még kicsit kerekded is legyen szembölnézetben? Köszi a segítséget fiúk!!!
Nem tudnál képet mutatni mert nem tudom elképzelni... :( sorry Végsõ esetben BUMP lesz aminek én személy szerint nem örülnék :))
Nem pontosan értem a technikádat Nenad... Azt mondod hogy csináljam meg a kerék felöletét másolgassam le egymás mellé akkor kapok egy sík gumit... és ezután vegyek ki belõle egy részt ami 20 foknak felel meg és ezt egy pont körül forgassam el a másolatait? vagy hogy? ja és ami 20 foknalk felel meg az sík gumi? mert akkor nem lesz szögletes a gumi? vagy nem értem... Tényleg bocsi
Nem tudom ugyanazt mondom e mint te, de mondom veszrtenivaló nincs csak okosabbak leszünk :)) (legalábbis én ti már azok vagytok e téren...:) ) Szóval, az eleje ugyan az: megcsinálom síkban a gumi felületét, de nem lehetne azt hogy egy körre húzza fel ezt? tehát arra igazítsa... (tudom régen kérdeztem már ezt.. de maxban is így csinálják a mesh kereket asszem...) na és ha ez sikerül akkor lesz egyabroncs de oldalnézetbõl vagy szembõl kinek hogy jobb még mindig vékony vagyis olyan mintha egy paír lenne körbetekerve... namármost ezt ezután nem lehetne úgy igazítani hogy a szélei befele áljanak és akkor már úgy nézne ki mint a gumi? Tényleg bocsi az okoskodásért... csak szépen szeretném megcsinálni... Köszi mindent Bye
Nenad: mikor írsz? vagy már írtál a freemailomra?
ja vágommár, de azért nem gondolotam erre mert ez nehéznek tûnik :) most ívbe hogy csináljak pl 5-6 ugyanolyan recét?
Nos nem tudomismeritek e Aldaryn-t de õ monta hogy is csináljam.. nem mintha ti nem mondtátok volna de ez lesz a legegyszerõbb (számomra...) Úgy néz ki Maxban csinálom és polyval... A lényeg: megcsinál egy kis cikket, utána egymás után lemásolom és weldelem õket, majd utána Blend-elem õket (360 fokban) így kész a gumi... Nem tudom szerintem Nenad te is csak maxban kicsit még otthonosabban mozgok... ugye megértitek... de a felni RHinoban lesz szerintem :))) Bye
Nenad: mikor írsz e-mailra? mondtad hogy írsz de azóta semmi... :)
Sziasztok! Nah a felni így nézne ki:
Csak a közepén azt a keresztet le kéne gömbölyíteni a "felnivel" (amelyikbe bele van vágva a felni..) MIvel csináljam? mert join csak összekapcsolja, a felliet srf pedig szar :(
Az abroncs pedig mesh vagy poly lesz... :) Bye
(Nenad: mail ment)
Nos úgy néz ki megcsináltam: Kivágtam a kettõ közti kis rész és blendel összekötöttem, majd joinoltam így a kiseeb hézagok is eltûntek... :)
Nos, leköteleznétek ha vetnétek egy pillantást rájuk :) :
http://free.x3.hu/youth3d/trabifelni02.jpg
http://free.x3.hu/youth3d/trabifelni03.jpg
Szóval ilyen lett... Azt hittem hogy ez az environment HDRI, de aztán megnéztem egy gömbön és nem :))) egy sima kép van berakva... de azér így is nagyon hasznos ez az analízis... Ez az ADJUST MESH ez mire való? kijavítja a hibákat? mármint részletesebbé teszi a tárgyat úgy hogy mesh szinten átrendezi a polygonokat? Köszi Bye
Szia! Hátha ebbõl többet ki tudsz venni: (A Rhino roppnat "kifinomult" renderével lett leszámítva... :))
http://free.x3.hu/youth3d/trabifelni04.jpg
Az adjuct mesh pedig nem olyan mintha növelné a poligonszámot vagy amikor leOKézom akkor az eredeti van elõtte át kellene állítani? hmm... kipróbálom hátha... A rhino update-t meg megnézem ha meglesz a másik winyó... Bye
Szia!!! Nos megfogattam tanácsod és extrudáltam azokat a kivágásokat:
http://free.x3.hu/youth3d/trabifelni05.jpg
Akkor az analízban csak úgymond analizálni lehet vagis meg nem lehet változtatni a test geometriáját csak "vizsgálni"? Csak akkor lehet megváltoztatni a polygonszámot amikor exportálod a tárgyat? mert ha a progiban vagyok akkor ugye "NURBS-nek látom" ezt mondtad nem?? bár ha jobban megnézed a prigin belül is már mintha polygonokra bontja ha megnézed a fénytörésénél... de az már látható felszín vagyis polygonokból áll ugye? szerintem már a progin belül is polyvá genrálja csak tesz rá smitást... De legyen neked ihgazad :)) csak egy kis "eszme" futtatás volt :DDD Köszi Bye
Nos igen én Shaded display-t használok... de most vettem észre hogy van ghosted, x-ray, rendered... nagyon állat!!! :)) de tudod mi zavar leginkábba Rhinoban ami Maxban nem? az hogy amikor perspektivikus nézetben vagyok és forgtanám a testet akkor néh ez néha az jköröl forog... és nem tudom hogy mikor miéirt hogy... szóval nem lehetne azt megcsinálni hogy egy felszín, pont vagy valami amit én adok meg az köröl forgassam? mert számomra ez nagyon idegesítõ, persze így is elvagyok meg minden csak azért mégis jobb lenne... ha esetleg tudod hogy hogy lkell nagyon megköszönném...
Amúgy neked nincs meg a service peck? vagy a max fórumba mit írtál hogy nem megy vagy csak próba verzió? nem értettem... Bye
Elindítom az installt és ezt írja: This program will install Rhinoceros SR1A on your computer. Nem ezt kéne írnia ha "jó" verzióm lenne? Vagy Nenad neked is ez volt? mert emlegettél olyat hogy nem írta hogy kompatibilis... ez az? Köszi
Felraktam... Csak az a gáz hogy: már pár napja fagyogat a Rhino, most felraktam ezt és ma már másodszorra fagy ki, nem tudom van e összeföggés... Múltkor is ez volt (a másik vinyón) felraktam a Rhinot, kb 2 hétig tökéletes volt, azután az õrületbe vitt a fagyásaival, kicsit idegesítõ hogy csinálok egy trimet elforgatom a nézetablakot és kifagy :( Neked milyen géped van (fõleg a videókártya érdekelne, meg a többi :))))? milyen op.rendszer? miylen Rhinoi verziód van? (ez hány MB-os...?)? Köszi
Nem értem... mit rakjak akkor fel? És ez micsoda? Köszi
Oké, de ez mit csinál? Amúgy melyikre menjek? minden mardhat így?
Köszi
Most Software Emulation (medium) 01 -re van állítva hát nem mondom hogy repeszt a nézetablak ha nem wireframe van hanem rendered vagy shade :)) pedig Radeon 9000-esem van 64 MB DDR RAM-mal :)) megnézem 02-n is.. neked melyiken van?
Nincs valammi ötletetek hogy hogy kéne megcsinálni a székeeket? elsõ székrõl lenne szó... lövésem nincs... próbálta loftal nem megy :(((
Lehet hogy majd box-modellingel lesz maxban csak már nem tudom kivárni :))) addig csinálok mást...
A széket? Az jó lenne... Köszi Tényleg mostmár nem fagy ki... :))
De tudod milyen a trabi ülése nem? ha kell adok képet...
eleg kezdetleges darab de jo barmifele fajta eloallitasara.
Tehat megrajzolod az oldal profilt, aztan csinalsz a szembe profilnak megfelelo ivu feluletet arra ravetited (project) es megkapod a 3ds profilokat.
Azatan szepen pontokat raksz ra a divide parancsal mondjuk 6-7. (3.kep) A ket szemben levo pontok kozott szakaszokat generalsz, (pl csinalsz egyet aztan orient2points parancsal copy funkcio be es pontra ugrassal seperc alatt megcsinalod a tobbit)
Aztan sweep2 rails-al megcsinalod a feluleteket. Az oldalso reszeket patchel csinaltam meg.
Aztan mivel fillet nem mukodott, ezert generaltam egy-egy csovecsket amivel splitteltem a surfacekat es a reszeket blendel kotottem ossze.
Elole balra a kivagott szelek latszanak, jobbra pedig a kesz produktum.
Szerintem a kepek alapjan vilagos. Csao
amugy le a kalappal a rhino sokkal szebb kicsit femes hatasu kepeket general.
meg egy dolog a surfacek eleit a merge edge el "osszolvasztottam" :) igy alltalaban jobban mukszik a blend
Szia! :) Köszi, sikerült, igaz nem olyan jó mint a tied de nekem egyenlõre ez is elég... itt van pár kép a székrõl:
Amúgy ez meglepett: (idézet tõled :))) "amugy le a kalappal a rhino sokkal szebb kicsit femes hatasu kepeket general." Én azt hittem csak ilyen gagyi képeket lehet vele készíteni... Vagy ezt a Flamingora értetted? Hol lehet ilyet beállítani hogy fémes legyen meg ilyenek? Köszi
http://free.x3.hu/losalamos/ules.jpg hmm, ha valami miatt nem latszana. (most egy masik gepen vagyok es azon nem megy...)
erdekes, te feltetted az uj service packot? Mert az attol van...
nem rossz, viszont ahol a szelvedo csatlakozik(na) a karosszeria tobbi elemebe ott mi van? Sumakolsz? :)
Mé nagyon gáz?? :))) Ezt mire mondtad: "erdekes, te feltetted az uj service packot? Mert az attol van..."??? :)) Bye nekem amúgy bejött a kép elõsször mostmár nem , de már megnéztem .)))
(Azért így rakom mert a Max fórumba se jött be a kép...) Már csináltam amúgy keretet is az üvegnek :))
Ezúton is szeretném megköszönni a segítséget Nenad és Riken, különben szerintem nem tudtam volna megcsinálni ezt a kis kocsit!! :)) Köszi
Bye
nem roszz :) Aonban a kovetkezo modelednel adjal vastagsagot mindennek aminek latszik, vagy lathatova valhat a masik oldala is.
Amugy a motorhazteto es a szelvedo kozotti reszre gondoltam.
Köszi :) A szélvéfõ és a motorháztetõ között van még egy lemez... azt csináltam (mint az üléses trükk amit te mondtál) hogy kivágtam egy részt belõle... és a közötte lévõ rést blendeltem... így már szépen néz ki olyan mintha úgy hajlították volna meg a fémet :)))
nem, vegul festettem-rajzoltam. Ocsem (szinten festo) elhozta Donatello firenzeben kialitott fejszobranak a gipszmasolatat azt rajzolgattam es meg fogom. Meg prbalgattam ezt a Painter 8 cimszo alatt futo eszement jo festoprogramot.
:)
Mondom Muhahahahaha :))) Azert remel minden osszejon. Eddig is gratula, van fogalmam rola min mehettel at :)
:)) Amúgy nyugott ember vagy nem? :/ Na sok sikert! aztán mutass ám valamit belõle... :) Bye
Ja amúgy kész vagyok a trabival (kereket kivéve..) és át akarom tenni maxba, de nem megy... Ha egyesével csinálom akkor jó (mármint felszínenként) de ha az egészet akarombeolvastatni akkor eddig csak IGES-ben volt hajlandó megnyitni... Nincs valami ötletetek?
Üdv!! Képzeld, exportáltam 3ds-en különbözõ értékekkel de nem jött nagyon be és akkor feltelepítettem Rkine "szerzeményét" transport akármit :)) és a kereket egy perc alatt betöltötte... ami kb 4 Surface= kb 400 face erre a amikor a kocsi testét importáltam így maxba akkor figyeltem hopgy a gép hogy dolgozik: a lapozófájl mérete 1.81 GB volt!!!!!!!!!!!!! utána betöltötte és visszaugrott 800 MB körülire :)) mondom magamban beszarok mikor átlépte az 1 GB-ot :)) (tudjátok ez nálam csak ilyen...) A kerékrõl amúgy egy kép:
De amúgy érdkel hogy csinálod te Nenad mert 3ds eléggé nehéz eset (szerintem) mert utána polyba aztán smooth... hát nem?? vagy Te hogy csinálod ezt a folyamatot?
Bye
Kipróbálom amit mondtál!
Amúgy nagyon baba a röpzi! Miben renderelted? max with HDRI? :)) Bye
Köszi :) A rács azért olyan szögletes mert az importálásnál így tette be (vagy már eleve az exportálásnál így mentete ki, <-- ennek van nagyobb esélye :))) És nem tudom már kijavítani :( mit csináljk?
Nekem olyan problémám van, hogy a Rhino-ban gyártott modellem wire-je kicsit ronda... nem lehet esetleg valahogy úgy átkonvertálni, hogy háló szerû legyen a mesh wire-ja?