"Az Unreal II egy nagyszerû játék folytatásaként megbukott..." Azért szerintem ezt így kijelenteni elég erõs túlzás. Én is emlékszem az Unreal-re, és emlékeim között úgy él a játék, hogy voltak igen unalmas részek is benne. U2-nél viszont eddig egyetlen küldetés folyamán nem tapasztaltam ilyet. Vagy az elejétõl fogva pörgõ akcióban van részünk, vagy éppen a bújócskázó szörnyeknek köszönhetõen az Alien filmek hangulata üt vissza. Az is erõs túlzás, hogy a Serius Sam agyatlan henteléséhez hasonlítja valaki a játékot. A játék AI-jára sem lehet panasz. Volt példa arra, hogy amíg az egyik ellenséges csapat lekötötte a figyelmem, addig az egyik emberük a hátam mögé került. A társaink rádión figyelmeztetnek minket a támadókra, és egymás segítségére sietnek. Arról nem is beszélve, ha valamelyik társuk a tûzvonalukba kerül, akkor nem lövik hátba, fedezik egymást. Gondolom sokat merítettek az UT és az UT2003 botjaiból. A hangeffektek és a zene is tökéletes szerintem. A villámlást kísérõ mennydörgéstõl néha az ember frászt kap, az idegen hajó mély zümmögése, vagy az egész bolygót beborító élõlény belsõ hangjai mind tökéletesen passzolnak és kellõ képen fokozzák a hangulatot. A dinamikusan változó zene pedig még rádob egy lapáttal. Szóval szerintem egy remek, jó szorakozást nyújtó játékot kaptunk. Sejtésem szerint egy-két küldetés lemez megjelenésére is lehet majd számítani.
:) Hát, tényleg, megvárom míg fél vagy negyedáron kínálják a boltban.:))
A játék valóban nagyon jó, érdemes kipróbálni. A feladatok nem túl nehezek - könnyen megoldhatók némi fejtöréssel (alagutak keresése, kapcsolók megfelelõ bekapcsolgatása, jól helyezett ugrások stb.) A lényeg a harcon van, minden korábbinál látványosabb módon. Bár az az érzésem, hogy a legnagyobb nehézséget még mindig az ellenség számbeli vagy erõfölénye jelenti, az AI helyett. Rengeteg ellenfelet kapunk, hiányérzete nem lesz senkinek. Érdekes ötlet a küldetések közbeni betét, a hajón mászkálás: valóban egy idõ után picit idegesítõ - igaz, hamar kiismerjük hajónk járatait. Már talán túl öreg vagyok, de csak mosolyogni tudok az Aida által megtestesített "laracroftcsöcsösbögyös" karaktereken...
Amúgy a hangulata megvan a játéknak: változatosak a helyszínek, az elsõ trópikus világ után megismerkedhetünk titkos fejlesztõlaborok belsejével éppúgy, mint fagyos jégvilággal - ez tetszik. De nem szaporítom a szót, tessék kipróbálni.
800x600 felbontásban, közepes (medium) minõségû texturákkal már elég neki egy 1Ghz prockó, 256Mb Ram és egy GeForce2 - sok ellenfél esetén 16 bit színmélységben :))) Magyarán: a játék gépigénye igen magas, aki igazán élvezni akarja, ki se próbálja 2Ghz/512Mb Ram/márkás GeForce3 (vagy megfelelõ Ati kártya) alatt. Sajnos ez van :( de a játék valóban nagyon üt. A DoomIII és a Stalker megérkeztéig megvan az új FPS-király (?)