Arról nem is szólva, hogy napi néhány óra nekem is belefér az életembe. És marad idõ az ismereteim bõvítésére is
Kicsit késve de reagálok zeb írására:
Van egy munkatársam akinek internete nem lévén én szerzem a játékokat. kizárólag FPS-eket. Eddig lenyomta a Serious Sam 1-2-t, a MOHAA-t, a wolfenstein-t, a jedi knight-ot, a ST Elite Force-ot és most nyomja az Unreal2-t. Nem ért a PC-hez és az sem igazán érdekli, hogy mi miért van, neki elég ha beteszi a cd-t és játszik. Minden alapbeállításon tehát nem easy-n. De eddig végigjátszott minden game-t amit adtam neki. Minden nap lelkendezve meséli, hogy mi volt a játékba, mivel szívott stb. Nagyon szeret játszani. 64 éves.
Ja, és nem vagyok hardkór...
2 óra két küldetésre, feltéve, hogy nem vagy kiváncsi minden zegzugra...
zeb: Azt mondod, hogy tükröt tartasz elénk, és te mikor néztél ebbe a tükörbe? Vagy mikor vetted le utoljára a szemellenzõd? Ha nem tudnád minden tükör torzít... Nagyon kétlem azt is, hogy annyira ismernél bárkit errõl a fórumról, hogy céltalan, monitor elõtt vegetáló léte sivárságáról tudj nyilatkozni. Ha nem vennéd észre, a te csak munkáról szóló életed az ami sivár. De erre egyszer talán majd magad is ráébredsz. Fogalmad sincs arról, hogy a többség, beleértve engem is, a játék mellett mi minden mással tölti még az idejét. Jópáran sportolnak, zenélnek, grafikával, animációval, mûvészetekkel, írással, vers költéssel, tanulással is foglalkoznak. Kiélik kreativitásukat, fejlesztik tudásukat, a neten keresztül pedig új, hasonló érdeklõdésû társakat szereznek. (Teszik mindezt úgy, hogy mellette akár még dolgoznak is.) De gondolom ezek számodra szintén értelmetlen idõtöltésnek számítanak. Elfelejted azt is, hogy az emberiség összes komolyabb tudományos eredménye, elõre lépése, fejlõdése is a játszó embernek köszönhetõ, hiszen voltak olyan tudósok, mérnökök, szakemberek akik mertek eljátszani egy-egy elmélettel, gondolattal, lehetõséggel. Ha mind olyanok lennénk, mint te, akkor a világ egyetlen óriási hangyaboly lenne, ahol szürke, beszûkült gondolkodású dronok robotolnának naphosszat. Megszûnne a fejlõdés és szépen lassan elveszne minden, ami emberivé tesz minket, majd magunk is kipusztulnánk. Kötelesség tudatról, hivatásról beszélsz én pedig azt mondom, a munka soha nem lehet a cél, csupán az eszköz. Az eszköz amivel lehetõvé teszed magadnak, hogy az élet igazán értelmes dolgaival foglalkozhass. Mert mi értelme végig robotolni egy életet, ha mellette nem jut idõ, lehetõség a szórakozásra, a játékra, az önmegvalósításra, a barátokra röviden arra, hogy élj? Az elején tévedtem. Nem mi, hanem te vagy az aki egy torz tükrön keresztül nézi a világot, egy olyan szemellenzõben, ami meggátolja abban, hogy bármi mást meglásson mellette.
zeb, te helybõl vagy ekkora barom, vagy nekifutásból? Ezek szerint Te nem ülsz le a gép elé még pasziánszozni sem, mert azt ovodások csinálják. De ha már itt tartunk, a haverokkal nem szoksz kártyázni, sakkozni, stb, mert azt a JÁTÉKOT (mert hát az sztem) csak ovisok jáccák. Van olyan haverom, akinek többéves kapcsolata van, de szivesen leül halflájfozni pl (az is igaz, hogy a barátnõje meg szereti nézni ahogy jáccik :) ). egyszer be kéne szállnod egy partiba, és arra törekedned, hogy ne szedjenek le. Nem is olyan könnyû! Vagy végigvinni egy küldetést egy régebbi játékban, ahol még elõfordulnak súlyosabb fejtörõk! Talán megértenéd, hogy ez a sok "csököttagyú" (jó, nem ezt használtad, de ide jutottunk...) miért ül le, és lövöldöz esetleg órákig. Nomeg ajánlom a stratégiai játékot, ahol már tényleg észnél kell lenni, mikor mit csinálsz.
Nem kell olyan hangosan lázadozni uraim, én csak tükröt tartottam önök elé, és önök megrettentek a látványtól, rádöbbentek sivár létük céltalanságára. De soha nem a tükör a hibás és még kevésbé az aki tartja, ugyanis engem a jószándék vezet, segítõ kezet próbálok nyújtani, segítségemmel talán sikerül kitörni a monitor elõtt töltött vegetatív életformából. Az aki 27 évesen is azzal dicsekszik, hogy óvódásokkal lövöldöz a neten nyivánvalóan az érzelmi sivárság és a szellemi tunyaság olyan mértékben elhatalmosodott elméje felett, hogy számára az olyan szavak mint hivatás és kötelességtudat útszéli halandzsának tûnnek vagy teljességgel hiányoznak is a szótárából. Ilyen szellemi tõkével nem hogy az EU-ba nem fogadnak be, de még a balkánon is csak egy életképtelen fajként fogják a magyarságot hamarosan nyilvántartani. Ez pedig nagyon szomorú lenne, de sajnos minden jel ez irányba mutat.
Téves, ott is be vagy szorítva, mert mindig völgyben játszol. Próbáldd kilõni a völgybõl a translocatort, és figyelj! VISSZAPATTAN A SEMMIRÕL!!! Ott egy blocking volume leledzik, semmi nem megy át rajt :)
7végén végignyomtam a küldetést. Belepumpáltam 15 frag(vagmilyen) gránátot, csak dühösebb lett. kapott 5 tox-ot, összeesett. Vélemény: Nem szereti a toxot, azzal kell eleve lõni. Mellesleg már az elsõ találat is Megsérthette, mert Egy kicsit elbújt tõle...
Fura. Én bementem a komplexumba, ahol az üveg mögött kicsinálja a skaarj a pofát, ott megnyomtam egy gombot, majd mikor visszaértem, annyi történt, hogy szabad lett a generátor, de középen ott volt a rács. Lebucskáztam a generátor aljára, artifact fel, konzervdobozt kinyír, és a lifttel simán fel. Addigra az a rács nekem el is tünik a tetejérõl...
Hahó! Segítség kéne, mert elakadtam a generátornál a játék legelején, amikor a csókát belöki az alien a generator core-ba az artifact-al együtt és nekem le kell mennem érte. Nemtom hol tudom kinyitni a lift tetején a rácsot.. Már újraindítottam a generátort, lekommandóztam az aljára - leugráltam a forgó részek között, kinyírtam a srácot (sjrrarajk vagy mi), megszereztem a szobrot, és amikor feljönnék a lifttel, szétlapít a tetején a bezárt rács. Tehát hol van az a rejtélyes kapcsoló?
zeb: Köszi, hogy infantilis hülyéknek tekintesz minket. De nem gondolod, hogy pont az ilyen megnyilvánulásaiddal magadat minõsíted? Gondolom a játszó ember fogalma ismeretlen számodra. S gondolom szerinted a sportolok is infantilis szellemileg visszamaradott emberek. Talán neked sem ártana kicsit bõvíteni az ismereteidet, esetleg szélesíteni a látókörödet! Ajánlom elolvasásra a klánom oldaláról a nyitó szöveget és az elõszót. http://www.rteclan.hu/ http://www.rteclan.hu/eloszo.htm
Mellesleg az olyan beszûkült, sótlan embereket, mint amilyen te vagy csak sajnálni tudom.
sztavrosz: Légy oly jó és részletezd nekünk, miért is lesz jobb a Doom III grafikája! Az is érdekelne, hogy pontosan mi az amit nem tudtál be konfigolni a játékon?
Hát KI EZ? Honnan szabadult ide. Ez magasröptû értelmes hozzászólás volt. Írd majd meg mikor veszed át a Nobel dijjat. Biztos sok támogatóra lelsz majd itt. Én 27 vagyok és igen is élvezem a játékot. Na és? Most szégyeljem magam? Szórakoztat és kikapcsolódok közben. Embereket ismerek meg, úgy itthon mint külföldön. Aki hülye vessen magára (de valami jó nehezet!).
Az aki nyolc éves kor felett játékra adja a fejét az önmagáról állít ki bizonyítványt, számomra a magasszíntû programozás vagy ismereteim bõvítése sokkal szórakoztatóbb mint valami infantilis hülyével lövöldözni a neten, aki meg egymagában lövöldöz egy AI ellen az egyenesen menthetetlen.
Hát szerintem nem valami nagy durranás a grafika. A Doom III-ban sokkal jobb, pedig az még közel sincs kész, és az UT2003 is mérföldekkel szebb. A mesterséges intelligencia sem valami nagy was ist das, és a konfigolási lehetõségek hiánya is idegesítõ. Én egy erõs közepesre értékelem a játékot. Az EAX havernál recsegett, és vmi patch is kell hozzá (http://terminal.hu), elõtte pedig nem volt hang (ha bekapcsolta az EAX-ot).
Az NFS HP2 cikk az tényleg nem sikerült vmi jóra, de ez szerintem nem olyan rossz. Szóval nem tudom miért bántod, úgy néz ki, hogy Mikeyy barátunk fejlõdõképes.
namost az engine gyökeresen megváltozott. Lehet, hogy ezt Te nem látod, de ha foglalkoztál volna pályaszerkesztéssel, akkor tudnád, hogy egy csomó olyan objektum van benne, ami a gyorsaságot, meg a memóriával való takarékosságot szolgálja. Mellesleg nem tudom, feltupírozás alatt mit értesz, de ugyanennyi háromszögrõl a régi engine egyszerûen megpusztulna... sztem, mert próbáltam a dolgot, és a sebességkülönbség egy CSUPASZ (!!!) pályán, egy kisfelbontású domborzattal is minimum 10 (azaz tíz) szeres. Az meg, hogy nincs pixelshader, meg nem minden textúra agyongyötört egyéb shader, amit hatszor számít át a gép, sztem ma még elnézhetõ (bár igaz, hogy pl a víznél tényleg többet vártam volna...)
Gabo: félreértettél. Rossz emberrel kapcsolatba az egy mondás. Nem az mondtam, hogy aki kritikát mond azaz. Ezt képletesen kell érteni: azt mutatja meg hogy egy bûnözõröl többet hallasz újságban rádióban, stb, mint egy tetszõlegesen kiválasztott átlagemberrõl a tömegben. Ez jelenti azt, hogy hangosabb. Ha valaki olyan ocsmány hangnemben fikázik mint Skyline, az sok embernek szemetszúr és zavarja(nem rosz ember, csak õ is hangos és ezel a stílussal feltünést kelt). Még véletlenül se vedd magadra, amit ott írtam. Biztosra veszem, hogy jól és objektívan írsz, hisz a forumbeli nyilatkozataid is kulturáltak.
uniu: Pont az id-t nem kellett volna említened. A motorjaikkal az utóbbi idõben igazi sikereket nem õk, hanem más kiadók, fejlesztõk érték el. (Q2 - HalfLife, Q3:A - Alice, MOHAA, Wolf) A Q3:A esetében jóformán csak egy tech demoról lehet beszélni. Persze azért a quakerek jól bekajálták. Van egy olyan érzésem, hogy ezt a "hagyományt" a Doom3-mal is folytatni fogják... Azért az U2-ben ennél lényegesen több tartalmat pakoltak be, még ha ez egyesek számára kevésnek is bizonyult.
Hoz_Hun: Azért egy hangos, rossz embernek kéne tekintenem magam, mert meg mertem kritizálni egy nem túl objektív ismertetõt és a benne leírt véleményt? Érdekes módon, ha én írok valamirõl, akkor igyekszem maximálisan objektív lenni, a pozitívumokat és a negatívumokat egyaránt megfelelõ távolságtartással kezelni. Ha pedig a privát, szubjektív véleményemet fogalmazom meg, akkor ezt már az elején igyekszem leszögezni. Ehhez tartom/tartottam magam a fórumokon és a klánom oldalának nyitószövegének, elõszavának megírásakor is.
nagyon jo game ;) szinte semmi koze az 1hez, de egy jo kis fps , genya sztorival ;) dehat van ijen ;)
Eddig 5 kollegam nezte meg. A na milyen volt kerdesre a valasz, szar, bovebben? nagyon szar. De miert? Mert szar:)
Nekem tetszett a leírás. Korrekt volt. Nem kell ennyire kiakadni mert megszólta a swapolást (mondjuk nálam is swapmentes volt), de ha csak ez hibádzik a cikkel akkor az nem gáz. NFS HP2 nem olvastam. Viszont régóta olvasom az ide gyökeresen tartozó Unreal 2 fórumot (az itt jelenlévõ 50 hozzászolástról nem is beszélve), és igen csak megoszlanak a vélemények. Hát...töbekek nem tetszett mint igen. Hm... mondjuk ez így nem igaz, soknak tetszett a játék csak csalódtak (így vagyok vele én is). De elolvastam a hivatalos oldal forumát is és koppra ugyanilyen vélemények születtek ott is. Ha ezt is figyelembe vesszük, szerintem korekt volt a cikk író. Hogy sokan fikázzák az írót? Itt legalábis nem találkoztam sokkal(lehet hogy máshol igen, nem olvastam más cikkét). Erröl eszembe jut egy mondás, párbeszéd: "- Több rossz ember van a világon mint jó. - Nem. Nincs több rossz ember, csak õk hangosabbak." Na szerintem itt is ez a helyzet. Nincs sok író fikázó, de aki van az nagyon-nagyon hangos.
Kedves Skyline! Hangnemedet inkább nem minõsítem, és konkrét válaszra sem számíthatsz tõlem ezek után, viszont felhívnám arra figyelmedet, hogy valószínûleg egy más cikket olvashattál, mert én egyetlen szóval sem említettem a swappolást. SEHOL. És azt sem, hogy milyen oprendszer alatt teszteltem a játékot. Meg hogy mennyi RAM-mal.
Szerintem, ami a baj volt a második résszel: (teljesen egyéni meglátás, és arra alapozom, ami a sikeres sorozatoknál látható, pl Resident Evil vagy akár az Alien is. Azaz a történet és az abban felelhetõ motívumok.) Az Unreal elsõ részében un kitörõ harot kellet folytatni az életben maradásért. A fõszereplõ folyamatos üldöztetésen ment keresztül. Nem õ választotta a helyzetét ha nem belekényszerült. Megitélésem szerint sikeresebb lett volna az U2, ha a történ alap köve hasonló, azaz a fõszereplõ alapvetõen üldözött(nem feltétlenül bünözõ), a különbözõ bolygokra nem önszántából (vagy parancsra) jut el hanem kényszerbõl és az elõrejutást a menekülési kényszer hajtja. Jobb lett volna, ha egy egy pálya után nem úgy dörzsöljük össze a kezünket hogy "nah küldetés teljesitve, hol a következõ helyszin?". Jobb lett volna inkább ez " Úr isten hová kerültem, hogyan jutok ki innen". Én legalábbis valami ilyet vártam.
Hát igen. Valahol rátapintottál a lényegre. Az vagy azok döntik el minek mi a folytatása, aki(k) az eretetí mût (nevezzük igy hogy átfogó legyen) megalkották. Jelen esetben tehát az U2 folytatás és annak is kell tekinteni. De a vásárló (nézõ, játékos,..stb) azért veszi meg a folytatást mert az elözmény tetszet neki. Hatást váltott ki bellõle. Gondolok itt a környezetre, hanghatásokra, szereplõkre, stb. Ha nem kapja ezt meg joggal zugolódik, hogy becsapták. Nos szerintem itt ez a helyzet. Nem azzal van baj hogy maga a játék szar, bár kétségtelenül vannak benne hibák (pl: rövidség), hanem hogy semi vagy alig valami, ami emlékeztetne az elsõ alkotásra.
OK. Ha ennyire toppon vagytok, akkor valaki magyarázza már el nekem, hogy az elsõ részbõl mennyit tudott meg az Unreal univerzumról, hogy ilyen kerek perec kijelenti, hogy ennek a résznek ahhoz semmi köze? Vagy valaki definiálja, hogy mikortól lehet folytatásnak vagy ugyan azon világban játszódónak tekinteni egy játékot! Ilyen alapon a Starwars: Galaxys-nek semmi köze a Csillagok háborújához, mert abban nem X-Wingekkel kell Tie vadászokra lövöldözni? Vagy ha már SW, akkor a Harc az Endor bolygón (ha jól emlékszem) címû film nem a SW univerzumban játszódik, csak azért mert nem egy parasztgyerek a fõhõse? Vagy az AVP 1 és 2 sem tekinthetõ folytatásnak, mert más bolygókon játszódik és különben sincs semmi köze a filmekhez? Talán fel kellene végre fogni, hogy ez egy másik fejezet! Nem kimondottan második rész, hanem egy másik történet. Egy az abban az univerzumban zajló/zajlott események közül. A szerepjátékok világában is akadnak olyanok, ahol néha több száz éves ugrások vannak az egyes kalandok között. (Pl.: Vampires: The masquarade, Call of Chulhu papír és toll változatai) Ott az egyes kalandok is néha csak teljesen felszínesen kapcsolódnak egymáshoz, ha egyáltalán kapcsolódnak... Én azt látom, hogy a legtöbbetek indoklása kimerül egy "Mert csak!" szintû válaszban.
Így belegondolva a Quake-nél is a két összekötõ pont van. Az egyik, az id Soft, a másik meg a nagy fém dobozokon lévõ ábra :)
dikki: "egyébként tök felesleges az unrealhoz hasonlítgatni" De hát akkor mihez hasonlítsuk. Ez állítólag az Unreal 2, nem? Hogy ne lehetne a hangulatot visszadni. Nézd meg az Alien sorozatot. Szerinted mitöl függ a hangulat. Szinek, hanghatások, történet felépítése...stb. Az Unreal 2 fejlesztõi a történet és hangulat terén töketlenek voltak.
Én meg Mikeyyval értek egyet. Végül is ha azzal magyarázzák ki a dolgokat hogy 300 év eltelt akkor ezzel az erõvel azt is mondhatjuk, hogy a Star Wars a Star Trek folytatása...ja csak eltelt azóta 3000 év...khm tök más de hát tudjátok világûr meg minden...szóval ugyanaz nem, akkor folytatás. Szerintem egy folytatás az ami legalább csírájában hasonlít az eredetire. De tényleg, vagy: aha, ez Indiana Jones, csak már 5000 éve meghalt de az a mokus ott az ükükükükük... unoka igaz nem is hasonlít, a környezetis más, de hát Jones az Jones szóval folytatás. A játék szép meg rövid, de nem igazán tudom elfogadni, hogy ez a folytatás.
Pont ott tartok, ahol a második kép van. Mindenesetre, ha nézem, ahogy bekapcsol a holovetítõ, akkor elszáll a progi. Ha hátat fordítok neki, és az eligazítás után magam nézem végig a hologramokat, akkor simán lefut. Láttatok már ilyet?
Hali! Éppen tegnap fejeztem be az utolsó pályát! Hat szerintem is elsõ jóval jobb volt! Ami pedig a grafikát illeti nem estem hasra egyáltalán! Vannak még vele hasonlóak sõt szeppek is! A red faction szerintem mostanság játszottak közül az egyik legjobb! Azt is végig jászottam! A battlefield a kedvencem! Global Operations isteni volt. És az Nfs 6 isteni volt! Ha már grafikát említjük! De mondjhatnám a Commanche 4-et is vagy Delta force 3-at! Úgyhogy szerintem nem nagy valamire sikeredt Az U2!!!!! Dehát CSak az én véleményem! És hogy minden mozzanat elõtt 5 perc vinyó kerregés! Vazze!
Ja, azt el is felejtettem leírni, hogy a külföldi lapokhoz képest az én cikkem igen jószívûnek számít. Bár ahogy látom elég megosztott a közönség itt is, hogy most jó az U2, vagy nem.
Nekem személy szerint nagyon bejött az elsõ Unreal single része, ez az egyetlen FPS, amit ötször hajlandó voltam végigjátszani, legutóbb 2002 nyarán. (Az elsõ négy végigjátszásom '98-'00 között volt) Egyébként az Unreal II szerintem is egy jó játék, még az is elõfordulhat hogy még egyszer végig fogom játszani, bár ez már egyáltalán nem biztos.
Ja és még egy. Szerintem az Unreal II sem igazán nevezhetõ történettel rendelkezõ FPS-nek, bár tény hogy megpróbáltak valamit összehozni a srácok. Ha úgy vesszük, akkor a Serious Sam-nek is van története. :))
Na elõször kezdeném az objektivitással. A játék azért kapott ilyen szép pontszámokat, mert objektíven értékeltem, és ezt le is írom az összegzésben, olvasd el még egyszer. A fegyverekrõl meg a több skaarj törzsrõl annyit, hogy a 300 év a két játék cselekménye között csak arra volt jó véleményem szerint, hogy kimagyarázhassák, hogy miért csináltak egy tök más játékot. A Liandri corp. még valóban egy közös kapcsolódási pont, ebben teljesen igazad van. De mindezzel, hogy tök más idõben, tök más helyen, tök más fegyverekkel, és tök más ellenségek ellen játszódik nem is lenne bajom, ha vissza tudná adni ugyanazt a hangulatot, mint az elsõ rész. És ez a kulcsszó az egészben, a hangulat. A Legend-nek már a Return to Na Pali fejlesztése során sem sikerült visszaadni az eredeti hangulatot, pedig ott még javarészt az Epic által megálmodott dolgokat használták fel. A Quake sorozathoz meg akkor csak annyit tennék hozzá, hogy akkor az is megbukott egy sorzatként, ugyanis a második, harmadik stb. rész csak azért kapta a Quake nevet, mert így többet el lehetett adni az adott játékból. Ez marketing szempontból egy igen jó dolog, de az olyan játékos szempontjából, aki kedvenc játéka folytatását várná, már egyáltalán nem jó.
A Quake el ne hasonlítsuk inkább. Az nem nevezhetõ igazán történettel rendelkezõ FPS-nek. Én legalábbis már nem emlékszem ilyenre inkább csak mészárlásra. Maradjunk annyiban hogy nagyon távol áll az eredeti Unrealtõl, feelingben sehol. A Nalik világa valahogy sokkal mássabb érzésû volt. Egyébként a víz ábrázolásában nem sikerült továbblépni az 1-hez képest. Nemhiába azért az nem volt semmi! :)
Mikeyy: Akkor én is vissza kérdek. Miért ne játszódna ez az Unreal univerzumban és miért ne lehetne ez az Unreal 2, csak azért mert nem csak skaarjok szerepelnek benne? Igen szerepelnek benne skaarjok. Valahogy ismerõsen cseng számomra a Liandri corp. név is. Nem egy párbeszédben visszaköszön holmi tournament meccsek emlegetése is. A skaarjok több egymással is marakodó klánra tagolódnak. Az Unrealben csak az egyik klánnal volt dolgunk. Az UT-ban volt szerencsénk néhány új típusukkal találkozni, többek között hibridekkel is. Honnét tudod, hogy csak és kizárólag azzal a testfelépítéssel léteznek, mint az elsõ részben? Az elsõ részben egyetlen mega-korporáció és egyetlen bolygó volt az, amivel megismerkedhettél. Erre az egy bolygóra korlátozódna az egész világ? Nem hiszem. Már az UT és az UT2003 pályái is más-más helyekre vittek el minket. Mások a fegyverek? Néhány évtized alatt miért ne változhatnának meg a fegyverek. Vagy kérdem én, jelen világunkban pisztolyok alatt csak Magnum Desert Eagel-t, a gépkarabélyok alatt pedig csak AK-47-eseket kellene érteni? Csupán az egyes fegyver kategóriákon belül is több százra tehetõ a változatok száma. Nézd meg, hogy a földi hadseregeknél hány féle fegyver van rendszeresítve! És ezeket a fegyvereket állandóan fejlesztik. Mindig jönnek ki újabb modellek. Vagy itt mindenki egy feljavított grafikájú Unreal-re várt? Lehet, hogy nem kellene ennyire merevnek lenni. És ha valaki cikket, ismertetõt ír, talán elvárható lenne némileg több objektivitás.
Látszik, hogy a Quake sorozattal nem játszottál, máskép nem tetted volna azt a kijelentést, hogy hasonló volt a hangulatuk. Az elsõ rész még a Call of Cthulhu regények világára épült. A második rész pedig egy adag Starship troopers filing elmkeverve egy adag Terminator utánérzéssel. A Q3:A pedig csak annyiban csatlakozik az elsõ kettõhöz és a Doom sorozathoz, hogy néhány szereplõ azokból lett átemelve. Meg persze a cybergót grafikai világával. És érdekes, még a fegyverek is mások voltak az egyes részekben...
Gabo, azt szeretném megkérdezni tõled, hogy véleményed szerint ez a játék miért játszódik az Unreal univerzumban? Azért mert a reklámszövegekben ezt írták? Az nekem kevés, hogy szerepelnek benne skaarjok. Ha pl. a GTA3-ban néhány autót skaarjok vezettek volna, azt hívhattuk volna Unreal II-nek? Merthogy a skaarjokon kívül semmi nem emlékeztet az elsõ részre, totál más a játék hangulata, a játék menete, a grafika is teljesen más hangulatot áraszt, a hangok is tök másak, na meg a fegyverek is (kivéve az elsõt), sõt a skaarjok is egészen más jellegget öltöttek, mint amilyenek az elsõ részben voltak. Pedig azt nem lett volna szabad elrontani. A Quake sorozattal nem túl sokat játszottam, de a hangulata szerintem mindkét résznek hasonló volt, a Q 3 meg multi, így azt nincs értelme belehozni a témába.
Én nem értek ezekhez a játékokhoz. Ennek ellenére ez volt életem elsõ FPS-e, amit végig tudtam játszani. Ráadásul 3 délután alatt. Ez szerintem azért sokat elmond a játékról. Nem csodálom, hogy a hárdkór efpéesrajongók fikázzák. De az tagadhatatlan, hogy gyönyörû lett. Nincsenek unalmasan ismétlõdõ kis felbontású textúrák, minden pálya ki van dolgozva rendesen. A cikkben viszont azt nem értem, hogy mikor szkrínsátot készít a cikk szerzõje, arra a rövid idõre miért nem tudja a kvalitit maximumra állítani? Itt gondolok fõként az élsimításokra...
Mikeyy: Akkor ilyen alapon a Quake 2 nem méltó a Quake névre, hiszen semmi köze nincs az elsõ részhez. Mint ahogy a Q3:A-nak sincs semmi köze a Q2-höz vagy a Q-hoz. Gondolom a Q4 is hû lesz ezekhez a "hagyományokhoz"... De gondolom, akkor a Deepspace 9, a Next Generation, a Voyger sem Startrek film. Az Unreal 2 legalább ugyan azon univerzumban játszódik, még ha nem is az elsõ story vonalán haladtak is tovább. Az elsõ részben egy szökött rab véletlenül belecsöppen egy skaarj invázióba. Rossz idõben, rossz helyen... De ez azt jelentené, hogy az egész univerzumot skaarjok támadják? Miért ne lehetne másik vonalon haladni egy folytatásban? Szóval ha valaki kritikát ír, akkor legalább egy kicsit legyen objektív!
Játékélményre én is csalódtam benne, valahogy nem tudom ... olyan nemjó. Vgy én öregedtem meg, nem tudom. De furcsa módon ugyanez a haveri kör véleménye az UT2003-ról, az elsõ részek jobbak voltak, na. Ezek már túl technósak, aki szereti az Unreal világát az nem kapja meg ezekben, amit megfogta mondjuk a DOOM-mal szemben. Na ezt jól megaszontam :D
Valamire való játékos nem ad az ilyen propagandákra... a Hegemóniát is összehozták a MOO3-mal pedig a kettõ >finoman szólva< nem egy kategória. Az utóbbi idõk legnagyobb csalódása a Digital reality utóbbi (egyik) förmedvénye. Hát változnak az idõk... hová lett a régi dicsõség... csak nem az amerikai piac hatása? talán az imperium 3-mal alakítanak majd...
Az egészben az tetszik ahogy a motor a tágas tereknél is szuperul fut. Egyébként az elsõ egy-két pályáig még tényleg élvezhetõ aztán egyre gagyibba megy át az egész. Teljességgel jellemzõ rá az a trend ami manapság megy hogy csináljunk egy gagyi játékot a primkó amerikai kölköknek amiben semmi kihívás nincs. Félre ne értsetek vannak benne kimondottan jó pályák és összességében egy jó játékkal van dolgunk de az elsõ részhez fel nem érhet sem hangulatában sem kihívásban sem játékidõben. A történetrõl nem is beszélek mert az über-gagyabagya. Ha arra gondolok hogy mennyi idõ kellett ennek a megirására... hát ez elég pocsék munka volt kedves fejlesztõ stáb!!
Ha elolvasod figyelmesen, hogy mit írtam, akkor folytatásként megbukott, ahogy Davidus is írta nem méltó az Unreal II névre. Viszont ha nem úgy nézzük, mint az Unreal folytatása, akkor egy nagyon jó játék. Azért bukott meg a játék, mert amennyi köze van az Unreal-höz, az alapján nyugodtan nevezhetnénk Quake IV-nek, vagy Duke Nukem Forevernek is, amiben szerepel néhány skaarj.