az Airplane mellesleg vígjáték, nyilván Airportot akartál írni
csak utánad..... a ruszkik egyszerûen "durung" módszerrel próbálnak mindent megoldani, és ez a vége
a nyugat meg azért nem vett ruszki gépeket, mert nem voltak rászorulva, a P-51 óta az amcsi gépek vették át a vezetést, az angolok meg szültek maguknak Harriert
Ti most komolyan egy olyan gépet védtek, aminek már az ötlete is halott volt (hisz ti mondtátok, hogy semmiképp sem lett volna rá vevõ), a tudása meg örök titok marad, mivel soha nem mutatták be???
Mindegy, ez nem ilyen egyszerû, lapozz fel néhány repülõs szakujságot...
2 ország között a hidegháboru? Gondolom akkor ez a többi országot nem is befolyásolta, kicsit elbagatelizálod a dolgot... A nyugat vajon miért nem vásárolt ruszki gépeket? Vajh miért?
-meg tudja csinálni a manõvert, de akkor élje is túl -nem tudja megcsinálni, mert a computer leszabályozza (mivel kiszámítja, hogy bukta lenne a vége)
a B-747 az utóbbi kategória (mint minden használt és bevált utasszállító), és a Tu-144 is jobban járt volna, ha a HAJTÓMÛVEK helyett egy kicsit a vezérlésre koncentráltak volna
Jol mondod Tikal,sokan a Airplane.. valamennyin nöttek fel és ugy tudják a gép oldalán van 1 kráter nagyságu luk és repül tovább és mindenki (pláne a gép) tuléli.
Nem mondta senki hogy kurva jo gép volt, de a lo másik oldalára sem kéne esni. Bamba? Érdekes, a nyugatiak nagyon sokat tanultak a ruszkiktol, a gond náluk mindig is a pénzhiány volt.
Nem a forgalmat bazzeg, hanem egy hirtelen vészhelyzetben szükséges lehet egy hirtelen manõver. És ezt a gépnek túl kell élnie, enélkül nem is engedik repülni.
Freak, ha egy repülõtér kornyékén nagy a forgalom azt nem vadászgép manöverrel kerulik ki :)) "Ha már az irányításból fakadóan a gép meg tud csinálni egy manõvert,akkor azt köteles túlélni,"
Átmegyünk politikába, de mindegy. A "nyugat" nem szokta megválogatni az üzlettársait. Ahol van valami, ami nekik kell, oda mennek tárgyalni. Ha a Tu-144 jobb lett volna a Concorde-nál, azt rendelték volna meg. De nem így történt.
Nézz utánna a Concordnak mennyi volt a balesete amiota repül? Meglepödnél milyen kevés(szerencsére) mégis most legutobb volt 1 baleset a gumik miatt és máris leálitották öket, na eddig miért volt jó? És a többi gépgyártot miért nem állitják le a sorozatos balesetek miatt?
Figyi, egy repülõgép tervezésekor figyelembe vesznek MINDENT. Azt is, hogy esetleg egy repülõtér környékén nagy a forgalom, és adódhat olyan szituáció, hogy hirtelen manõverre van szükség. Namármost, ha ennek ellenére az elsõ ilyennél a gép szétesik, akkor ott komoly tervezési hiba van. Ha már az irányításból fakadóan a gép meg tud csinálni egy manõvert, akkor azt köteles túlélni, különben nincs értelme az egésznek. A 42 éves Gaznak meg gratulálok, vannak még romantikus csodák, de múlt századi technológiából nem lehet sokáig fentmaradni.
Senki sem bizonygat semmit. A tu-144 azért nem repült mert a komcsi országoknak tul drága volt, a nyugatnak meg ott volt a concorde, de még az se kellett nekik, szoval itt nem biztos hogy a gép a hibás, egy szerencsétlenség meg nem a világ.... A concorde balesete, meg a különbözö hibák amik most elõjöttek, ha 20 évvel ezelõtt történnek akkor arra is azt mondanád szar? Pedig eddig semmilyen hiba, baleset nem volt vele...
Azt elfelejted hogy a franciák kb 5-évvel ezelött elismerték azt ami akkor történt Le Bourget-i legibemutaton (1 fotos vadászgépük miatt csinált hirtelen hátra bukfencet) vagyis nem gép vagy konstrukcio hiba volt. És most öszintén TE lennél 1 ami vezetö vagy bármi más fejes (és nem utolso sorba 1 büszke nagyhatalom) te megvenél 1 konkurenstöl 1 gépet?Biztos hogy nem, de ök igen, miért? Mert nem 1 sz.r gép, de a amik kudarcairol ne is beszéljünk. Azt kérded miért kellett a oroszoknak 1 ilyen terv? Ök 1 nagy hatotávolságu bombázorol tudtak, de ezt is megcsinálták. És ne érsd félre nem akarlak meggyözni téged, nem, én ezt olvastam (nem Blikk) erröl láttam filmeket és pont nekem ez a véleményem. UI: tavaly a Mátrában terep verseny, az összes csucs terepjárot verte 1, 42-éves GAZ, de a gyorsaságit viszi a Viper
Na de könyörgöm.... Ha elindulsz egy versenyen, és féltávnál fejhosszal vezetsz, akkor legyintve kiszállsz, és utána 50 évig bizonygatod, hogy "simán megnyertem volna"???
A Buran is kész lett, igen, ha jól tudom háromszor járt a levegõben, a világûrt meg csak képeken látta, de akkor mirõl beszélünk??? A Tu-144 is kész volt, kritikus helyzetben kettétört (mert azért a Concorde sem csak alapjáraton körözött, az is nyilvánvaló), és utána egyszerûen eltûnt a köztudatból. De akkor milyen alapon higyyem el, hogy nem sima fémhulladékról van szó?? Mert a ruszkik azt mondják?? Ugyan már...
Vajon miért nem kellett senkinek egy orosz gép a hidegháboru idején? Vajon miért csak anglia és franciao üzemeltette a concorde-ot? Azt hiszem ezek egyszerû kérdések, a tu-144 nem tehetett arrol hogy senkinek sem kell, amugy is csak az volt a lényeg hogy kész legyen, mint például a buran is... Buktának bukta volt.
Tévedés, repültek vele párat, de azóta max múzeumban látod. Mûködõképes meg lehet egy 100 éves gõzmozdony is, kit érdekel?? Ne térjünk el a tárgytól. Megtervezték, megcsinálták, bemutatták, belebuktak. Hogy ez az oroszok suta agyán vagy egy jókora átverésen múlt, az gyakorlatilag mindegy. Az eredeti kijelentésem, miszerint a TU144 bukta, még mindig nem lett megcáfolva, mert nincs mivel megcáfolni, ez tény. Az azért ne legyen már eredmény, hogy eljutott a tesztrepülésig, mert elröhögöm magam....
"Adott egy orosz gép, ami zsír ugyanúgy néz ki, mint egy nyugati" ez máris rossz megálapitás, a TU-144 nagyrészt hasonlit de aproságok mint pl orron levö segéd szárny oly nagyba stabillá tette a gépet le-fel szállásnál, a hajtómü, orr pár %-kal jobban lelog leszállásnál, és a szárny szerkezett... hát sok sz.r aproság. És az amik megvették ürkutatási célbol és még ma is rep képes és sokba hozzá járult a mai repülésekhez hát....
nézd, felõlem bizonygathatod, hogy az orosz úszóbajnok miért fulladt vízbe az elsõ versenyén, a tényeken ez nem változtat
ha JÓ gép lett volna, túljutott volna az incidensen, és Concorde helyett most azt szüntetnék be
de szar gép volt a vetélytárshoz képest, és a világon senkinek nem kellett
Tudod 1 utasszálitot nem hátra bukfencre dugóhuzora és más finomságokra tervezték (mert ez ezt csinálta) és ha hiszed ha nem a mai utasszálitok se tutik ilyen repülések alkalmával és ezen konkrét esett nem tavaly történt azota változtak a rep gép terhelési türöképességek. Pl: ami vadászg, YF teszt során gerinc közép törést kapott ez 2-tö éve volt.
"a hirtelen támadt tulterheléstöl darabokra szakadt"
Pontosan ez történt. De tudod, ezt hívják KIBASZOTT DURVA TERVEZÉSI HIBÁNAK. Egy életképes repülõgép egyszerûen NEM ESIK SZÉT. Ami szétesik, az kurva gagyi.
figyi nagyokos..... nézzük a tényeket... adott egy orosz gép, ami zsír ugyanúgy néz ki, mint egy nyugati, csak nem képes teljesítményben felvenni vele a versenyt, és TÉNY, hogy egy szándékosan kezükre játszott kamu terv alapján készült (ha olyan okos vagy biztosan utána is tudsz nézni), és az is tény, hogy zuhanással mutatkozott be
további tények
-egy utast nem szállított soha -soha egyet sem rendeltek -soha egyet sem adtak el -a project gyakorlatilag halva született
Nos, várom az ellenérveket, de az én józan paraszti eszemet már ennyi is meggyõzte arról, hogy a TU-144 egy hulladék, gyenge mûködésképtelen másolat volt, legjobb esetben is egy érdekes próbálkozás.
Én ugy olvastam még valamikor hogy a orosz TU-144 a Le Bourget-i legibemutaton 1 francia vadászgéppel találkozott (ami fotozta) és hogy az összeütközést elkerüljék (dobott 1 hátast) és a hirtelen támadt tulterheléstöl darabokra szakadt, a franciák tagadtak de egy közös megegyezés alapján azt mondták hogy pilota hiba volt a ö szakértöjük szerint is. A fekete doboz is 1 hirtelen irány változtatásrol tanuskodtak + a pilota " ez nekünk jön" szövege halhato. Mellesleg a amik megvették jopénzért a oroszok gépét mert ez tudot stabilan viselkedni kimondott nagy magaságba, hát szerintem akkor nem lehetet 1 tökéletes koppintás az oroszoké ha ijen "tákolmányt"raktak össze a kamu tervekböl.
Pilotahibarol hallotal e mar?!?!? vagy te burokban elsz es tukrozott a burok belurol?
Jeeezus Maria!!! Te elhiszed amit leirsz vagy csak flamelsz? Illetve olvasod is amit mas leir?!?!
Meg ne akard mar magyarazni hogy a tipus elso szuzfelszallasa (68 dec.31), es az a bizonyos Le Bourget-i legibemutato(73) kozott CSAK 20 tesztrepulest folytattak a tipusssal!!!
Jozan paraszti esz konyorgom! Legalabb ennyit!
(Mellesleg ezt pont arra az idoszakra "teszed" amikoris az oroszok legitechnikaban elorebb jatrak az amcsiknal! Es a "tesztuzemek" 1000L mentek...nem volt penz es mas akadalyozo problema!..nah megint: EZ A LOL!) (Gondoljunk csak a Mig-21 es az F-4 re (korai tipusok), melyik is volt a jobb!)
Jah es valaki mutassa mar meg nekem a nagy altalanositasok kozul, hogy a Mig-15 (a vilag elso tomegben hatekonyan betette gazturbinas vadasztipusa), a Mig-17(a vilag elso utanegetovel felszerelt, lokatoros vadasztipusa), a Mig-19(a vilag elso hangsebesseg felett operalhato harci tipusa), a Mig-21 (a korszak legjobb vadasza)tipusokat mirol masoltak az oroszok!
Mellesleg ajanlom figyelmebe minden jol ertesult embernek azt az iromanyt ami 1945-tol tartalmazza a "legirekordokat"....khm kik is viszek a "temak" 80%-ban a palmat?!?! Ugye ugye..nem szabad igy leirni senkit...
Jolbeszelsz..ne doljetek be a dilettalizmus mintapeldajanak! Konyorgom ha mindenkinem meglenne a magahoz valo esze ilyen es ennyi huyleseget nem irna le, mar csak "jozan paraszti eszbol" SE!
Teszerinted egy gep elso felszallasa a nagykozonseg elott tortenik, es a gep akkor repult eloszor? El ne hidd mar, es el ne hitesd mar..talan kicsit olvass utana otana okoskodj! Mellesleg akkor mikor az A320 belegazolt a kifuto vegen az erdobe egy bemutaton (Le Bourget), akkor szerinted megpecsetelodott a geptipus sorsa?!?!?! NAH EZ A LOL...sot nem is, inkabb ROTFL... veled egyutt...
hogy elõször hol hallottam, azt nem tudom, de legutóbb olyan 2 hónapja volt róla szó a Spektrumon
amúgy szerintem nem olyan elképzelhetetlen ez, gondolj csak bele, az oroszok nyilván sokkal kevesebbet teszteltek, nem volt alkalmuk extrém helyzetekben kipróbálni a gépet (összesen kevesebb mint 20 repülése volt), és voltak olyan buták, hogy nem gyanakodtak
egy hibát is sokféleképpen el lehet rejteni... pl. egy tuti mûködõ megoldást áthúznak pirossal, és pecséttel hitelesítik, hogy mondjuk törölve lett a tervbõl, mert életveszélyes
és hipphopp, az oroszok sem építik be, még örülnek is, hogy nem egy héttel korábbi terveket "loptak ki", mert abban ez még nem lett volna benne, és teszt közben derül ki.... stb stb stb, ez csak képzelgés, de a lényeg, hogy megvan ennek a módja, nem kell aggódni :D
Gondolom direkt hagyták hogy az oroszok legyenek az elsõk... de errõl a hamis tervekrõl nem hallottam még... Mondjuk egy repülõ tervrajza nem pár cetli, és azért az orosz mérnökök sem hülyék, csupán kevesebbbõl kellett dolgozniuk mindig is. Szoval azért kiváncsi lennék én arra a rejtett hibára amit az oroszok nem vettek észre, a franciák meg olyan faszául elrejtették hogy ez még emberéletekbe is került. Szoval egy forrás jol jönne...
Dehogynem, repültek már vele, de 73-ban a Le Bourget-i légibemutatón a Concorde repült elõbb, és az orosz pilóta kénytelen volt legalább olyan manõverekbe belemenni, hogy ne maradjanak le. És itt buktak bele, ugyanis a terv ezen része eltért a Concorde-étól, így csúnya zuhanás lett a vége, páran meg is haltak a nézõk közül, ha jól tudom.
Pedig igaz, és nem az egyetlen a történelem során. Ha az egyik fél rájön, hogy egy kém dolgozik a soraikban, két választása van:
-elfogják, kivégzik -kihasználják a helyzetet, és a fegyvert a támadó ellen fordítják
ez utóbbinak a nyugati hatalmak mindig is nagy kedvelõi voltak, gondoljunk csak a 2. világháború számos hasonló átverésére (Afrikában vagy a partaszálláskor). Elég egy "véletlenül" elejtett cetli pár számjeggyel, és a hal szájában a horog.
Ja, és ezt a hamis tervet pont azért játszották el, mert akkoriban gyanús lett, hogy minden nyugati fejlesztést egy hasonló orosz követett, és ideje volt megleckéztetni a lopós majmokat.
"A Tu-144 meg a proto program vegen leallt mert nem volt "szuksege" az oroszoknak ra!"
LOL LOL LOL, hát igen, olyan gépre senkinek nincs szüksége, ami egy laza fordulóban szétesik :DDDD Vagy te nem láttad azt az ominózus légibemutató?? :DDD Hát pótold be, haláli :DD
motor-hajtõmû kérdés.... hát figyi öregem, ami nálad nyílászáró, az nálam ajtó/ablak, ami nálad fényezés, az nálam festés, és ami nálad hajtómû, az nálam motor
de ha van egy nyelvtan diplomád, kíváncsian várom a magyarázkodást
LOL, a Tu-144 egy egy direkt az oroszoknak kiszivárogtatott HAMIS Concorde terv alapján készült el, amit azok a vadbarmok igazinak hittek, és azok alapján építették meg a gépet, ami elsõ bemutatóján úgy hullott az erdõbe mint egy kõ. Ennyi volt a karrierje, béke poraira, a világ azóta is vodkagõzben okoskodó ruszkikon röhög :))
A kemkedest ne emlitsuk meg egyszalon ezzel. Mint azt tudni lehetett, es igy utolag szep sorban ki is derul, a kemszervezetek "szepen" eltartottak magukat (lasd CIA, drogugyletei amibol a kozepamerikai kontrakat tamogattak, es biztos vagyok benne, hogy "ez" mind 2 felre igaz)
Mutass egyvalamit az elmult 50 evben ahol, ahogy te mondod az usa es az oroszok nem egymast "majmoltak"...az egesz hideghaboru errol szolt! (kinek van nagyobb atom toltete, kinek van tobb belole, kinek nagyobb a hadserege, kinek tobb az erdekeltsege keletazsiaban, ki megy eloszor az urbe, kimegy eloszor a holdra...es meg sorolhatnam...)
Majmolásnak nevezem az utánzást, hogy ki épit elsõnek hangsebesség fölött repülõ gépet... Magyarul mintahogy irtad presztizsbõl képesek voltak rengeteg pénzt beleõlni az oroszok egy ilyen gépbe (a kémekedésrõl már ne is beszéljünk:) )
Mellesleg az egesz Concorde/Tu-144 program egy presztizs kerdes volt! Megpedig, hogy ki epit elobb egy a hangsebesseg felett kozlekedo utaszallito gepet! (Nezd meg a franciakat mennyire buszkek a Concordera!)
Ajanlom mindenki figyelme: igaz ez csak "nyugati" feltelezes orosz gepek reszerol, de azert valami fenyt gyujthat az ember fejeben! http://www.fas.org akinek hitelesebb adat kell annak pl egy: http://www.airwar.ru
Jeeezus Maria...hogy igy az unnep kornyeken "illoen" csinaljam ;]
Ekkora marhasagokat reg lattam leirva...
Ad1: -A Su-27 nyugati forrasok szerint az F-15 "koppintasa"(amivel nem ertek egyet de ezt hagyjuk most..)..de inkabb "ellenparnak" hivjuk inkabb!(Az F/A-18 "ellenparja" a Mig-29 ugyanezen forrasok szerint -lentebb vesezve-) Masik meg hogy a Su-27 elso prototipusa 1977 majus 20-an emelkedett a magasba eloszor! Tehat mint azt lentebb irom az F/A-18 kapcsan, igy nem lehet a masolata ez sem! (plane, hogy nem is egy a "celterulete" a 2 gepnek!) Harci alakulatnal (nyugati "feltelezesek" szerint) 1985-ben alt szolgalatba.
-A Mig-29-est 1977-78-ban "fektettek" rajzasztalra (egyes forrasok szerint, es 79-80-ban az elso prototipus a levegobe emelkedett(ennek meg pontosan utanaezek a szakirodalomban mert nem emlekszem ra pontosan)), a megjelenesi datuma harci alakulatnal 1984(nyugati feltetelezesek szerint!). Az F/A-18-ast (YF-17A) valamivel korabban, igy annak az elso repulese (17) 1978-ban volt. De NEM arra a tenderre epitette a Northrop, mint amit vegul megnyert.(F-16-al egy tenderre "keszult"...amit ugye tudjuk, az F-16 nyert meg) Igy ketseges volt a sorsa. Ezert lehetetlen, hogy "masoltak" volna! (Se 27 se 29-est errol)
Mellesleg rendesen tulteljesitettek akkor az orosz mernokok, mert mind 2 szoban forgo orosz tipus rendesen "leiskolazza" a 18-ast aerodinamikai tulajdonsagokban (pl.:manoverezokepesseg!, es ez nem csak a ket "nagy" hajtomuvon mulik!)
Ad2: Az oroszok Tu-144-ese hamarabb emelkedett a levegobe mint a Concorde! (1968 december 31, a Concorde meg csak foldiprobaknal jart -az mar mas teszta, hogy az oroszok, 1961 ben a KGB altal "meglovasitott" tervrajzokat elobb csinaltak meg :D) A masik dolog meg, hogy akar lehetne a dolgot visszafele is mondani mivel az orosz T-4/S-100 mar 1966-ban letezett! Jah es hogy a Tu-144 program "bukta" lenne? Hat a Concorde is a kezdetektol a vegeig veszteseges volt! A legelejetol! (Legalabb 60-70 gepet kellett volna legyartani belole, hogy "kifizetodjon", a tizegynehanyal szemben (nullszeria)) A Tu-144 meg a proto program vegen leallt mert nem volt "szuksege" az oroszoknak ra! (Alig volt akkoriban legikozlekedes polgari szinten oroszorszagban..nyugatra meg szinte semmi!)(Melleseleg az amerikaiakkal karoltve megint hasznaljak/hasznaltak a Tu-144-est kiserleti celokra)
Hát annak tûnik! De ez majd a játékban derül ki leginkább....
Nah most meséld már el melyik orosz gép az F-18 koppintása? Kiváncsi lennék rá. Másik pedig egy repülõgépbe nem elég két "motort"(hajtómû de mindegy) belerakni, hogy a te szavaiddal éljek. Bizony tervezni kell egy jó aerodinamikai kialakítású gépet is hozzá. És ez az amiben felülmúlhatatlanok Ivánék ld. MIG-29 és SU-27. A MIG-29-es sárkányához hasonlót mutass amerikaiban pls. És lehetõleg ne olyannal gyere, hogy két függõlegese van meg két hajtómûve:))) A Tu-144-est meg ne keverjük bele. A Concorde tervezése kivitelezése is rengeteg buktatóval volt tarkítva. Pl. a sérülékeny üzemanyagtartályok(ld. párizsi katasztrófa), óriási üzemeltetési költségek, magas üzemanyag fogyasztás. Nem véletlenül 1,3 millió Ft a legolcsóbb jegy rá és az sem véletlen, hogy októberben kivonják a típust...
Végezetül nem akarok megbántani senkit, meg beleokoskodni, csak próbálok korrigálni dolgokat:-DDD
Nomost az F-15C maximum 2,5M-ra képes és a szolgálati csúcsmagassága 65000 láb(cirka 19800m). Vegyünk egy mezei MIG-29A-t: szolgálati csúcsmagassága 18500m, csúcssebessége 2,3M. Nos mint látható valóban magassabban és gyorsabban repül a 15-ös, csak sajnos ez rohadtul nem számít manapság harcban. Lásd pl F-18 mely maximum 1,8M elérésére képes. A hatótávolságról meg annyit, hogy az összes új orosz típus(kezdve a 29-es újabb modifikációival vagy a suhoj család tagjaival) mind rendelkezik légiutántöltõ képességgel és éppenséggel mindegyik típus tüza készlete növelhetõ külsõ póttankokkal is.
ok, én nem értek annyira hozzá, de attól, hogy a ruszkik belebasznak a gépbe két baszom nagy motort, és megpróbálják kb leutánozni az F18-as felépítését, még nem biztos, hogy mindenben jobbat csináltak
úgyanígy megszopták a Concorde utánzatukkal, de nem tanultak belõle :D
Az F-15-rõl annyit irtál hogy elektronikailag királyabb, de amugy nem... Akkor a 25-ös beirásommal mi is volt a gond? Mégegyszer megjegyzem, valoban nem egy szakértõi beszolás volt, de ez egy játék topic, ide megfelel ez is...
"azért a su-27 vagy su-33 majd odaver neki:)))" ez a mondat késztetett arra hogy leird király az f-15? nem látod a smile-t a végén?
A cobra leirásával nem tudom mi volt a problémád, azt hiszem elég egyszerüen leirtam ahhoz hogy meg lehessen érteni, és meg is értette aki kérdezte...
Csak hogy értsd nem az a baj hogy leirtad, hanem hogy minõstetted amit én irtam, és csak azért mert nem használtam olyan szakszavakat mint te, attol még ugyanazt a figurát irtuk le...
#25-ös hozzászólás pl(szemüveg rlz:-DDD) Mi-24-nél említésre került pl 100km/h-ás sebesség és tsai, és végezetül a kobra végrehajtásának pár "szakszerû" megfogalmazása késztetett a hozzászólásra. Bocs, ha a lelkivilágodba gázoltam ezzel:-DDD
a mig29 take off ( esõben ) videjón, ha esik az esõ, a "szélvédõn" miért nincsenek esõcseppek?
Nagyon szépen néz ki a videók alapján!!! csak így tovább!!! ehhez milyen atompc kell majd?nem értek hozzá, de a videjók alapján valós a sebességérzet????
???
F-15-ösrõl nem beszéltünk, a mi-24 emlitésre került de nem beszéltünk rola hogy csinálták csak leirták, a kobrával semmi gond szakértõ ur.
F-15 vs. orosz típusok. Elektronikailag egyértelmû a 15-ös fölénye(bár manapság már nem annyira), viszon aerodinamikailag, manõverezõképesség szempontjából nem igazán ellenfele az orosz típusoknak.
Kobra végrehajtása: A gép vízszíntesen repül kb. 400km/h-ás sebességgel(60-70%-os hajtómûteljesítménnyel) amikor is hirtelen az állásszögét 90-110 fokra növeli(gyk. a magassági kormány kitérítésével vagyis "seggre húzza gépet"), majd a sebesség elkopásával(közben gáz 100% esetleg fáklya) visszaáll a gép pozíciója vízszintesre. Nem kell tolóerõvektor a végrehajtásához lásd alap Su-27, MIG-29 viszon kétségtelenül látványosabb amint az Su-37-el látható volt(120-130 fokos állásszög).
Mi-24 kisérés: A 29-es minimális repülési sebessége 210-220 km/h(a földetérési sebesség 240-250km/h). A maximális repülési állásszöge 28 fok. A 24-es kisérésekor, amit te láttál 230-240km/h-val repültek a 29-esek. Volt szerencsém egy Mi-8-as fedélzetén megtekinteni egy ilyen produkciót. Mi repültünk 220km/h-val és érdekes volt látni mellettünk az akkor éppen 12-13t súlyú 29-est liftezni minimális sebességen.