Hát akkor bocs, de én nem találtam forum keresõvel, most is mikor rá kerestem nem talált semmit: -lock on modern air combat, igy kerestem rá és nem találta -lock on modern air combat, igy kerestem rá talált kettõt, szoval elég szar ez a keresõ, és mivel tegnap kettõspont nélkül kerestem nem talált semmit....
Vizszintesbõl hirtelen felrántod a gépet kicsit tul a függõlegesen, igy hirtelen lecsökken a sebessséged (még horizontálisan is megy a gép) ,majd a thrust vector használatával (nem jut eszembe hogy kell magyarul mondani, de gondolom tudod mi ) szépen vissza teszed vizszintesbe... hát valami ilyesmi:)
És a valoságban a pilotának mennyire látványos?:) Amugy ezt már az amcsik is megtudják csinálni, x-35 toloerõ vektoros szabályzása már profibb mint a szu gépeké, láttam rola videokat, de komolyan nem hittem el mikre képes, egyszerûen lehetetlen manõvereket csinált vele a pilota...
Ez nagyon jo, na kb itt kezdõdik az x-35 tudása, az még ennél is jobbakat csinál, forog a függöleges tengelye körül, függõlegesen áll a gép, és mégis a vizszintes sikon halad elõre..stb
HA-LEE mindenki! Nem akarok senkit elkeseríteni,de a lenti videon nem egy Szu-27-est látunk.Sõt!Nem is ehy kobra manõvert!A helyzet a következõ: A videón egy Szuhoj Szu-37-est látunk,amint egy túlhúzott loopingot csinál. A Szu-27-es csinálja a kobrát ami annyit jelent,hogy egy nagy sebességû kb 75-95fokos felkapással és max féklappal minimum sebességet ér el a pilota pár sec alatt,és ezt egy hirtelen visszadöntésben forszázzsal visszanyeri. Az X-31-esrõl annyit,hogy a Szu-37-hez képest igen gyenge hajtómû van benn,és sokkal labilisabb....Az X-31 project lényege az volt,hogy teszteljék a mozgatható kiömlõ elõnyeit/hátrányait,amit késõbb a Raptor-projecthez ,ill. a JSF-hez használtak fel. És Dns,ha az elõrenyilazott szárnyura gondolsz,az a Northroph F-5 egy kisérleti változata,az X-29 Nah kb ennyit akartam...ßye all!
Szia! Nem keseritetél el, az valoban nem su-27, hisz ott a kis kacsaszárny... A #45-ös videon tényleg nem cobrát látunk, egy kulbit-ot csinál (kört) ha már pontosak akarunk lenni. A kobrát megcsinálja a Su-37 is, de a felkapás tul megy a kilencven fokon, 20-30 fokkal, ezt tartja miközben a gép tovább halad horizontálisan és a sebesség csökken, majd a toloerõ vektoros hajtomunek köszönhetõen viszaengedi vizszintbe.
Az x-31 tényleg csak egy project a thrust vectoring demonstrálására:)
F-15 vs. orosz típusok. Elektronikailag egyértelmû a 15-ös fölénye(bár manapság már nem annyira), viszon aerodinamikailag, manõverezõképesség szempontjából nem igazán ellenfele az orosz típusoknak.
Kobra végrehajtása: A gép vízszíntesen repül kb. 400km/h-ás sebességgel(60-70%-os hajtómûteljesítménnyel) amikor is hirtelen az állásszögét 90-110 fokra növeli(gyk. a magassági kormány kitérítésével vagyis "seggre húzza gépet"), majd a sebesség elkopásával(közben gáz 100% esetleg fáklya) visszaáll a gép pozíciója vízszintesre. Nem kell tolóerõvektor a végrehajtásához lásd alap Su-27, MIG-29 viszon kétségtelenül látványosabb amint az Su-37-el látható volt(120-130 fokos állásszög).
Mi-24 kisérés: A 29-es minimális repülési sebessége 210-220 km/h(a földetérési sebesség 240-250km/h). A maximális repülési állásszöge 28 fok. A 24-es kisérésekor, amit te láttál 230-240km/h-val repültek a 29-esek. Volt szerencsém egy Mi-8-as fedélzetén megtekinteni egy ilyen produkciót. Mi repültünk 220km/h-val és érdekes volt látni mellettünk az akkor éppen 12-13t súlyú 29-est liftezni minimális sebességen.
Nagyon szépen néz ki a videók alapján!!! csak így tovább!!! ehhez milyen atompc kell majd?nem értek hozzá, de a videjók alapján valós a sebességérzet????
a mig29 take off ( esõben ) videjón, ha esik az esõ, a "szélvédõn" miért nincsenek esõcseppek?
#25-ös hozzászólás pl(szemüveg rlz:-DDD) Mi-24-nél említésre került pl 100km/h-ás sebesség és tsai, és végezetül a kobra végrehajtásának pár "szakszerû" megfogalmazása késztetett a hozzászólásra. Bocs, ha a lelkivilágodba gázoltam ezzel:-DDD
"azért a su-27 vagy su-33 majd odaver neki:)))" ez a mondat késztetett arra hogy leird király az f-15? nem látod a smile-t a végén?
A cobra leirásával nem tudom mi volt a problémád, azt hiszem elég egyszerüen leirtam ahhoz hogy meg lehessen érteni, és meg is értette aki kérdezte...
Csak hogy értsd nem az a baj hogy leirtad, hanem hogy minõstetted amit én irtam, és csak azért mert nem használtam olyan szakszavakat mint te, attol még ugyanazt a figurát irtuk le...
Az F-15-rõl annyit irtál hogy elektronikailag királyabb, de amugy nem... Akkor a 25-ös beirásommal mi is volt a gond? Mégegyszer megjegyzem, valoban nem egy szakértõi beszolás volt, de ez egy játék topic, ide megfelel ez is...
nem csak az elektronikája királyabb, ha már magasabban, gyorsabban és távolabbra tud repülni......
ok, én nem értek annyira hozzá, de attól, hogy a ruszkik belebasznak a gépbe két baszom nagy motort, és megpróbálják kb leutánozni az F18-as felépítését, még nem biztos, hogy mindenben jobbat csináltak
úgyanígy megszopták a Concorde utánzatukkal, de nem tanultak belõle :D
Nomost az F-15C maximum 2,5M-ra képes és a szolgálati csúcsmagassága 65000 láb(cirka 19800m). Vegyünk egy mezei MIG-29A-t: szolgálati csúcsmagassága 18500m, csúcssebessége 2,3M. Nos mint látható valóban magassabban és gyorsabban repül a 15-ös, csak sajnos ez rohadtul nem számít manapság harcban. Lásd pl F-18 mely maximum 1,8M elérésére képes. A hatótávolságról meg annyit, hogy az összes új orosz típus(kezdve a 29-es újabb modifikációival vagy a suhoj család tagjaival) mind rendelkezik légiutántöltõ képességgel és éppenséggel mindegyik típus tüza készlete növelhetõ külsõ póttankokkal is.
Nah most meséld már el melyik orosz gép az F-18 koppintása? Kiváncsi lennék rá. Másik pedig egy repülõgépbe nem elég két "motort"(hajtómû de mindegy) belerakni, hogy a te szavaiddal éljek. Bizony tervezni kell egy jó aerodinamikai kialakítású gépet is hozzá. És ez az amiben felülmúlhatatlanok Ivánék ld. MIG-29 és SU-27. A MIG-29-es sárkányához hasonlót mutass amerikaiban pls. És lehetõleg ne olyannal gyere, hogy két függõlegese van meg két hajtómûve:))) A Tu-144-est meg ne keverjük bele. A Concorde tervezése kivitelezése is rengeteg buktatóval volt tarkítva. Pl. a sérülékeny üzemanyagtartályok(ld. párizsi katasztrófa), óriási üzemeltetési költségek, magas üzemanyag fogyasztás. Nem véletlenül 1,3 millió Ft a legolcsóbb jegy rá és az sem véletlen, hogy októberben kivonják a típust...
Végezetül nem akarok megbántani senkit, meg beleokoskodni, csak próbálok korrigálni dolgokat:-DDD
Jeeezus Maria...hogy igy az unnep kornyeken "illoen" csinaljam ;]
Ekkora marhasagokat reg lattam leirva...
Ad1: -A Su-27 nyugati forrasok szerint az F-15 "koppintasa"(amivel nem ertek egyet de ezt hagyjuk most..)..de inkabb "ellenparnak" hivjuk inkabb!(Az F/A-18 "ellenparja" a Mig-29 ugyanezen forrasok szerint -lentebb vesezve-) Masik meg hogy a Su-27 elso prototipusa 1977 majus 20-an emelkedett a magasba eloszor! Tehat mint azt lentebb irom az F/A-18 kapcsan, igy nem lehet a masolata ez sem! (plane, hogy nem is egy a "celterulete" a 2 gepnek!) Harci alakulatnal (nyugati "feltelezesek" szerint) 1985-ben alt szolgalatba.
-A Mig-29-est 1977-78-ban "fektettek" rajzasztalra (egyes forrasok szerint, es 79-80-ban az elso prototipus a levegobe emelkedett(ennek meg pontosan utanaezek a szakirodalomban mert nem emlekszem ra pontosan)), a megjelenesi datuma harci alakulatnal 1984(nyugati feltetelezesek szerint!). Az F/A-18-ast (YF-17A) valamivel korabban, igy annak az elso repulese (17) 1978-ban volt. De NEM arra a tenderre epitette a Northrop, mint amit vegul megnyert.(F-16-al egy tenderre "keszult"...amit ugye tudjuk, az F-16 nyert meg) Igy ketseges volt a sorsa. Ezert lehetetlen, hogy "masoltak" volna! (Se 27 se 29-est errol)
Mellesleg rendesen tulteljesitettek akkor az orosz mernokok, mert mind 2 szoban forgo orosz tipus rendesen "leiskolazza" a 18-ast aerodinamikai tulajdonsagokban (pl.:manoverezokepesseg!, es ez nem csak a ket "nagy" hajtomuvon mulik!)
Ad2: Az oroszok Tu-144-ese hamarabb emelkedett a levegobe mint a Concorde! (1968 december 31, a Concorde meg csak foldiprobaknal jart -az mar mas teszta, hogy az oroszok, 1961 ben a KGB altal "meglovasitott" tervrajzokat elobb csinaltak meg :D) A masik dolog meg, hogy akar lehetne a dolgot visszafele is mondani mivel az orosz T-4/S-100 mar 1966-ban letezett! Jah es hogy a Tu-144 program "bukta" lenne? Hat a Concorde is a kezdetektol a vegeig veszteseges volt! A legelejetol! (Legalabb 60-70 gepet kellett volna legyartani belole, hogy "kifizetodjon", a tizegynehanyal szemben (nullszeria)) A Tu-144 meg a proto program vegen leallt mert nem volt "szuksege" az oroszoknak ra! (Alig volt akkoriban legikozlekedes polgari szinten oroszorszagban..nyugatra meg szinte semmi!)(Melleseleg az amerikaiakkal karoltve megint hasznaljak/hasznaltak a Tu-144-est kiserleti celokra)
Ajanlom mindenki figyelme: igaz ez csak "nyugati" feltelezes orosz gepek reszerol, de azert valami fenyt gyujthat az ember fejeben! http://www.fas.org akinek hitelesebb adat kell annak pl egy: http://www.airwar.ru
Igen, bukta, te sikernek neveznéd a majmolást?:)))
Mellesleg az egesz Concorde/Tu-144 program egy presztizs kerdes volt! Megpedig, hogy ki epit elobb egy a hangsebesseg felett kozlekedo utaszallito gepet! (Nezd meg a franciakat mennyire buszkek a Concordera!)
Majmolásnak nevezem az utánzást, hogy ki épit elsõnek hangsebesség fölött repülõ gépet... Magyarul mintahogy irtad presztizsbõl képesek voltak rengeteg pénzt beleõlni az oroszok egy ilyen gépbe (a kémekedésrõl már ne is beszéljünk:) )
Mutass egyvalamit az elmult 50 evben ahol, ahogy te mondod az usa es az oroszok nem egymast "majmoltak"...az egesz hideghaboru errol szolt! (kinek van nagyobb atom toltete, kinek van tobb belole, kinek nagyobb a hadserege, kinek tobb az erdekeltsege keletazsiaban, ki megy eloszor az urbe, kimegy eloszor a holdra...es meg sorolhatnam...)
A kemkedest ne emlitsuk meg egyszalon ezzel. Mint azt tudni lehetett, es igy utolag szep sorban ki is derul, a kemszervezetek "szepen" eltartottak magukat (lasd CIA, drogugyletei amibol a kozepamerikai kontrakat tamogattak, es biztos vagyok benne, hogy "ez" mind 2 felre igaz)