Hát neked meg mi bajod van? Leírták, hogy az a lényeg, hogy az alapokat elsajátítsák, erre beírod ezt:
"de azért nehogymár lövöldözõsdit játszanak gépeken, mert azt szimulátor vissza nem adja."
Most erre mit lehet mondani? Én azt hittem elnézted, ezért kérdeztem meg, hogy végig olvastad-e!
Se flémet nem akartam, se "geciokos" nem akartam lenni... egyszerûen nem értettem mit akarsz még a leírás után azzal a mondattal... Ennyi! Nem igazán értem ezt a reakciót...
értem én mindezt, egy szimulátor az szimulátor, az olyan mint a valóság csak közbe mégse, de azért nehogymár lövöldözõsdit játszanak gépeken, mert azt szimulátor vissza nem adja.
Utsó offom itt, leginkább petko megjegyzéseire reagálnék. ACE = Advanced Combat Environment. Egy rajongói mod, amit jórészt volt tengerészgyalogosok fejlesztettek, adták hozzá az infot. Szinte egy teljesen új játék, DE, amíg ez nem volt sem voltak olyan hiányosságok amiket említettél. Lézeres célmegjelöléls mindig volt benne, egy komolyabb kampányban (IC) mikor 60 vs 60-ban játszottunk, bizony együttmûködött a technika a gyalogsággal. Másik, mikor az ArmA kijött maguk a fejlesztõk mondták, hogy az egy félkész játék ami mostanra érett be a rajongók által, míg BiS-ék az ArmA II-õn dolgoztak. De ezt tényleg inkább folytassuk a játék topicjában-
A taktikai oktatás nagyon fontos, és nem két fillér, hogy egy szakaszra való katona kiképzéséhez odavonszoljanak egy tucat M1 Abramsot és még jó pár egyéb harceszközt, plusz megfelelõ OPFOR alakulatot, hogy mindezt gyakorolni tudják.
Emlékezz a II.Vh elején miért voltak a német katonák olyan hatékonyak: mert sokat tanultak, egy közkatona is tisztában volt azzal, hogy mit kell egy rajparancsnoknak tudni, milyen taktikai lehetõségei vannak adott problémák megoldására. Az altisztek már tudták, hogy egy tisztnek mire kell ügyelnie, miért fontos a logisztika és hogy miért kell stratégiai célokban gondolkodniuk. És így tovább...
Ez a szemlélet nagyon fontos, ha egy ütõképes hadsereget akarsz felépíteni. De az viszont nagyon drága, hogy minden egyes elemet a gyakorló lõtéren / terepen mutassák be. Ilyenkor jönnek a szimulátorok, ahol biztonságosan be lehet mutatni és meg lehet tanulni az alapokat. Így amikor kimennek a terepre gyakorolni, akkor már nem azt tanulják, hogy mit kell csinálniuk, mert azt tudják. Azt fogják gyakorolni, hogy az elméletet átültessék a gyakorlatba. Ezzel pedig olcsóbbá és hatékonyabbá válhat a kiképzés...
Ugyanaz az eset, mint a repülõgép szimulátorok esetén. Egy valódi repülõgép egy repült órája mondjuk 10.000 dollár. A szimulátorban egy óra mondjuk 50 dollár. Melyik ad lehetõséget több gyakorlásra?
minek fejlesztenének számítógépes játékokat katonáknak? sosem értem. ottvannak a simun fegyverek, azzal elbohóckodnak épp eleget, nemértem minek a gép elõtt ülniük, mert kábé totál más odakinnt :D
jaja mostmár értem :) pedig már örültem hogy a vbs lesz játszható, de sztem annak a butított változatát adják ki arma ként.
ide offolom az ArmAHu-s ACE cikkeket(featurelist), elnézést: 1.001.01
van több patch is már, de ezekben vannak a fõ jellemzõk.
Jameg ArmA-t nem nagyon nevezném csillivilli grafikájúnak :DDD És már alapjátékban is volt célmegjelölés meg GBU dobálás, az egész a társaságon múlik. Na de a többit itt.
Ez így van, de Te nem azt kérdezted, hogy mi a VBS, hanem, hogy mi a BIS! Én erre válaszoltam! :)
A BIS az a Bohemia Interactive Studio, amely elköveti azokat a dolgokat, amiktõl égnek áll a hajunk! :D
na ez már jól is néz ki. de úgy tudtam ez egy igazi SZIMULÁTOR és nem adták ki csak katonáknak, de azoknak is hardwares kulcs kellett meg minden hogy menjen. vagy az az 1 es része?
énsem vágom az ace modot, de sztem az egész rendszert pakolj, ace fokozatra :D vagyis amolyan hc mod?! :D
annakidején néztem az armaban a repülést, de valamire annyira kiakadtam hogy azonnal le is töröltem olyan borzalom volt (el is felejtettem már konkrétan mi volt, de talán az irányítás, célkeresés, tüzeléssel volt valami gond), és akkor konstatáltam ahogy mások is írták hogy ez nem erre való nem ismerem konkrétan ezt az ACE modot, de nevébõl itélve gondolom a repülõket javítja fel... viszont szerintem ez számomra nem lesz megoldás, mert modolhatja, tákolhatja valaki így meg úgy, de ha az egész játékstruktúra teljesen elüt ettõl sose lesz élvezhetõ az egész alapjátékot kéne ehhez más hozzáállással fejleszteni, a fizikai motort ehhez igazítani, és összeintegrálni a többi részével a játéknak, hogy pl. összeférjen és összefüggjön a gyalogos harc a technológiaival (pl. a földrõl lézeres célzóval adhatnak bombázáshoz célpontot, elve ilyen jellegû missziók vannak stb.)
Hát az alap ArmA is keresztbe nyeli a BF2-t ilyen téren, de ACE moddal pedig a lehetõségekhez képest azt adja amire a leírásod alapján vágysz... nézz utána...
Valóban úgy néz ki, hogy az ArmA2 sem az lesz amire igazán vágyunk, de mivel ott van nekik a VBS2 badarság azt várni, hogy full szimulációt kapunk! Az ArmA2 jó alap lesz az ACE modhoz... ennyi...
bocsáss meg, de nem feltétlenül érzek veled együtt nekem az arma se az amire vágyok, abból is csak a csilivili grafikát látom, de hogy ez egy komoly összetett harcijáték lenne nemigazán én a komoly technológiai háborúra vágyok, igenis itt lenne az ideje tankokat, repülõket belerakni, de nem csak tesséklássék módjára, hanem ha nem is komoly szimulátor, de legalább egy bf2 szintjét megüsse (ami azért elég csekély szimulatáros szemmel, de egyszerüen képtelenek voltak az elmúlt 7 évben jobbat csinált, megakadtunk 2002-2003 ban és azóta csak szépen zuhan lefelé a játékipar) és erre sokan modják hogy ez meg az a játék nem a jármûvekrõl szól hanem a gyalogos harcról... de akkor mi a szarnak az egész? már lasan egy évtizede nyomják le az ember torkán ugyanazt 50-60X, csak mindíg egy picit jobb grafikával csináljanak új játékot is, ne a régi szart nyomassák újra meg újra meg újra
A probléma tényleg az, hogy a CM úgy kezdte az OFP2 PR hadjáratát, hogy márpedig itt a realitás és a régi OFP-s játékosok igényeit elégítik ki. Na most ez így nem fog menni. Hiába jöttek a "how real you want?" szlogenükkel, jelenleg egyáltalán nem látni, hogy a realitásra törekednének.
Szomorú, mert nagyon reméltem, hogy végre lesz egy rendes ellenfele az ArmA/ArmA2-nek, ami sajnos a vakok között félszemû a király tipikus példája csak. Rohadtul ráférne a BiS-re, hogy valaki az orruk alá dörgölje: ez így nagyon kevés, ennél sokkal többet is fel lehetne mutatni. Úgy tûnik azonban, hogy ezt nem a CM fogja megtenni... :S
ja lehetne simán csak Dragon Rising
Már ne is haragudj, de ezen játékok topikjában leszarom, hogy a többséget mi szórakoztatja! A többségnek 6 havonta jelennek meg játékok, ahol még csak véletlenül sem kell gondolkozni... lõni kell mint a barom!
Az, hogy ez a többséget kielégíti, az bizony a többség ízlését tükrözi, errõl pedig lesújtó a véleményem.
Érthetõ, hogy üzleti szempontból a többséget keresik, de ettõl még a mi szemszögünkbõl bosszantó! Még pedig azért, mert hónapok óta várja az ember, fõleg ugyebár a neve és az elsõ rész erényei miatt, erre szép lassan kiderül, hogy a lónak a kukiját kapjuk a seggünkbe, nem pedig az elsõ rész folytatását a kezünkbe...
Ha rögtön az elején azzal kezdik, hogy a konzum idióta ( szubjektív vélemény ) a célközönség, akkor nem várom, az ember nem éli bele magát!
Az lenne a korrekt, ha becsületesen megcsinálnák az elsõ rész folytatását, ha már ezt a nevet választották. Ha pedig a tizenéves kis pöcsök konzolos nyomogatását is szeretnék kielégíteni, akkor legyen butítható az õ szintjükre, de az alap tényleg arról szóljon amirõl az elsõ rész.
Ha meg valóban szarnak a mi fejünkre, akkor legalább adtak volna neki másik nevet, és akkor megint csak nem lenne vita, vagy félreértés. Megértem én a piacot, meg az elvárásokat, csak akkor nevezzék nevén a gyereket. Találjanak ki valami új nevet, aztán hadd várja a sok warezhuszár... aztán leshetnek amikor elmaradnak a bevételek, mert minden kis mama kedvence a tört verzióval játszik!
Szerintem sokan vannak úgy, hogy komolyabb pénzt is kiadnának érte, ha normálisan megcsinálnák! Ha ilyen marad, mint aminek mutatja magát a játék, akkor én sem fogom megvenni... szerintem sokan lesznek így...
Most miért sírsz amikor ott az ArmA II? Másfelõl attól, hogy téged nem szórakoztat valami lehet, hogy ezreket igen. Persze erre sokan azt mondják, hogy a többség hülye és ízléstelen de ez valójában nem így van csak az emberek más többsége más dolgot szeret és nyilván, hogy a nagyobb eladások reményében nem párszázezer embert fognak a fejlesztõk célközönségnek tekinteni hanem milliókat.
na akkor ezennel hivatalosan is vége a háborús játékoknak? mostmár nyugodtan mondhatjuk hogy a jelenlegi elqrt szórakoztatóipar képtelen lesz kiszarni magából egy valamirevaló komoly harci játékot, illetve egyre távolodunk ettõl
Miért? Azért mert ott a fegyver ábrája a sarokban?
Sajnos egyet kell értsek, ez egy arcade játék lesz az új videó alapján. Semmi, de semmi rendkívüli nincs benne. A nagy szavak üresen konganak a videó mögött - se nagyobb létszámú harci cselekmény, se olyan grafikai részletességet vagy kidolgozottságot nem látunk, amit eddig már pár más játék felmutatott. Na mindegy, azért várjuk a további híreket, de ez így nagy csalódásnak indul...
Ami a találatjelzõt illeti, ott azért nem ártana valamin elgondolkozni - az ArmA viszonylatban is csak az bír pontos információval a lövés pozíciójáról, akinek 5.1/7.1 hangrendszere van. Aki sztereo rendszerrel bír, az hátrányban van. Ahogy az OFP-ben is ott volt az Easy játékmód, úgy ez is belefér, ha kikapcsolhat a magasabb realizmus szinten.
"It's allready be said - no Civs" - OFP2 fórum modi
tehát nem lesznek civilek
Az új ArmA II videók elég meggyõzõek de azért az OFP2-õt sem ásom még el. Mindkét játékot ki fogom próbálni de lehet megint úgy leszek, hogy legszívesebben összegyúrnám a kettõt. A grafika szerintem szebb és természetesebb az ArmA II-ben az új OFP2 videóban meg a végefelé kiégeti a szemed a vízfelszínrõl visszaverõdõ fény. Hirtelen nem is tudtam mi az a nagy fehérség azt hittem ott végeszakad a játéktér vagy valami. Az ArmA-ban nekem nagyon nem tetszettek az animációk és bizonyos animációk hiánya. Sajnos ArmA II videók alapján még mindig kicsit furán mozognak az emberek de sokat javult és ha jól látom a legújabb videóban amikor beszáll az egyik katona a Mi-8-asba rendesen belép az ajtón nem csak úgy belekerül mint ArmA-ban. OFP2 animjairól nem sokat lehet tudni a videó alapján de amennyit láttam nem olyan hû de nagy szám de majd még meglátom. Ami még zavart az ArmA-ban az egyjátékos mód hadjáratának rövidsége. Új küldiket csinálni meg nekem elég nehéz volt. Vagy két órába tellt, hogy rájöjjek, hogy vegyek rá egy szakaszt, hogy beszálljon a teherautóba mielõtt elindulna. A neten pedig meglepõen kevés single player hadjárat van én meg nem vagyok nagy multi játékos. ArmA II hadjárata talán összetettebb lesz és érdekesebb. OFP2-rõl ebben a témában szintén nem sokat tudni de kétlem, hogy dinamikus hadjáratot tennének bele. Nekem a dinamikus hadjárat a fixaideálom mert sokkal jobban bele tudom élni magam például az Enemy Engaged hadjárataiba mint az ArmA-éba mert sokkal élethûbb részt venni egy folyamatosan zajló háborúban amit ténylegesen meg lehet nyerni vagy el lehet veszteni nem pedig simán küldirõl küldire játszani és ha meghalsz akkor újrakezded az utolsó után meg kiírják, hogy nyertél gratulálok. Az Enemy Engaged játékideje hosszú és mindig élvezhetõ marad nem lehet végigtolni egy hadjáratot 2 nap alatt és mivel az események véletlenszerûen zajlanak újrajátszhatósági értéke is nagy. Összességében ArmA II-õt jobban várom jelenleg de tartok tõle, hogy bugos lesz és félkész lesz de reménykedjünk, hogy tanultak a BiS-nél. OFP2 pedig még meglátom.
Ez a lövés indikátor valami elképesztõen pofátlan dolog! Aki egy OFP-be ilyet bele mer tenni, az bármilyen gazságra képes! Szánalmas, és kurva idegesítõ... még akkor is, ha kikapcsolható...
elrontják a konzolok a szimulátorokat... ez is úgy néz ki mint egy konzolra optimalizált game, pc re mega kapunk egy átiratot legalább olyan árkádosat mint a konzolos....
Egyet kell értsek, ez az OFP meggyalázása.. siralmas, borzasztó, egy határ sz@r. Legalább szép lenne de nem, még csúnya is mellé... Ha nem tudnám mit nézek azt mondanám béef kettõ. Mondjuk, ha a célközönség nem a régi OFP-sek mostani ArmA-sok akor nagy gáz nem lesz és Steve Bloodékknál fog fogyni a cucc.
meg 0:38-nál olyan piros árkád szar mutatja, hogy honnan lõnek :DDD
jó árkádos fegyver fogás
Szánalmas!
Nem hiába nem mertek eddig ingame videot mutatni. Napszakváltásra milyen büszkék, aztán este meg olyanok a szinek mintha 16bitbe lenne. Lövésnél rágerjed az árnyék az arcára, és sehol 1 kirepülõ töltényhüvely, se ravasz, se újj mozgás!
Viszont valami Berényi Csaba keze is benne van:)
kint van az alább linkelt odalon egy ingame video montázs a game-bol. nem lesz olyan rossz ez :)
Ez a nyolc kép nem új, hanem a tavaly decemberi Game Informer-ben megjelent képek különállóan. Mindemellett nem tudom, miért várja mindenki, hogy tompa és matt legyen minden. Azt aláírom, hogy megadta anno az OFP alaphangulatát, de lássuk be, hogy azért ha az ember kinéz az ablakon (najó nem most, hanem tavasszal, nyáron vagy õsszel), akkor élénk színekkel is bõven találkozhat a természetben. E téren tehát a "csilli-villi" igenis reális lehet.
A jármûveknél a "gyurmaszerûség" és a "csillogó" külsõ megint sok mindentõl függ, például attól, hogy milyen festés van rajta, mennyire friss, stb. Lássunk például pár AAVP7-es képet:
Nem egy kopott, matt festés, nemdebár? Szóval emiatt támadni nem hiszem, hogy kellene.
A másik fele tpM belinkelt. A halálom az, amikor egy elvileg harci szimulációban azt látom, hogy a részletekig kidolgozott modelleket raknak be - úgy, hogy a rajta látható dolgok nem mûködnek. Ott van az amúgy gyönyörû T-90A, rajta Shtora-1 EOCMDAS-al (rögtön nyitott állapotban, fedél nélkül), Kontakt-5 ERA-val, és a parancsnok búvónyílásán géppuskával. Ezek közül vajon melyik lesz lemodellezve? Egyik sem. Hogy a Kontakt-5-öt "beépítik" a jármû HP-jába, oké, rendben. De minek az toronygéppuska és a Shtora-1, ha nem lesznek lemodellezve, mert fogadni mernék, hogy nem lesznek, ahogy a lézer-besugárzás jelzõk sem. Ugyanaz lesz, mint anno az OFP Mi-17 modellje - ott van a géppuskatorony a modellen, csak éppen használni nem lehet. Akkor viszont mit keres rajta?
Félreértés ne essék, kétlem, hogy ilyen szintû modellezésbe a CM féle OFP2-ben belefognak, de abban talán reménykedhetek, hogy nem is lesznek láthatóak a modelleken (ahogy pl. az M16/M4 fegyvermodelleken nem látni fegyverlámpákat és lézeres célmegjelölõt).
Remelem nem ilyen lesz, mert nagyon rosszul nez ki, hogy tu eles az elso tank es mogotte 10 meterre mar minden kodos. Nagyon nem szeretem a kod effekttel "javitott" gamekat, ahol ezzel ernek el tobblet teljesitmenyt minden masra. Jo persze legyen benne, de ne 30 meter, hanem pl 500 meter utan lassan erositve.
Altalaban a spec graf effekteket ki lehet kapcsolni, viszont ha nezel youtube gameplay videokat OpF2 / Arma2-rol, sztem ami keveset mutatnak abban ugy tunik hogy hiaba nincsennek Arma-ban sok plussz effektek, az animaciok nekem szegenyesnek tunnek, lovesek/talalatok a katonakon foleg, pedig sztem ez lenne lenyeg, utana johetne a tobbi jatekelem. Vagy nezd meg a bevagott vaddisznot milyen borzalmasan lepked az erdoben egyik videoban, mint egy palcika animacio (bar mondjuk az allatok harmadranguak a jatekban, de akkor is ronda). OF2-ben jobbak az animaciok is (bar csak kameras gameplay moviet talaltam rola).
De termeszetesen majd meglatjuk mikor vegleg kijonnek, persze mindekettot megnezem en is.
Hát szerintem ez még mindig túl mûanyag :S. Meg ArmA2-ben pl megnézzük ezt szvsz még elég visszafogott csillivilli, teljesen természetes.
Hát igen. Az SM3 jó dolog igazából, pl. a HDR effekt is egy szép újítás volt, csak az a baj h. manapság már nem tudják használni. (De am a hdr az nem csak a 3 óta van? Csak mert az az armában is volt :S - és ezt megjegyzem az ott is kicsit szarul mûködött :D)
Az arma azért nem csillog villog mivel nem sok shadert használ ha jol tudom még csak a 2-es változatot használja az arma2-ben meg már fog pár dolog csillogni mert már SM3-at használ. Majd a pénteki anyagbol kiderül remélem hogy mit várhatunk a játéktol
A grafika nekem nagyon nem jön be :S Most a 8 új képet nézegetve is olyan mint a mai játékok, mintha egy animációs film lenne :/ Miért nem lehet egy olyasmi grafot összerakni mint pl a STALKER-ben. Nem csillog minden, nem olyan mintha gyurmából lennének a tankok, vagy mint egy festményen... (most gondojátok h. szerintem "bezzeg az Arma meg az ArmA 2... de igen az még mindig élethûbben néz ki :D)
De ettõl függetlenül kívánok minden jót neki, bármi kisülhet belõle. Csak lehessen levenni ezeket az effekteket és akkor nemgáz a graf.
8 uj kép jelent meg.Álitolag ingame, ha ez igy van és a játék élmény is hasonlo lesz mint az elso részbe akkor nagy csatának nézunk elébe mind a játékban mind az ARMA2-vel szemben.
jövö hét pénteken 20.-án addnak ki uj videot vagy képeket a játékbol .Legalábbis ez áll a forumjukon
igen. hogy ez most csak egy prerender. vagy egy sima balkezes fegyverfogás lenne a játékból? vagy játék közbe lehetne sarkoknál váltogatni fegyverfogást?! :D na ez lenne az igazi :)
Ilyesmi nekem is tetszene, ha benne lenne a játékban, engem mindig is zavart a jobb kezes fegyvertartás, lévén bal kezes vagyok. Mókás, hogy amíg ezer éves MOD-ok, mint anno a CS bírt bal kezes fegyvermodellekkel, addig manapság ez szinte teljesen eltûnt a játékokból.
A nagy kérdés viszont itt van. Ezek a képek erõsen prerender gyanúsak. A játékból magából viszonylag kevesett láthattunk eddig, leszámítva a tavalyi E3 videókat, mint amilyen ez.
szerk. tök jó hogy pl. balkezesre átfog a 4. képen (asszem) a multicam-es fickó, mikor éppen úgy adja a taktikai helyzet hogy így több kilátás/kevesebb kilógás van. tetszik!
Már pedig ha Cifu aztmondja, hogy No Para akkor No Para.
Egyenlõre még ott van a játék a Codemasters fõoldalán, és arról sem jöttek hírek, hogy a CM komolyabb leépítéseket/project felfüggesztéseket foganatosítana, tehát aggodalomra (szerintem) nincs ok.
Csak azért mondom mert nem tudom eldönteni, hogy ez jót jelent vagy sem. Azért nem mutogatják mert meg akarnak minket lepni valamivel vagy nem haladnak?
Azt tényleg jó lene tudni mert nagyjából ehhez igazítanám a gép felújítást.Az Arma is elég hirtelen jött ki ha jól emlékszek.
Az ofp2.inf oldalon van kint 2 kép egy ujságbol és azon mintha azt irták volna, hogy a demo már negyon közel van.Erröl tud valaki több infot, hogy egyáltalán terveznek-e belöle vagy, hogy mikor jönne a teljes, mert az eléggé behatárolná, hogy mikor várható a demó, mivel a teljes megjelenése elött kéne neki.