van két új film GT-n egy gránátos, meg a már látott tankos. nem néztem újra a régit, de csak szerintem csúnyább már itt a robbanás? vagy hülyevagyok? :D
Jah, GRAW-ot is betiltották Maxikoban! Ha a kodmasztersz csinálja, remélem az online játékot megoldják valahogy, mert a grid, meg a dirt is sza*ul volt megcsinálva, vagy kilépett, vagy nemlátta... Ámen!:)
egyébként hogyha tényleg Kína lesz s nem Oroszok akkor nem fogják betiltani Kínában? OFP-alá volt az FFUR Asian Crysis mod ami Japán vs Kína volt és le kellett venni az oldalakról a linket külömben betiltották volna az OFP-t...
Az AI inkább véletlenszerû. Néha jól csinálnak mindent néha a legegyértelmûbb dolgot szúrják el. A legidegesítõbb számomra amikor az AT-s nem képes kilõni a tiszta célpontokat sem hanem értetlenül szaladgál ide-oda a vállán a LAW-al vagy RPG-vel (ki ,hogy szereti) felkeltve ezzel a harckocsi körül mászkáló gyalogság figyelmét rosszab esetben a harckocsiét. A másik ami roppant idegesített az ,hogy eleinte nem volt tudatában annak ,hogy nem tudnak átkelni egy felüljárón és azt vettem észre egyedül vagyok a többiek szétszakadozva pedig elindultak megkerülni a fél várost.
A modolhatóság szerintem is fontos tényezõ nem azt mondom ,hogy haszontalan csak azt ,hogy a modoknak szerintem nem alapvetõ dolgok hiányát kéne befoltoznia hanem hozzáadni még teljesebbé tenni kiegészíteni a játékot esetleg néhány bugot kijavítani.
Ha már szóbahoztad a küldiket továbbra sem értem miért nem képesek manapság egy játékban sem dinamikus hadjáratot csinálni. Enyire bonyolult lenne? Az Enemy Engagedben is az van pedig régi játék és sokkal élvezetesebb így mintha lenne benne 16 küldetés amit pár nap alatt végignyomsz aztán pá. Arma esetén pedig az a hatalmas terület szinte üvölt a dinamikus hadjárat után így viszont csak kihasználatlanul parlagon hever mert a küldik csak pár kilóméteres területre koncentrálódnak.
Attól tartok teljesen egyet kell értsek az alant olvasható véleménnyel. Az OFP még lenyûgözött, mert olyan újdonságai voltak. Az ArmA túl sok újdonságot már sajnos nem hozott, és az OFP-ben legalább volt szimpatikus küldetés (fõleg Red Hammer, ha jól emlékszem, mikor a szovjet katonával nyomtad az ipart), és relative úgy voltak megcsinálva a scriptek, hogy a katonák legalább a menet közben beszélgettek. No az ArmA nem lépett tovább. Az AI hasonló, az OFP-ben volt olyan, hogy mikor egy rajra rálõttem, akkor lehasaltak, és kb. 5 perc múlva a hátamba kerültek valahogy. Le voltam nyûgözve, mert sok hibája volt az AI-nak, de az ilyen dolgok azért roppant hatásos pillanatok voltak. Az ArmA sajnos nem lépett tovább itt sem annyira látványosan. Talán kissé ügyesebb az AI, ha házak között kell mozognia, de olyat még nem láttam, hogy mondjuk egy ház felsõ szintjére megy fel magától egy sniper, hogy jól belássa a területet. Tudom, hogy irtó nehéz lenne lekódolni, de mégis...
Én ezért várom nagyon az OFP2-õt. Utálom, mert rendervideóval promóznak. Utálom, mert egyenlõre kevés a kézzel fogható dolog, és nem olyanokról áradoznak, ami engem érdekelne (ballisztika, idõjárás, sebesülésmodell, mondjuk az épületek rombolhatóságáról értekeztek, de az meg csak so-so kielégítõ).
A modolhatóság viszont kritikus dolog. Nem vitás, hogy az OFP/ArmA erõssége ez volt, embertelen jó modok jöttek és jönnek ki hozzájuk. A legnagyobb bajom, hogy magukban a modok semmit sem érnek küldetések nélkül. Avon Lady aláírásában volt anno egy ilyen, hogy oly sok csodás addon van az OFP-hez, de egyetlen rendes küldetés sincs, ahol használni tudnánk õket. Bullseye. Vannak általában jó addonok, és vannak jó modok, no meg vannak jó küldetések, amik legtöbbször az alap játékhoz vagy legalábbis valami egyszerûbb modpackhoz kötõdtek, hogy lehessen rendesen játszani õket. Anno az OFP-hez volt a Finn complete mod, no az igen igényes volt, addonokkal, küldikkel. De sajnos az ArmA-hoz nem nagyon láttam hasonlóan igényes MOD-ot (igaz az utóbbi jó fél évben már nem nagyon néztem rájuk).
Pont ezért játszunk online... hétvégenként 50 vs 50!
Rohansz egy sivatagos rész közepén, elhúz feletted egy SU-27... futás tovább az elfoglalandó ponthoz... SU visszafordul... majd repül a GBU a pontra... megúsztad, futás tovább... csattog melletted a lövedék, mert úgy kb 1000 méterrõl egy orvlövész célba vett... bekacsázol egy szikla mögé... kis pihi, kinézel, hogy mi a szitu... erre egy BMP tornya pont rád fordul, és már várod is a helit a spawn ponton! :)) Kicsit más érzés egy "gondolkozó ember" ellen harcolni, mint az AI ellen! :)
Ritka idegesítõ tud lenni, de nagyon nagy játék élmény! :)
Egy árkád játékost hidegen hagy a ballisztika ha van, ha nincs. Az ellenfél ügyességén illetve a játékos életereje az amit változtathatóvá kéne tenni. És igazság szerint ArmA-ban le lehet húzni az AI-t a sárga földig a beállításoknál. Viszont számomra az ArmA és OFP baja az ,hogy (ha nem is tökéletesen de sokkal jobban mint más játék) lemodellezi a technikai részét a dolognak de sajnos minden mást hanyagol. És itt most nem a grafikára gondolok mert szvsz nincs gond az ArmA grafikájával, hanem a hangulat teremtésre. Amit most írok az Single Player részre vonatkozik. Valahogy nem tudom magam beleélni abba a szerepbe ,hogy én egy katona vagyok ha a csapattársaim úgy mozognak mintha karót nyeltek volna ,nem beszélnek csak pár mondatot és érzelmek semmi jelét nem mutatják. Félreértést elkerülve nem drámázást várok de így kb. olyan mintha egy csapat droidot irányítanék nem pedig emberi lényeket. Nem is valami önállóak és ha nagynehezen végrehajtják a parancsomat akkor is 75%-ban bénán és ezért sokan meghalnak. Az ellenfél sem mondható kimondottan okosnak csak azért nehéz velük mert túlságosan jól célóznak. Mindezek láttán nem tud túlzottan meghatni ,hogy a fegyver élethûen hord. Erre persze mondhatnánk ,hogy "majd a modderek". De szerintem ez nem jó hozzáállás. Elég baj ha egy játék addigra forr ki a communitynek hála mire kijön a folytatása ami szinte csak grafikailag jobb mint az elõzõ rész modolatlan változata.
1.: Ki a frászt érdekli, hogy Average Joe az ubermonthlygaming.tz oldalon mit ír a játékról. Régóta nem olvasok revieweket, max. videókat nézek meg. Következés képen az sem jelent semmit, hogy akár 10/10-re értékeli az egész világ... 2.: A második videón nagyon frankó dologról beszélnek, miszerint a zene és a robbanás hangereje hogy viszonyul egymáshoz. Lepetézek, sose hittem volna, hogy ez ekkora újítás, és ennyire büszkének kell lenni rá. 3.: Mik számítanak? Emlékeztetõleg én direkt írtam, hogy a realitást kérdõjelezem meg. Nem érdekel, hogy mennyire dörejes a zene alatti robbanás. A hang terjedési sebessége a levegõben ~300m/s. Ha tõled egy robbanás történik 1000 méterrõl, akkor látod a robbanást, és jó 3 másodperc múlva hallod csak meg a hangját. Ez egy hangrendszer. Én annak örülnék, ha a hang forrásánál például azt is figyelembe venné a játék, hogy az adott fegyver hogy áll hozzánk képest. Például a legtöbb fegyver esetén a tüzelés hangja a fegyver mögött a leghalkabb. Viszont ennek akár sokszorosa is lehet, ha a fegyver elsütõje mellett állsz két méterrel (a csõszájfékes fegyvereknél pláne). Ez persze lehet, hogy már szõrszál hasogatás, de ez is egy szép adalék lenne...
Az lehet, hogy jók a hangeffektek, de pl meg van csinálva mindaz mint ArmAban?: ha látsz egy robbanást x méterre akkor idõbe tellik míg elér hozzád a hangja, a tereptárgyak, dombok stb-k felfogják, elnyomják a hangot.
Ahhh! Félre értesz! Leírom még egyszer, tehát az alap ugyanaz! Grafika, hang, stb. Ezen belül a nehézségi szint állításával lehetne azt állítani, hogy számoljon ballisztikát vagy ne, életerõ csík legyen, vagy egy fejlövés és annyi! Technikailag ez kivitelezhetõ? Szerintem igen. A fejlesztési idõ egy dolog, egy ilyen széleskörû játék eladási példányszámát jelentõsen lehetne növelni, és megtérülnének a kiesések.
Az ArmA alatt a többség külsõ nézettel és célkereszttel játszik, viszont van aki semmilyen segítséget nem használ... mégis mindketten megvették... ezt kéne szélesíteni...
A V6-os egyterû meglehetõsen drága mulatság, és csak egy szûk réteget érdekelne.
A fejlesztõk terén is ez a helyzet. Egy arcade játékosnak lehet csinálni egy tökéletes arcade játékot. Egy szim rajongónak egy tökéletes szimet. De ha mindkettõnek meg kell felelni, akkor vagy komoly kompromisszumokat kell köss, ami miatt egyik tábor sem lesz teljesen elégedett, vagy nagyon komolyra fog nyúlni a fejlesztési idõ, amit meg a fejlesztõ nem fog bevállalni. Nézd meg az ArmA vagy az ArmA2 mennyi idõt emészt fel úgy, hogy valójában kettõs fejlesztés, mert a VBS1 is azonos motort használ, tehát nem csak a BiS, de a BiA fejlesztései is benne vannak. És ez a szim.es változat. Ha még ebbe beleraknák az arcade-os elvárásoknak megfelelõ grafikát és látványt, akkor azt csak a szim.-es dolgok kárára tehetnék. Ebben mi a jó? Semmi.
Megnõ a fejlesztési idõ, de szélesedik a vevõkõr is! Gondold el, egy cod4 és egy arma egy játékon belül, és mindenki úgy játszik vele ahogy akar...
Tudom, hogy mást vár el egy arcade játékos, és mást egy szimulátor rajongó! Pont ez a lényeg üzletileg! Csinálni egy full játékot ami széles skálán butítható... és ezzel növelni az eladást. Mint a V6-os egyterû... gyors is, meg sokan el is férnek benne! :))
A platform megjelölés azért zavar: PC,PS3,X360 Abszolút nem kéne konzolra kihozni (szvsz) , érthetõ okok miatt. Vagy valóban kb annyit fog érni.
Mivel sokkal több a fejlesztési idõ. Egy arcade játéknál a grafika, a látványelemek lényegesebbek, mint a ballisztika vagy a hangsebesség alapú hangrendszer. Egy arcade játékos mást vár el a játéktól, mint egy realitásmániás. A játékfejlesztõnek a fejlesztés elején el kell döntenie mi a fontosabb, melyik tábornak akar kedvezni. Két seggel egy lovat nem lehet megülni. Ha az olyan apróságra ügyel, mint a ballisztika, akkor az valami másnak a rovására mehet adott fejlesztési idõ alatt.
Egy szintig lehet változtatni a realitás fokát (az OFP-ben is lehetett), de egy ilyen játékban kikapcsolhatóvá tenni például a ballisztikát isten elleni vétek.
Lenne egy naiv kérdésem! Miért nem lehet olyan játékot készíteni, ahol mondjuk egy csuszkával lehet állítani, hogy mit akarunk. Akinek arcade kell, az kap egy cod4 típusú játékmenetet, akinek meg a hardcore szimulálás, az meg kap ballisztikát és egyéb finomságokat. Miért nem lehet ezt egy adott játékon belül megvalósítani?
Hát elég a colin McRae sorozatra és a dirt-re gondolna vagy hogy mit mûvelt a codies a TOCA-val...
És honnan tudod? Onnan ,hogy Codemasters fejleszti és nem a BiS? Ebbõl szerintem még nem lehet azonnal arra a következtetésre jutni ,hogy CoD4 szintû játék lesz. Bár nem a Codemasters fejlesztette az elsõ részt, õ csak kiadta ,azért csak tudja mirõl van szó és nem hiszem ,hogy egy az egyben szakítana az elsõ részben lefektetett alapokkal.
Mindig linkeled ezeket a finomságokat, de mikor lesz már ebbõl egy komplex mód, amiben minden full hardcore!? (a gyárkéményként füstölõ MP5 nem hardcore, hanem hülyeség! :))))
Ha hardcore beállításokon játszod, akkor nincs célkereszt, egy pontos lövés és annyi. Nem lövöldözzük valaki fejét addig, amíg a sok ólomtól el nem borul mint a liszteszsák, és még azért a végén egy doboz energiától életre kell! :D
Meg ugye pl Abramsnál jön képbe ArmA moddolhatósága, modellezzünk scripteljünk configoljunk s kész is az élethû M1, 5pozícióval, reaktív páncélzattal meg stb-vel...
Teljesen új harcrendszer lesz. Nem tudom, h a BiA-val játszottál e, de még attól is jóval nehézkés lesz a küldetés végrehajtása. Amolyan Hardcore. Egy pontos lövés és meghalsz. De a megfelelõ topikba érdeklõdj:--> Armed Assault.
Ami tény az tény, jelenleg kissé érdekes a játék. A grafikára egy panasz nem lesz, ha így fog kinézni a valóságban. Ami persze nem túl valószínû, de mindegy, ezen lépjünk túl.
Az OFP2 is megérdemel annyit, hogy megvárjuk, mit fog mutatni a valóságban. Én is szkeptikus vagyok, de azért megvárom a játékot, mielõtt végleg lehúznám róla a keresztvizet. A minimum, hogy az OFP-ben benne lévõ dolgok (valós hangsebességgel számoló audioengine, dinamikus idõjárás, valós csillagképek és helyzetük, stb.) itt is meglegyenek. A dinamikus sérülésmodellen mondjuk egy kicsit nevettem, már örülnék, ha nem elõre megszabott, hanem reálisan sérülõ épületek és jármûvek lennének, de ez is attól függ, mennyire áll az ember a realitás talaján.
Az ArmA sem a tökély, megvannak a saját kis hibái, például hogy egy Abrams legénysége 3 fõ. Mindenestre eddig az OFP -> ArmA vonulat volt az, amelyik játék a körülményekhez képest reálisan adta vissza egy harctér dinamikáját, átláthatattlanságát, adta meg a lehetõséget, hogy akár 2-3km-re is ellásson az ember, hogy 100+ katona által vívott harcban vegyen részt.
Olyan szánalmasak vagytok. Most minden játékkal ez a divat ,ha van folytatás fikázzák így van ez a Diablo III-al ,Fallout III-al és most OFP 2-vel.
Szinte semmit nem lehet tudni a játékról de már azonnal be vagytok szarva ,hogy olyan lesz mint a mumus árkád agyatlan lövöldözõs játékok csak azért mert agyaisten látványos ,szép grafikája lesz és ez összeférhetetlen azzal ,hogy technikailag élethû legyen. Az a trailer meg csak egy trailer az Enemy Engaged 2 trailerében is egy nagyváros felhõkarcolói között cikázott a Comanche meg a Havoc pedig maga a játék csak grafikában tér el az eredetitõl. A trailerek már csak ilyenek.
Még hozzá egész jók... codot übereli mindenképpen a nehézség alapján.
a codi volt, ami anno látott annyi fantáziát az ofp-ben, hogy pénzt öljön a kiadásába...mind1, majd meglátjuk, ha lesz valami használhatóbb anyag (leginkább egy játszható demó)
És gondolom eredeti ArmA-val próbáltad (már csak azért mert látom az aláírásban az Armed-Assault.hu-t.)
Egyébként ilyennel még soha nem találkoztam. Az AI meg rendesen finomhangolható hála a mod communitynek.
Az igazi bajom az OFP2-vel nem az hogy harci játék lesz. Hanem hogy úgy adják el mint az OFp utódja. Holott kibaszottul közük sem lesz hozzá. (elõre látom, hogy semennyire nem lesz moddolható az egész. Azon a targetrenderen meg csak jókat röhögtem mikor berontanak az épületbe az azonnal aktiválódó NV-vel.)
Ja, mert az ArmA-t olyan frankóra megcsinálták. Muhaha. Ott sincs normális sebzés vizsgálat, legalább is nagyon fura, amikor egy homokzsák mögötti ember felsõtestére leadott lövés után az véres lábbal vonszolja tovább magát. Valami fondorlatos RND függvény muzsikál a háttérben?
"Amerikai hadsereg által fizetett közvetités." <- ha nem is mondják, az, ha a Future Weapons müsörra gondolsz. :) "innentõl nincs tovább hozzá füzni valóm!"
túlságosan is.... Akkor már tudom miért hiszed, hogy ettõ valóságos...
Attól, hogy úgy néz ki mintha billenne meg kutyafasza még kúrvára valószínû, hogy ballisztikája nincs a lövedéknek. Sem páncélzatmodellezés nem lezs benne.
Most keltél fel, vagy én vagyok még álmos? Tényleg összehasonlítod ezt a jelenetet az ArmA-ban találhatókkal? :))) Feküdj vissza! :)
Nagyon jó az FX-módod husikám, de amikor rákacsintok valakire az MP5-el, akkor kb az 5. tölténytõl csak gyanítom, hogy hova lövök, mert a füst beborít mindent! :)) Nem ilyen élõben, hidd el nekem! ;)
Jaj már, látványost akart írni! :)) Tank begurul, lebillen, torony befordít, tûz! Gyönyörû! :D Hogy aztán mennyire lesz szimulátor, vagy inkább arcade fos, az majd kiderül... Ha arcade lesz, akkor ArmA2, ha az is, akkor ArmA1 + AP6! :) Ha meg nyerek a lottón, akkor VBS2! :)))