Rossz hír a BIS weblapján - várható megjelenés: 2006 végén....
Már most kezdõdik a csúszás... :(
A Bohemia csinál egy OFP 1.5-öt, ami idén, év végén jön ki, ez az Armed Assault. A Bohemia féle "OFP2"-nek még nincs neve, és 2006-ban várható. A probléma jelenleg ott van, hogy még nincs kiadó...
Az Armed Assault és a Flashpoint 2 2 különbözõ játék? Hogy van ez mert hallottam olyat is hogy név váltás volt stb
Skacok, ismeritek az unalmas szöveget: ha a fele is igaz....
-A játék eredetileg valóban a Vietnami háborúról szólt volna, de ahogy a készítõk elkezdték beleásni magukat a témába, egész egyszerûen frusztráltak lettek. A Vietnami háborúról nem lehet igazán jó játékot készíteni, ahogy beszélgettek Vietnami veteránokkal, és átböngészték a feljegyzéseiket, arra jutottak, hogy egész egyszerûen nem lehet pozitív dolgot találni az egészben. Az egyetlen lehetséges "jó" az lett volna, ha a játékos miután megérkezett Vietnamba, rögtön felpattan az elsõ hajóra vagy repülõre, ami haza viszi. (megj.: szvsz lehetne érdekes és jó játékot csinálni a Vietnami háborúról, csak túlságosan is brutálisnak kellene lennie, amit nem vállaltak be a készítõk...).
-Az új történet mégsem egészen Kelet-európában zajlik, hanem egy új szigeten. A demokratikus Dél-t fenyegeti az agresszív Észak (Deja Vu...), Délt az amerikai csapatok erõsítették, ám úgy vélték, hogy szép és biztonságos itt minden, szóval õk mennének haza. De mikor már a jegyellenõrzésnél járnak, egyszer csak rájuk rontanak az Északiak.
-A játék menete brutális szintre van fejleszte. Úgy kell elképzelni, mint egy RPG-t, amelyben folyamatosan történik minden. Nincs "Mission Completed" szöveg, ha egy feladatot teljesítettél, azzal csak a következõ feladat elött nyitottad ki a kaput - de átmenet nélkül. A parancsnoki lánc az igéret szerint ki lesz építve rendesen. Ha egy pozicióhoz te vagy a legközelebb, ahol ellenséget láttak, akkor te kapod a feladatot, hogy megvizsgáld, tényleg van-e ott valaki - ám ha egy NPC csapat van közelebb, akkor õk kapják ezt a parancsot. Ez persze vegyítve van egy scriptelt küldetéssorozattal is (ez a fõ eseményszál), így akarják megoldani a megfelelõ játékmenetett.
-Ráadásul a cselekedeteinktõl függetlenül is folyamatosan zajlik az élet, olyannyira, hogy a civilekkel való kapcsolatra is ügyelni kell - függõen attól, hogy viselkednek a katonák velük, lehetnek ellenséges, és segítõkészek is. A kommunikációs rendszer nagyon fejlett, szabadon mozoghatunk, és beszélhetünk bárkivel - a civilel a városban, az õrposztos katonával, vagy a sátorban székhez kötözött hadifogolyal.
-Tessék megkapaszkodni: az épületek teljesen megsemmisíthetõek lesznek és a rombolás folyamatosan ott marad a játék folyamán, tehát ha egy házba poénból belelõttünk a játék elején, és a játék végén odamegyünk, akkor az bizony ott lesz lerombolva - és mindez igaz az NPC-k által végzett "munkára" is.
-A képek alapján várhatóak: F-35B, Szu-34, M1A1, T-80B(?), UH-1Y, MV-22, LAV III., BTR-90
Valami rémlik az ár-apály terén, akkor esetleg a fizikai motor része lesz víz mozgása (pl. ha belehajt egy jármû)?
Az áthatolhatattlan erdõk a fenyõerdõk, amelyek rendületlenül képesek elviselni azt is, ha egy M1A1 teljes sebességel megpróbál belehajtani - ennek a kisérletnek a jutalma a "fára mászó tank" c. kissé mókás elõadás lesz. :)
Ár apály eddig is volt az ofp-ben :D és nemtudom mitértesz az áthatolhatatlan erdõkön, mivel egy nogovás erdõn (nem a fenyõerdõn persze :D) eddig is simán át lehetett menni a fákat kerülgetve, akár egy t80-al is.
Az Armed Assault minden bizonnyal karácsonykor fog megjelenni. Legalábbis ez tûnik logikusnak.
Akkor tömören a lényeg:
-Még nincs kiadó (mindig). -Az Armed Assault munkacímet ArmA-nak rövidítették (ehemm... na mind1) -Jön az XBox-os OFP (vagy mifene lesz a neve), amelybõl nem vettek ki semmi featurát, ami az eredeti PC-s változatban benne volt (figyelembe véve az erõsen korlátozott HW-t, ez szép teljesítmény) -Jön 2005 végén az ArmA, "teljesen új Dx9-es motorral" (khmm... Marek, azért nem kéne ennyire reklámszöveget nyomni, a rajongói tábort nem vered át, de õk nem is az ilyen szövegre buknak... :)), részletesen kidolgozott növényzet (vajon vége az áthatolhatattlan erdõknek?), dinamikus víz (???, talán ár-apály effekt?), újraalkotott fizikai motor és ütközésvizsgálat (szerintem ezt már nagyon-nagyon várta mindenki), join in progress támogatás ([eltörlök egy könnycseppet]), a teljesen új map és kampány a közelmúltból.
át lehet nevezni Operation Flashpoint folytatásra, és akkor mind2 játékról lehet itt beszélni :)
Yep, ha ezt megcsinálják tisztán AI-ból... Uhh...
Viszont úgy tünik mégiscsak át kell majd nevezni a topicot. A Codemasters bejelentette, hogy kihozza a Flashpoint 2-õt, mégpedig nem a BIS-el. Azt is hangsúlyozzák, hogy a Flaspoint rajongóknak készül a játék, nem pedig a Battlefield szintû árkád játékosoknak. Szóval úgy néz ki, lesz egy valós OFP2 (ami nem a BIS-tõl jön), és jön két játék a BIS-tõl, aminek viszont még nincs rendes neve (az Armed Assault is csak munkacím). Persze némileg kétségbe lehet vonni azt, hogy a Codemasters ki tud-e hozni bármit is záros határídõn belül, lévén ebbõl az jön le, hogy még meg sem kezdték a munkát a saját verziójukon, és az is szent, hogy egy ilyen játékot nem lehet egy év alatt összedobni.
Itt az eredeti komment:
Operation Flashpoint fans are hardcore military fans....they are the people that love realism, decent core gameplay and an involving storyline....we know that. Now to make a BF42 clone for the Flashpoint community which has built up over the lat 5 years would be the most inappropriate thing a company could do, plus insulting to top it off. Flashpoint 2 will be a Flashpoint game for Flashpoint fans, period. We want to bring the game on to the next generation of realism and immersiveness. We have alot of feedback from the community about what they want to see in the game and this has been incorporated in our Design and Development process and we will deliver on the promise.
Ja, pont ez az egyik, ami az RPG-szerû infócserével együtt nagyon megragadta a képzeletemet: lehetne olyan küldetéseket kigondolni, amikor te vagy a nagyvezír a hátországban, és szétküldöd a felderítõket a terepen. Mikor visszatérnek, szépen kikérdezed õket, aztán az infók alapján ráküldöd a muszkára a verõlegényeket, hehehe... persze ez a mostani verzióban is megoldható, de csak komoly szkripteléssel+triggerekkel, na meg nem több száz AI-val.
Jól veszem ki a TVG ismertetõjébõl, hogy lesz olyan, hogy lepattan a lövedék egy falról vagy bármilyen objektumról?! Uhhh... de szép is lenne...
A másik a látótávolság: minimum 1km, maximum 5km. Whaooo... Na, azért persze nem nagy elõrelépés a Res óta, de az, hogy a minimumot is 1km-re emelték, mindenképpen jó hír! Viszont rögtön utána az jön, hogy megint korlátozni akarják a kirakható objektumok számát... egyfelõl értem én, hogy nem akarják túl gépigényesre csinálni a dolgokat, de az OFP grafikai motorjának legnagyobb hibáját én ebben a limitelt rendszerben látom...
Parancsnoki lánc: na ez nagyon igéretesnek tûnik. A SimHQ-s madárkák szerint ez valahogy úgy nézhet ki, hogy ha magasabb rangú/beosztású vagy, akkor már nem egyéneket irányítasz, hanem csak a rajok vezetõinek adod ki a parancsot. Megpróbálom ezt érzékeltetni:
11 katona -> Örmester \ 11 katona -> Örmester - Hadnagy 11 katona -> Örmester /
Tehát a katonák az õrmestertõl kapják a parancsokat, az õrmesterek a meg a hadnagytól, és ez így meg tovább. Elképzelhetõ, hogy a végén akár egy egész zászlóaljnak, vagy egy ezrednek is parancsolhatunk? A BIS szerint akár több ezer katona is lehet játékban! Így olvad össze az RTS, az FPS és a Szimulátor játékfaj. :) (jójó, tudom, már ez jóideje elérhetõ a CTI segítségével)
-A játékban három harci zóna lesz (az elsõ rész "szigeteinek" utódjai?), Délkelet-ázsia, Közép-Európa és Afrika. -Három játszható katonatípussal játszhatunk: US Marines, US Army és Spec.Ops. -Egy RPG-szerû dolog is, ezt nem igazán értem, kicsit bizarnak tünik, de példaként azt említik, hogy ha beszélsz a hírszerzõ tisztel, akkor fontos információkat tudhatsz meg (dinamikusabb játékmenet?) -Új, dinamikus sérülésmotor
Több képen megfigyelhetö hogy változik az ujjak tartása. Az egyik képen egy kerék szabadon koszál (gurul) ami valami fizikára utalhat:) az összes eddigi kép egy csomagban az ofp.hu-n itt omlik le a ház oldala
Formátum: PC DVD-ROM Játéktípus: FPS stratégiai, szerepjátékos és taktikai harci szimuláció Várható megjelenés: 2006 utolsó negyedéve (...olyan soká... :((( - Cifu) Kiadó: Még nincs eldöntve.
A Bohemia Interactive Studio büszkén bejelenti a következõ generációs technológiákkal készülõ új PC játékát.
Az idõpont 2010, és a világ változik. A Föld egészén felcsapó indulatok miat egy katonai hadmûveletre van szükség, hogy megõrizzük a stabilitást. Ennek a nemzetközi koaliciónak részeként a te csapatod is Európa és Ázsia régióiba kerülnek átvezénylésre.
(kihagyás: szokásos reklámszöveg, legrealisztikusabb, legnagyobb, stb.)
-Extrém nagy és részletes pályák. -Elõremutató új generációs játékmotor. -Teljes támogatás az On-line harchoz. -Teljesen customizálható játék beépített küldetésszerkesztõvel.
És pár kép:
A dolog érdekessége, hogy egy Codemasters emberke a Codemasters saját OFP2 fórumában tett egy hozzászólást, miszerint az OFP2-õt õk fogják kiadni...
Csak kötekedésképpen (no offense :)), AK-47 nincs egyik képen sem, az elsõ és a negyedik képen az inkább AK-74-nek néz ki (az OFP-ben is az volt a Szovjeteknek). Sajnos ezzel kapcsolatban meg kell jegyeznem, hogy a fegyverfogás modellezése továbbra sem túl meggyõzõ - az ürge keze simán beépült az elõágyba... :))
Viszont a terep és a jármûmodellek ütnek mint a .400-as Winchester, bár az az M1A1 egy kicsit puritánnak tûnik.
Ne a GS-t olvasd, azok hülyék, nemtudnak olvasni, már a hardwireden is rég rájöttek, hogy az OFP2 és AA két külön játék az AA az OFP2-re várakozásra van, hogy ne unatkozzunk.
hmm, akkor most az Operation F 2 helyett lesz az Armed Assault, mert a GS-en azt írják. Én úgytom, hogy ez 2 külön projekt, az OFP2, jövõre, míg az Armed Assault idén jön...
a megvilágítás kissé plasztikus, de felettébb ígéretes...
hát ez tarol!!! nézd meg az 1ik erdös képet, és gondold el, hogy 1 ellenséges sniper lapul a füben... -gyilkos!
Na ennyi, van még több is itt. Sztem azon az ak47-es katonásképen már nincs olyan babaarca a csávónak :)
Tesztnek mindenképp jó lesz az AA, és az esetleges hibákat, hiányosságokat a 2 megjelenéséig lesz idõ javítani. Lehetõséget adva ezzel hogy még jobb lehessen a folytatás.
Éppen azóta szivárognak a hírek amióta a BIS szakított a !CODEMASTERS!-el :)
Kapcsolj a kettes és hármas csatornára. Elvileg naponta mutatnak be három játékot, ami a sejtés szerint: AA, OFP2 amit nem így fognak hívni és OFP Xbox. Semmi nem mutat arra, hogy ofp2 fejlesztése meghiúsult volna. És Codemasters :).
Én nem vagyok biztos benne hogy lesz OFP2. Ha a Bohemia "szakított" az Activisionnel, akkor fújhatjuk... Ha ez a helyzet, akkor a OFP név is az Activiionnél maradt ezért az új elnevezés. Remélem hogy tévedek, bár a hivatalos OFP2 oldal "Out of service" felirata elég sokat sejtet.
Ezzzaz remélem optimalizálják, és az alap ofp totálbruttál addonjai szépen mennek majd rajta, de a join in progress hmm az fincsi :)
A CS:Source-hoz hasonlítják, tehát az engine újabb verziójára mennek rá a régi pályák/küldetések + 1 új kampány és sziget. Illetve olyan újítások, mint join in progress multiban. Arra ez tökéletes lesz, hogy kivészeljük a hátralévõ idõt OFP2-ig.
Ez nem az OFP2, hanem egy OFP 1.5 szerû kiegészítés (bár standalone). OFP2 2006 végén jön legkorábban.
Armed Assault Format: PC CDROM Genre: First person military combat Release date: Q4 2005 Publisher: To be determined
Bohemia Interactive Studio is proud to announce the development of the first person combat game – ARMED ASSAULT.
Brought to you by the creators of Operation Flashpoint*: Armed Assault will reacquaint gamers with the ultimate in realistic, combat gaming. Armed Assault features a new engine with a fresh modern setting. Freedom of action and immersive complex environments, blended with a unique touch of total simulation.
Get ready to explore massive environments. Combat intelligent enemies that try to outthink and outmaneuver you. Preserve the lives of yourself and your squad members in the heat of a modern armed conflict.
Compatible with community created content Large selection of playable military and civilian gear and vehicles Fight for freedom in a new storyline Map covering over 100 sq. km, in extreme detail Comprehensive multiplayer support with join in progress Customizable game with built-in mission editor
Ezek az új képek nem túl meggyõzõek. A 3d-s modellerek még mindig nincsennek a helyzet magaslatán :(
A legbölcsebb, ha az ember megvárja a hivatalos híreket hogy hány és milyen játék lesz, és utána kezd fanyalogni/örömködni :). Egyébként a BIS-nek több fejlesztõrészlege van, szóval...
Jaj , nem igaz nem érted a viccett, látom hogy nagyon alphaképek , könyörgöt rilexxxxxxxxxxxxxx:)
mivel jó esetben is 1 év mire lesz valami, tehát ezek max prealpha elötti képek, vagy még az sem:) Látni hogy az arc textúra nincs megcsinálva és még mindig jobb igy mintha textúra nélkül rakták volna be. Azonkivül remélhetöleg tovább viszik az elsö rész tulajdonságait, igy a custom face lehetöségét.
Jajjmégmindíg ittartasz, egyszerûen el lehet tüntetni a babafejet, vagy lehet hogy el is tüntetik a készítõk.
"OFP2" és Armed Assault, azaz 2 PC-s játék készül.
Rossz érzéseim vannak ezzel kapcsolatban. Mert, mi értelme 2 ugyan olyan játék párhuzamban való fejlesztésének? Nem sok, de viszont ha különbözö? Akkor mit tud majd az egyik, amit a majd másik nem? Ez esetben technikai okok állhatnak a háttérben, amiböl az jön hogy elkell vonni min2böl valamit a másikban megvalósítva.
Nagyon remélem hogy én gondolom rosszul, és ez a hír is csak false
Nagyon izgi, várom a fejleményeket:D
Ott az #57-es hozzászólásomban minden. Van (legalább) két különálló játék, a képek alapján a BIS hivatalos fórumán az a (általam is feltételezett) nézet uralkodik, hogy az Armed Assault egy XBOX játék lehet, talán az OFP XBOX változatának utódja. A másik sorozat képen látott dolgok már érdekesebbek, a feltételezések szerint ez lehet az OFP2 (vagy ahogy elkezdték mostanában hívni a fórumon: Flashpoint2), sokkal részletesebb, és szebb grafika, miután egy elszólás szerint a BIS három játékkal áll elõ az E3-on, a leglogikusabb megállapítás az lehet, hogy lesz egyszer az Armed Assault, valamint a Flashpoint2 PC és XBoX360 változata...
Ez jelenleg még mindig csak találgatás, de abból, amit jelenleg lehet tudni, ez a leghihetõbb felállás...
Nem baba képe van, csak eccerûen aránytalanul nagy a feje :) Az Armed Assault névnek meg elég 1értelmû a magyarázata: szakítottak a codemastersel, és ugye az operation flashpoint név a codemasters tulajdona.
"Az elsõ screenshotok leközlése után rögtön egy névváltást is beeszközöltek az illetékesek az Operation Flashpoint 2 háza tájékán. A program mától Armed Assault néven fut, hivatalos indoklás eddig még nem érkezett." -HCGamer