Skacok, ismeritek az unalmas szöveget: ha a fele is igaz....
-A játék eredetileg valóban a Vietnami háborúról szólt volna, de ahogy a készítõk elkezdték beleásni magukat a témába, egész egyszerûen frusztráltak lettek. A Vietnami háborúról nem lehet igazán jó játékot készíteni, ahogy beszélgettek Vietnami veteránokkal, és átböngészték a feljegyzéseiket, arra jutottak, hogy egész egyszerûen nem lehet pozitív dolgot találni az egészben. Az egyetlen lehetséges "jó" az lett volna, ha a játékos miután megérkezett Vietnamba, rögtön felpattan az elsõ hajóra vagy repülõre, ami haza viszi. (megj.: szvsz lehetne érdekes és jó játékot csinálni a Vietnami háborúról, csak túlságosan is brutálisnak kellene lennie, amit nem vállaltak be a készítõk...).
-Az új történet mégsem egészen Kelet-európában zajlik, hanem egy új szigeten. A demokratikus Dél-t fenyegeti az agresszív Észak (Deja Vu...), Délt az amerikai csapatok erõsítették, ám úgy vélték, hogy szép és biztonságos itt minden, szóval õk mennének haza. De mikor már a jegyellenõrzésnél járnak, egyszer csak rájuk rontanak az Északiak.
-A játék menete brutális szintre van fejleszte. Úgy kell elképzelni, mint egy RPG-t, amelyben folyamatosan történik minden. Nincs "Mission Completed" szöveg, ha egy feladatot teljesítettél, azzal csak a következõ feladat elött nyitottad ki a kaput - de átmenet nélkül. A parancsnoki lánc az igéret szerint ki lesz építve rendesen. Ha egy pozicióhoz te vagy a legközelebb, ahol ellenséget láttak, akkor te kapod a feladatot, hogy megvizsgáld, tényleg van-e ott valaki - ám ha egy NPC csapat van közelebb, akkor õk kapják ezt a parancsot. Ez persze vegyítve van egy scriptelt küldetéssorozattal is (ez a fõ eseményszál), így akarják megoldani a megfelelõ játékmenetett.
-Ráadásul a cselekedeteinktõl függetlenül is folyamatosan zajlik az élet, olyannyira, hogy a civilekkel való kapcsolatra is ügyelni kell - függõen attól, hogy viselkednek a katonák velük, lehetnek ellenséges, és segítõkészek is. A kommunikációs rendszer nagyon fejlett, szabadon mozoghatunk, és beszélhetünk bárkivel - a civilel a városban, az õrposztos katonával, vagy a sátorban székhez kötözött hadifogolyal.
-Tessék megkapaszkodni: az épületek teljesen megsemmisíthetõek lesznek és a rombolás folyamatosan ott marad a játék folyamán, tehát ha egy házba poénból belelõttünk a játék elején, és a játék végén odamegyünk, akkor az bizony ott lesz lerombolva - és mindez igaz az NPC-k által végzett "munkára" is.
-A képek alapján várhatóak: F-35B, Szu-34, M1A1, T-80B(?), UH-1Y, MV-22, LAV III., BTR-90