Muszáj volt topcot nyitnom ennek a játéknak, mert mindenki úgy ajnározta, hogy végül is beszereztem. De egyáltalán nem tetszik... :( Fõszereplõ tök gyíkul néz ki, plusz legalább annyira vehették volna a fáradtságot a készítõk, hogy legalább valami fordulás-animációt gyártanak hozzá, nemcsak így egyszerûen hirtelen már a másik irányba néz. Plusz rohadtul idegesít, hogy japánul ugatnak benne, nincs ennek valami angol verziója? Ja és save-elni hogy lehet, uncsi mindig újrakezdeni. Na mind1, a lényeg, mitõl olyan jó játék ez?
Pedig gecijo game.:)
"fordulásanimáció"
Igaz, elõször nekem is ez tûnt szembe (meg a gyakran nem teljesen stabil framerate), de a játék annyira <b>zseniális mûvészi látványt, hangot és egyben hangulatot ad</b>, hogy le van sz*rva ez néhány kis "karcolás".
"japánul ugatnak benne"
Az a néhány hangoztatott megnyilvánulás, ami a játékban elõfordul SZVSZ nem japán, hanem valami kitalált hülyeség. :D BTW a feliratok angolul vannak nem?!?
"ami a játékban elõfordul SZVSZ nem japán, hanem valami kitalált hülyeség"
Ehh, nekem full japánnak tûnt. Na, mind1. :D Nem ástam el a programot azért, mindenképpen végigjátszom hamár egyszer megvettem, de így elsõ blikkre nem tetszik.
Szal szerintem fenomenalis a grafika bar nekem egyfeszt olyan mintha kod lenne mert tul vilagos :( Lehet alitasi hiba? Na mindegy en most jol elelkadtam es azota nem is jaccom.
Mondja azt valaki konyorgom hogy ez a jatek nem csak arrol szol hogy vegig kell vonszolni a kicsajt a kastelyon mert akkor unalmasnak tunik. Plane amikor alojon a tiz tonna szorny :(
De nektek is olyan mintha kodos lenne non-stop???
Az teremti meg a game atmoszféráját, hihetetlen jó hangulatot csinál, a game pedig egy mestermû szvsz, nagyon várom a folytatást.
Mûvészi! Ezt akartam írni az elõbb, csak elfelejtettem. :)
A szél süvítése a legjobb, ahogy olyan helyekre érsz, ahol már hallani lehet!
A kissrác/csaj ruháját/haját lobogtatja a szél... A napsütötte falak kontrasztja, valószerûsége hihetetlen. Olyan fát, mint ebben a játékban, még sehol máshol nem láttam. A kastély méretei lenyûgözõek. A fényeffektusok... SZVSZ a játék megjelenésekor semmilyen más játékban nem volt ehhez hasonló. Stb stb bla bla. Alapmû.
ALAP ! Többször végig kellett nyomnom, mert barátaim látni akarták VÉGIG !!!
"Fõszereplõ tök gyíkul néz ki"
:-) Ez nem az a (tucat)játék, ahol egy fegyverekkel megpakolt izomtornyot irányítasz. A fõszereplõ egy max. 10 éves kisfiú.
Megprobalom leirni. Az a hely az ahol eloszor fel kell masznom hogy egy nagy kocka alaku kotombot letojak es van egy kapu ahol balra es jobra is van egy egy melyedes a foldben. Oda kell toltni a kocskat es kinylik az ajto. amjd beviszem a kicsajt oda es ott felmaszok magasra majd nekiugrok egy lancnak ami levisz es kozben egy oltar valik lathatova. Az a baj hogy ha leugrok a lancrol sehogy sem tudok felmaszni az oltarhoz! Gondoltam ra hogy talan tarzanozni kene ott es aztan felhuzni a kicsajt?
Én nem ködösnek nevezném, hanem elmosottnak. Ennyit bír a ps2. Persze lehet azt mondani, hogy hangulatteremtõ, meg hogy enélkül nem lenne olyan jó, de ez szerintem bullshit.
Ettõl eltekintve istencsászár játék természetesen, nálam is nagy kedvenc.
Helyesbítek: nem ennyit tud (mert ugye SH3, Primal, stb.), hanem az ICO-ban ennyit tudtak kihozni. Valamit valamiért: vagy gyönyörû, hatalmas, mûvészi terek, helyszínek, vagy éles kép. A kettõ egyszerre még nem nagyon megy. (Ha már itt tartunk: jó választás volt szvsz az elsõre tenni a voksot)
El sem hiszem, hogy egy óra alatt senki nem flémelte le a 28-at
Nekem bejön ez a homály. Leszarom, ha "csak ennyit" tudtak kihozni belõle. Az egyik leghangulatosabb játék amivel valaha játszottam. Egyedi darab.
Kérdés: Nektek rögtön elsõre bejött a játék, vagy kellett vele játszanotok x idõt, hogy elkapjon a hangulata? Csakmert játszogatok vele már egy ideje, de nekem még mindig nem igazán jön b... :)
Szerintem most magadat csapod be. Van két tény, semmi közük egymáshoz: 1. Kurva hangulatos a játék, minden helyén van, magával ragadó 2. Picit csúf elmosások vannak benne. Erre kijelented, hogy neked bejön az elmosás. Ez kb. olyan, mint amikor van egy (szinte) 100%-ig tökéletes nõd, minden a helyén van, csak éppen elöl hiányzik egy foga. Baráti társaságban te elkezded bizonygatni, hogy neked bejön a hiányzó fog.
Azt gondolom, hogy ne essünk át a ló másik oldalára. Az ICO zseniális játék, de azért talán az egyetlen (és így legnagyobb) problémáját ne próbáljuk erényként kezelni.
Jól van, a célomat csak sikerült elérni, és megjött az (egy) unreg okoskodó :)
Amúgy én biztosan nem görcsölök. Engem aztán nem zavar - végigvittem kétszer, az elsõ végén majd sírva fakadtam, a mai napig a kedvenc játékaim között van. Csak szánalmasnak tartom, amikor egy adott gép tulajai a hátrányt is elõnyként állítják be (ugye emlékszünk erre a bombasztikus érvre: nagyon jó a kevés poligon a NWN-ban, mert így szép lehet a textúra!)
Szerintem nagyon nem érted mit akarok mondani, de mindegy...
Hát persze, loál. Gratulálok a konzolos magyar ember 2-nek :) Oké, nyugodj meg: 1. a ps2 a legtökéletesebb gép 2. ha van hibája, akkor az az elõnye valójában 3. természetesen én csak egy okoskodó kis köcög vagyok, míg Te az igazság képviselõje
Amúgy tévedsz, az unreg-ségnek semmi köze nincs az anyázáshoz. Egész egyszerûen arról van szó, hogy ha az ember beszélget valakivel egy közösségben, akkor valamiért szereti tudni, hogy akivel éppen kommunikál, az kicsoda, milyen hozzászólásai, véleményei vannak - ilyen szempontból kissé idegesítõ, hogyha valaki naponta ötven néven ír. Nem vall túl egyenes jellemre.
Túllihegés = elmondtam a saját véleményemet? Nézd nekem nem lesznek álmatlan éjszakáim attól, hogyha itt mindenki leírja, hogy ez így jó vagy akár csak "nem zavaró". Legyen. Nem tehetek arról, hogy én másként gondolom. Mi alapján "döntõdik" el valakirõl, hogy 1. elmondja a véleményét vagy 2. okoskodik?
Gyanítom, hogy az alapján, hogy egyezik-e az adott vélemény a tiéddel :)
Ezzel nem igazán értek egyet... Ezexerint rosszul fogalmaztam... Van ez a "homály" dolog, ami engem NEM zavar. Nem kezelem akkora negatívumként. Számomra nem von le a játék értékébõl. És igenis nekem tetszik így. ;) A babámnak pedig megvan minden foga! :D
"Csak szánalmasnak tartom, amikor egy adott gép tulajai a hátrányt is elõnyként állítják be"
Nem azafajta játékos vagyok, aki foggal-körömmel bizonygatja konzolja kitûnõségét. Ps2-m és Pc-m van, de ugyanúgy bejön nagyon sok x-box, és GC játék is, csakhát dönteni kellett és én a ps2-t választottam. Erre a gépre is van szép számmal fostalicska játék ugyanúgy mint kitûnõ. Szóval mondókám lényege nem a "védjük meg a ps2-t" volt, egyszerûen csak nem kezeltem hátrányként azt a fránya homályt, sõt még tetszett is. Nem nagyon érdekel, hogy ki melyik gépet isteníti. A JÁTÉK számít. Peace!
itt nezem tokre jo hogy flém lett az ico topicbol:DDD
GO RAMZA GO!!:)
Na jól van na, bocs ha valakit megbántottam! Nem akartám ám én sem flémet ebbõl a dologból, szvsz tipikus példája annak, amikor két ember egymással szemben kommunikálva fél perc alatt megbeszélné az adott kérdést, a neten ugyanakkor összeakadnak valamiért :D Na majd egyszer a video-fórum :)))) Itt tényleg mindenki egy oldalon áll, ne baszogassuk egymást (én is visszaveszek offkorsz), maradjunk annyiban hogy az egy oldalon állás is okozhat apró véleménykülönbségeket :)
Amúgy a végére egy önvallomás: nem tagadom, egy icipicit provokatív szándékkal jöttem ma ide, mert reméltem felpezsdít egy kicsit egy szolid flém :) Múlt hét hétfõ óta megállás nélkül dolgozom (mármint alvás azért volt :), és már egy kicsit kivoltam :(
Na akkor béka!
Ha az utolsó rész tényleg igaz, akkor a saját érdekedben javaslom, hogy regisztráljál, mert durva dolgok tudnak összejönni, ha az a sportos három ember, aki _valóban_ napi 50 néven irogat, "megtalálja" a nickedet, és olyan dolgot ír a nevedben, amivel Te nem értesz egyet :(
Külön extra módszerek léteznek a még jobb atmoszférát teremtõ elmosásra. Pl. amikor egy bizonyos világosság fölötti pixeleket kigyûjtik egy külön képre, összemossák a környezetükkel és hozzáadják az eredeti képhez.
OFF
Ha rajtam múlna, akkor minden játék majdnem szürke lenne (egyedül a vér volna élénk piros ;).
Egyébként hogy valami kulturáltat is hozzászóljak a mai nap folyamán a kérdéshez: valóban van olyan elmosás-effekt, ami baromira tetszik. Ilyen pl. a Fatal frame elsõ fél órája, amikor ha jól emlékszem minden mocskos-szürke, színek szinte nincsenek is, valamint ilyen a SH3 noise-effektje. Ezek szerintem tényleg jól néznek ki, és valóban hozzájárulnak a hangulat-teremtéshez. Ugyanakkor az Ico-nál ezt inkább zavarónak éreztem :(
Homály RULEZ ! Vesszenek az éleslátók ! Én úgyis rövidlátó vagyok, szal. nekem tök reális az ICO mer' hétköznap simán így látok mindenféle effektezés nélkül is, most akkor nekem is gyengus a hardverem ?!!!
Nagyon rossz poénként az jutott az eszembe, hogy neked tudnám ajánlani a szem update-et szem 2.0-ra, az élesebb :) (bocs...:)
Bírom, mikor leszólják a ködösítõ, homályosító effekteket, mikor jelenleg még nem igazán elterjedtek széleskörben a virtual reality eszközök (vagy csak én vagyok lemaradva?), így a jelenlegi legjobb módja a távolság érzékeltetésének a ködösítés és homályosítás.
Ami nekem nagyon nem jött be az ICO-ban, az a szenvedés volt a szörnyekkel. Iszonyat feeling, atmoszféra, de untam a fél órás csatákat, csak mert egy bottal kellett püfölni az árnyékokat meg Yorda-t kihúzogatni a fekete lyukból. Btw, miért volt probléma a mentés? A kézikönyv elsõ oldalain ott van, hogy csak a kanapéknál lehet menteni.
Annak ellenére, hogy nyilvánvalóan nekem szól a "kritika", nem kivánok vitába bonyolódni, de két megjegyzsét azért engedj meg: 1. Nézz ki az ablakon tiszta idõben, pl. ma. Kb. meddig látsz el? hol kezdenek el mosódni az épületek, tárgyak, emberek körvonalai? 2. Most rakd be a játékot. Ott hol kezdenek elmosódni, ködösödni a dolgok? Fél méterre??? Ugyanolyan ködös, homályos a fél méterre lévõ dolog, mint a fél kilométerre? Akkor ezek szerint nem a távolság érzékeltetése volt a cél mégsem.
Amúgy én kiszállok ebbõl a topikból, mert egész egyszerûen nem látom értelmét ennek a "vitának" - és ebben ugyanannyira hibás vagyok én is, akárcsak más. Mindenki legyárthatja a maga elméletét a dologról, magánügy. Én elkövettem azt a hibát, hogy egy általam rossznak érzett dologról kimondtam hogy rossz, és ez ütközött a többség véleményével. Sajnálom, ez van.
Tehát fogd a mutatóújjadat és tedd pontosan a monitor és a szemed közé! Majd csukjad be az egyik szemedet - így olyan, mintha egy kamerával vennének valamit. Fókuszálj az újjadra és könnyen megállapíthatod, hogy a képernyõ állati elmosott lesz, pedig csak fél méter van közöttetek. Ha pedig a képernyõt nézed, akkor az újjad homályos. Ez a fókusz (vagy depth of field) effekt.
De az ICO-ban errõl szó sincs, viszont ez az elmosás. Megint más dolog amit ködnek (fog effect) szoktak nevezni, valójában a rajztáv (drawing distance) csökkentésére jó technika, amikor egy bizonyos távolság után folyamatosan átmossák az objektumokat "levegõ" színûre. Ez van az ICO-ban is és ez semmilyen játékban nem valós (de szükséges). Kivéve akkor lehet igazán értelme, ha olyan helyet "szimulálnak", amikor nagyon rövid a látótáv (pl. SH3), vagy ha nagyon sûrû ködben, felhõben játszódik az esemény.
Csak muszáj írnom :) Amit írsz, az oké. De - szigorúan szerintem - az ICO-ban egy harmadik technika is van (illetve a második is benne van, de az engem nem is zavar!).
Nem teljesen értem a gondolatmeneted. A két pontba szedett kérdést akár én is feltehettem volna. Ugye a valóságban sokkal kevésbé halványodnak a távoli tárgyak, mint a játékokban. Mégis nagyon jól érzékeljük, hogy melyik milyen távolságbann van, mivel az agyunk térbeli képet rak össze. Képzeld el ugyanezt egy két dimenziós játékban, ahol nincs ködösítõ effekt. Ugyanúgy meg tudod határozni a két tárgy egymáshoz viszonyított távolságát? És egy köd effektet használó játékban?
Mondjuk az a rész, ahol a kanapé a lépcsõsor tetjén van, alul temetõ, és egy kapu, amit úgy lehet kinyitni, hogy Ico az egyik kapcsolón áll, Yorda meg a másikon. Lemegyek a lépcsõn, rámzúdul vagy 6 nagy szörny meg vagy 10 kicsi. Hint: álljak a fekete lyukhoz közel. Ja, csak abból most éppen 2 van, egy alul egy meg felül. Akkor be a sarokba. Bemegyek, Yorda hátul, jönnek a buznyákok. 2-t csapok, erre õk a földre küldenek, viszik a csajszit, lehet futni kihúzni. Sarokba vissza, és így tovább. 3x -i 15 perces próbálkozás után játék ki, boltba el, csere másra.
Szerintem egyébként folyamatosan elbeszélünk egymás mellett. Ahányan hozzászólnak a kérdéshez, mindenki számára mást jelent a ködösítés, elmosás, stb. Emellett ráadásul rendesen túl is lett tárgyalva a kérdés (-> szar pofozása), szerintem kattanjunk le róla, mert nincs értelme. Az ICO ettõl még marad az, ami, minden idõk egyik legmûvészibb alkotása a játékok között, pont.
A legdurvább henteket is pár perc agymunka után könnyedén meg lehet csinálni, ugyanis megvan a módja mind1iknek ! Ha nem ment, azt sajnálhatod, mert így sok jóból kimaradtál...
De varjal mar en nem akarok kotekedni veled ezt most leszogezem. De nekem azert van par rosz benyomasom a jetekrol mert ennel van mas ezzerszer jobb jatek is. Most igen bevallom gyonyoru a grafika csak nekem mar elvbol nem megy az hogy egyfeszt egy varban kell maszkalni mert engem speciel zavar a sok zart terulet. en mindig is imadtama nyitott erdo vagy mezo helyszineket es kisseb falukat. en igen lehangolt leszek ha jaccok ICO-t mert elvezem de idegesitt a folytonos bezartsag :(
BTW való igaz, egy gyereket bezárnak egy kõ izébe, magára hagyják és egy lányt sötét szörnyek próbálják elrabolni(?). Nem túl vidám...
A néha megjelenõ kellemes napsütés és madár csicsergés ellenére az ICO-nak elég borongós és feszült hangulata van. De ezek a pillanatok pont emiatt esnek ilyen jól.
*SPOILER*
Hirtelen eszembe jutott az a pillanat, amikor Ico-nak letört a szarva (az elsõ)... ...csak úgy eszembe jutott. ;)
Jo de nekem akkor is tul zart minden.... Mar amikor ott az elejen is bezarult a nagy kapu tok ideg voltam mert ki akartam jutni a szabadba :)))
Hétvégén végigfutottam kettõször (újra). Gondoltam leírom (mert most én is kipróbáltam): - télleg' létezik a buzogány; - télleg' létezik a fénykard(!); - télleg' létezik a dinnye evõs ending.
Amikor játszom mindíg eszembe jut, hogy ez a játék SZVSZ jogosan pályázhat a LEGSZEBB ending valaha címre. Egyszerûen gyönyörû!
a buzogány király fegyver, a fénykardért még futnom kell egy kört, mit össze nem kombóztam a gémpaddal mire rájöttem hogyan kell eldobni a labdát amúgy a játék ISTEN, maga a tökély, stb..stb..
Mit össze nem mászkáltam, mire véletlenül(!) megtaláltam a labdát. ;)
Vízimalom (nem a szélmalom), elõtti "katapultos" teremben lehet a középsõ falat eltolni. Erre nem nehéz rájönni, mivel más a színe, mint a többinek. A labda viszont a kinti fa tetején van. Ugyan én nem láttam (pedig sokat nézegetem a fa levelein csillogó fényt a madárcsicsergést hallgatva), de ha megütöm a fa tövét, akkor leesik valami kerek izé. Azt kell beledobni a benti kehely(?) szerû izébe. :) Ha elõször játszod, akkor buzogányt kapsz, ha másodszorra (az elsõ végigjátszás utáni mentést folytatva), akkor fénykardot (legalábbis én ezt tapasztaltam).
A dinnyéket hol találom meg???, összerohangáltam a partot, de Yordán túl nem tudok menni, mert ha arrafelé érek akkor azonmód elkezdõdik a második endsequence
A második végigvitelkor (ha folytattad az elsõ végigvitelkor kapott mentést) vannak ott a parton (nálam legalábbis). Yorda felé (kb. félúton) a zöld rész végefelé vannak.
BTW csak ezért futottam végig +1x az egészet (3 óra alatt volt az utolsó idõm, pedig még akkor is nézelõdtem egy kicsit és nem hagytam ki egy átvezetõt sem).