Tehát fogd a mutatóújjadat és tedd pontosan a monitor és a szemed közé! Majd csukjad be az egyik szemedet - így olyan, mintha egy kamerával vennének valamit. Fókuszálj az újjadra és könnyen megállapíthatod, hogy a képernyõ állati elmosott lesz, pedig csak fél méter van közöttetek. Ha pedig a képernyõt nézed, akkor az újjad homályos. Ez a fókusz (vagy depth of field) effekt.
De az ICO-ban errõl szó sincs, viszont ez az elmosás. Megint más dolog amit ködnek (fog effect) szoktak nevezni, valójában a rajztáv (drawing distance) csökkentésére jó technika, amikor egy bizonyos távolság után folyamatosan átmossák az objektumokat "levegõ" színûre. Ez van az ICO-ban is és ez semmilyen játékban nem valós (de szükséges). Kivéve akkor lehet igazán értelme, ha olyan helyet "szimulálnak", amikor nagyon rövid a látótáv (pl. SH3), vagy ha nagyon sûrû ködben, felhõben játszódik az esemény.