Még egy kérdés. Olvastam, hogy milyen fegyverek lesznek benne, és láttam hogy M1 Abrams, M2 v M3 Bradley-t nem irtad trax pedig az 100 hogy lesz benne. Egy olyan kérdésem lenne, hogy -láttam lesz benne 2 japán type tank- lehetséges hogy beleteszik a brit Challanger Mk.2-t? vagy 1-et? mert az nagyon ütõs lenne. Meg nem láttam mobil tüzérséget, és rakétavetõket, amik ugyebár a cél-adásra alapulnak és nagyon hasznosak egy igazi nagy csatában. Ezekrõl kéne pár nfo, vagy link. thx
Az kurva régi adat volt, lehet hogy már fejlesztettek egy csomót, az biztos, hogy nem lesz benne M16A2-es. :(
Megfogott a gamma így végigolvasva a 167 hozzászólást ;)
1.: Japán tank nem lesz benne, csak IFV, a Type 63/85/98 mind-mind Kínai gép... :) 2.: Elméletileg nem lesz benne Európai hk., mivel az nem túl sûrûn fordul elõ a távol-keleten, ahol a játék játszódni fog. Én mondjuk a Leopard 2-õt hiányolom :) 3.: Tûzérség nem lesz alapból a játékban (aknavetõ sem), de elképzelhetõ egy késõbbi kiegészítõben. Ez mondjuk reális, az OFP esetén sem eröltették a dolgot, kissé nagyon leegyszerûsítené a játékmenetet (30km-rõl sz@rrá lövöd a falut, majd utána bemasírozol :))
najó hát igy nem jegyeztem meg hogy melyik type Chinese, és melyik Japanise. Hát szerintem a közelkeleten (jelesül irak) harcoló Challanger 1, és 2 elég közelkeleti? Mert ugyebár az Brit, de az 1. és 2. öbölháboruban harcolt ott. Viszont ha ez nem közelkeleti akkor az Abrams hogy lenne az? Vagy a Type 85 pl? :)
A Kézifegyverek azért kicsit más tészták, mint a Hk.-k. Elég ha arra gondolsz, hogy a HK G3-at még licencben is gyártották Pakisztánban, az MP5 különféle variánsait pedig a mai napig gyártják ott. Ki tudja, még az sem elképzelhetettlen, hogy 2010 után a G36 licencét is megveszik :)
De viccen kívûl nincs semmi rendkívûli, hogy európai fegyvereket látunk a távol-keleten, pl. a Dél-Koreai foci világbajnokságon a koreai mesterlövészek HK MSG90-ekkel operáltak, és az FN P90 is megtalálható egyes távol-keleti rendõri szerveknél már most. Viszont az olyan dolgok, mint amilyen a hk., helikopter vagy a vadászgép, nos ezeket arrafelé nem veszi senki (fõleg azért, mert vagy az USA-tól, vagy az oroszoktól, vagy újabban a kínaiaktól veszik meg ezeket).
na ja. szvsz inkább a légvédelemre kellene gyúrnunk, nem pedig pár méregdrága gépet "lízingelni". Hiába olcsóbb papíron a fenntartásuk, nem hiszem, hogy a repülési órák száma a magyar pilótáknál éves szinten drasztikusan fog emelkedni.
De fog, azért nem tudnak repülni most a pilóták eleget, mert a 9 vagy nem tudom mennyi MiG-bõl 1 "jó", ami életveszélyes is, és meg is hibásodhat bármikor.
Hát az igazság az, hogy akkor jön el a kánaán a katonákra, ha 1x egy olyan ember fog döntõ helyzetbe kerülni, aki pl. nem ecseteli azt, hogy a Gripen fordulóköre akkora, mint az egész országhatár
Gyakorlatilag a második világháború óta a magyar hadsereg a politikai vezetéstõl szenved, volt már nekünk IL-28-unk, amelyhez nem kaptunk bombát, sõt, bombavetési gyakorlat sem volt vele. De a rendszerváltás után is voltak ügyes húzásai politikusainknak:
-Amikor T-72-eseket kaptunk ukrajnából, a szovjet államadóság fejében a 90-es évek elején, képesek voltak féltucat különbözõ variánst összeszedni, amelyek más-más alkatrészbázist igényeltek mivel különféle rendszerek voltak rajtuk. -Amikor megvették a Mistral rendszert, a kiírás úgy szólt, hogy a Strela és Igla rakáták helyet vennének rakétákat, amely ugye válról indítható tipust feltételez. Ezek után politikusaink kiválasztották a Mistral Atlast, amely egy teherautó platójára van telepítve, és ugyebár az nincs se páncélozva, és még igencsak feltünõ is. Egy zászlós ismerõs 2002-ben nyilatkozta azt, ha harci helyzet lenne, akkor az Atlas szépen ott marad a garázsban, és mennének a raktárba a Sztrelákért és Iglákért. Azok biztosan mûködnek :) -A MiG-29-eseink 2003 közepe óta 4db rövidhatótávolságú R-73M rakétával adnak légtérvédelmet. Tudnillik a középhatótávolságú R-27R rakéták üzemideje lejárt, le kellett selejtezni õket. Szóval ha valami gubanc van, a pilótának legalább olyan 10km-re meg kellene közelíteni a célt, hogy harcolhasson ellene. Úgytudom, egyenlõre nem tervezik új rakéták vásárlását... -Eredetileg a Gripen-bõl olyan változatott akartak lizingelni, amely képes 3 féle fegyver indítására (AIM-9L, AGM-65 Maverick, RBS-15 (ez egy hajó elleni rakéta, tehát minket nem igazán izgat fel...)). Aztán gyorsan újratárgyalták, hogy legalább egy használható változatott kapjunk, amely képes preciziós fegyverek bevetésére és légi utántöltésre is...
27db MiG-29-esünk van (28-at kaptunk, 1 lezuhant), ebbõl 12db átesett/átesik a kötelezõ nagyjavításon, de semmiféle fejlesztés nem lesz sajnos rajtuk. Ezek a gépek (elméletileg) mind repképesek leszek a nagyjavítás után.
A félreértések elkerülése végett azok a gépek, amelyek repképesnek vannak minõsítve nem életveszélyesek, ilyen téren még a katonai repülésnél (amely ugye amúgy kivételezett helyzetnek örvend) sincsenek kivételek, csak az a gép emelkedhet el a földrõl, amelyen valóban minden rendben van...
Félek tõle, hogy nem. A fõ probléma az vele, hogy nagyon húzzák. Most tavaszra elég sok ütõs név fog jönni (csak emlékeztetõleg: UT2004, DOOM3, HL2, Battlefield:Vietnam, STALKER). Ezek mellett labdába rúgni... hát mindenképpen hendikepes...
hát remélem sok hozzám hasonló ember van mert: -UT2004 nos az nem az én világom -Doom3 áhh horoorjáték, kösz nem -HL2 Nincs jármû és nálam az müssen -Battlefield vietnam: attól félek hogy alig lesz benne nagy ujitás. De ha lesz sok, akkor ez egy nagy ellenfél -STALKER: nos ez nagyon király lesz, csak hát helik, tankok, nagy harcjármûvek nem lesznek jellemzõek ugyhogy kár, de vsz nagyon ott lesz -Söldner: pont ami nekem kell: sok stukker, sok jármû, repcsi, heli, harcjármûszimulátor, nekem ennél több nem kell. De kevesebb se gyakran. -Joint operations: az még király lesz szerintem.
Ghost baszki legalább ne alkoss véleményt amirõl nem tudsz semmit. Ne égesd má le magad...:) Segítek egy kicsit... Tetszett neked a PS. namost az UT2004-et egy az egyben arról koppintották.(felhagytak arégi vérengzös lödle stílussal mert nem jött be nekik a 2003-ban. (ûrhajók, jármûvek...stb) -Doom = egyetértek -HL2 = jármû hegyek nagyon kira lesz defõleg a rá épülõ módok... A többivel egyetértek...
Itt jön képbe az egyik fõ dolog, mégpedig az, hogy mivel fognak sokan játszani. Anno amikor kijött az 1.0-ás CS, az NST klán szépen kivonult belõle, és az addigi CS szervert UT-re állitottuk át, amelyen elõször a Tactical Ops, aztán a Strike Force, végül az Indfiltration futott. A TO nekem nagyon tetszett, az 1.6 messze verte grafikában a CS-t, de sajnos kevés volt a játékos. A 2.0 után pedig nagyon pörgõs lett a játék, ami nekem nem jön be tulzottan. Az SF egy külön téma, sok jó pontja van, de a hangulata nem fogott meg minket. Aztán ott az INF, ami nagyon igéretes, de miután a szerveren max. 6-7 játékos lézenget (ebbõl 2-4 NST), ez is le lett lõve. Szóval aztán lassan visszaszivárogtunk a HL modokhoz, mint a DoD és a CS...
Az UT2k4 elõnye az, hogy már van egy tábor, aki játszik az elõddel. Maga az UT2k3/2k4 világa, fegyverei engem sem fogtak meg, de irtó jó MOD-okat lehetne alá készíteni. Ez azonban még a jövõ zenéje, eddig ugyanis elég vegyes a felhozatal...
A Doom3 ugye single játék, de nyakam rá, hogy úgy is kihoznak egy multi-patchet hozzá. A rajongótábora pedig népes...
A HL2-ben lesz jármû (Buggy), sõt a hozzá készülõ MOD-ok készítõi igéretett kaptak arra, hogy ezek beintegrálása is egyszerû lesz. Itt is a népes rajongótábor a fõ érv, nomeg az, hogy bár ki sem jött még, vagy kéttucat MOD készülget máris hozzá - nagy negatívum pedig ugye a STEAM...
A BF:Vietnam esetén szintén van már egy szép rajongótábor. Nekem amiatt nem esetem a BF, mert köze nincs a realitásokhoz...
A STALKER igen igéretes, de a jármûvek terén tényleg nem fog elkényeztetni minket.
A Söldner-el pedig az a baj, hogy nem hajtják eléggé. Sokkal komolyabb hírverést kellene csapniuk körülötte, mert hiába igéretes, ha a játékosok nem hallanak róla eleget - ha bedobod a nevet egy akármilyen fórumban, nagy valószinüség szerint a többség nem is hallott róla. Itt egy dolgot még ki kell emeljek - eredetileg én abban reménykedtem, hogy OFP-killer lesz a Söldner. Csak közben kiderült, hogy a játék készítõi az OFP és a BF42 közé lõtték be a játékot realitás szintjén. Namost a helyzet az, hogy akiket el lehetne csábítani, azok az OFP-rajongók. Az OFP minden téren egy rendkívûli játék, de sajnos a botrányos ütközésfigyelés, és a kellemetlenkedõ ADDON-problémák miatt sajnos a netes része elég lehangoló, amit nem ellensúlyoz kellõen a legjobban kivitelezett ADDONpack sem (pedig aztán a BAS és a DKM rendesen dolgozik...). Kérdés még, hogy vajon elfogadják-e az OFP-rajongók a SÖLDNER arcade-osabb világát. De a lényeg itt is az lenne, hogy képben legyenek - igen jön egy játék, amely sok téren az OFP-hez hasonlít.
A külföldi fórumok alapján a SÖLDNER máris rendelkezik egy viszonylag decens rajongótáborral, de kérdéses, hogy a játék beváltja-e az igéreteket...
A baj az szvsz, hogy az OFP és a Söldner rajongó tábora sokkal kisebb, mint a "nagy neveké", mert - elnézést, nem akarok senkit sem megsérteni - valljuk be, azért több ész kell hozzá, mint egy UT-hoz vagy Doom3-hoz, és a játékok többségével azért a tizenéves éveik elején járók játszanak, akik nem biztos, hogy egy bonyolult, összetett harctéri szimulátorra kiváncsiak. (tisztelet a kivételnek, én is voltam tinédzser :-))
A BF nekem csalódás volt. Király a multija, de amikor egyedül nyomtam otthon, na ne... mindenki Panzerfausttal szaladgál, semmi összehangolt AI, minden egység csak magára figyel... mondjuk nem is erre készült, az is igaz.
Az OFP és a Söldner szvsz elõfutára egy olyan játékfajtának, ami a lehetõ legnagyobb döntési és mozgási szabadságot adja a játékosnak. Ahogy az én generációmat nézem, egyre többen fordulnak az ilyen játékok felé. Ennyi évesen elég gáz lenne, ha szörnyeket lövöldöznék otthon, egyszerûbb megmagyarázni a feleségemnek, mi az az M1A1 Main Battle Tank...
Abszolute egyetértek, de talán nem is baj, hogy az ilyen játékoknak kissé igényesebb a rajongótábora. OFP szervereken viszonylag ritkán (pontosabban sosem) találkoztam olyannal, hogy valaki szórakozásból elkezdi fejbelõni saját csapattársait - sõt, eleddig cheat-el sem találkoztam... Maradjon is ez szépen igy...
Lifeforce, baszki, télleg nemnéztem utána az UT2004-nek , de a PS valoban király, csak hát meguntam. Jó ez télleg bekavarhat ha jó Ps másolat lesz. HL2 és a ráépülõ modok, nos mod nemhiszem hogy 2-3 honapnál korábban érkezik, Ezért mondtam hogy alapbol nem lesz az esetem. Mint ahogy a bf: jáccottam vele sokat, online multiban annál kevesebbet. A Desert Combat viszont ellenkezõje, lanon és sp-be alig nyomtam. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy hl2 ide vagy oda, én nem várom annyira, nekem az elsõ rész is felejthetõ, meg a cs is, de azért 1500 HUF nem volt bénzkidobás rá. A Söldner: én pont egy ilyen játékra vágyok. A DC-ben is az zavar hogy nincs összjáték, és nincs sok realitás. Na meg a cheaterek. De majd megláSSuk milesz belöle (belölük)
Hej, miez? már majdnem egy napja nincs hozzászólás... Nade kérem. Arrol egyébként lehet tudni vmit hogy lesz-e a játékban vmi anticheat prog? Pb, v vmi más.Hm?
Végignéze a képeket és a videókat, arra a következtetésre jutottam, hogy a WWII Online-hoz hasonló játékmenetû lesz, de a Battlefield 1942-t biztos hogy verni fogja. A First Person nézésmódnál a fegyverek nem a legszebbek, de istenem :) Hangefektek ultragizdák. Mondjuk, lehet hogy rosszul látom a dolgokat :)
Sok dolgot kell még finomitanijuk, mert bár tényleg igéretes, sok dolog terén igencsak nevetéseg. Az egyik a már említett hang téma, a fegyver modellek sem a legszebbek (konkrétan a CS alap M4A1 szintjén mozog az, amit ezeken a képeken láthatunk), amitõl még hátast dobtam, az az volt, hogy egy korábbi, E3-as videón belelõtt az ürge G36-al egy UH-60-ba. Mire az elkezdett billegni, hintázni. Azért...
Hát ha a képen látott grafika megfelelö lesz akkor jó szorakozást hozzá!!2004 -et irunk és ez ami a képeken van messze alulmulja a mai nap követelményeit.
Mármint mire gondolsz? Ne feled - itt szinte végtelen tájakon gyalogolhatsz keresztül, amire egy szimpla FPS nem képes! Az tény, hogy nem olyan szép, mint a STALKER, de szvsz még mindig messze szebb, mint a BF42, vagy bármely hasonló játék (beleértve az OFP-t is - kivéve a jármûvek).
Amúgy ha a mai napi követelményekre vagy kiváncsi, nézd meg az SW: Battlefront-ot. Na ahoz képest ez ennek a grafikája Michelangelo mestermûvének tünik :)))
Ok, grebber, nem csak a grafika miatt fogjuk ezt játszani, hanem a szinte végtelen lehetõségek miatt. De te csak menj az elõre megtervezett útvonalon, Doomoz, Stalkerozz, vagy valami más, de ez valóban új játék élményt fog nyújtani.
Csak akkor amikor begörcsöl az agya, hogy miért laggol meg akad a gépem.... :DDD Dehát tudod hogyvan az... :) 1FPS rulezzzzzzz :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Ez a játék vmi eszméletlen jó lesz T-80 at alig váro mát meg a KA-50 et. És ne mtom hogy igazi forrás gamestart 60 km² harctér és 128 játékos akkor még lehet átveszi a bf helyét.
A játéktér 6500 x 3500 km, multiban is (elméletileg) ki lehet használni az egész területett, de ekkor nyilván fellépne az a probléma, hogy egyszerûen elkerülik egymást a játékosok :))) A fórumban azt mondta Teut, hogy le lehet korlátozni a játékterületett (ekkor ennek szélén "láthatattlan fal" lesz), de akár az egészet is fel lehet használni.
Alaphelyzetben 32 játékost támogat a játék, a 128 játékost támogató speciális módról még nem sokat tudni (felteszem zónarendszerrõl lesz szó ez esetben, az átlagosnak tekinthetõ 384/64k v. 512/128k-s netkapcsolat kevésnek tûnik 128 játékosra... (OFP-ben is volt 32+ játékos, de akkor már láthatóan LAG is volt...).
A teljes jármûlista vezethetõ, de csak külsõ nézetbõl (ez egy kicsit bánt, bár mondjuk ha azt vesszük, hogy a BF42-nél mit neveznek belsõ nézetnek, inkább elfogadom :)).
Hát ja ugy téleg laggos lenne PICIT. Még egy dolgora leszek nagyon kiváncsi hogy a helikopter hogy oldák meg. Mert ha olyan lesz mint a Fair Strike ban vagy a comanch 4 ben akkor ne mfogom szertni a Bf fajta elõször ne mteccet mert lezuhnatam mindig de most hogy megtanultma nagyon jó. Még talán a Renegade féle és is elmenne.
Amugy ma fogom megvenni az ofp-t kb egy hete tudtam meg hogy létezik tetszik csak egy kcsit talán tulzásba van véve a realitás. pl jeepel nekimegyek fánka nem is olyan gyorsna és eltörik a lábam de maugy nagyon bejön. T80-as a gyengém :D
Két dolgot emelnék ki - egyfelõl azt írják, hogy a grafikai motor optimalizációra szorul (egy 3Ghz-es gépen le kellett venniük az árnyékokat a játszhatóság kedvéért), másfelõl viszont nagyon elégedettek voltak azzal, hogy teljesen szabadon pusztitható minden a játéktéren (konkrét példának azt hozták fel, hogy egy tankkal kirobbantották egy épület falát, hogy a gyalogosok be tudjanak jutni abba az épületbe...
Állitólag nagyon könnyen vezethetõek lesznek a jármûvek. A BF42-féle irányítás nekem nem jön be, ami kicsit nevetséges, hogy míg az IL-2 és az IL-2FB-vel teljes realitáson is simán felszállok-elrepülök a célig-lelövöm az ellent-visszarepülõk-leszállok, addig a BF-ben egyszerûen nem tudok repülni...
Hát az tény hgy a BF-ben rettenetesen leegyserûsitették a repülõgép vezetést meg engem még az is zavar hory bármijen vadászgép 2 méteren felszáll de talán ne mis az volt a cél hogy reális legyen. I2 ben meg képtelen vagyok jostick nélkül vezetni de niscn jostiykom :) .
Apache egyértelmûen. tudom te KA-50 A bfben terpcsivezetés elég ratyi valóban. De a helikopter az nagyon ott van és annak joystickkal van realitása, ha nem is az hogy egy ember a pilóta és a fegyverkezelõ Én inkább ettõl a helizéstõl félek, mert ahogy láttam a videón itt nem fogok látni a helikoptertõl mert TPS kameraállás lesz... Persze kameraforgatás meg minden, de maj meglássuk. Nameg az a 3 GHz sem hiszem hogy minden háztartásba 3 van belöle... szerintem néhány embernek van csak
Nem vagyok lemaradva, az FDF 1.2 is fent van a gépemen, és most vizslattam a DKM-féle Black Eagle-ot. Lehet, hogy nem vagyok olyan aktív OFP terén mint régen (valóban csak árnyéka vagyok egykori önmagamnak :)), de azért figyelem az überalles gamet :)
Ami engem továbbra is kiborít az OFP terén, az a dinamikus becsatlakozás lehetõsége (legalább azon játékmódokba, amelynél ez nem akkora gond, pl. CTF, CTI) illetve a katasztrófális ütközésvizsgálat (most szilveszterkor volt egy kis haveri LAN, ahol fõleg a BAS missziókat nyomtuk, nagyon jól elvoltunk, de pl. amikor be akartunk állni egy Jeep-el a Chinook-ba, a heli szépen elkezdett pattogni - úgyhogy inkább motorokkal mentünk... :))
Talán amit a T80 as melelt eltok képzleni a chalanger 2 es. Ha pedig lenne LercLerc akkor.... Vive la France :D és allemand (német) barátaink. akikkel kiejlesztették közösen.
Ez azért így merész. A németekkel együtt kezdték kifejleszteni de nem közös tank . A Valóban király. Leclerc, Challanger a legjobb. De a Tunguska is érdekelne.
Hát dc-ben is már kerózdték eltalálni a légvédelmi rakétákat, a gépfegyó azonban csak emberek ellen volt jó. Ám ott nem lehetett megoldani a Stingert, nem lehetett realitása amiatt mert a DICE (készítõcsapat) nem engedte h megváltoztassák az alap dolgokat, vagyis pölö hogy egy rakéta hõkövetõ legyen. Mert a stinger az. De ezis egy uj játék lesz, ugyhogy jó lesz.