Itt jön képbe az egyik fõ dolog, mégpedig az, hogy mivel fognak sokan játszani. Anno amikor kijött az 1.0-ás CS, az NST klán szépen kivonult belõle, és az addigi CS szervert UT-re állitottuk át, amelyen elõször a Tactical Ops, aztán a Strike Force, végül az Indfiltration futott. A TO nekem nagyon tetszett, az 1.6 messze verte grafikában a CS-t, de sajnos kevés volt a játékos. A 2.0 után pedig nagyon pörgõs lett a játék, ami nekem nem jön be tulzottan. Az SF egy külön téma, sok jó pontja van, de a hangulata nem fogott meg minket. Aztán ott az INF, ami nagyon igéretes, de miután a szerveren max. 6-7 játékos lézenget (ebbõl 2-4 NST), ez is le lett lõve. Szóval aztán lassan visszaszivárogtunk a HL modokhoz, mint a DoD és a CS...
Az UT2k4 elõnye az, hogy már van egy tábor, aki játszik az elõddel. Maga az UT2k3/2k4 világa, fegyverei engem sem fogtak meg, de irtó jó MOD-okat lehetne alá készíteni. Ez azonban még a jövõ zenéje, eddig ugyanis elég vegyes a felhozatal...
A Doom3 ugye single játék, de nyakam rá, hogy úgy is kihoznak egy multi-patchet hozzá. A rajongótábora pedig népes...
A HL2-ben lesz jármû (Buggy), sõt a hozzá készülõ MOD-ok készítõi igéretett kaptak arra, hogy ezek beintegrálása is egyszerû lesz. Itt is a népes rajongótábor a fõ érv, nomeg az, hogy bár ki sem jött még, vagy kéttucat MOD készülget máris hozzá - nagy negatívum pedig ugye a STEAM...
A BF:Vietnam esetén szintén van már egy szép rajongótábor. Nekem amiatt nem esetem a BF, mert köze nincs a realitásokhoz...
A STALKER igen igéretes, de a jármûvek terén tényleg nem fog elkényeztetni minket.
A Söldner-el pedig az a baj, hogy nem hajtják eléggé. Sokkal komolyabb hírverést kellene csapniuk körülötte, mert hiába igéretes, ha a játékosok nem hallanak róla eleget - ha bedobod a nevet egy akármilyen fórumban, nagy valószinüség szerint a többség nem is hallott róla. Itt egy dolgot még ki kell emeljek - eredetileg én abban reménykedtem, hogy OFP-killer lesz a Söldner. Csak közben kiderült, hogy a játék készítõi az OFP és a BF42 közé lõtték be a játékot realitás szintjén. Namost a helyzet az, hogy akiket el lehetne csábítani, azok az OFP-rajongók. Az OFP minden téren egy rendkívûli játék, de sajnos a botrányos ütközésfigyelés, és a kellemetlenkedõ ADDON-problémák miatt sajnos a netes része elég lehangoló, amit nem ellensúlyoz kellõen a legjobban kivitelezett ADDONpack sem (pedig aztán a BAS és a DKM rendesen dolgozik...). Kérdés még, hogy vajon elfogadják-e az OFP-rajongók a SÖLDNER arcade-osabb világát. De a lényeg itt is az lenne, hogy képben legyenek - igen jön egy játék, amely sok téren az OFP-hez hasonlít.
A külföldi fórumok alapján a SÖLDNER máris rendelkezik egy viszonylag decens rajongótáborral, de kérdéses, hogy a játék beváltja-e az igéreteket...