Én lehet konzervatív vagyok...ja az vagyok, egy vénülõ házsártos köcsög...szóval lehet az vagyok,de aki videózni akar vegyen videókamerát. Bár, az utóbbi évek történései a fotóapparátok terén már-már azt mondatják velem, hogy a nem profiknak gyártott dslr-eknek igazándiból nincs is már létjogosultsága. Egy MILC géppel mamár egy amatõr fotós tökéletes minõséget képes fotózni, adott esetben,és az itthoni árak tekintetében ugyanott vagyunk szinte. Egy milc gép kb ugyanannyi mint egy nem belépõ dslr váz. és ha még a gép súlyából adódó elõnyökre is kitérünk, akkor egy milc gép a legjobb választás. Mondom..amatõröknek!
kihajtható lcd ami számomra elég hasznosnak tunik ha videózni akarok vele (igaz, arra meg ott a kamera, de sajnos az mrá elég régi, szebb képet meg jobb videót csinálna a 600d, legalább is amiket láttam youtubon..."
tény, hogy valóban meg kell tanulnom még ezt-azt, mert eddig hiába probálgattam a kamerával fotozni (amiegyébknt canon hv30), kb 1/10-e a tudása, vagy annyi se :)
Nem vagyok egy nagy guru a fotózásban de szerintem ezekre a kérdésekre az én válaszom is megfelelõ lesz. A profik meg majd vagy kijavítanak vagy lehurrognak. "canon eos 600d mennyire jó még?" az alábbi kérdésekbõl: "egyébként mit kell ahoz nézni vagy mi kell ahoz, ha pl focit akarok fotozni már sötétedés után, kevésbé jó fényviszonyok mellet" arra következtetek hogy még nagyon az elején tartasz a fotózás tanulásának. Szerintem a 600d maximálisan kiszolgálja minden igényedet és teljesen felesleges sokkal profibb újabb stb gépet venned. Szerintem szerezz be egy pár fotós könyvet (elég sok fellelhetõ az interneten pdf-ben) és olvasgasd egy kicsit, hogy mi is az amit tényleg szeretnél csinálni. Ha már a dslr gépek irányába kötelezed el magad akkor midnenképpen tedd le a voksod valamelyik gyártó mellett mert utána midnenféle kiegészítõket amiket veszel csak az adott típusú géphez tudsz majd használni, és ha veszel több obit is mondjuk a Canonhoz azt nem tudod használni pl a Nikon-nal. Amúgy ha pl tényleg focit akarsz fotózni sötétedés után és nem pont melleted vannak a focisták (ez ha csak nem vagy te is a pályán és szaladgálsz velük) ami egy meccsen elég ritkán fordul elõ, akkor bizony nagyon komoly teleobira lenne szükséged iszonyat fényerõvel ami sokszorosan túlmutat már a 600d árán. Szóval szerintem elõször az alapokat érdemes átnézni, megnézni milyen korlátok vannak, mi az a pénzkeret ami a rendelkezésedre áll és hogy hobbi célra tényleg szeretnél e költeni rá annyi pénzt. Amúgy ha pl a 600d-t veszed is meg a kit obival csak nagyon kompromisszumokkal tudod megvalósítani hogy az általad felsorolt szitukban tényleg komoly és jó képet csinálj. Nem lehetetlen de ahoz már szerintem azért kicsit konyítani kell a fotózáshoz és nem az alapmotivum programokkal kell fotózni. Nem azt mondom hogy ugyanolyan vacakok lesznek a képek mint egy kis fényerõtlen kompaktal mert attól azért jobb lesz de nem fogod valószínûleg azt kapni képminõségben amire számítasz. Tehát én azt mondom jó kis gép a 600D és ennyiért már nem is drága. Annak idején én is gondolkoztam rajta de inkább az 550D mellet tettem le a voksom mert kicsit olcsóbb volt és az én igényeimet teljesen kiszolgálja. Egyáltalán nem érzem úgy hogy elavult lenne és az egyedüli ami miatt a 600D tetszett az a kihajtható lcd lett volna ha tényleg nagyon nyakatekert szögben kell valamiért fotózni, de azt meg megoldom emlékezetbõl. na de nem szaporítom tovább a szót.
canon eos 600d mennyire jó még? videózásra is használnám meg fotozásra természetesen (abból is kb minden félét, autók, események, táj, tárgyak, állatok, stb.) csak már eléggé "régi" gép, és lehet van ujabb felõle. árban kb ilyenre gondoltam klikk canon vagy nikon de inkább az elõbbire hajlok de végülis mind1 :)
azért nem akarok árban flé menni mert akarok hagyni kiegészitõkre is pénzt (gondolok itt a vakura, meg esetleges objektivekre).
egyébként mit kell ahoz nézni vagy mi kell ahoz, ha pl focit akarok fotozni már sötétedés után, kevésbé jó fényviszonyok mellet (sulis esemény, van világítás, de eddig nem gyakran sikerültek jól a képek, vagy elmosodott mind, vagy nagyon zajos, esetleg sötét és nem látszódik semmi, de nem valami komoly gépet adtak, kamerámmal meg nem csinál jó képet, igaz az nem is fotozásra való :D)
Ezek a gépek kb ugyanazokat tudják. Bármely márka,bármely gépe. A dslr gépek között már nagyobb a kontraszt,pláne a többféle objektívek miatt is!
ja igen: fontos a makro/lehetõség szerint/ a másodállásom miatt, nyilván nem mûvészi szinten, de korrekt kell hogy legyen...
Üdv!
Milyen digi gépet lenne érdemes venni 40rugóig? Fotózok tájat, állatokat, de tárgyakat is... észre vettem, hogy a rendes kézzel állítható objekívvel szebb képeket csinálok, meg amúgy fontos az optikai zoom, tehát a full automata készülékeket, vagy mint az alattam említett Sony DCS S5000is, hanyagolnám.
köszönöm elõre is a válaszokat.
Sziasztok, milyen belépõkategóriás kompakt gépet tudnátok ajánlani? Mi az, amit semmiképp se, miket kell elkerülni?... Egyelõre ezeket néztük ki:
Sony DCS S5000 =============== Valós pixelszám:14,1 millió Teljes pixelszám:14,1 millió Makró:Igen Zoomtartomány min:5 Zoomtartomány max.:25 Optikai zoom:5 x Digitális zoom:10 Rekeszválasztó:Nincs Manuális fókusz:Nem Zársebesség min.:1/​2000 mp Zársebesség max.:2 mp LCD méret:2,7 " Memóriakártya típus:SDHC, SDXC, SD Érzékelõ:Super HAD CCD Beépített vaku:Igen Külsõ vaku illesztõ:Nem Fehéregyensúly beállítás:Manuális és Automatikus Csatlakozó:USB, AV Automata idõzítõ:Igen Sorozatfelvétel:Kb. 1 képkocka/​mp Video rögzítés:Igen 3D felvétel:Nincs Állványmenet:Igen Tartozék:USB kábel, Elem, Tok, Hordszíj Szín:fekete Méret:97,5 x 61 x 29,6 mm Súly:172 g
vagy
Casio Exilim EX-N1 ================== Effektív pixelszám 16 megapixel Zoom 5x LCD 2,7" Memóriakártya-foglalat SDHC, SDXC ISO értékek 100, 1600, 200, 400, 64, 800, auto Képstabilizátor Digitális stabilizátor Beépített vaku van Valós pixelszám 16,4 megapixel Zoomtartomány (35mm) 26mm - 130mm Digitális zoom 4x Szenzor típusa CCD Manuális fókusz nincs Autofókusz Arcfelismerõ AF, Contrast TTL Makró 10 cm Szûrõméret nem helyezhetõ rá szûrõ Keresõ nincs Kategória kompakt Fehéregyensúly 6 elõre beállított, auto, manuális Fehéregyensúly finomhangolás van Rekesztartomány f/3.2 - f/6.5 Zársebesség-tartomány 1/2000 - 1/2 másodperc Szenzor mérete 1/2,3" Külsõ vakupapucs nincs Vaku opciók vakutiltás, vörösszem-hatás csökkentõ Expozíciókompenzáció ±2EV 1/3EV lépésköz Fénymérés multi-pattern Rekesz-elõválasztás nincs Zársebesség-elõválasztás nincs Sorozatfelvétel van Filmfelvétel 1280 x 720, 30 fps, 640 x 480 Távkioldó nincs Állványmenet van Önkioldó 10 másodperc, 2 másodperc Belsõ memória 41MB Burkolat anyaga nincs adat Tömörítetlen formátum nincs Egyedi akkumulátor típusa Li-ion (NP-80) Akkumulátor mérete egyedi Videokimenet van USB van Tartozékok akkumulátor, CD-ROM, használati útmutató, USB kábel Méret 98.5 x 58.2 x 21.2 mm Súly 128g Megjegyzés - Garancia 2 év
Igen azzal szoktam csinálni,de az ilyen esetekben ,nem biztos, hogy elég neki az expo eltolás hanem kéne a zársebesség vagy a blende állitás is .Amit normál esetben ugye a fénymérést oda teszem amit szeretném hogy látszodjon a képen. DE ha nem mozditok a készüléken akkor nem tudok egyszer a szoborra egyszer a háttérre mérni a különbözõ beállitásokhoz.
HDR képet, hogy kell olyan helyzetben késziteni amikor ellenfény van ls máshova kéne a fénymérés a 3 kép között, ugy hogy ne mozduljon el a kép? ÉStem olyan helyzeteket, mint egy szobába egyszer a szoba legyen világos máskor meg az ablakon látszodo táj és a végeredményben pedig mindegyik jól látszódjon ne legyen kiégve az ablak vagy sötét a szoba.
Vagy szemben a nappal egy szobornál?
Valami fix, egyszerû témán összehasonlítod az általa mutatott expozíció értékeit egy digigéppel. Túlexponálni akkor szoktak, ha nagyobb feszültségû elemet raksz bele, nézz utána, hogy mi kell neki, és mi van benne. Egy vakupapucsom van Zenithez, asszem a TTL-re is jó, TÍZEZERÉ.
ne mértek hozzá, de gondolom hogy nem mai darab, és ami romolhat az romlani is fog idõvel, szóval simán lehet hogy már nem pontos.. viszont ha tudod mennyivel tér el akkor korrigálhatsz ;)
Hali. szeretek fotozóni, bár nem tudok:P (www.tenke.hu) vettem egy Zenit TTL gépet 4000 forintér egy barátomtól, és érdekelne hogy meg ldehet e bízni a fénymérõjében... van egy olyan érzésem hogy túl szeretné exponáltatni velem a képeket.
/ ugyanitt.... ha valakinek van zenit tartozéka akár még érdekelne is (Vaku, tele, macro stb.)
"A filmen szereplõ érzékenységi iso szám mit jelent?"
Nem fogod elhinni, a film érzékenységét, nemzetközi szabvány szerint :)
ISO100-as általában alap érzékenység. Az ISO400-as két fényértékkel érzékenyebb (ISO100-200-400), vagyis viszonylag gyengébb fényviszonyok között két egész lépéssel rövidíthetsz a záridõn, vagy szûkíthetsz a rekeszen, de a film expozíciója azonos marad.
Mondok példát. Mondjuk a fénymérõd azt mondja, hogy adott megvilágítás mellett ISO100-as filmnél F4,0 rekeszhez 1/50mp záridõt kell állítanod. Te rövidebbet szeretnél mert a képen sétáló emberek vannak és azok 1/50 mp alatt jó eséllyel kicsit bemozdulnak a képen. Ilyenkor jön jól az ISO400-as film, mert F4,0 rekesz mellett két fényértékkel rövidebb záridõt (1/50 - 1/100 - 1/200 mp-et) használhatsz. Az is megteheted, hogy nem a záridõt változtatod, hanem a rekeszt szûkíted 2 értékkel, hogy nagyobb legyen a mélységélesség. ISO100-as filmen a téma F4,0 rekesszel és 1/50mp záridõvel ugyanolyan sötét lesz, mint ISO400-as filmen F8,0 rekesszel és 1/50mp záridõvel. Az is lehetséges, hogy mindkettõn egyet-egyet növelsz. Tehát ISO100-as filmen a téma F4,0 rekesszel és 1/50mp-el ugyanolyan sötét lesz, mint ISO400-as filmen F5,6 rekesszel és 1/100mp-el.
Az ISO100-as film többnyire finomabb szemcsézetû, részletezõbb, az ISO400-as durvább.
Néhány napja döntöttem el, hogy elmerülök kicsit az analóg fotózásban, elõször csak fekete-fehérben. Elõször a google keresõvel próbálkoztam, hogy megtudjak néhány alap dolgot: a rekeszérték és az expozíciós idõrõl és a filmek iso értékérõl, de sehol sem találtam részletesebb, tudományosabb leírásokat ezekrõl és a köztük lévõ összefüggésekrõl. Ha valaki tud egy részletesebb leírást ezekrõl neten magyarul vagy angolul, szakirodalmat, vagy esetleg kútfõbõl el tudná magyarázni azt nagyon megköszönném.
Pl.: A filmen szereplõ érzékenységi iso szám mit jelent? Annál nagyobb rekeszértéket nem állíthatok be az objektíven? stb...
Ja és két géppel próbálkozom: egy smena symbollal és egy werra 1-el, és két féle filmet vettem ISO 100 és ISO 400-asat.
ui.: fénymérõ beszerzése folyamatban.
A válaszokat elõre is köszönöm.
Sziasztok, bocsi, hogy itt kérdezem, de nincs ötletem mi lehet a probléma. Szóval a PS villog össze vissza szinte minden megmozdulásra. Van esetleg ötletetek, hogy mi oldhatná meg?
amúgy épp most faragok egy excel táblát, ami megadott ccd méret, fókusztáv, zársebesség, tárgytávolság, tárgysebesség (csillagokra egyszerûbb képletek) mellett kiszámolja hogy mekkora lesz a tárgy várható bemozdulása a képen, és adott felbontásban nyomtatva milyen messzirõl kell nézni a képet hogy ne látszódjon a bemozdulás mértéke :P :D
zársebesség, fókusztáv és rekesz kérdése.. minél nagyobb a látószög, annál kevésbé húznak csíkot ugyanakkora zársebesség mellett a bemozduló tárgyak.. minél nagyobb a beengedett fény, annál rövidebb záridõ kell.. így ha van egy jó fényerejû nagylátószögû optika, akkor jó eséllyel kivitelezhetõ
Az ilyen felvételeket hogyan csinálják, hogy a csillagok nem mosodnak el a képen és az elötér sem ég ki vagy egyáltalán milyen paramétereket használhak ? Fényképezõvel is megoldható a dolog ha igen mi kell hozzzá
Korábban mintha ebben a topikban ajánlott volna valaki egy olyan progit, amely végigszkenneli az adott könyvtárban levõ fotókat, és készít egy statisztikát - többek közt? - arról, hogy milyen zoomátfogást használt a készítõje a fotóban. Rémlik valakinek a neve?
Na, most teszteltem vele egyet és kereket 2 mp, míg visszakapom a képet. Kattintok, ugye elkészül a kép, egy pillanatra megmutatja a kijelzõn, majd visszajön a kép. A kép elkészülte után a kép megmutatása közben ment, és egészen addig, amíg visszakapom a képet villog a kis led, ami azt jelzi, hogy a kártyára ír. Szóval a kattintástól számítva kereken 2 mp múlva villan az utolsót a led és jön vissza újra használatra a képernyõ.
Egyébként van az 2mp is, nem csak egy ... nincs most elõttem, de tudom, hogy nem tudok vele normálisan folyamatosan fotózni úgy, hogy idenézek, klikk, odanézek, klikk, stb ...
Tud sorozatot, ráadásul a tesztek alapján az egyik leggyorsabban a kategóriájában, viszont alacsony felbontáson :( Igazából a gyerek miatt fontos, mert állandóan mocorog, és nehéz elkapni róla jó képet, viszont az 1mp/x kép meg nem feltétlen jó, mert pozíciót is változtatnék közben ... de azért majd kipróbálom, hátha használható valamire.
Nem ismerem a gépet de szerintem az az egy másodperces késleltetés nem a memória kártya sebessége miatt van, ugyanis a gépnek is van alapból 128 mega ha jól láttam és elõször úgyis oda írja az infót és majd onnan írja ki neked a kártyára. Ez szerintem valami beállítási dolog lehet (illetve magának a gépnek a softvare sebessége ennyi) már ha lehet ezen bármit is állítani. Amúgy meg ha olyan gyorsan akarsz egymás után fényképezni hogy az 1mp is sok akkor meg használd a sorozat felvétel beállítást (szerintem egy pár képet el tud lõni sorozatba ez a gép is).
Van egy Samsung WB600 -as kis masinám, és az lenne a kérdésem, hogy ha a most benne lévõ Class 6-os SD kártyát kicserélem Class 10-esre, akkor maga a fotózás is fel fog gyorsulni, vagy inkább csak a videó rögzítésre van hatással? Jelenleg ha vaku nélkül csinálok egy képet Auto módban, akkor kb bõ 1 mp-ig is eltart, míg visszajön a kép, tehát csinálhatok újabb képet. Nem tûnik soknak, de egy ismerõsöm Nikon Coolpix AW100 (szerû, nem tudom, hogy ez e a típusszáma, de így néz ki) kis kompakt géppével és Class 10-es kártyával sokkal gyorsabban csináltam képeket. Azon megnyomtam a gombot és rögtön vissza is tért a kijelzõ és nyomhattam is tovább. Ezzel a Samsunggal futottam már bele, hogy egy Class 4-es kártyát tettem bele, és azzal lassabb volt a masina. Feleslegesen nem akarok kártyát venni, csak ha a 10-es a fotózást is gyorsítja.
Köszi
En erre a celra maganal tartok egy monopodot... es azt racsatolom a gepre mielott elveszem onnan az alvanyt... igy viszonylag pontosan ott lehet tartani a gepet es meg a bemozdulas eselye is kisebb.
Na akkor elárulom a tutit:) Két lehetõsége van a fotó készítõjének. A könnyebb út hogyha olyan homogén a terület ahol az állvány volt hogy könnyen ki lehet retusálni. A másik és végül is ez is könnyû út, hogy amikor kész a teljes gömb panoráma akkor elveszi az ember onnan az állványt és kb a kamera magasságából csinál egy képet ami az állvány(általában a talaj) irányába néz és azt is berakja a képillesztõ progiba. Ennyi. Van aki a saját logóját szokta oda rakni stb. de ha tényleg homogén képet akarsz akkor onnan is kell egy fénykép.
No Gabesz most az okossag amit megmondtal az ritka nagy baromsag :D
Tok mindegy, hogy mennyi atfedesen latszik az allvany mert az geografiailag mindig ott lesz tekintve, hogy a grafus nem forgatja el az allvanyt :D Ergo mindig ugyanakkora lesz es mindig ugyanazokat a "valosag pixeleket" fogja lefedni :D
Mert az összeillesztéseket minden panorámánál kb 10-20% átfedéssel készítik...így az állvány az átfedés miatt minimális helyen látszódik, azt pedig könnyû retusálni.:)
tudja valaki hogy a 360 körpanorámáknál miért nem látszik az állvány.. a legkézenfekvõbb hogy retusálás, de pl itt se tudnám megmondani hogy hol retusáltak.. profin retusálják az ilyen képeket és ennyi?
Hoppsza! Éppen ilyet keresek, csak mobiltelefonra. Kopizok egy kérésemet máshonnan, hátha van vkinek tapasztalata efféle java programhoz (egy SonyEricsson K800i-hez, de bármilyen hasonló eszközhöz keresek programot éppen - valszeg a K750i java program is elmegy rajta ugyanúgy), tehát:
Van vkinek olyan programja, amivel beállítható idõközönként készít egy képet és elmenti szépen? Pl.: felszigetelõszalagozom egy dobozsárkányra és kattintgatja a képeket a magasból.
Vagy olyan program, amivel olyan videókat lehet gyártani, ami adott idõközönként készít egy-egy képet és azt fûzi össze egy videónak (pl.: 640x480-as, 15 másodpercenként készített képekbõl állít össze 3gp, avi vagy hasonló filmet, tehát "idõgyorsított" videókat lehetne vele készíteni, mondjuk töltõn hagyva 1 hétig fotóz egy helyrõl)
Fõként az elsõ érdekelne, mivel egy aktuális projekt lenne :)
egyszerû kellene, barátnõnek.. nem akar cserélgetõ ojjektívet meg ilyeneket, meg gondolom az drágább is mint egy kompakt gép (a plafon kb 50e ft, de ott már szívja a fogát) itt a hangsúly a videókészítésen van, kamerát akart venni hogy néha fel tudja venni a gyerekeket, de máskor meg jól jönne neki ha tudna pár képet is kattogtatni.. ezért gondoltam hogy egy kompakttal jobban járunk
ezredik "mit érdemes venni" kérdés, ha nem lõttök le érte :)
olyan kompakt (digitális) fényképezõgépet keresek, ami elfogadható (esetleg aránylag jó) minõségû képet és (lehetõleg HD) videót is tud készíteni. Fontos lenne hogy az akkumulátor aránylag hosszú ideig bírja (legalább 1 nap kattintgatás/videózgatás), és ne kerüljön horror árba.
Tudtok ajánlani, illetve tudtok saját tapasztalatokat megosztani? akár arról is hogy mit nem érdemes (márka, tipus)?
45 (ekv. 90)/f1,8 nyitott rekeszen iso6400-on és 1/13s záridõvel
KEN ROCKWELL-rõl a kõkeményen egocentrikus fotósról :)
Ken Rockwell fényképezõgépén ugyanazok a beállítások vannak mint bárki másén, csak más a jelentésük : P - Perfekt, Av - Abszolút verhetetlen, Tv - Teljesen varázslatos, M - Mûremek Ken Rockwell nem használ színkorrekciót, a világ igazodik az Õ látásához. Ken Rockwell nem állítja be a mélységélességet, inkább megváltoztatja a téridõt. Ken Rockwell nem vár a megfelelõ fényre tájképfotózásnál, a fény vár rá. Ken Rockwell egyszer rendelt egy L-es objektívet a Nikontól, és kapott. Ken Rockwell az egyetlen ember aki lefotózta Jézust. Sajnos épp kifogyott a filme és így kénytelen volt egy lepedõt használni. Ha Ken Rockwell expósort (bracketing) csinál, akkor a kép három verziója elsõ helyet nyer három különbözõ kategóriában. Amikor a Canon vagy a Nikon új fényképezõgépet készül kiadni, elõször odaadják tesztelésre Ken Rockwellnek. A legjobb gép megkapja a Nikon címkét a kevésbé jobb pedig a Canont. Egyszer Ken kipróbált egy fényképezõgépet amelyikre azt mondta, hogy még Canon címkét sem tud neki adni. Így született a Pentax. Ken egyszer tervezett egy zoom objektívet. Ez ma úgy ismerjük, mint Hubble ûrteleszkóp. Ken Rockwell desktopján a Lomtár ikon igazából egy közvetlen link a National Geographichoz. Ken Rockwell 10 expozícióból 11 jó képet csinál. Ken Rockwell digitális állományai nullákból, egyesekbõl ÉS kettesekbõl állnak. Ken Rockwell képei annyira tökéletesek, hogy az Adobe külön tervezett neki egy Photoshop változatot, amiben nincs más funkció csak egy Bezár gomb. Ken Rockwell nem a fotózás Chuck Norrisa, Chuck Norris a harcmûvészetek Ken Rockwellje. A Ken Rockwell által használt gépekben ISO102500 a legkisebb érzékenység, de õ azzal is zajtalanabb képet csinál, mint egy Hasselblad. Ken Rockwell normál esetben oda sem néz, amikor fotózik. Azon ritka esetekben amikor pedig odanéz, csak azért teszi, mert közben vissza is nézi a képeit. Ken Rockwell nem azért nézi vissza a képeit, hogy kiválogassa õket, neki nincsenek rossz képei. A kevésbé jókat küldi el a World Pressre. Valójában minden évben Ken Rockwell nyeri a World Press összes kategóriáját, csak különbözõ álneveken. Amíg mások évekig készülnek a World Pressre, addig Ken Rockwellnek ez egy gyenge hétvége. A World Press szervezõi minden évben egy vagyont fizetnek, hogy csak Ken Rockwell képei pályázhassanak, de az is csak Ken legkevésbé jó képeire elegendõ. Ken Rockwell elsõ World Press nyertes képeit még az anyja méhében készítette. Nem a National Geographic jelenteti meg Ken Rockwell képeit, hanem Ken Rockwell közli a blogjában a National Geographic legjobb képeit... A rossz példa rovatban. Egyszer a Life magazin felkérte Ken Rockwellt, hogy gazdagítsa gyûjteményüket pár képével. Megkapták Ken Rockwell lomtárát. A lehetõ legjobb fotó amit életedben készíthetsz, az az, ha lefotózod, amint Ken Rockwell fotózik. Az a világ legszebb modellje, akit Ken Rockwell épp lekapott. Ha neked van egy D3x.ed és Ken Rockwellnek is van egy D3x-e, akkor is Ken Rockwellé a jobb gép. Ha Ken Rockwell bead egy képet egy fotópályázatra, akkor nem õ izgul, hanem a zsûri! Ken Rockwell nem fotózni megy, mert az magában hordozza a kudarcot, Ken Rockwell az évezred képeit megy megcsinálni! Ken Rockwell lefényképezte két párhuzamos egyenes metszéspontját a végtelenben....Kétszer is! Ken Rockwell még a vakoknál is ász! Egyszer Ken Rockwell véletlenül meglökték, miközben fotózta a Pisai ferde tornyot. Emiatt Ken elferdíttette a tornyot, mert õ nem csinálhat ferde képet! Ken Rockwell a fekete-fehér filmmel is képes színes képet csinálni! Gondolj egy gyönyörû képre. Ken Rockwell azt már lefényképezte. Mona Lisa azért mosolyog, mert Ken Rockwell egyszer lefényképezte.