15 pont? :D Akkor talán még én is továbbjutottam. :D
nekem azt mondta 15 ponttól lehet továbbjutni, de nem értett egyet a javítókulccsal, ezért még beszél néhány ismerõsével, h megtudja, adhat-e többet, ezért nem mondott konkrétat, de holnap rákérdezek
honnan tudod? :O nem csak továbbküldték a lapod? hány pontot adott a tanárod? ;>
Vajon van-e ilyen típusú egyenletekre általános megoldási módszer? Földobták egy fórumban, ilyet nekem nem tanítottak:
df(x)/dx = f(x) - f(x-1)
f(x)=?
Én számoltam el már rájöttem. Viszont kikötés hogy nem válthatjuk át más számrendszerekbe,a számolást is be kell adni a részeredményekkel,szóval még mindig azzal szenvedek. Ja és holnap jár le a határidõ.Tehát ezt jól megszívtam. Azért köszönöm a segítséget!Remélem már nem fogom elszámolni.
Hát ahogy én számoltam, az a kettõ nem egyezik. Mármint ha 29-es számrendszerbeli az összes szám. Ugyanis:
3 = 3*29^0 = 3 S = S*29^0 = S = 28
3*S = 84
2H = 2*29^1 + H*29^0 = 58 + 17 = 75.
Tehát vagy én számoltam el valamit, vagy te. De szerintem te :) Ne csinálj szorzótáblát, egyszerûen váltsd át a tényezõket 10-esbe, szorozd össze, majd váltsd vissza 29-esbe. Ha esetleg általános algoritmus kell, azt is tudok adni (esetleg egy konkrét forráskódot is pascalban)
pontosabban azt nem értem hogy 1+1+1 az mióta egyenlõ 6al..vagy itt a "!" jelent valamit??
Még1X köszi.
Hi!
Lenne egy feladat, amit itt találtam a topicban, de nem értem hogyan jött nektek ez ki.. #547: Számokat nem használhatsz, viszont minden más mûveleti jel engedélyezett! Rakj az egyesek közé olyan mûveleti jeleket, hogy az eredmény hat legyen! (ez nem az a szokványos pálcikás feladat ahol rakosgatni kell a gyufaszálakat! Itt a mûveleti jeleket kell kitenni!)
1 1 1 = 6
Amit ti írtatok megoldásnak: (1+1+1)!=6
elõre is köszi.
nos igen annyit már nekem is sikerült kikalkulálnom hogy 0123456789ABCDEFGHIJKLMNOPQRS karakterekbõl áll.most éppen a szorzó táblát készítem.elég izgalmas hogy mit ne mondjak! nem tudom hogy mennyire vágod a témát de azért csak meg kérdem 3*S az 2H-val egyenlõ mert ha igen akkor jó nyomon járok. Ja és hogy hová kell? Hát programtervezési ismeretek órára ugyan is ez egy beadandó úgymond beugró házi feladat.van akinek két 35-ös számrendszerbeli szám jutot meg ilyesmi,szóval csupa móka és kacagás :)
A legegyszerûbb módszer, ha átváltod a számokat 10-esbe, ott összeszorzod, és visszaváltod 29-esbe. A karakterek 29-esben (ha jól számoltam így hirtelen):
0123456789ABCDEFGHIJKLMNOPQRS
ahol A = 10, és S = 28.
Feltételezem, át- és visszaírni 10-es rendszerbe át tudod, de ha mégsem, elmagyarázom azt is.
Mellesleg hova a francba kell neked 29-es számrendszer? :D
Üdv mindenkinek. Eltudná magyarázni nekem valaki hogy hogyan kell 29es számrendszerben összeszorozni 2 számot? És egyáltalán milyen karakterek vannak 29es számrendszerben. konkrétan a JC9MBHP6*DE8M9LD8 kellene nekem, de inkább a magyarázat mint az eredmény. Ha valaki tud kérem segítsen elég fontos lenne. Elõre is köszönöm!
ehe, most hazafelé láttam két csillagot(az égen) amelyek a Holddal együtt éppen derékszögû háromszöget alkottak.. nyomasztó volt..
"A beküldött dolgozatok közül kategóriánként a továbbjutási létszámhatárnak legfeljebb a kétszeresét kitevõ legjobbakat a versenybizottság felülvizsgálja, és meghatározza a továbbjutás ponthatárát."
Tehát attol függ hogyan sikerültek. Melyik kategóriás vagy? ;>
A függvényessel nem csináltam semmit. :D A negyedik: négyzetgyök alatt (5n+2), ami irracionális.
Negyedikre mi jött ki? Én nemigazán tudtam mit kell érdeni definiáld alatt. P-re mi jött ki?
Nekem p=1/tg22.5 De ez nem 100%. :C
Nekem kijött, elsõ (egy hiján öszes megoldás), második abc, harmadik, negyedikre emg irtam valami badarságot, néhány pontot csak ér :P ötödik emg ugahogy féligmeddig.. izé.. rosz ;>
2. Tekintsük azokat a négyjegyû pozitív egész számokat, amelyeknek minden jegye különbözõ. c) Növekvõ sorrendbe állítva õket melyik lesz a 2008-ik? (Az 1023 az elsõ)
Tudja valaki a választ?
Oké,köszi! Csak nem voltam biztos benne,aztán olyan kellemetlen lenne matektanár elõtt
Köszön igen érthetõ! Igazábol PITAGORAS al kiszámoltam csak ugye azt 6. még nem tanulta és nem fogadták vólna el! Köszönöm a gyórs választ!
Mivel a levágott részeket ha összeilleszted(tehát ami a kéktõl van balrafel-jobbrale,ballralent-jobbrafel)egy téglalapot adnak ki,így a téglalapok területét ki kell vonni az egész területébõl. az egész:10*10=100 kislevágott:2*4=8 nagylevágott:6*8=48 100-48-8=44 Remélem érthetõ,mert sajna ilyen dolgokat nem tudok nagyon megfogalmazni:)
Nekem az lenne a kérdésem hogy ezen a képen hogy lehet kiszámolni a világos kékel besatírozott négyzet területét? http://kepfeltoltes.pirateclub.hu/pics/200810131851136..JPG
Az a piros négyzet az egység azzal kell számolni! Az a baj hogy ezt 1 6. os kislánynak kéne megoldania szóval egyetemi képleteket nem nagyon kéne benne használni! Én elkezdtem kiszámolni de 2 külömbözõ eredmény jött ki! Remélem tudtok segíteni!
legyen b a nagyobb átfogó, ez esetben m<a<b<c, vagyis c=b*x ,ahol x nagyobb mint 1 hasonló háromszögek alapján,vagy a területképletbõl az jön ki, hogy a=m*x
a+b<c+m behelyettesítve a és c helyébe az m*x-et és b*x-et: m*x+b<b*x+m átrendezve: m*x-m<b*x-b m*(x-1)<b*(x-1) x nagyobb mint 1 ezért osztás után: m<b ,ez pedig igaz
2 egyenlõszáru háromszög egybevágó ha 1-1 oldaluk és 2-2 szögük egyenlõ?
ha egy háromszögben két magasság egyenlõ akkor háromszög egyenlõ szárú?
+még egy...az utóbbi években sok érdekes dolgot taláktam fõleg interneten(azonosságok, minden számra felírható oszthatósági szabály stb..Arra még nincsen azonosság hogy xnégyzet+ynégyzet=???
Hi!
A következõ lenne a feladatom, amit nem tudok megoldani: Van egy derékszögû háromszög, befogója "a" és "b" átfogója "c".A "c" oldalhoz tartozó magasságot nevezzük m-nek.Igazoljuk hogy c+m>a+b....Elõször pitagorasszal próbálgattam de hamar beláttam hogy nincs értelme, mert sokra nem megyek vele...Viszont egyértelmû hogy ab=cm(területre gondolj)...==>> (ab):m=c /+m (ab):m+m=c+m..azaz ebbõl kifejeztük a c+m-et...behelyettesítve: (ab):m+m>a+b /*m (azért mert tudjuk hogy c+m>a+b) ab+m*m >(a+b)*m (a+b)*m-ab-m*m < 0 /*(-1) m*m+ab-m*(a+b)>0
Innen másodfokú egyenlet megoldóképletével kijön hogy a és b...Innen hogyan tovább?Megkérdeztem a matektanárom, de azt mondta hogy folytassam..Lécci ugy magyarázzátok el hogyan tovább esetleg egyszerûbben, úgy hogy én még csak 9.es vagyok(azaz szögfüggvénnyel vagy logaritmussal ne, már ha lehet)
Megoldhatod a grafikonjaik alapján is. Külön rajzold fel az |x-1| és |3-x| függvények grafikonjait (|x|-bõl kiindulva transzformálva õket) és ezek pontonkénti összege az f.
mert ott változik az intervallumos tag elojele. ha az abszolutértékben belul az érték negativ, akkor az érték ellentettjét kell venni, mert akkor lesz abszolutérték nélkuli értéke. példa abs(x)=-x ha x<0 és abs(x)=x ha x>0.
3 estet kell megkülönbözeteni, 1: x<1 2: 1<x<3 3: 3<x aszerint h x melyik intervallumban van változik az abszulútérték pl: abs(x-1)= x-1 a 2-es és 3-as esetre, de -x+1 az 1-es esetre.
De miért,meg hol?Nem értem.Mert nekem az logikus,és magam elõtt el is tudom képzelni,hogy az "alsó szintre"megy öt gúla,ebbõl az egyik fejjel lefelé,és erre már csak rá kell rakni a "felsõ szintet".És így nekem sehol sem marad üres hely.
ui.:rájöttem,hogy az alsó szintnél csak a belseje lesz telített,de a külsõ falaknál ottmarad a hely:) És így tényleg 8 kell,csak ebbõl kettõt félbe kell vágni a sikerhez.
A nagygúla kétszer akkora oldalhosszúságú mint a kis gúlák, vagyis a térfogata nyocszor nagyobb. Ha összeraksz 6 kis gúlát, még kimarad négy tetraéder szerû hely
Miért ne lehetne kitölteni?4 gúla egymás mellé,1 beléjük fejjel lefelé,és erre rá a hatodik.Kész is a nagygúla.
ja , én meg azthittem teljesen ki kell toltenie /(ebben az esetben nincs megoldás sztem) ebben az esetben konnyu, nem is kell mérni, a nagy gula minden éle a duplája lesz a kicsinek.
elsõ böffenetem: csinálsz 5 egybevágó (kis) négyzetalapú (nem ferde) gúlát. 4-et leraksz szorosan (2x2) egymás mellé az asztalra, az ötödiket meg rájukegyensúlyozod (az alsók csúcsaira, a felsõ alapjának csúcsait illesztve), és már kész is a hiányos gúlád. ha ez megvan, akkor már te is látod mekkora a befoglaló gúla, ugye? (dupla alapélhossz, dupla magasság)
nem derül ki hogy a kisebb gúláknak milyen alapon kell állniuk. ha lehet bármilyen soxög, akkor oszd fel a 4zetet 5 részre a középpontjábol kiindulva, aztán azok lesznek az alapok, a k=ozéppont felett meg valahol a gula csucsa
hi! tanár adott egy feladatot. adott egy négyzet alapú gúla. és abba a gúlába kell még 4 kisebbet rakni (3 alulra meg rájuk 1)
ilyen gúla-a-gúlában izé. kartonból kell majd kivágni, szorgalmi feladat.
tudnátok valami méretet adni vagy weboldalt mert nem nagyon tudom kiszámolni (holnap fogjuk venni a "csúcsos testekben gömb" részt,tehát ez amolyan szorgalmi)