(- nafene: Most meg már megjavulóban az Operám ?!)
Az elõbb, finoman céloztam arra, hogy "DJ Faustus", a 2. példánál véthetett egy elõjelnyi hibát. (-nem érem el privi-ben, szóljatok Neki légyszí, ha igazam van ! -köszi.)
"f" egyenes: 6x + 4y = 12 4y = 12 - 6x / :4 Y = 12/4 - (6/4) X Y = 3 - (3/2) X -> y = mx + b ; alakra átírva Y = - (3/2) X + 3 " f " egyenes is m = -3/2 iránytangensû, azaz "e" és "f" párhuzamos egymással. b = +3 ; tengelymetszettel. -sejtésem, úgy tûnik jó volt, tehát "DJ" elõjelet vétett! Az "f" egyenesünk pedig +3 egységnél döfi az Y-tengelyt. X-et pedig ott piszkálja meg, ahol Y = 0 0 = - (3/2) X + 3 (3/2)X = 3 X = +2 helyen döfi "f" az X-tengelyt.
A *No:1689*- kissé magyarázva Mr."Dj Faustus" grafikonját. Nézzük: Egyenletünket mindig rendezzük ki elõször Y-ra !-így, tudjuk ábrázolni.
e=> 3x +2y= 12 vegyünk el mindkét oldalból: /-3x
2y = 12 -3x de, nekem csak Y kell, tehát / (:2) Y = (12/2) - (3/2)X
Ebbõl látom: X az elsõ-hatványon szerepel, tehát képe egy Egyenes lesz! Az egyenes általános egyenlete pedig: * Y = m X + b *
ahol: m = meredekség, másnéven:IRÁNyTANGENS, azaz adott szõggel szembeni, per melletti befogó értékei, tehát m = y/x * b * pedig a TENGELyMETSzET, azaz az Y-on való metszés-értéke.
Rendezzük át ilyen alakra: Y = (-3/2)X + 6 Tehát "e" egyenesünk, Y-tengelyt, +6 nál fogja dõfni ! Iránytangense pedig: -(3/2) A (+6) döfési-ponttól lépjünk +2 egységet X irányában, (-3) pedig Y ban. E pontot, a döfési ponttal összekötve, megkapjuk a kívánt "görbénket". (-ezek alapján már: próbáld meg a másik "görbét" is ábrázolni. Sok sikert hozzá !)
(-sajna: Nem éppen E-fórumom tesztelték az *Opera9.52*-est !!!)
Valami olyan "Hip-Hip Hurrá "-s hangulatra azér' vártam, csak olyanra; mintha csak-úgy, kvázi-*flegmán felhánytam* volna ide, e deriválós példák megoldásait. (Nem teljesen véletlenül említettem épp e könyvet!)
Nos ez két egyenes egyenlete. Az e egyenes az y tengelyt +6-nál, az x tengelyt +4-nél metszi. Az f egyenes az y tengelyt -3-nál, az x tengely -2-nél metszi.
A két egyenes "dõlésszöge" egyezik (az elõbbi adatokból arkusztangenssel kiszámíthatóak), csak el vannak tolva egymáshoz képest. Grafikonon így néznek ki.
Ez egy egyszerû azonosság,de amúgy én sem biztos,hogy hirtelen rájöttem volna,hanem fogom,és elkezdem összeszorozni:D Viszont volt olyan dolog,amit hamarabb számoltam ki fejben,mint tanár gépen,benyögöm,természetesen leszarja,majd amikor ugyan azt mondja,csoport rámnéz:D
háhá ,csak hogy tudd ezt 9dikben megtanultam mégis számológépet veszek elõ,mert valahogy most 6 évvel késõbb kurv*ára nem emlékszek erre a képletre, ahogy más se csak az aki ezzel foglalkozik ja és igen,az is nagyon hasznos hogy a katicabogár "páratlan ujjú egyszikû évelõ"
hello egy kis help kéne van egy kordinátageometria feladat: e:3x+2y=12 f:6x+4y=-12 és mindent kikéne számolni amit lehetséges pl:távolság stb.. valaki tud ebbe segiteni?
Hi Néked "Színesbocs" ! Ide a fórumra, sajna nagyon nehéz képleteket írni, tehát csak tippeket adok elsõre. (Ha egyetemre fogsz menni, ott elsõben ismét veszitek ezt a témát, sõõõt; kissé még-összetettebbeket is !)
A deriválás, a mérnöki- függvényanalízis elengedhetetlen kelléke. !!!
Javaslom tehát : (-könyvtárból kikölcsönözni ; -de, inkább vedd meg , mert szükséged is lesz rá!) Bárczy Barnabás; Differenciálszámítás címû könyvét. ->az én példányom még 1980-as, MK kiadás. Igen jól kidolgozott példák vannak benne. Ha 10-10 esetet csak kimásolsz belõle, és még mindig homályos lenne e téma; (ami, teljesen kizárt !) - kézzel megoldom, be-szkennerelem azt, és felteszem a NETre.
én emlékszem mennyi minden hasznos dolgot tanultam az iskolában. ott van például a szinkópa ritmus. szerintem ez nagyon hasznos. meg a mérleg állás, homorított felugrásból. és annak is örültem, amikor azt tanultuk földrajzórán, hogy magyarország adja a világ földgáz termelésének a másfélszeresét. vagy amikor a katicabogárról tanultuk, hogy páratlan ujjú egyszikû évelõ. szóval szerintem az oktatás jó, kivéve a matematikát, mer az egy olyan szar szemét szaralak.
csak azért, h ne legyen flamewar, írok én:
ha olyannal kerülsz szembe, pl. h mennyi 73*67, valszeg te is, de az emberek 99.999%-a elõvesz egy számológépet és bepötyögi. De ha ilyen nincs, akkor az emberek ugyanennyi százaléka NEM fogja felismerni, hogy 73 * 67 = (70 + 3) * (70 - 3) = 70^2 - 3^2 = 4900 - 9 = 4891, merthogy anno tanultuk azt, hogy (a+b) * (a-b) = a^2 - b^2
...így van, amúgy sem akar itt senki flamewart... Mellesleg a történelem és irodalom oktatásnak mi értelme van?! Hány hadvezér szaladgál az utcán? Akkor már inkább az analízis... Magas szinten nyomják? Nem kellett neked még diffegyenletekkel leírt rendszer optimális irányítási problémájával pöcsölnöd és mátrix-exponenciális függvényeket számolnod, ahol az exp() függvény kitevõje nem holmi szám, vagy kifejezés, hanem mátrix... De ilyesmivel nem is kell az átlagembernek foglalkoznia!
Én azt gondolom, ha az átlagemberben van annyi józanság, hogy el tudja dönteni és érti is, pl. hogy az erõs forint a hitel felvételnek nem kedvez, de a törlesztõknek igen, ellenben ha pl. svájci frankban veszi fel a hitelét, akkor még jól is járhat, sõt, az árfolyamspekulációra játszva még tisztes haszonra is tehet szert rövid távon, akkor van remény...
Te meg azon gondolkodj el hogy a Bonduelle konzerveknél ezt a dolgot nem a vezérgeci találta ki,hanem kiírt egy pályázatot arra hogy milyen dobozokban is kellene árulni a szart,és jött egy banda akiknél voltak okos matekosok és megmondták a frankót! ugyanez igaz a tormatermesztõre meg a többi marhaságra... én itt most nem azon röhögök hogy számolni összeadni meg kivonni kell tanulni meg alapalgebrát mert az tényleg rendben van,meg az is hogy valakit érdekel és tanulja mert ha nem lenne nem irhatnák ezen a számitogépen és még nagyon sok midnenben nélülöznöm kellene,hanem azon hogy a végére már olyan szinten nyomják hogy annak egy átlag ember nem veszi hasznát(21 vagyok eddig tényleg nem vettem hasznát a cosinusnak,de a bátyám se aki már 28),szal olyan szinten próbálják meg felkészíteni az embereket mintha mindenki matematikusnak menne:P pedig van aki csak szépen akar rajzolni és tud is és mégis matekoznia kell (pedig kurvára nem érti az egészet),ha el akar jutni a fõiskolára! amugy meg ha már a sódernál tartunk,matekos ismerosom elment az apjával fát venni amit szintén köbméterben adnak de a hulyék azt nem tudták hiába 5ös a srác hogy a fánál nem 1*1*1 van hanem 1*1*1,5 szal még igy is hasraeshetsz ha te vagy Einstein
Látod szöveget értelmezni is tudni kell. Sehol nem állítottam hogy szimplán egy képlet megoldása hozná meg a megváltást: mûveltségrõl beszéltem. Ebbe beletartozik a matek is. Ha nem tudsz kamatos kamatot számítani, könnyen rádsózhatnak egy olyan hitellehetõséget, aminek törlesztõrészleteit életed végéig nyögheted. Ha nem vágod a fizikát, rádsózhatják a csodálatos mosógolyót, meg a vízautó alapítvány, a radiesztézák is sorba állhatnak nálad. Ha nem vagy jártas a biológiában/kémiában, megvetetik veled a Pi-/mágnesezett-vizet.
Persze a megvezethetõség függ más, lélektani dolgoktól is, de a mûveltségnek jelentõs szerepe van benne.
Gondolkodj el azon, hogy a Bonduelle-konzervek miért épp ugyanolyan magasak, mint az átmérõjük!? Ha neked egy üzemed van, ahol naponta több ezer darab konzervet kell gyártanod és nem ilyenre csinálod, nem leszel annyira hatékony, mint a versenytársaid - mivel te pengeagyú vagy, gondolom rájössz, miért...!?
Ha mindenki tisztességesen használná azt a matektudást, amit beléjük próbálnak verni, nem lehetne olyan, hogy uzsorakamat - de sajnos azok a szerencsétlenek, akik épphogy elvergõdtek egy elemi iskola végéig, nem értik, hogy lehet az, hogy az egyik hónapban felvett csekély "hitelüket" nem tudják a következõ hónapban visszaadni...
Ha tudsz elemi testek térfogatát számolni, nem vágnak át, amikor a TÜZÉP teleprõl eléd borítják a sódert (mert azt még mindíg nem tonnában, hanem köbméterben mérik - leméred, kiszámolod és azt mondod, hogy vagy enged az árból, vagy megfogja a kibaszott lapátot és visszalapátolja, mert ez kevesebb...)
Az a tormatermesztõ, aki nem tud abban dönteni, hogy a több hektárnyi termését felszedesse-e, mert csak azt tudja, hogy a termés 70%-ának meg kell felelnie az átvevõ követelményeinek, valszeg örülne, ha tudná, ilyen helyzetekben van olyan statisztikai módszer, amivel le tudja csökkenteni a hatalmas bukás (és anyagi kár) esélyét - sõt, erre szabvány is van, hogy hogyan lehet ezt kivitelezni!
Én anno az egyetemen kiszámoltam, hogy akkor nõ az ösztöndíj-indexem, ha 1-est, 4-est vagy 5-öst kapok egy adott vizsgán, mivel tudtam magamról, ha elmegyek, akkor átmegyek és biztos nem érem el a 4-est, így nem mentem el vizsgázni, ezzel növeltem a jövõ féléves jövedelmemet!
Sok egyetemistába annyi logika sem szorult, hogy ha van olyan tárgya, aminek van páros és páratlan héten is gyakorlata, akkor nem vesz fel gyakorlatot páros hétre, mert a félév 14 hétbõl áll és az utolsó hétre nagyon nem akar az ember gyakra menni, amikor annyi beadandó meló van...
Így van! ha valaki ki tudja számolni hogy mennyi g(x)*h'(x)+g'(x)*h(x) akkor onnantól kezdve megváltozik az élete,a világszemlélete,többet soha nem hibázik!nem fogják tudni átverni!nem fogják tudni rávenni semmire! LOOOOOOOOOOOOL
Tudod a mûveletlenség a befolyásolhatóság melegágya. Könnyebb egy buta embernek eladni mindenféle marketingszöveggel jó drágán a semmit nem érõ terméket. Könnyebb rávenni, hogy szavazzon xy politikusra. Könnyebb rávenni, hogy pénzét bizonyos befektetési lehetõségekbe fektesse be.
Illetve azt is tudnod kellene, hogy a mûveletlenség a szegénység melegágya.
A szegény, és buta emberek meg nagyon könnyen manipulálhatóak.
csak azt mondjátok meg nekem hoyg egy 18 éves hulyegyereknek mi az istenfaszának kell ilyen szarokat tanulnia????ki a gecit érdekli hogy x2 megy2 az mennyi??????????????,
köszi a segítséget, de nem nagyon boldogulok :( amugy elõrehozott érettségim lesz de csak késõbb :) és próbálgatok pár feladatot. ha esetleg mégis vki leírná azt nagyon meghálálnám :P
Ezek eléggé alapesetek. Az elsõ az a Külsõ fgv deriváltja*belsõ fgv deriváltja a második pedig: g(x)*h'(x)+g'(x)*h(x) módjára kell megoldani. Az egyes alap függvények deriválását rád bízom.
Jaj nagyon köszönöm a gyors válaszokat, és láss csodát tényleg mûködik :) azt nem tudom hogy jöhetett ki de mûködik :D köszönöm a segítséget :)
hát... (Q:=KU) nekem elsõre K=(Q^2-QX)/(1-Q) kollegámnak elsõre K=Q(X-Q^2)/(Q^2-1) jött ki.
nekem másodszorra: x=(k+q)q-k/q qx=kq2+q3-k qx-q3=k(q2-1) K=(QX-Q^3)/(Q^2-1) ami a kollegám elsõjével azonos. persze ha a törttet beosztom Q/Q-val, akkor K=(X-Q^2)/(Q-1/Q) jön ki, ami talán azonos a #1660-ban leírttal. szóval, tekintsük sikeresnek az egyenletrendezést.
Sziasztok van egy problémám, egy programot szeretnék írni, lényegében egy kódoló programot, ami a betûkhöz számokat rendel és azokat egy szabály szerint átalakítja. Pontosabban egy matematikai szabály szerint. Az átalakítással semmi baj de a visszaalakítás ne akar mûködni. Ebben kérnék segítséget. A kódolási szabály: X=kódolt betû K=az eredeti szám KU=kulcs X=[(K+KU)*KU]-K/KU Ezt kéne úgy átalakítani hogy az K-t kapjam meg úgy hogy ismerem az X-et és a kulcsot, légyszi ne nevessetek ki mert nem voltam sose jó matekból. (jah és ez nem valami nyári házi egyszerûen saját célra kell a program)
na most ha nem tudod kiszámolni az inverz függvényt, akkor az elsõrendû deriváltat hogy tudtad kiszámolni? mert a képletben g(x) is kell. most így hirtelen hozzákezdtem, és nekem se ment.
most lehet, hogy orbitális marhaságot kérdeztem, de az analízis vizsgám két hónapja volt, és azóta rá se néztem ilyesmire.
Nem azzal van a gond, hgoy nem tudom mi a masodrendu derivalt, hanem vannak olyan fuggvenyek, amelyeknek az inverzet nem tudod kiszamolni. Ilyenkor van egy keplet, amivel ki tudod szamolni az inverz fuggveny bizonyos pontjaban a derivalt erteket, a keplet igy nez ki: g az f inverz fuggvenye: g'(x) = 1/f'(g(x)) . Ha ezt a kepletet hasznalod, szepen kijon hogy az elsorendu derivalt erteke a -2 ben 1/4. Viszont a masodrendut nem tudom hogy hogyan szamoljam ki, mivel ezt a kepletet nem derivalhatom tovabb, mert ez egy pontban a derivalt erteke, igy derivalas utan 0 t kapnak.
egyszerûen deriváld még egyszer g'-t. a másodrendû deriváltat úgy kapod, hogy az elsõrendût deriválod. ugyanígy f^(n)= (f^(n-1))'
de ezt hogyhogy nem tudod, ha a deriválást már tanultad?
Sziasztok, lenne egy matek feladat, amivel gondba vagyok:
Legyen a g az f:R->R f(x)=x^3+x fuggveny inverze. Szamitsd ki a g'(-2) es a g"(-2) -t. En csak a g'(-2)t tudtam kiszamolni, es nincs otletem, hogy hogyan szamolhatnam ki a masodrednu derivaltjat. Van arra valami keplet?
elõször érdemes lenne megtudnod, h majdan használhatod-e vizsgán, vagy sem ;)
Amúgy is Hewlett-Packard rlz!
Én, mint kivénhedt zsebszámológép-gyûjtõ, javaslom neked a régebbi TI-ket, azok messze többet fognak nyújtani, mint amire valaha szükséged lesz és nem kell új gondolkodásmódot elsajátítanod a HP-k fordított lengyel logikája miatt! Persze ha mérnöknek készülsz, akkor már csak hagyománytiszteletbõl is HP!
itt érdemes kicsit bogarászni: HPCalc és talán ez is megy: TICalc
HI!!! valaki nem ismeri azt a feladatot amikor a szállodában valakik kivesznek két szobát és a végén eltunik egy forint??vagy a másik verzio hogy a pékségben a kenyér mégse anyniba kerul és az inas visszaviszi a pénzt a vevõnekK????irjn már privit aki végja hogy mirol beszélek
hello, grafikus számológépet szeretnék venni, de nem igazán értem mi a különbség a TI-Nspire és a TI-Nspire CAS között. valaki feltudna világosítani? megéri CAS-t venni?
10^3 köszönet és hála :D
A Wordnél Beszúrás-->Objektum-->ott kiválasztod a Microsoft Equaiont és ott mindent megtalálsz.
én is utálok ilyen hosszút olvasni - amibõl arra lehet következtetni, h elolvastam, vagy a végét olvastam el. ez olyan régi feladvány, h csak az emlékszik rá, aki még járt anno Kis Matematikusok Baráti Köré-be (KMBK-ba), ami nekem is megvolt 1984-85-ben és akkor még számítógép sem volt a suliban és tanultunk papíron csináltunk is sejtautomatát és most az internet korában a mai fiatalok azt se tudják mi az. másik klasszikus feladvány: van egy folyó, egy 100 eres kábel átfektetve a folyó medrének alján, aminek mindegyik szigetelése egyszínû, azaz nem lehet a kilógó zsinórokat megkülönböztetni. Van egy villanyszerelõ egy fázisceruzával és egy áramforrással, valamint egy csónak evezõvel. Az a kérdés, hányszor kell áteveznie a folyón, ha egyértelmûen össze akarja párosítani a kábelvégeket a két parton? (érts: pl jobbról balra egy sorba lefekteti a kilógó kábelvégeket, ugyanezt a túlparton is és jobbról az 5. az a túlparton is az 5. jobbról, ha ugyanúgy állok a köteg kábelhez viszonyítva
(majdnem pont )ezt a feladatot a zánkai úttörõtáborban oldottuk meg ezelõtt kb pontosan 19 évvel ezelõtt. ott jancsi és juliska volt a két fõhõs, ráadásul volt egy vagon 10, 20 és 50 filléresük. és a feladat úgy szólt, hogy juliska lerakja az elsõ érmét, mire jancsi gratulál neki a gyõzelemhez. a feladat terápiás jellegû volt, hiszen a "hová tette juliska az elsõ érmét?" kérdésre mindenki érezte a választ, vagyis hogy a kör alakú asztal közepére. a nagy kérdés az volt, hogy ekkor jancsi miért gratulált, vagyis miért volt biztos benne, hogy juliska nyer? vagyis, hogy miért középre kell rakni? a feladat egyébként (hiszen úttörõtáborban voltunk) terápiás (pontosabban készségfejlesztõ) volt. azza nevelt, hogy ha nem tudod megoldani a problémát, akkor oldj meg egy hasonló, de egysezûbbet és akkor majd hátha megy az eredeti. ha nem, akkor egy még egyszerûbbet és így tovább... konkrétan: legyen az asztal kör helyett négyzet. így egyszerûbb? talán, de a miértet nem válaszolja meg. akkor legyen téglalap alakú. hát... így se ment. akkor legyen egy olyan keskeny téglalap, amin csak libasorban férnek el az érmék. (itt már 12 évesen is rá lehetett jönni) de nézzük tovább. legyen rövid is a téglalap. annyira, hogy maximum 3 érme férjen rá, illetve hogy a 3 érme is csak épphogycsak ráférjen. és akkor ezt végre meg tudjuk oldani. hiszen juliska tesz középre, jancsi az egyik oldalra, julis a másik oldalra. több érme nem fér fel, tehát julis nyert. (persze lehet kötekedni, hogy mi van, ha nem középre tesz. nos akkor döntetlen, ami nem jó, mert tudjuk, hogy nyer.) akkor ezt megoldottuk, lépjünk visszább. hosszú keskeny téglalap asztal. egy sorban férnek el az érmék. juli tesz középre. jancsi tesz. hova? nem középre. akkor hová tegyen juliska? nem tudjuk, tehát oldjunk meg egy egyszerûbb feladatot. legyen az asztal keskeny mint az elõbb, de rövid is, bár ne annyira mint korábban. épphogycsak férjen el rajta 5 érme. (miért pont 5? mert ha juliska kezd, és nyer, akkor páratlan számú érme van az asztalon és a 3 már volt.) julis tesz. középre. jancsi tesz az egyik oldalra, csak úgy. erre az oldalra julis már nem tud tenni, mivel csak akkor tudna, ha jancsi vagy a középsõ érméhez közel, vagy az aszal peremére tesz. de nem oda tett, julis a másik oldalra tesz (nem eleje-végére) és nyer, mert ugye több nem fér fel. de mi van, ha jancsi a szélsõ vagy a középsõ pozícióra tesz? julisnak 3 lehetõsége van: ugyanarra az oldalra a maradék helyre, ami nem jó mert jancsi a másik oldal közepére tesz és több érme nem fér fel. tehát a másik oldal elejére vagy végére tesz. bármelyik jó(!) utánna még két hely van, julis nyer. akkor ez megoldódott, lépjünk vissza meg tudjuk oldani? nem. azért nem, mert az 5 hosszú asztalnál a valamelyik oldal közepére (pontosabban nemeleje nemvégére) tett érme mellé nem fér újabb. de ha hosszabb az asztal, (pl 7 érme fér rá egy sorban), akkor ez nem igaz. ha hét érmére is végigjátszuk a lehetõségeket ésúgy sem sikerül rájönnünk (ahogy a többség már régesrégen rájött ezt a szöveget olvasva) a megoldásra, akkor hagyjuk a matematikát és menjönk politikusnak. szóval rájöttünk, hogy az a nyerõ stratégia 7 hosszú asztalon, hogy julis középre, majd jancsi bárhová is tesz, julis a középsõ érme közepébe állított merõleges egyenesre tükrözött pozícióra tesz. tehát egyenesre tükröz. így tehát megoldottuk a 7 hosszúságú asztal problémáját. nem, nem az eredetit. illetve majdnem, de ezt még nem tudjuk! lépjünk egyet vissza. mi volt az elõzõ amit nem tudtunk megoldani? egy vékony hosszú asztal, amire csak libasorban férnek érmék. a tengelyes tükrözés módszerével garantálható julis sikere? igen? akkor jó, mert akkor ez a feladatot (nem az eredetit) is megoldottuk, léphetünk vissza. hova is? négyzet alakú asztal. megoldás a tengelyes tükrözés? nem, hiszen az érmék nem csak libasorban férnek el. akkor mi legyen? oldjunk meg egy egyszerûbb feladatot, hátha. az egyszerûbb feladatok sorban: négyzet helyett téglalap alakú asztal, aztá olyan vékony téglalap, hogy csak éppen két érme férjen el egymás mellett, vagyis duplalibasor. ha itt sem ismerjük fel a megoldást, akkor eljuthatunk addig, hogy olyan kicsi a négyzet alakú asztal, hogy csak 5 érme fér el rajta maximum. itt nincs mese fel kell ismerni (nyilván a többség már réges régen felismerte), hogy a tengelyes tükrözést fel kell váltani a pontra való tükrözéssel, középpont a kata elsõ érméjének középpontja, ami véletlenül egybeesik az asztal (síkjának) tömegközéppontjával. szóval van új módszerünk, lépjünk vissza! megoldja a pontra tükrözés a téglalap alakú max 2 széles asztalt? igen. a négyzet alakú asztalt? igen. a kör alakú asztalt? igen? akkor jó mert ez már az eredeti feladat. tehát ha juliska középre tesz, majd jancsi bárhová is, de juliska mindig a középpontra szimetrikus helyre, akkor tutira nyer.
a feladatot megoldottuk. persze lehetett volna másképp is egyszeûsíteni a feladaton. pl négyzet alakúak az érmék, aztán a dimenziókat csökkentve eljutni egy olyan asztalig, ami 3 pontból áll és ezek vagy foglaltak, vagy nem. vagy hogy hogyan lehet a legtöbb illetve legkevesebb érmét elhelyezni, stb. szóval ez csak egy út volt, de a tanulság: ha nem tudod megoldani, oldj meg egy másikat... remélem számos hejesírási hibát vétettem, de nem olvasom újra, mer utálok ilyen hosszú hozzászólásokatz olvasni....
középre kell tenni, azután pedig mindig a középpontra szimetrikusan az ellenféllel.
Egy kör alaku asztalra Kata és Dani felváltva egyforma érméket helyez fel úgy, hogy az érmék nem fedhetik egymást!
A játékot az nyeri , aki utoljára tud tenni.
Az elsõ érmét Kata helyezi az asztalra. Hogyan játszon ha nyerni akar?
ez a kérdésem
szia,
a második számlálója: x^2+4x+5 = (x+2)*(x+3)-(x+1) ugyan így az elsõ számlálója: a=x+1 a^2+4a+5 = (a+2)*(a+3)-(a+1) (x+1)^2+4(x+1)+5 = (x+3)*(x+4)-(x+2)
így azt kapod hogy... szerintem innen már menni fog:)
Szerintema neveõ ez nem lehet,hanem ha így van felírva,akkor (x+2)(x+3)^2((x+4),tehát csak az x+3 van a négyzeten,mivel (x+3)*(x+3).A "tetejét" meg kiszámolni igazi szopás:D
Bár levezetni nekm tudom,minden dogában ezt elbaszom,mert benézem de valahogy így kell csinálni: Közös nevezõre kell hozni,ami itt a (x+3)(x+4)(x+2)(x+3),és felül a számlálót a másik tört nevezõjével kell beszorozni,tehát az eslõt a (x+2)(x+3)-al a másikat a (x+3)(x+4)-el.Természetesen a számlálót zárójelbe kel rakni.Ezután meg jól fel kel bontani,ránézésre kapsz,egy 20 centis sort:D
egy nagyon egyszerû példa megoldását szeretném kérni vkitõl, levezetéssel!
ezer köszönet annak aki megszán!
...én ebbe nem akarnék belefolyni, de épp mondani akartam... Ha EZ sem elég, akkor ott már a kollégák készülékében van a hiba. Ilyenkor én már lelket nyomorítóan káromkodok, hogy lehet valaki ennyire barom, h nem látja be a dolgot... :P
ezt speciel wikipediáról lestem el, de nem kell ehhez halálpontos definíció, ez alap dolog. ha ezzel nem gyõzöd meg a kollégádat akkor hagyd a francba :)
a egyenest tükrözzük B-re, és ahol metszi egymást a két egyenes, ott lesz az a pont, amelyiknek a tükörképe lesz az a pont, amit keresel. (broáf, bocs, igy sikerült megfoglamazni :C)
Adott három egyenes az ábrának megfelelõen. Szerkesszünk az A egyenesen olyan pontot ,amelyeknek B-re vonatkozó tükörképe illeszkedik a C egyenesre.
Ábra:
Hello
szeretnék segitséget kérni egy feladatban:)
Ez lenne az:
Adott három egyenes az ábrának megfelelõen. Szerkesszünk az A egyenesen olyan pontot ,amelyeknek B-re vonatkozó tükörképe illeszkedik a C egyenesre.
Ábra:
Sziasztok! Szücsy, szerintem egyszerûen úgy számolod ki, hogy a 3szög területét felírod úgy hogy félkerület * a 3szög beírható körének sugarával osztva kettõ :), a derékszögû háromszögnek meg ugye tök egyszerû a területszámítása. Mivel te már vizsgáztál szeretnék egy pár kérdést feltenni neked, ha nem baj. Amikor kihúztad a tételt, akkor azon csak 1 cím van, vagy esetleg valami segítség is, hogy mire kell kitérni? Elõre is köszi a választ