emelt szintû matek szóbelin feladatom...adott egy 3szög, oldalai 1, gyök3, 2...
számítsd ki a legnagyobb szögét
számítsd ki a köré írt és a beírt kör sugarát 2tizedesjegyre...namost az A részt meg tudtam csinálni, a köré írt köröst is de a beírt kört hgoy kell? mert nem mondták meg a keci tanárok:D amúgy segítettek is szóval visszavonom:D
Minden négyzet téglalap,mivel minden oldala egyenlõ,és minden szöge 90°-os,és az oldalak egyenlõségébõl az is adódik,hogy a szemoözti oldalak egyenlõk,mint egy téglalapnál,így az az,hogy minden négyzet téglalap,de nemminden téglalap négyzet:)
kollegámmal összevitatkoztam. abban nem bírunk megegyezni, hogy minden négyzet téglalap-e, vagy sem. nyilván segítene ha tudnánk a téglalap (vagy a négyzet) definícióját. találtam többet is, sõtt magam is hasaltam párat, de igazából az érdekelne, hogy hogyan tanítják az iskolában. gondolom oktatják többször is (alsó-, felsõtagozat, középiskola), sõtt lehet, hogy a definíció is változik. szóval az érdekelne, hogy a tankönyvekben hogy van.
na akkor én is egy trigonometria:)
adott egy derékszögû, egyenlõ szárú háromszög átfogó egyenlete 2x+3y=5, C(1;2) számítsuk ki, hol metszi a két egyenes úgy az átfogót, hogy derékszögû legyen:)
Trigonometriában mi?Ha 10.-es vagy,akkor függvénytáblázat tökéletes.Azért íronm,mert én is 10.-es vagyok,és nemrég vettük,mondjuk szerintem nem kell hozzá semmi segédeszköz max számológép:)
Hello! Nemtalálok sehol se használható trginometrikus egyenletekre vonatkozó fealadt megoldásokat, holnapra kéne készülnöm és átkéne nézni pár feladat tipust meg megoldási trükköt csak már sehol nem találom azt a füzetem:S természetesen betelt vagy négy idén... Tudna nekem vki adni 1 linket ahol rendes megoldási levezetések vannak?
az a hatodik feladat biztos, hogy úgy van? mer mintha a felírt körnek nem lenne (8;1) pontja. vagy de?
az elsõ hármat rajzold le szépen egy kockás lapra és már látni is fogod.
a negyediknél az egyenletet addig rendezgesd, míg a jól ismert (x-u)^2+(y-v)^2=r alakú nem lesz, mert innen már megvan.
az ötödiknél van két egyenlet, az ezek által alkotott egyenletrendszer két pár megoldása a húr végpontjainak koordinátái. ennek a szakasznak a hosszát pedig egy pitagóriás képlet megmondja.
a hatodiknál keressük azt a bizonyos y=ax+b alakú egyenenest ami átmegy a (8;1) pontonés merõleges a sugárra. vagyis felírod a P és a kör középpontján is áthaladó egyenest, majd merõlegest állítv rá a P pontban már meg is van a megoldás.
jövõ héten dolgozatot írok matekból ami nem is lenne gáz csak ennél a témánál sokat hiányoztam :S és nemvágom mi meg hogy van...
tanár megadta feladat típusokat és ezek alapján lesznek a doga feladatok is..
Feladatok: 1. Írd fel a kör egyenletét, ha átmérõje AB A(2;4) B(-5;6) 2. Írd fel a kör egyenletét, ha érinti a koordináta tengelyeket és áthalad P(-1;4) ponton 3. Írd fel a kör egyenletét, ha áthalad A B C pontokon A(0;-1) B(4;0) C(4;4) (háromszög köré írható kör..) 4. x^2+y^2-6x+10y-2=0 mennyi a sugara és középpontja? 5. Milyen hosszúságú húrt vág ki az y=2x+1 egyenletû egyenesbõl az (x-1)^2+(y+2)^2=25 egyenletû kör? 6. Írd fel az (x-3)^2+y^2=8 egyenletû körhöz a P(8;1) pontjában húzott érintõ egyenletét! ----------------------------------------------------------------------- szóval ha tudnátok ezekben segíteni azt nagyon megköszönném ^^ köszi elõre is!
Mégis jó, csak a számok sorrendje nem volt jó, engem az zavart meg.
:) én az effélével alapból nem is foglalkozom... (Mert ugye ilyet mindenki ki tud találni és b..sztathatja vele a többieket, de ez nem azt jelzi, h IQbetyár, hanem csak azt, h volt ideje ilyen baromsággal pöcsölni - ahelyett, h építette volna a népgazdaságot, termelt volna több rizst és gabonát, hatlapfejû csavart és emlékmûvet LOL ;) :P )
Ezek hülyék..hát hogy lehet ilyet adni?összeadás szorzás, osztás, kivonás ezek normálisak?Szerintem erre senkise jött rá, vagy ha rájött, akkor nem erre a szabályra.
Az oszthatósággal kapcsolatos problémák meg valami ilyesmi lehet, hogy ami osztható 3-al és 2-vel az osztható 6-al, tehát a 6-al osztható számok halmaza a 3-mal és a 2-vel osztható számok halmazainak metszete, vagy valami ilyesmi.
1^2 + 1^2 = c^2 3 dimenzionál, erre jön egy meröleges, aminek egyik oldala ez a c lesz, ami még gyök kettõ, amit ha négyzetre emelünk kettöö lesz: (gyök2)^2 + 1^2 = c^2
Úgy csináltam hogy ugye a hétszöget fel lehet bontani 7 kis háromszögre, amiknek a területe 241,5/7=34,5cm2 Ezek egyenlõ szárúak, ket szögük egyenlõ, a harmadik meg 360/7=51,428 fokos.
Ezeket be lehet helyettesíteni a sárga függvénytábla 39. oldalán felül a háromszög területe képletbe(a jobb szélsõbe). Nekem így 8,15 jött ki de számológéppel csináltam sebtibe lehet elszámoltam.
Sziasztok kéne egy kis segítség a következõ integrálással kapcsolatban, pontosabban a megoldásával nem boldogulok--> Ha tud valaki segíteni, annak elõre is köszönöm!
nem pontosan, a kép és árnyékábol kiszámoljuk a Nap horizont feletti magasságát, ebbol és az idõbõl+dátumból(!!!) kiszámolhatjuk a helyet(ket), de ezek egy köríven lesznek rajta, hacsak nem délben kész=ult a kép.
Adott egy kép, amirõl tudom, hogy percre pontosan mikor fotózták A képen van egy ismert magasságú tárgy, ismert nagyságú árnyékkal
Ezekkel az adatokkal kiszámolható e, hogy hol készült a kép?
okés szóval a nagy mutató szögsebessége 360°/óra (ha nem tudod mi az a szögsebesség: ennyi fokot fordul el(360) ennyi idõ alatt(1 óra)), a kicsié 360°/12óra=30°/óra . Most 5 óra van. A két mutató 180° ot zár be. Tételezzük fel h T idõ mulva a kis és nagymutató 60 fokot fog bezárni. T idõ alatt a nagymutató elfordul valamennyi szöget(mondjuk SZN) ami csökkenti ezt a kezdeti 180°ot, a kicsi pedig elfordul SZK szoget, miáltal a végsõ állapot 180 rol 60 lesz. matematikailag: 1.megoldás: 180° - SZN + SZK = 60° 2. megoldás: 180° - SZN + SZN = - 60° ha ezek az egyenletek nem vilik, akkor probald lerajzolni a mutatókat ábrán és berajzolni a szögeket.
Mennyit fordul el a nagymutató T idõ mulva?(tehát SZN=?) Hát T*360°/óra = SZN(ez vili miért?). A kicsi pedig SZK = T*30°/óra.
Ismeretlen a T, simán behelyettesitesz, ennek mennie kell. ha nem megy vagy valamit nem értesz, kérdezz bátran.
15 éves vagyok. 1.Feladat. Hát ha minden ilyen egyszerû lenne, akkor már rég megoldottam volna.Bár azt elismerem, hogy az elõzõ hozzászólásomban kihagytam azt a kérdést, hogy mikor.Azt tudtam hogy 2*,no de mikor?A feladat megoldásához egyébként semmilyen segédeszközt nem lehet használni.Másrészt ha egy analóg órának a mutatóit csavarogtatom, akkor csak egy " köbö" értéket kapok.A megoldás nyilván nem kerek szám, hanem egy tizedestört lesz.(Pl: 5 óra 22 perc 15,143 mp.Azaz nem kerekített érték kell, hanem pontos.Ezt valahogy ki lehet számítani számítással , csak azt nem tudom miként. 2) feladat. Ezt csak úgy emlékezetbõl írtam, lehet elszúrtam valamit. Egyenlõre elég az egyest elmagyaráznod. Elõre is kösz.
Nah,matek kisérettségi jól sikerült,volt feladat amit nagyon bután b. el,de öszeségében jó lett,nem volt munkavégzõs feladat:)
Sziasztok! Kellene egy kis segítség minél hamarabb:(Sajnos ezeket nem tudtam megoldani és hétfõig kellene(délig kb).
1.Határozd meg a 90-es lottón kihúzott 5 szám összegének várható értékét!
2.Lehet-e két (nem feltétlenül egyforma) dobókockát úgy cinkelni, hogy a kockákkal dobott két szám összege minden 2 és 12 közötti egész kimenetelre azonos valószínûségû legyen (,minden másra 0 val.)?
3.Egy pénzérmével n+1-szer dobunk. Mi a valószínûsége, hogy minden dobásnak van ugyanolyan szomszédja(azaz vagy az elõtte ,vagy az utána következõ dobás ugyanaz mint a vizsgált dobás)?
Elõre is köszönöm.
Nahhh.. 1. feladat: a kérdés az, h HÁNYSZOR fognak 60 fokot bezárni,nem? (ha jol olvastam) hát nyilván 2x. Magyarázat: vegyél egy órát(analógot) és csavargasd a gombját (ott van a jobb oldalán) és meg fogod látni. amúgy ha nyolcadikos vagy akkor hány éves is?
2. feladat:csupán százalékokból nem lehet konkrét skalárt kapni (vagyis számot). tehát a feladat nem megoldható. valószínûbbnek tartom h nem tudtad lemásolni a feladat szövegét, semmi gond, próbáld meg újra. a feladatban szerepelnie kell legalább 1 konkrét számnak. Ja és a feladat ilyen formában elentmodásos, mert ha a 99% nak a felét kivágják akkor marad 49,5% fenyõ és 1% nem fenyõ. tehát az új erdõben 49,5%/(49,5%+1%=50,5%)=98,01....% (kerekítve valóban 98%) fenyõ lesz. de konkrét értéket nem kapunk hacsak nem ismerjük valamelyik adatot konkétan.
2 feladatot egyszerûen nem tudok megoldani a nyolcadikos fejemmel.Segítenétek?(Nem házi, csak egy régebbi versenyfeladaton találtam).Jobban örülnék, ha ugy írnátok le nekem, hogy egyben el is magyaráznátok. 1.feladat (sztem ez könnyebb mint a 2.)délután 5 és délután 6 között hányszor fog a kis - és a nagymutató 60 fokot bezárni? annyit tudok, hogy 90 fok az 15 perc.60 fok akkor a kétharmad része, azaz 10 perc.Gondolom a sebességgel kell variálni, no de hogy? 2.feladat Van egy erdõ.Ennek a 99%-a fenyõfa.Kivágják a fenyõfáknak az 50 %-át és az erdõnek már csak a 98%-a fenyõfa.Hány fa volt, és hány fát vágtak ki?
ezek szerint külsõ szögei összegén a pótszögfeket értjük
Én is azt hittem amit passatgt írt,de akkor külsõ szög 180°-ra efészít ki? Mert akkor mivel külsõ szög 180°-ra egészít ki,ezért: (180-alfa)+(180-béta)+(180-delta)+(180-gamma) alfa+béta+...=360 4*180=720 720-360=360
remélem érthetõ,megfogalmazni sajna nem tudom,nyelvtanból szarvagyok:)
de, mert azt írtuk le :-)
lehet rosult gondolom, de egy négyzetnél pl külsõ szögek összege (360-90)*4
Valaki meg tudná nekem mutatni hogy hogyan tudom bizonyítani azt hogy a négyszögek külsõ szögeinek összege mindig 360 fok? 5-öst kapnák, ami most jól jönne :-) Kerestem neten könyvben fejemben de semmi :-(
15-nek a kb 1/3(0.66666) része viszont 10 perc,így meg jó:D micsoda öszefüggések:) mind1,a második jó,úgyhog azt jól megjegyzem:)
Ez egy hülye gyereknek jönne ki, ha a második (helyes) egyenletet rosszul rendezné (tehát mondjuk az összes tagot nem 30-al, hanem 15-el szorozná be). A jobb oldali 1-es tényleg logikusabbnak tûnik, de így sajnos egy nagyon hülye eredmény jön ki (0.666666666... perc).
És miért pont ez?Hogy jön ki a 15?1-el nekem logikusabbnak tünik:D Csak akkor az olyan,mintha 1 egységnyi idõ alatt csinálnák meg,és akkor mégis menyi az az egység:)
Köszi! Függvénytáblázat olyan szinten szar,hogy borzasztó,egyszerüej újra kell benne írnom a képleteket hogy felfogjam...mondjuk ahogy elnéztem tavalyi nehezebb feladatokat,3-as már most megvan tutira,de inkább 4-es 5-ösre gyúrok:)
Aki 15 perc alatt végzi el, az kétszer olyan gyorsan végzi el a munkát, mint aki 30 perc alatt. Így tehát ezt az egyenletet kell megoldani:
x/2+x=1
A lasabb fele annyi munkát fog elvégezni, ezért õ az x/2 (õ az, aki 30 perc alatt csinálja), a másik pedig az x. Az egyenlõség másik felén az egész munkát jelképezi az 1.
Általánosságban ezt így szokták felírni (mivel gyakran van olyan eset, amikor a két szám legnagyobb közös többszöröse 1):
x/15+x/30=1
Remélem elég érthetõ voltam . És sok sikert a kis érettségihez!
A munkavégzéses feladatokat hogyan kell megoldani? x elvégzi munkát fél óra alatt,y elvégzi 15 perc alatt,ketten menyi idõ alatt végzik el,meg ilyesmi feladatok,holnap kisérettségi,és ezt nemvágom:S
legyen f(x)=a=x^2+32x+240 így f(a)=0 megoldását keressük beírva a^2+32a+240 -ba: (x^2+32x+240)^2+32(x^2+32x+240)+240=0 innen má megy?
f(x)=x^2+32x+240. f(f(x))=0 oldjuk meg az egyenletet
Nyers erõ. Gondolom végigpróbálna minden lehetséges kombinácót. Egyszer csak kijön a jó.
Innetõl OFF
Az angolok is részben ezt csinálták a II.Vh alatt az Enigma kódtörésénél. Volt egy puskájuk, mint ez a példa. Õk az idõjárás jelentéseket és egyéb standard üzeneteket használtak, annak a kódkönyve megvolt nekik lengyelektõl meg a gép. Tudták, hogy mi az eredeti szöveg, hiszen ismerték az idõjárást. Az Enigma gépet mûködését ismerve számítógépekkel addig próbálkoztak a lehetséges kezdõ pozíciókkal amíg az üzenet értelmes nem lett. Nyers erõ. :)
rajzolld le a háromszöget. rakjolj köré olyan téglalapot, melynek oldalai párhuzamosak a koordinázatengelyekkel és éintik a háromszög csúcsait. vagyis olyan téglalap, melynek csúcsai: (min{Ax,Bx,Cx};min{Ay,By,Cy}) (min{Ax,Bx,Cx};max{Ay,By,Cy}) (max{Ax,Bx,Cx};min{Ay,By,Cy}) (max{Ax,Bx,Cx};max{Ay,By,Cy}) tehát a papírodon van egy téglalap, benne 3, vagy 4 háromszög.