Lehetséges valami hasonlót elkövetni egy képen mint az NCIS-ben? Persze tudom, hogy kamu amit ott müvelnek,de lehetséges annyira felhozni egy képet, hogy mondjuk egy szemüvegben tükrözödõ személyt jobban ki lehessen venni, hogy ki az?
Teljesen kizárt :) Egy nagyon "szép" pixeles képet fogsz kapni, amin nem, hogy a személyt nem fogod látni, de még azt sem, hogy egyáltalán mi lehet a képen.
Igen, a kerdes, hogy fokuszban van-e a szemely es mekkora szazalekat teszi ki az adott felbontasnak. Pl. egy 40 mpixeles kepbol ki lehet vagni egy 2mpixeles arcot, amit az uj Image size es sharpeningnek koszonhetoen, ami a CC-ben van hasznalhatova lehet nagyitani. Ha out of focus, akkor semmikepp.
Egy másik kérdésem , az PS-ben megoldható ha több képet készitettem egy helyról,de van egy kis eltérés a készités helyén, akkor azokat lehet valahogy autómatikusan egymásra helyezni, hogy megadom azokat a pontokat amik ugyan azok a képeken ? és igy több képbõl lehet egyet késziteni, ugy hogy az azonos részek sem lesznek elmozdulva?
Csillag fotozásnál és olyan témáknál gondoltam mint amikor egy repülõ leszál és sorozatot készitettem róla és a hátteret szeretném ha állandó lenne,de a gép a több poziciójában szerepelne azonos képen.
Align/auto align tutorialokra keress rá, szerintem ez az amit keresel
Sziasztok! http://yobtaf.deviantart.com/art/Chaos-318740267 Ennél a képnél hogy tudta a ruhát így megváltoztatni. A kép alatt vannak a források de van esetleg tutorial hozzá vagy valami leírás. Köszi
Szia, ahogy én csinálnám: I. Ráilleszteni a rózsaszínes ruhát II. Duplikálni, felsõ rétegen klónozni a ruhahajtásokat. Nagy kontraszt erre a rétegre, hajtások maszkolása. III. A feketérõl pedig szimplán levágni a szakadt a részeket és rámásolni IV. Színegyeztetés Nem bonyolult csak pepecselõs munka
Eddig nem is tudtam hogy a PS az videószerkesztésre is jó
üdv.. csinálok egy logo-t path-okból.. az volna a kérdésem, lehet-e valahogy stroke-ot rakni a path-ra úgy, hogy az interaktív maradjon? vagyis ha változtatom a nyomvonalat, változzon a "rajzolat" is, illetve tudjam változtatni a vastagságát, keménységét.. jó lenne hogy amíg próbálom megtalálni a végleges formát, vonalat, nem úgy lehetne csak megoldani hogy folyton új "stroke-path"-al kéne a grafikai részét megrajzoltatni nem tudom mennyire érthetõ :)
Szia! Ilyenre szerintem sokkal jobb választás az Illustrator. Bármikor tudod a pontokat módosítani (amit a stroke is követ).
Az A/1-es méretû - 594x841mm - szöveget tartalmazó képnek mekkora dpi-vel elkészíteni, hogy ne legyen homályos a szöveg nyomtatásnál? 400- 600-1200 még nagyobb?
Az utána lévõ kimenet méretétõl függ inkább, nem a bemenetétõl, azaz ha ugyanakkorában nyomtatod utána akkor mondjuk 300, ha kissebben, akkor lehet lejjebb menni, ha nagyobban, akkor meg jobb feljebb menni.
ha készült egy fain fénykép cimborákkal de a vaku fényben megcsillant a szemem( NEM VÖRÖS SZEM EFFEKT!), akk azt h lehet leszedni ?D: és csak az egyik szemem :D:D
köszi :)
így láttatlanban nem egyszerû, de valószínûleg a másik szemedbõl kellene mintát venni...
Simán klónozod a másikat, vagy jó nagyba körbecsapod a szemed, ctrl+j (új layerre teszi) ctrl+t tökrözöd áthúzod, (mondjuk darken módba teszed az illesztés megkönnyítése miatt) szépen odailleszted, nyomsz rá egy maszkot és brush-al visszafestegetsz...így bármikor módosíthatsz ha nem jó
Vagy ha ügyes vagy, akkor simán stamp tool tükrözve esetleg pár fokkal elforgatva, "keményebb peremmel" és kézügyesség... ;)
Halotti torokhoz a keszito ajanlasaval :D (a megboldogultnak) Hogy, miert nem hadjak a kreativ reszt a szakira hagyni ...... es milyen mobillal keszult eme fantasztikusan eles kep? :D
Srácok! Egy képre (psd még de ez gondolom lényegtelen) szeretnék tenni valamit (feliratot vagy bármit). Hogyan tudom azt megcsinálni, hogy ez részben áttetszõ legyen? Tehát kicsit látszódjon az, ami éppen alatta van.
Köszi!
Oldalt a rétegek közt megkeresed és átállítod az Áttetszõségét/Opacity-ét.
Illuban mindig szebb a vektoros cucc :) (ennyi szovegnek persze felesleges). A PS a vektorokat csak pixel szinten mutatja meg. Pixeleket nem lehet tovabbi reszekre bontani(meg), ha a vektoros gorbe egy pixelt tobb mint a felebe lefed akkor ad egy szinerteket neki ha kevesebb a fedes semmit, igy a felbontas fuggvenyeben egyre pontosabb kepet kapsz. 150-300 dpi kozott erdemes gondolkodni.
De fõleg ez a része érdekes: "Az adatlopás során kikerült a cégtõl az Adobe Reader, az Acrobat, a ColdFusion, valamint a legfrissebb fejlemények szerint a Photoshop forráskódja is"
Van megoldás arra hogy realtime tudjak mozgatni egy képet úgy hogy egy bögrére rá van torzítva a perspektívája és ahogy mozgatom föl-le úgy folyamatosan updateljen a torzítás? Jelenleg smart objektel van megoldva, de így folyton mentegetni kell és úgy lehet csak megnézni milyen lesz az eredmény
Realtime nem igazán, az egyetlen normális módszer, amit csinálsz most is. A másik az lehet, hogy létrehozol egy 3D-s objektumot , ami a bögrét másolja, cameramatchel beállítod a virtuális kamerát a képnek megfelelõen, adsz neki egy alapból áttetszõ felületet mint textúra, amin az egyetlen nem áttetszõ dolog a kép amit huzigálsz. De egyrszét nem biztos, hogy PS-ben ez megoldható és nem tudom mennyire realtime a dolog. Másrészrõl ha jól sejtem ez egy picit nagyobb extra munka a problémával, mint ami kellene. :D
Miért van az hogy ugyanaz a tipusú (png) két képnél, ha a kisebbnél (1100x) új szöveg réteget akarok felvinni, akkor ugyanaz a betûméret(24)kisebb a képhez viszonyítva mint a nagyobbnál (1600x) Így a legkisebb (6) betûméret is hatalmas a képen. Milyen beállítás más?
Köszi
Esetleg lesd meg a felbontast (DPI) a Image size / Kep meret menu pont alatt. A kisebben noveld a felbontast es abba masold at a nagyobbol a cuccokat.
Üdv! nagyon kezdõ,és hobbiszintû felhasználó vagyok,most ismerkedem a programmal,és egy kis segítséget kérnék! adott egy kép amire egy szöveget szeretnék írni,de amikor a "õ" betût írom,visszaváltja a betûtípust.ezt miért csinálja,és ilyenkor mi a teendõ? cs4-rõl van szó.
elõre is köszönöm!
Azért vált vissza, mert az általad használt font nem kezeli az "õ" karaktert. A netrõl szedettek oda vagy ?-et raknak, vagy kihagyják, vagy visszaváltanak az alapra. :D
Mármint gyári alatt a tört letorrentezett PS-edbe integrált betûket érted, ugye... fõleg ha portable verzió...
Igazából a nagyobbra akarok szöveget írni, a kisebb csak összehasonlításként hoztam fel. De így nem lehet mert a legkisebbre állítva is nagy a képhez viszonyítva a szövegréteg.
Mindkettõnél 30 Pt a szöveg méret, mégis látványos a különbség pedig az elsõ a nagyobb alapméretû kép:
Mit kell átállítani hogy kisebb legyen? ( a Dpi a kép méretet is változtatja, a betû méret legkisebbje is túl nagy)
Pont hogy a dpi-t kell beállítanod! HA monitorra szánod a képet valószínû hogy a 72 dpi megfelelõ lesz számodra ha nyomtatásba szánod akkor 300 körül gondolkozz.
A betu meretnek "nincsen" koze a felbontashoz az, hogy a betu szebb tole az azert van mert ugyan akkora (Postscript-es) meretre magasabb DPI-nel tobb pixel jut ahogy VinyuS is irta. A tipografiaban mas mertekrendszert (Postscript 72 dpi) alkalmaznak, ezert pl.: 30 pt minden felbontasban ugyan akkora.
DPI (dots per inch, pont per hüvelyk), de ennek gondolom utana lestel UGYE? :) Ezek utan gondolom rajottel, hogy a "Dpi a kép méretet is változtatja?" kerdesedre nem a valasz hiszen csak annyirol van szo, hogy ugyan akkora kepmeretre (teruletre) a felbontas fuggvenyeben tobb vagy kevesebb pixel jut. Itt lathatod (seged vonalak), hogy a doksi es betu merete nem valtozik a dpi valtoztatasaval:
A te kepeden ha nem csak athuztad volna a 72 dpi keprol a text layer-t a 600 dpi-re hanem elkeszitetted volna ujra benne akkor sem meret, sem kulalak (recek) problemad nem lett volna.
Köszi a segítséget, fél megoldás volt amit írtatok, egy dolog maradt ki hogy jó legyen nekem. A resample image pipa kivétele, mivel ekkor engedte a 600 dpi-t 72-re levenni úgy hogy a magasság, szélesség pixelszám ne változzon arányosan vele.
Képernyõre szánt képekrõl van szó alapból, ez a kisebb kép dpi-je is elég. Azzal dolgoztam elsõnek, majd pár mappányi után már a nagyobb képek váltották fel az elõzõket, itt már 600 dpi érték volt megadva. Össze sosem dolgoztam õket, csak a váltásnál nem tudtam folytatni a munkát a fenti okok ismertségének hiányában.
Még egyszer kösz a válaszokat, tanultam valami újat és a munkám is folytathatom.
Raw ban fotózok, ha a raw file-t szerkesztem, értem ez alatt, hogy vágom, és új fájlba illesztem, elveszik az EXIF információja. (Gondolom attól, hogy új fájlba illesztem és utána mentem másként (jpg-be). Ha nem vágom, illetve nem nyitok újat és illezstem be, akkor menthetem jpg-be másként, akkor nem veszik el. Miért van ez? Tud valaki erre valamit mondani? Köszönöm! A save for web opciót kihagynám, erõsen ront a képeken.
Köszönöm!
Nos, idõközben rájöttem. Ha a raw megnyitásakor vágom és utána nyitom meg a képet, úgy nem veszik el az info.
Az új fájlba illesztésen kívül bármit csinálhatsz vele,akár raw, akár jpg formátumban, akkor is megmarad az exif! Ez a lényege az exifnek. Az más tészta hogy a raw által nyújtott utólagos szerkesztési lehetõségnek is kampó, ha jpgbe konvertálod... :P
hello
Melyik formátum tartalmaz jobb minõséget a .jpg vagy a .png? köszi
üdv.. Illustratorban új vagyok, és bár láttam hoyg van ilyen fórum, de oda évek óta nem írt senki.. Szóval.. van egy raszteres képem aminek homogén a háttere és szabálytalan alakú alakzat van rajta. Ezt a képet illustratorban szeretném használni úgy, hoyg körvonalat szeretnék neki adni, de úgy hoyg a háttere átlátszó legyen. Tudja valaki hogy érdemes ezt megcsinálni? köszi
Halihó! Esetleg valamelyikõtök kompetens a PS CS4, vagy esetleg az újabb verziókban történõ, más 3D-s programokból kimentett modellek kezelésében? Konkrétan a bajom annyi, hogy a 3D-s réteget aktiválva, majd a 3D panelre rámenve, azon belül a Mesh fülre, na ott nem aktívak a bélyegkép melletti mozgató ikonok! CS3-ban úgy tudom, hogy csak annyi, hogy a réteg bélyegképére duplán klikkelve behozza felülre a réteg eszközsorát és ott lehet vele mókázni, csak ugye a CS3-ban hozták be ezt a 3D modell beolvasási lehetõséget, meg az Animation-t is az Extended verzióban, és ott még egyszerû volt a kevés lehetõség miatt, de az újabb verziókban meg rápakoltak még sok okosságot, és itt elakadtam, az említett témával.
Mondjuk azzal is felvidíthattok, ha megmondjátok, hogy a program könyvtárában mi az útvonal a Keyboard Shortcuts mappához.
Köszi szépen!
Hali!
Keyboard Shortcuts: C:UserskispistaAppDataRoamingAdobeAdobe Photoshop CS6PresetsKeyboard Shortcuts Amikor az edit/Keyboard Shortcuts menu pontot megnyitod alap mentesi helynek a fenti utvonalat nyitja meg. A 3D-s reszet nem vagom. :D
Remelem most nem veszi el a per jeleket : C:/Users/kispista/AppData/Roaming/Adobe/Adobe Photoshop CS6/Presets/Keyboard Shortcuts
Komolyan hihetetlen ez a CS4, a CS3 alapján tudtam már, hogy a Presets-ben van, és ezek szerint a CS6-ban is, de ebben meg hiába megyek bele nem találtam eddig, és most is csak azért sikerült rábukkannom, mert a javaslatod szerint a programon belül közelítettem meg a helyet, és valóban, visszaléptettem, és ott van a Presets-ben...!?!?! Valami rejtett mappa lehet ez a kívülrõl szemlélõnek. Hálás köszönet a tippért!
nm, az AppData rejtett rendszer mappa, ha eddig nem ismerted: control panel / Folder Options belul engedelyezd a rejtett es rendszer fajlok lathatosagat, utana mar latod.(erdemes utana vissza allitani nehogy mashonnan veletlen kitorolj valami fontos cuccot)
tud vki jó minõségû, advanced,de könnyen érthetõ, fasza végeredményt adó tutorialt, ami
a)Color matchinggel foglalkozik: Hogy lehet egy képet a háttér színéhez igazítani minél jobban. Mire figyeljek, hogy csináljam, tippek-trükkök.
b)Ha van egy kurva jó kép: jó szög,jó póz, minden ami kell, de szarul van megvilágítva és nekem AZ a kép kell,mert a többi ahhoz képest a határban sincs, viszont ezen a képen meg nem úgy jön a fény,mint amelyikhez igazítani akarom. Mit lehet olyankor csinálni?
c)Clone stamp tutorial. És egyéb hasonló "eltüntetõ" tutorialok. Pl. fut a falon vmi dísz, és a sarok után ott egy ajtó,amit el kellene tünteni. fogom a díszes falat, copy paste, kis curves rá, hogy sötétebb legyen, mert jobban érte a fény és kész. Ilyesmi "eltüntetõ" tutorialokra gondolok, mert a clone stamp is csak egy módszer. Clone stamp alatt meg olyan szituációkat értek, amikor pl. 100x100-as területet kell 1000x1000 méretûre alakítani úgy, hogy ne tûnjön fel az ismétlõdés. (Pl kis füves területbõl mezõt csinálni)
Gradient vagy régi fotó. Vannak ezek a régi fotók,amik el vannak szinezõdve, esetleg foltosak. Hogy lehet eltüntetni a foltokat pl., anélkül, hogy az feltûnne? Gradient is hasonló: Van mondjuk egy falam, aminek olyan fényviszonyai vannak, hogy a egyik széle világos, a mésik sötétebb. És nekem kell a fal, viszont elõtte egy jó nagy szekrény kitakarja, mondjuk. Párszor csináltam már ilyeneket,de mindig két sznû lett az egész és látszott, hol a határ.
A harmadik pedig görbe dolgok(még mindig clone stamp témakör). 400x80. Tegyük fel ennyi látszik a kép két oldalán egy ház díszének szegélyébõl. A szegély félköríves, a kép legyen full HD. Hogy? Clone stamp csak egyenesen megy. Vagy legalábbis arra, amerre a "forrás".
A legegyszerubb, ha beszerzel Lynda.com-os videokat. Ha azokat megnezed, akkor ezekre valaszt fogsz talalni, de ha pro eredmenyre varsz, akkor sajnos idot kell ra szanni, egy pro retoucher evekig (inkabb elete vegeig) tanul es a legtobb technika a rajzolasi/festesi keszsegeden mulik, mert a legfelsobb szinteken mar nem masolnak, hanam ujraalkotjak a kepet.
A) A legtobb esetben a fotozas soran kell egy kozepszurke viszonyitasi pontot tenni a kepre, amihez egy raw konverterben vagy akar PS curves-szel szinhelyesse teheted a kepet, igy azt a hatteret kapod, ami ott volt a helyszinen. Ezt a referencia kepet vegig hasznalhatod a sorozatban es akkor minden hatter egyforma lesz.
B) meg kell tanulnod festeni dodge and burn technikaval, ez kicsit osszetettebb, mert van ra n+1 modszer es egy het nem lenne eleg az osszeset bemutatni, de kezdoknek a legegyszerubb ket Curves-on dolgozni: az egyiket darken, masikat lighten-re allitod, mindkettore fekete mask-ot raksz es feherrel festesz a maszkon, ahol sotetitetni (darken) vagy vilagositani (lighten) akarsz. A curves + mask az bolondbiztos, kesobb is modosithatod az eroseget.
C) Lynda.com videok. A masodik reszehez annyi, hogy kell fuves kepet szerezni pl. egy stock oldalrol es azzal megcsinalni, mert ilyen kicsi mintabol nem fogod tudni megoldani ismetlodes nelkul.
D) Dodge and burn, clone tool, heal tool, ugyes maszkolas. Minden alapja az, hogy tudsz maszkolni, minel finomabban, annal kevesbe latszik meg, hogy szerkesztetted a kepet.