Minden Heroes pályának a legelején lehet a legnagyobbat bukni,..utána már csak végzeteset :) Már nem emlékszem tisztán a pályára, de minden pályán jó ha: -olyan ellenfeleket támadsz amik lassúak, sosem erõs és/vagy lövõ egységet..kivéve ha esély van rá hogy beállnak -külsõ lénytermelõ helyeket látogatni. -ha van rá pénzed, akkor hõst felvenni, lehetõleg olyat akinél sok lény van, pár hõs uis kell, akkor miért ne segítsen mindjárt az elején. -okosan fejleszteni a várat, nem mindjárt eldurrantani a pénzt olyan dolgokra amik nem 'elsõ hetes' dolgok...ha sokat dob a dolgon akkor inkább lénytermelõ helyeket venni mágus vagy pénz vagy védelmi/szaporulat,..esetleg egyéb épületek helyett. -ballista is elég sokat lendít a dolgon. - ha hõst találsz aminek van (viszonylag) jó serege, ballista-ja, esetleg frankó speckója, az elég jó tud lenni. :)
Sziasztok! Sok sok idõ után újra nekiestem a 2 kampány 3. pályájának ami régen nagyon nem ment. Most is már 2x kezdtem újra és követem a leírást, de valahogy mindig olyan gyenge leszek, hogy a kis felderítõ seregekben is elvesztem a lényeim felét. A Fõnix nagyon legyengít mindig egyszerûen nem tudok semmit tenni ellene, az ellenséges hõs meg addig nem jön míg azt vagy azt a közel 300 zombit le nem ölöm (a leírás szerint a fõnixek kellenek és akkor még hol vannak a Földelementálok? :/ ). Kb most állok 1succu 1 rémparipa 10imp. íjász, 60 démon, 17imp. démon, 35 pixie és 15imp pixie. Ezzel a sereggel kéne elfoglalnom még 2 várat és leütnöm a Földelementálokat meg az ellenséges hõsöket és az útban álló szörnyeket :/
Ha valaki tudja, hogy hol van az a pont, amikor a legnagyobbat lehet bukni(idáig) légyszi írja meg és azt is, hogy hogyan lehet elkerülni azt a bukót! Elõre is köszi!
Hello! Olyan problémám lenne h. a skillwheel (1.0) segítségével végigfejlesztgettem úgy a heroet a campaignben h. kijöjjön a superabilityje. Nah nem sikerült, pedig mindent úgy csináltam ahogy kellett volna, és asszem a 31. szint is meg volt szal, nem hinném h. attól több szint kéne h. az meg legyen. Valaki tudna nekem új skillwheelt adni, mármint h. honnan lehetne letölteni, vagy lécci egy példán vezessétek már végig hogy hogy jön ki a superability( a wizardnal). De tuti jól csináltam szal nem ez lesz a baj, de azért megköszönném ha valaki végigvezetné h. is jön ez ki.
sziasztok lenne egy kérdésem: a 4.küldetésnél(Csapda)járok és nem találom a lebegö csizmát letudnátok irni hogy merre találom? a térképen nemtudom megnézni:(
nah, újra szinkronhiba jelentkezett 1.3 alatt... kb. 2 órányi játék után.
Ez így nem túl faxa...
Köszönöm szépen sikerült megcsinálnom! :) nagyon jó játék ;) kár h csak most kezdtem el vele játszani..bár ki tudja, lehet h pont végzek mire jön a kiegészítõ és akkor nem kell kihagynom.
u.i.: leszedted már? az a gyári magyar? (nekem csak a feliratok magyarok,magyarítással) hello.
Hali találtam egy torrentet ami elvileg a Gyári Magyar Heroes V! http://www.mega-feltoltes.hu/download.php?file=216544 jelszó: heroeshun ide föltöltöttem a Torrentet nem tom hogy ez e az én is csak most szedem!
köszönöm szépen , megyek megpróbálom. hello.
a feladatoknál megtudod nézni a térképet, feltéve ha az összes obeliszket felderítetted már...utána kijelzi hol van, és betudod azonosítani...
azt a kaput ne támadd, másik oldalon van egy kissebb kapu amin keresztül kell Godric-al menni ,ez az egyik feladat, és elmegy Nyikolájért...ha jól emlékszem...
Az egy dolog, hogy jobban megéri a lövés, csak egy nagyobbacska combatba keverettem bele, mint várvédõ gép ellen, és már szétlõttem a ballisztáját, a ammocartját így bejönni nem tudott, de ugyanakkor hiába fogyott el a lövése ez a szar még mindig ott volt neki (nagy pálya, 50 feletti Titánról beszélek)... így csak a load segített.
Szeretnék kérdezni: Még az elején vok, azt hiszem a Király bukása a cím, v vmi ilyesmi, és megkéne keresni "Asha Könnyét" nem találom sehol, hol van? merre keressem?
köszi. hello.
u.i.: van egy kapu ahol 385 nagy dögjr van meg több 1k-s 'gyengébb'teljesítményû démon...na azzal mit, hogyan? köszi szépen. jó játékot.
mindig volt.
Nem rossz, bár ha közelebb van ellenfél, meg gyengébb, akkor a lövés jobban megéri.
A Titánnak ez a villámhívása ez mindig volt - csak eddig nem találkoztam vele, vagy valami új, mert meredeknek tûnik ellenfélként. Power 30 lightning, de nem igényel manát, meg nem a lövésekhez számít... hát azért...
nem a nekro faj a csíter, hanem a gép :P
Mint ahogy Malakai is mondta. :DD
De kétségkívül erõs volt a raise deade a nekrónak hosszú csatában, így viszont most már annyira jól nem használható... De veszteségminimalizálásra attól függetlenül még jó. Resurrection viszont emiatt sokkal erõsebb lett, igaz picivel az is több mana.. De pl. egy jó kis wizard így jobban tudja tartani magát, sõt... :) Bár szintén közel sem úgy, mint anno..
Azért így is színesebb lett a játék, másfajta eszközökhöz kell sok területen nyúlni a változások miatt.
Srácok készült 2 uj pálya,bár elvileg mégcsak tesztelésre méltó pálya.de legalább új :) Egyik pálya neve Random Wars, a másik The Elven Lord (mindekettö extra large méretü) akit érdekel ide katt: Random Wars,The Elven Lord
tényleg? Az király? Mert a nekró fajt én eddig a cheat fajnak tartottam. A gép nekróval volt ellenem, a háromnegyed bányát és több mint fele várat megszereztem, mégis egymás után jött az olyan hõseivel amiknél 5k csonti meg több száz volt a legjobb egységekbõl is, ráadásul minden nap mintha +500 csontival több lett volna a hõseinél, 1-2 csapását még túléltem, de vmi nagyon irreálisan túl sok egysége termett mindenbõl hirtelen.
Raise dead... ugye 20%kal csökken a lény HPje ha varázsol.
Én azt hittem csak 1*... De volt hosszabb csata, és élesztgettem is, és akkor láttam, hogy miért lõ le a torony 66 csontit... hát, mert már 1 HPja volt loooool :D
Azért ezzel jóval gyengült a nekró faj, nemkicsit... :D De talán az óriási elõnyük most így el is szállt, fel is lehet így fogni... :)
sajnos 3. szinttõl én nem láttam még soha destrut :)
jeget tápoló ability meg az attacknál az a coldos támadás?? annak nincs köze hozzá.. :)
én meg 90%ot a nekrókkal... És ennek ellenére mondom ezt. :DD
De kipróbáltam összes népet 1 pálya erejéig, tetszett mindenben valami, de legtöbb a nekrókban tetszett. :)
Az a lényeg, hogy tetszen, amit csinálsz, és élvezd... Én tudom élvezni... Bár megmondom õszintén a gép ellen uncsi is, szal max. néha multizom 1-2õt... :) Szal lehet ezért is nem uncsi, mert nem játszom sokat... :)
ezt a játékot úgy elbaszták szerintem. A 3. rész a legjobb.
Jah, amúgy nektek se szeret Necronak toronyból adni desztruktív varázslatokat? :P A Dark Magic mellett persze, de abilitykbõl erõsíthetõ a cold náluk, erre mindenem van csak az nincs a mostani LAN játékunkban is (és eddig folyton így jött ki az utóbbi 3 játékban a patch óta). :D
És meg se fordult a fejemben lol. :D De hogy miért... Talán mert leírásban annyira az jött le, hogy a saját fájdalmából lát el manával, és megsajnáltam a saját egységeim...
Élõ ellenségre kell rakni. A kapott manát úgy vettem észre, hogy a sebzés mértéke szerint adja. Ellenséges Hero-t én általában váron kívül 3-4 körön (Hero kör) belül leverem. Persze csak olyan csatába megyek bele, ahol biztos a gyõzelmem minimális veszteséggel
Az 1.3-as patch elõtt nekem Necronál mindig durván kevés Knowledget adott, de most viszont jó lett, nemtom', lehet csak nekem tûnt így persze... A Spirit linken nem lepõdnék meg, ha élõkön jobban mûködne (én spec ellenre szoktam tenni). ^_^
Hát ha 2 fõhõs találkozik, akkor azért az hosszabb annál, minthogy 3-4 varázslat elég. :DD
Sõt... Pláne ha 2 humán player fõhõs csatázik. :D
De tény hogy a nagyon tápos varázslatokhoz tápos varázslók is kellenek.
Necronál ott a Spirit Link, az ad manát harc közben (bár nem túl sokat). Sima harcban (nem Siege) meg úgyis max 3-4 alkalommal tudsz varázsolni (vagy ha nagyon nagy a 2 sereg, akkor meg úgyis 30-as szint körüli a hero és van elég manája arra a plusz 2-3 körre.
Hali. Javítottam pár dolgot a magyarosításban (Iceberg Shield leírása; ellenségeknél kiírja a számokat is, nem csak azt, h kevés, számos stb.; a kör átadása ikon felett is kiírja a hetek leírását) Ha valakit érdekel innen leszedheti --> http://www.mega-feltoltes.hu/download.php?file=296426 Jelszó: heroes Ja és a régebbi problámámat is megoldottam --> Ebben is tudok segíteni, mert hallottam, h másnak is elõjött ez a probléma.
jah, de mondjuk nem minden az arany. Nekróknál is 6k ugye a sárkány, de viszont 20 higany :D
Meg stb...
Ezen kívül csak havent néztem...
Többi fajt még nem. :D
De annak biztos kedvez, hogy párhuzamosan ki is tudja az ember vásárolni jobban a lényeket, és jobban tud elõrefele menni.
Igen a Sorcerynek egyre nagyobb így a jelentõsége a megfelelõ néppel. :)
Én nekrópárti vagyok, de így azért elbizonytalanodtam picit, hogy hasonló hõsépítés maradhat-e, így se volt annyira sok a manna, aztán így meg pláne... :) De hát evvan. :D
Például mostmár az 1.3 ban a warlocknál az empowered meteor shower, vagy az empowered implosion 38!! mana pontba került. A sima ugye pedig a fele. Kicsit lentebb lehet venni a 20% mana csökkentõs skillel vagy mi az, de akkor is sokkal több lett. De annyira nem baj, mert a végén már úgyis 18-20as knowledged volt, és 4-5ször egy nagyobb csata során eldurranthattad ezeket a varázslatokat. Annak viszont nagyon örülök h. levitték az épületek árait, sokkal könnyebb õket megvenni+az upgradjeiket is. Pl. a zöldsárkány és a csontsárkány "csinálók" csupán csak 6000-be kerülnek, de az angyal és ördög "factorykat" is levitték 10ezerre és az upgradejeik se sokkal drágábbak.
Amúgy jó sok olyan változás is van 1.3ban, ami nem volt így kilistázva, fõleg konkrétumok.
De szerintem jót tett a játéknak, talán valamelyest harmonizálódott...
Immáron az igentápos varázslatokért meg is kell küzdeni manaügyileg, és tényleg csak felkészült varázslók tudják használni, stb...
:)
Millió köszönet a fájlokért!!! Most már magyarul tolom én is(már 2.jára viszem az egész campaign-t) Egész jó a fordítás, bár vmit igencsak érdekesen fordítottak, mindegy jó ez. Szerintetek a novemberi kiegészítõig dobnak ki még patchet??(Bár már nem sok mindent kell kijavítaniuk, de pályákat még csinálhatnának)
Örömmel értesítek minden várakozó fiatalt, hogy meglettek a magyar nyelvi fájlok az 1.3-mal patchelt Heroes 5-höz, hála IceTom-nak!! A fájlokat feltöltöttem, és innen tölthetitek le: http://www.megafeltoltes.hu/download.php?file=36243 Mindenkinek jó szórakozást!!
És hogy próbáltátok ? Rendes LAN-ban eredeti játékkal ? Ott nincs deszinkron ! Érdekes a véleményed a ghost módról.De hát kinek a pap, kinek a papné ! Kiváncsi lennék, hogy sérül a "Heroes alapteóriája" ? Ehhh, ehhhh ... :D
Multiplayerben egy játékmód.Azaz ha az ellnfél lép, akkor Neked van egy szellemhõsöd, amivel te lépsz, illetve átkozol, felderíted a térképet, stb. Okos kis újítás, érdemes kipróbálni !
Akinek van kedve egy kicsit olvasgatni (magyarul):
Változások az 1.3 javítócsomagban =============== (!) Néhány javítás csak a térkép újraindítása után lép érvénybe, ha egy korábbi verzióval elmentett játékot folytatsz.
Hozzáadott funkciók: Pályaszerkesztõ (a kézikönyvet a következõ útvonalon érheted el: 'Start' -> 'Programok' -> 'Ubisoft'->Játékmappa (a verziótól függ) -> Practical_Guide_HoMM5_Editor.pdf)
Párbaj: - új párviadalforma, 3x3 hõssel - véletlenszerûen kiválasztott hõsök a párbajhoz - hõs- és sereginformációs kezelõfelület
Új Küldetéseredmények menü Gyorsbillentyûvel (ALT) kiemelhetjük az interaktív tárgyakat (erõforrások, szörnyek, épületek, stb.) a kalandtérképen.
A CTRL + '1,2,3...' billentyûparanccsal léphetünk be a kastélyokba
Négy új többszemélyes játékmódú pálya: - „Az iskola” (The School) - „Szövetségesek” (Allies) - „Szélrózsa” (Wind Rose) - „Senkiföldje” (No Man’s Land)
Javított hibák és eszközölt változtatások: - Lefagyások és stabilitás - a játék már nem fagy le mentéskor, ha nincs elég hely a merevlemezen - számos, lefagyást okozó hibát eltávolítottunk a - Kísértetmódból Pályák - „A számkivetettek földje” pályán már minden épületbe beléphetsz - Az „Út a hatalomhoz” pályán már minden lénnyel interakcióba léphetsz
Javítások a játék mûködésében: - a kísértet immár nem látja a pályán lévõ csapat lényeinek számát, ha a játékos valamelyik hõse kifejlesztette a Felderítést - a Bábjátékos varázs által érintett összes lény használhatja különleges képességeit - a parasztok Adófizetõ képessége akkor is helyesen mûködik, ha csoportokra vannak osztva - kijavítottuk a hibát, mely miatt bizonyos körülmények között a féláron összegyûjtött kis varázstárgyakat teljes áron lehetett eladni - a Shalassa bárkája varázslat „hajó megidézése” funkciója most már minden partszakaszon és hidaknál is jól mûködik - a Távirányítás jártasság kijavítva - az elementálok most már megjelenhetnek a Kedvenc ellenség listán - az Angyalszárnyak varázstárgyat használó hõs immár egy egérkattintással megállítható
Egyensúlybeállítások: - a Meteoresõ varázslat sebzését Fejlett és Gyakorlott szinten csökkentettük - a Bábjátékos varázs immár nem csökken, ha a hipnotizált lény sebzést szenved; de minden mágiahasználónak csak egy aktív Bábjátékos varázslata lehet - a Tûzcsapda varázs immár nem a teljes területen helyezi el véletlenszerûen az aknákat, csak egy 5x5 mezõs részre - a Fantom erõk varázslattal minden lénycsoporthoz csak egy fantom rendelhetõ; a fantomnak nincsenek aktivált képességei, és ugyanannyi muníciója van, mint csapatának - a Lények megidézése varázslat immár a hõs mozgáspontjainak 75%-át emészti fel (ha a hõsnek nincs elég mozgáspontja, a varázs a következõ körig nem elérhetõ) - a Holtak feltámasztása varázs minden használata 20%-kal csökkenti a célba vett egység maximális életerejét a harc végéig - a Holtak felélesztése varázs minden használata 10%-kal csökkenti a célba vett egység maximális életerejét a harc végéig - a Harag mestere jártasság a Szent szó varázslatot is érinti, +4 ponttal erõsítve azt - a Fájdalom mestere jártasság a Túlvilág átka varázslatot is érinti, +4 ponttal erõsítve azt - megváltoztak a szellemek/kísértetek tulajdonságai: e lények immár több életerõvel, de kisebb sebzéssel rendelkeznek - a Lovassági parancsnok specializálódás már nem minden megjárt mezõért jár Kopjatörés (lándzsa) bónusszal, csupán a végeredményért, drámaian csökkentve a teljes sebzést - Vasszûz specializálódás: a Tûzlabda varázs ereje 0+1-gyel nõ minden 5. szinten, nem 1+1-gyel minden 4. szinten - a Fürge csapás specializálódás: az ATB most csak 0,5%-kal nõ szintenként - az Újraélesztõ specializálódásnál: a Holtak feltámasztása varázs ereje már csak minden 5. szinttel nõ 1 pontot - Eruina párbajbeállítás: A hadsereget kissé gyengítettük - Lethos párbajbeállítás: a "Négylevelû lóhere" varázstárgy helyett a "Formázott hús tunikája" szerepel - kiegyensúlyoztuk a városok építési költségeit - a 3., 4. és 5. körök varázslatainak manaköltsége megnövekedett - a "Hadigépek" képzettség életerõpontokat ad a hadigépekhez Kamera és grafika - harc közben a varázslatok effektusai az animációkkal együtt gyorsulnak - amikor egy hõs mozog, a kõs õt követi, nem kiindulási helyét mutatja - a Lovag többé nem tûnik el az arénából, ha Visszatámadást alkalmaz az Obszidián gargoyle ellen - a Menedék városban nem tûnik el az épület textúráinak egy része, amikor Faluházát vagy Városházát építesz - Kísértetmódra kapcsolva a kamera immár a kísértetre fókuszál - a hidaknál való harcra most már mindig az erre való arénában zajlik Kezelõfelületek - az ellenséges hõs legyõzése után az elnyert trófeákra vonatkozó információ látható lesz - néhány magyarázó feliratot kijavítottunk a Párbaj-elõszoba kezelõfelületén - a Párbaj kezelõfelületen a hõsök ikonjai immár nem takarják el a szintjeikrõl szóló információt - a harcnaplóban kijavítottuk az Elsõsegélysátorról szóló szöveget - számos szöveg javításra került a Kísértetmódban - az odalátogató hõs nélküli városban immár láthatók a lények megnövelt magyarázó szövegei - harc közben látható a falak és kapuk megmaradt ereje - további javításokat eszközöltünk különféle szövegekben …és még sok egyéb.
(Forrás: http://files.filefront.com)
1.3-ban millionyi bug lett javítva.... Íme: Features added:
Map editor (you can find a shortcut to editor manual in start menu or you can find the manual directly in the "Heroes of Might and Magic V\Editor Documentation folder").
Duel: - new 3 x 3 heroes duel format - random heroes selection for duel - hero and army information interface
New Mission Results menu
Hotkey 'ALT' to highlight all interactive objects (resources, monsters, buildings, etc.) at the adventure map
Crashes and stability: - the game no longer crashes when saved if there is not enough space on the HDD - several bugs in the Ghost Mode repaired that made the game “freeze”
Maps: - “The Land of Outcasts” map no longer has buildings that can’t be entered - The “Rise to Power” map no longer has creatures that can’t be interacted with.
Corrected mistakes in the game mechanics: - the Ghost can no longer see the number of creatures in the stack on the map if one of the player’s heroes’ Scouting is developed - all the creatures can use their special abilities when affected by the Puppet Master spell - the peasants’ Taxpayer ability works correctly when they are divided into stacks - mistake corrected that, under certain conditions, allowed mini artifacts assembled for half price to be sold for full price - the boat summon function of the Vessel of Shalassa spell now works correctly at bridges and certain shores - the Remote Control perk corrected - the Elementals now can appear in the Favored Enemy list - the hero using the Angel’s Wings artifact can now be stopped by a mouse click - when a hero goes through a portal or a whirlpool his path refreshes now - AI player collects artifacts properly now
Changes of balance: - damage inflicted by the Meteor Shower spell at Advanced and Expert levels decreased - the Puppet Master spell now does not fall off when the hypnotized creature suffers damage; but each caster can have only one active Puppet Master - the Fire Trap spell now sets mines in random locations not throughout the whole field but within a 5x5 tiles area selected by the player; in this area, the mines’ locations are still random - more damage is now absorbed by the Arcane Armor spell - the Phantom Forces spell now allows creating only one phantom for each group of creatures; the phantom has no activated abilities, and it has the same number of ammo as the original stack - the Summon Creatures spell now spends 75% of the hero’s movement points (if the hero is short of movement points, the spell will be unavailable till the next turn) - each use of the Raise Dead spell now makes a 20% decrease of the target unit’s maximal HP till the end of the combat - each use of the Resurrection spell now makes a 10% decrease of the target unit’s maximal HP till the end of the combat - the Master of Wrath perk now also affects the Word of Light, giving it +4 effective spellpower - the Master of Pain perk now also affects the Curse of the Netherworld, giving it +4 effective spellpower - the Ghosts/Spectres characteristics have been changed: these creatures now have more HP but inflict less damage - the Cavalry Commander specialization now gives Jousting bonus not for each walked tile but for the final result dramatically decreasing the full damage - the Iron Maden specialization: the Fireball spellpower now becomes 0+1 greater for each 5th level, not 1+1 for each 4th level - the Swift Striker specialization: the ATB now shifts for 0.5% only for each level - the Reanimator specialization: the Animate Dead spellpower now becomes +1 greater for each 5th level only - the Poison Master specialization now works correctly - Eruina duel presset: The army was weaken a little - Lethos duel presset: Artifact "Four leaf clover" changed to “Tunic of the Carved Flesh”. - the building costs in the towns have been balanced - the mana cost of 3rd, 4th and 5th circles’ spells have increased - skill "War Mashines" adds hit points to war machines now. - catapult has unlimited ammunition now - Warlock, Wizard and Necromant have one starting spell now.
Camera, graphics, interfaces - the spells effects in combat are now accelerated together with the animations - when a hero moves, the camera now follows him or her instead of remaining static - the Knight does no longer disappear from the arena when using Retaliation against the Obsidian Gargoyles - in the Haven town, part of the building’s texture does not disappear when a Town Hall or City Hall is being erected - when switching to the Ghost Mode, the camera now focuses on the ghost - the combat at the bridges now always takes part in a corresponding arena - after defeating an enemy hero, the corresponding information of the gained trophies now appears - some tooltips in the Duel Lobby interface have been corrected - in the Duel interface, the heroes’ icons no longer block the information of their levels - in the combat log, the text for the First Aid Tent has been corrected - the text of several messages in the Ghost Mode has been corrected - in a town without a visiting hero, the creatures’ expanded tooltips can now be viewed - in combat, the walls and gates now have tooltips with their remaining HP - information about another player in hot-seat turn passing is hidden now - it is impossible to dismiss the creatures of allied hero now - switching heroes in tavern and in the info screen now works correctly. - allies now can see the parts of the map opened by seer’s hut or observatory - additional corrections have been made in various texts
Aki a campaignt akarja vinni magyarul annak bõven elég az 1.2, mert azzal a patchcsel már minden javítva lett szinte. Az 1.3-ba ugye van a map editor meg 4 új mp pálya de ezek nem kellenek a campaignekhez. Bár ugye ott van az "árcsökkentés" is, de ha vki easyn viszi akkor simán elboldogul annyi cuccossal , én is megcsináltam, és nem vok valami nagy stratéga. (De amúgy nekem is kéne a magyarosítás, csak látom h. ez alkalommal nem lesz belõle semmi:( )
ez mind nagyon szép, de nekem nem az 1.2-es magyaritás kell!!: "...akinek magyar a játék és patchelt már (1.3-mal) az el tudná küldeni nekem a magyar nyelvi fájl(oka)t..." (#11249)
nem hiszem el, hogy senkinek nincs meg magyarul a Heroes 5... nem tudom, hogy hol kéne keresnem! ha vkinek van vmi ötlete, nyugodtan szóljon! én már sztem minden tõlem telhetõt megtettem! volt aki ígérte tegnapra, aztán áttettük mára, de úgy tûnik, hogy a srác eltûnt... (lehet, hogy bele kéne törõdnöm?) ha valaki elõrébb jutott, vagy esetleg megvan neki, az szánjon lécci rá pár percet, hogy elküldi nekünk! elõre is köszök mindent! (bocsi a regényért)