Bár úgymond nem annyira volt eddig szükség a speckójára, de attól még faja. Elméletben mindenképp. :P
Mondjuk én is így szívtam , hogy rossz varázslat volt a mage guildban, pl. Slow nuku.
Lászlóval nem volt gáz. Arcaine institution (vagy mi), 1. hõssel mikor taliztam, varizott slowt, és már meg is volt. :)
Amúgy legjobb ha nagy attack def, és mágia támogatás.
Knight pl. nem lenne rossz, ha fel tud venni 3-4 knowledget, és 3-4 spellpowert... Gép ellen pl.
Pl. egy nekró ellen, aki rákontráz folyamatosan darkkal, ott azért számít, hogy ki hogy bírja mannával, meg stb...
Bár nekró sem mannabuzi, de intelligenceszel már jobb. Knightnál is mondjuk fel lehet venni... és akkor máris hasonlóan jó lehet... Csak ugye knightnak spellpowere sincs sok... pályán felszedve 3-4 már pl. védõvarikhoz tökéletes...
Egyébként most hogy kiprobáltam más fajt az infernon kivül és abból amit horpeti mondott, azt lehet mondani hogy a might n magicbe tényleg egyensúlytalanság van a magic javára. Az academyval (számomra) sokkal könnyebb volt a hard gép ellen jászani a, a bányák és egyebek elfoglalásával is jobban lehet haladni, kis vesztességgel hisz a lények többségét ugyis a hõs öli meg. Szóval a magic vhol fontosabb a mightnál, és ez nem kedvez a havennek és az infernonak. ezt a 2 fajt kicsit hátrányba érzem a rossz mágia tudásuk miatt, a sylvan azért más azok gyors távolságiakkal nagyon tudnak pusztitani(hamar is kerülnek sorra)
Acadamyba gondnak egyedül azt láttam hogy minden féle mágiát besorsolhat a gép a mage guildbe, és igy nagyon függ az ember attól hogy jó varázslatokat kapjon, itt elég sok mulik a szerencsén
Bár ki tudja lehet késõbb változik a véleményem
az artifactolást nézve azért annyira nem is vészes a primary stat helyzete, mert ha csak az attack és a defet nézzük, akkor minden 4. szinten 1gyel nõ az attack/def artifactolható képesség, így kvázi a fele knowledge átszámítható attack/defbe...
20 knowledge: 5-5 attack /def...
Persze ez nem érhet fel egy knight fejlõdésével, de össze sem hasonlítható.
Ha mégis össze akarná az ember: kapunk egy fele olyan erõs knightot, aki viszont irdatlan sokat és akár nagyon is tud varázsolni (mark of the wizard). Ha eleve azt nézi az ember, hogy pl. levarázsolja a knightot a pályáról resurrectionnel, meg mindig felülírja a másik varázslatát (cleansing, dark magic stb.), akkor máris kezd egálba kerülni az ember...
Bár ugyanúgy megvan a többi népnek is az erõssége, ez eléggé lesarkított. :)
Pl. az óriási, hogy mass confusiont varázsolva szevaszt mondhat a knight a képességének. :P Aztán lehet próbálkozik szegény knight cleansinggel, meg stb... De ugyanazzal a lendülettel vissza is lehet neki adni. Aztán a varázslás gyakorisága, és kitartása nem felé húzza a mérleg nyelvét...
A többi meg a pályán dõl el... Vannak erõsebb, gyengébb, hasznos, haszontalan egységek... azokról nem beszéltem. :)
Wizardnál nekem a gólem az nagyon tetszik, fõleg, hogy a master gremlinnel lehet javítani. :D Meg, hogy mindig visszaüt... Legutcsó csatában hiába küldtem elõre, nem merték megütni se. :P
Csak lassú szegény nagyon, de pofoztatógépnek tökéletes. :DD
Nah, be is fejezem, remélem segítettem akinek kellett, akinek nem, azt meg nem untattam.
Sziasztok,
Van egy olyan gondom, hogy az Academy campaign 3 ik kuldetesenel a Markal csata megnyerese utan kivag. 1.2 es patch meg minden franko, megis 3x jatszotta ezt el. Masnak is volt hiba itt a Markal csata utan, vagy keressem a gepemben a hibat?
Koszi szepen a valaszokat.
Ha annyira nagy a túlerõ, hogy varázslásonként 3-4 resurrection is kevés, akkor tényleg megeszi a fene... De ha átfordul a csata a te javadra, akkor azt 0veszteséggel hozhatod ki... Minden esetben. Egyetlen gát, hogy ha az ellen visszavonul. :P
Wizardnál ebbõl a szempontból nekem nagyon ütött a NUR nevû hõs. Csata közben regenerálja a manát :)
És elég magas szintre jutva nem is keveset! :)
Mondjuk lehet fölösleges, mert amúgy is lesz millió knowledged... De szerintem van egy bizonyos szint, ami után akár ha semmit se nyomsz, csak resurrectiont minden körben (sorceryvel ugye 30%kal gyorsabban), mondjuk 2-3-4 lényre egyszerre, akkor az megeheti a mannát... Persze normáis helyzetben bõven elég, de kimondottan maratoni, és ráadásul nem is fölényes csatáknál bejöhet...
Pl. nekró ellen, aki szintén idéz, mint az állat...
Vagy egyszerûen csak nagy túlerõben, ahol megpusztulnál folyamatos élesztés nélkül...
Bár a tapasztalatom az Nurral, hogy volt 240 mannám,és maratoni csata végére 220 volt.. :P Szal lehet pazarlás, de megnyugtató bázist nyújt... Titán és mondjuk a 6. szintû + mágus folyamatos kifogyhatatlan élesztése eléggé kecsegtetõ dolog... Míg a másik csak fogy, vagy esetleg õ is varázsolgat, de lehet 2 óra múlva, de neki el fog fogyni a manája. :P
Bár ennyire okos géppel nem találkoztam, a wizardok is mark of the wizard nélkül tevékenykedtek, és nagyon gagyik voltak.
hát sztem igen. Volt, ami nekem is fura volt az elején, de aztán duplán sebzett.
De ne ebbõl a szemszögbõl nézd, és akkor érteni fogod jobban:
ha megjelölsz egy lényt ezzel, akkor arra mindig hatni fog az a vari amit nyomsz.
ha pl. nyomsz egy sufferinget, nem lesz rajta duplán, nem halmozódik.
De gondolom ha Vulnerablet nyomsz rá, akkor dupla lesz (bár nem próbáltam), mert 2* varázsolta rá.
De hogy jobban megértsd: Másik lényre castolsz, akkor a másik lényre is hat, meg mindegyikre, amelyiket megjelölted...
Pl. tipikus példa: megjelölsz 1-2 egységet, és utána resurrectálsz. Akkor lesz elõször is az alap varid, amit a körben nyomsz, és plusszban az összes többire is kasztol. Na most hogy ez ugyanez-e (és akkor kvázi dupla), vagy más lény, az lényegtelen...
Pl. nekem az is jól bejött, hogy 1et megjelölök, és másikat élesztem... nem muszáj mindig duplát.. :)
Igaz, sok idõ telik el a megjelöléssel, de talán belefér, hosszabb csatánál MINDENKÉPPEN.
Valaki eltudná modnani hogy mûködik pontosan a mark of the wizard ? Mert hiába castolom rá akármilyen ellenséges lényre, utána nem sebeznek duplán rajta a sebzõ varázslataim
Még mindig nincs senki, aki tudná melyik fájlban mit kéne átírnom, h normális helyen legyen a gomb???
ja, mint ppéldául a Knightnál az Unstoppable Charge...
Nézd meg a Skillwheelt, ott a középsõ skill, amit a legnehezebb összehozni.
lenne egy nagyon láma kérdésem: mi az az ultimate skill?
hi! nemtom mivan a gépemmel,de bizonyos save-ket késõbb nem tok visszatölteni. Valaki pls küldjön egy olyan save-t,ahol a 2. hadjárat 4. pályán vagyunk. Hátha azt betölti.PLs segítsetek! [email protected]
A Necro ultimate-je a Banshee Howlhoz adódik hozzá, ezért a legdurvább ultimate skill (bár a Wizardé is elég erõs, meg az Infernoé se lebecsülendõ).
Amúgy nekem az a Zoltán gyerek tetszett meg nekróknál, nagyon üthet az a képesség, hogy csak egyszer varázsolhat az ellenfél... De akkor azzal a lendülettel le is mondhatok errõl az ultimate skillrõl, ami azért valljuk meg elég sokára lesz meg... De mondjuk akkor jó lehet. :)
Szal nemtom, elég kemény lehet, majd egyszer megvalósítom.
jah bocs, rosszul irtam azt a banshe howlt, hülyeségeket írtam. :)
Meg ugye gondolom a banshee howl és az ultimate skill is fenn lehet egyszerre, vagy nem?
és akkor az még tutibb lenne. :)
A banshee az mindig -1 -1 -10%, vagy ha a hõs növekszik növekedhet-e a hatása?
Nem nagy szám???Hát szerintem az egyik legdurvább ultimate képesség!-6 morált adni az ellenfélnek az valami kqrva kemény.Azt jelenti hogy alap 60%!!! esélye van hogy NE lépjen.10%-al valoszinübb hogy kimarad mint hogy léphet.Na ilyen esetben neked aztán lehet akármilyen luck-od,initiative-od,attack-od például,ha a büdös életben nem kerülsz sorra.Egyedül a defense-nek veszed hasznát...attol fog függeni,hogy milyen sokáig birod ahogy ütnek a nekro csapatok amig a tieid állnak! A leadership persze segit de a -3 még mindig sok,és a +morált ado artifact-ok mellett ugye van épp elég olyan is ami minuszt ad...szoval artifact-ja lehet a necronak is,de akkor tuti a 0% esélye az ellenfélnek. Végül pedig a demon lordnak elég sok a manája mivel a két elsödleges stat attack és knowledge.Nála a spellpower hiányzik.
jah, bocsi rosszul írtam, a nekró ultimate csak a morált csökkenti.
mondjuk az perpill nem is nagy szám... :)
Fõleg ha ellennek van expert leadershipje és még 3 morálja vhonnan..
jaaa, köszi :)
és már megjelent spanyolul és oroszul is! :)
Igen igen, az ultimate dolgok erõs lemondásokkal járnak. Mérlegelni kell, megéri-e.
Nekem általában ütköznek a hagyományaimmal...
A démon lord, a nekró az, aminél legalább az alap skillekkel egyet értek, igaz jónéhány lemondást jelent, ami jelentõs kihatással van rá, de az ultimate skill ezeknél igencsak önmagáért beszélnek. (ugye nekrónál az intelligencerõl való lemondás, ill. mindkettõnél a MASS varázslatokról való jelentõs lemondás - fõleg ez ami fáj)
Egy másik fajta varázslat felvétele menthetné meg a dolgot, de mivel ennél a 2 fajnál a mana is eléggé kevéske, és nekróná az intelligencere szevaszt lehet mondani, így ez is eléggé kérdéses... Jelentõsen bekorlátozza a dolgokat...
Mondjuk a démon lordnak egy light magices támogatás lehet okés, nekrónak meg pl. a summon, mert a raise dead úgyis faja, és így a fantom forces is okésabb... De mondjuk ez nem létszükség, elég spellpower lesz a raise deadhez, csak valahonnan mannát kell szerválni... nekrónak is jó lenne támogatásként egy jó kis lightmagic, ha már a dark magic nem igazán mûködik, báááár elég luxus... De támogató varázslatok nélkül olyan csupasznak érzem a csapatot... Nekrónál egy mass weakness és mass suffering azért nem a világ... De nem mondanám elhanyagolhatónak... utána meg jöhet a puppet master és a rasie dead. :) Tipikus védekezõ taktika így a nekró ezzel a kutatási ággal... defe is nagy, raise dead spell power is nagy, és ráadásul a támadás gyengítõ varázslatokat tudja massolni.
a knightnál nagyon gáznak tartom a light magic ilyen szintû lemondását, és amit produkál.
Röviden ennyi a véleményem.
Ja kérdésem, bár már letöltöttem a manualt :D
Van negatív Luck??? És az mit is jelent? ugyanaz, mint ellentéte?
ergo pl. nekró ultimate skilljével lesz -6 , meg van pl. expert luckja, meg van artifact, ami csökkenti, akkor akár az is elõfordulhat, hogy támadáskor felet sebez, ill. dupla ütést kap??
(mondjuk a legdurvább az lenne, hogy én luckkal ütök, ellenfél ilyetén netagív luck, 4*es sebzés? :P
De lehet ezt már csak én kombinálom bele, nekem még olyanom se volt, hogy mind2 fél luckos legyen 1 ütéskor. :)
Meg ne sértõdj, de nem kellene belinkelni olyan dolgokat, amit itt mindenki ismer. Vélhetõleg neked új ez a játék, ezért sok új dolgot fogsz még találni (akár itt a F.A.Q.-ban is, mint pl. akár ezt is), de ajánlom nézz körül inkább ITT, vagy akár ITT.
Summon creatures spell és asszem 10 es szintû hõs tudja megtanulni nem kell hozzá semmilyen fajta varázslati tudás, kérdés hogy a gép ezt használta e , de miért ne
Én az inferno fajt probálgatom , kezdésként nem ajánlom
Légyszi segítsetek! Ha tényleg (nem csak gép cheatel) van ilyen akkor segitsetek hogy kell csinálni pls! Mer akkor igy jol lehetne szivatni lanon...
nemrég (5min) játszottam és hogy a rákba csinálja a gép hogy csinál egy rohadtnagy (pl:2k nyilas)amit jó nehezen leabálok és a végén marad a seregének 1/8a, erre megtámadom egy másik heroeval és tele van rohadtpowa rohadtsok egységgel és meg sem mozdult... teleportálja a katonákat vagy mijaszar?????
Szijasztok. Szerintetek melyik a legjobb faj? (varázslat, nyilasok, közelharc) LAN patyzunk mindjart és belekéne jönnöm...
Hello!
Lenne egy kis problemam es pedig ez a magyaritas amit le toltottem innen a FAQ bol teljes ?mert hogy fel tettem es a kuldetesek celjai meg mindig angolul van valaki tudna ebben segiteni ???
Annak az oldalnak a linkjét szerintem mindenki ismeri amit adtam,de nem is az volt a lényeg,hanem az oldel felsö részén keretben vannak az ujdonságok,és ott van aug.2-i dátummal az angol nyelvü manual letöltésének a lehetösége.~47Mb.Abban vannak a részletek. Az enlightment hatását pedig egyszerüen a skillwheel-röl leolvashatod. egyébként ha jol láttam minden kaszt spec képessége elég komoly lemondásokkal jár,de ez érthetö,mert ha a lehetö legjobb ut vezetne az ultimate képességhez akkor mi értelme lenne a többinek? Nyilván egy olyan utat kellett választani ami járhato,de sok nagyon hatékony képesség elhagyását igényli a végsö teljes bonusz képesség reményében.
azon az oldalon csak nem találtam meg ilyen jó számokban amit írtál (h. pl. ez az elsõdleges, meg kapás %ok, stb stb... ) No meg hogy Enlightment ezt csinálja pontosan.. :) Tudnál arról linket adni?
Nah köcce. :)
Amúgy az elfek nekem is tetszettek, de a speckójukkal annyira nem voltam kibékülve, illetve az ultimate skill is eléggé lemondásos dolog volt... No meg a Rangernek a tevékenykedése nem nagyon gyõzött meg. Inkább szeretek varázsolni alapdolgokat (light/dark magic).
Most a Wizardok nagyon megtetszettek, h. nem tudott lealázni a gép, ill. nekem kvázi korlátlan a varázslási lehetõségem, csak kell idõ elnyomkodni... Mondjuk igen nagy ár van érte, rengeteg knowledge, és szinte alig más... Akkor éri meg, ha pl. expert light és dark magic esetén egyszerûen kivonja az ember a forgalomból az ellenfelet (mindig semlegesíti az õ, és erõsíti saját varázslatait)...
expert suffering + expert endurance máris 24gyel partiba hozza ellen attack és saját egység defense skilljét... És mondhatni kb. ennyi különbség lehet egy 25-26os knight és egy Wizard között...
Csak ugye a másik is varázsolgat, stb. stb... Nem egyszerû. :)
Fõleg ember ellen nem, aki okosan használja a varázslatait...
kösz, ezt az oldalt ismertem én is. :))
Nah itt meg nem találtam meg ennyire részletesen , hogy pl. luck 10%kal növeli a dolgokat, meg a hõsök primary skill kapás esélyét... :-o
Jah, hogy az Enlightment az elsõdlegesekbõl kap? :) Nah, ezt se tudtam, sehol nem láttam leírva... Ezen az oldalon se, de most ránézek tüzetesebben... Esetleg egy linkkel segíthetnél, hogy igen a nekrónál itt írja le ezeket. :)
Egyébként ez hogy csak spellpower és def ez sem tûnik igaznak, mert amikor Lukreciaval voltam, határozottan emlékszem knowledgera is... De lehet rosszul, majd ezt lecsekkolom. :)
Elven Luck: The Luck bonus to damage is increased by 25%.
Egyébként a manuál szerint, illetve a skill leírása szerint ha bejön a Luck ütés, akkor annak sebzését növelné 25%-kal. Én is ezt várnám tõle, de nálam most tényleg úgy mûködik (ha csak nem én nézek folyamatosan valamit nagyon be), mintha a találati esélyt javítaná, így akkor bugocska.
A játék alapján az 1.1 patch-ig nekem is így tûnt, de az 1.2-t felrakva már a luck ütés esélyét javította, de a sebzés nagyságát nem (luck nélkül), legalább is én határozottan ezt látom.
Elven luck +25% dmg, és NEM a luckos ütés esélyét növeli.
Az Elven luck ha jol értem nem +25% esély a sebzésre hanem +25%damage a luck sebzéshez,bár nem vagyok biztos benne,ezt inkább in-game lehetne kideriteni.
Horpeti:1 morál pont szintén minden szinten 10% esély jo vagy rossz morálra.A morál pedig annyit tesz,hogy minden egységnek van 1 lépéspontja,lépés után ez a pont természetesen lenullázodik,és mondjuk ugy hogy az initiative "felel" azért hogy milyen hamar "töltödik" ujra.Jo morál esetén lépés UTÁN ez a szám nem 0-ra esik vissza hanem 0.5-re,rossz morál esetén szintén 0.5 re esik vissza csak éppen lépés ELÖTT.
Tudok:http://www.heroesofmightandmagic.com/heroes5/heroesofmightandmagic5v.shtml Mindenkinek ajánlom szives figyelmébe az oldalon levö manualt(angol).Onnan származnak az adatok és tele van sok egyéb nagyon hasznos informácioval.
Egyébként az enlightment nem valamit ad,hanem a két elsödleges stat-ját minden vártipus höseinek.Tehát a nekro a büdös életbe nem kap belöle knowledge-t,viszont kap defense-t és spellpower-t. Na röviden ennyi,pedig tudnék irni pár oldalt mindenkinek jo tanulást a manual-bol.
Hogy melyiket? Az nehéz kérdés, inkább az hogy milyen hõst szeretek... Legyen mondjuk a Ranger-re vetíve, amit írok. Az elsõ probléma rögtön, hogy kell-e az ultimate ability? Ha igen, akkor sajnos le kell mondani a Pathfinding-ról, mert helyette a Scouting-ot kell választani (érdekes elgondolás egy Ranger/Vándor-ról, hogy nincs neki nyomkeresés képessége, de ha kell az ultimate... Itt még jól jön a Familiar Ground, persze ehhez irányítani kell a csata helyszínét, ami nem mindig lehetséges.
Ehhez kellenek még a további Skill-ek is:
Luck, amihez keveset kell fûzni, talán csak annyit, hogy itt jöhet a sokat emlegetett Soldier's Luck, vagy épp az ellen szerencséjét rontó Dead Man's Curse, de nem rossz a +25%-os szerencse sebzés modosító Elven Luck ;), ami 5-ös Luck mellett már 75%-os szerencsét jelent, s emiatt írtam, hogy el lehet gondolkodni, hogy lemondunk itt az ultimate ability-rõl, ami ugye 100%-ot garantál ha meglesz, de mikor..., inkább helyette legyen az elejétõl Pathfinding. Bár egy élõ holt ultimate ability-je ellen csak az itteni ultimate segít, de ott nagyon.
Attack, ehhez sem kell túl sokat fûzni, talán csak annyit, hogy az ultimate eléréshez itt is kell(ene) nagy áldozatot hozni, mégpedig az Archery-rõl le kell(ene) mondani (+20% sebzés távolsági sebzésnél. ejnye-ejnye).
Ezek a kötöttek nálam, ha mégis ultimatere megyek, akkor kihagyhatatlan a Deffense is, egybként nem feltétlen hiszek benne, elsõsorban a blitz krieg jellegû stratégiám miatt. (Sokszor e helyett inkább Leadership/Hadvezetés-t favorizálom) a +3 morál, vagy pályától függõen (inkább az elején) a Diplomacy, vagy vár nélküli/forrásszegény pályák esetén akár az Estates is jól jöhet, persze ezek nem létfontosságúak, csak ha van Leadership, akkor töltelék gyanánt.
Az utolsó helyre meg valamilyen mégia kell ez is a inkább a várak jellegétõl függ, de azért a Destructive Magic itt sem jöhet számításba. Na igen, s ha itt tartunk, akkor tényleg egy hangyányival a Dark Magic az esélyes, de a Summoning Magic, vagy akár a Light Magic is nagyon jó tud lenni, de ez már tényleg sok apróságtól függ, hogy melyik.
Összegezve ezt tudnám írni, hogy számomra melyik a kedvenc. :)
Szevasztok ! Hát meg kell hogy mondjam, irtó jól sikerült ez a játék. A képességek kialakításai annyira jól sikerültek a készítõknek, hogy még az általában csatákban szinte jelentéktelennek gondolt képességek is igen nagy jelentõséggel bírhatnak, mivel hatással vannak a többi elérhetõ képességre. A 2 kampányt tolom éppen az utolsó pályán, totál kifejlesztve a végsõ képességig (v.mi Urgas hívása), és a megidézett lények azonnal megjelennek.Ezeket betéve az ellen egységei elé szinte teljessen blokkolni lehet azokat. Mivel a Démonlord egységei igen gyorsak, mire észbekap az ellenség már erõteljes pusztítást lehet végezni köztük. Ha ez párosul egy legalább 9 es szintû védelemmel, és egy kb 15 ös szintû támadással, az újraélesztés varázslattal, és a csoportos lassítással, akkor veszteség nélkül megoldható a gyõzelem akár 5x ös túlerõ ellen. Csak a varázshasználó lények tudnak az eredeti egységekben kárt okozni. Hihhetetlen erõs lett a Démonlord - sereg, nagyon jól ellensúlyozza a Haven típusú lényeket. Egyszóval gratula a készítõknek. Jól eltalált játék lett ez.
1* volt nekem is ilyen, Subterranon.
Azóta semmi.
Mondjuk van 2 félig megnyert Heritagem, nekróval és most Academyvel.
Nemtom fogom-e folytatni, gyakorlatilag esélytelenek... Max. lehet gyakorolgatni a varázslást. A Wizardkám most érte el a 20. szintet,
Sorcery, light, dark, Luck a tudása. És még várok egy logisztikára befelyezésül...
De lehet inkább defense v. attack kellett volna, nemtom. Szinte összes egységemnek 3 luckos artifact az alap. :P Arra jön még ha hõsnek is van... És azért nem minden második ütés és kapott ütés luckos ám.... Szal valszeg a def jobb lett volna, franc tudja. :)
Viszont a csaták nagyon faják, szinte kifogyhatatlan varázslás. :) Csak a baj, hogy olyan hamar vége van, hogy a védõvarikat se tudom felrakni (a slow után), mert fogy a serege, és kell a resurrection, mielõtt vége lesz a csatának. :P
Meg sok idõ elmegy a mark of the wizarddal is. :-/
Meg muszáj volt elõbb elkezdeni a resurrectiont, mert félõ volt, h. behal az egység, és akkor mindent lehet újra felrakni rá.. :)
A fantom Forces varázslathoz el se jutottam. :) Mindig volt mit csinálni expert sorceryvel is.
Aztán amikor csináltam dupla summont, akkor egybõl rámdobott egy circle of wintert, és szevasz volt (ugye az ellen nem müxik az 50%os védelem...
No de lényeg a gyõzelem. :)) Csak most már túl gánynak tûnik a gép, hogy én is felképeztem magam, remélem még lesz 1-2 nagy kaliberû csata, jó lenne pl. túlerõ ellen harcolni, de az max. akkor lesz, ha lebontom a sereget. :)
Izé, Mark of the Wizardot lehet dispellelni? Vagy az erõsebb mindennél? Mert láttam, hogy pl. slow is csak akkor írja felül a hastet, ha erõsebb (meg gondolom ha expert az expertet is felülírja).
Engem inkább az zavar, hogy marha bugos az AI, most egy Custom pályát kellett abbahagynom, mert elakadt a gép. És a Ranger utolsó pályát se sikerült befejeznem emiatt
nevetséges a gép Hardon...
4.5 hónapja játszom, átmentem egy várához. És mellette a kristálybánya abszolúte nincs kipucolva, és felvéve, ott van a kezdõ védõ neutral sereg... loller...
Rengeteg dolgot otthagynak, de persze a pack of angyalt 1 hét után leverik... sõt van amikor joinol is
soldier's luck mennyivel javíthatja a fantom 50%os cuccát? :)
Jah, el kezdtem academyvel nyomni 1 Heritaget, eddig jó. :)
Light és Dark magicet tervezek. Summoning passz... Fantom miatt lenne jó a summon (egyébként magic insighttal már felvettem), hogy nagyobb szintûeket is lehessen idézni. De mondjuk az Archmagek is elég jól nyomják, érdemes azokat is klónozni. :)
Amit észrevettem: A mark of the wizard képesség felrakásánál nem müxik a sorcery :( kár... De lehet csak rosszul láttam...
Jah, és végezetül (mert már én is álmos vok) egy gyors kérdés:
A morál is úgy van, hogy 5 a max, és 10%oként nõ az esély? És pontosan a jó sikeres morál mit is jelent? Mert nem úgy van, mint H3ban, hogy rögtön üthet még egyet, hanem azért eltelik pár tiezdkör, vagy legalábbis így tapasztaltam... (de lényegesen meggyorsítja a kezdeményezést)
De mondjuk lehet nem kéne túlzásba vinnem a varázslást nekróval se, de nekem amint el kezdtem játszani velük, az lett a benyomásom, hogy varázsló karaktert kell csinálni (raise dead miatt fõleg)... Megvan hozzá a szükséges spellpower, akkor ki kell használni. És már csak mannát kell neki biztosítani, no meg hogy minél gyorsabban varázsolhassa...
De lehet téves ez, és többet érne az ember csak simán dark magiccel és enlightment és sorcery helyett is attack/deffel...
De szerintem akkor nem tudná kivarázsolni a spellpowerét rendesen... És kárbavész (no meg erõsek a spellek nagyon, képesnek kell lenni levarázsolni õket)... Eleinte még summon magicet is húztam fel, h. még hatékonyabb legyen a raise dead (végülis nagyon nem is kellett mást nyomnom :DD), de azt már elhagytam, spóroltam a slottal...
Light magic ennyivel jobb, hogy ott az élesztés is egy helyen van...De Knighttal elég nehéz kivarázsolni... Wizard meg nekem túl gyengének tûnt... Támogatással együtt is.
Szal azért nem könnyû megtalálni a might és a magic között sem az összhangot.
3Pnek inkább Might... Ami már a H3ban is szuper taktika volt. :)
Csak kérdés melyik az a hõs, amelyik képes úgy mightolni, hogy közben nem lesz teljesen kuka a magichez. (ugye arról a dologról nem beszélünk, hogy egy másik, jobb mágus semlegesíthetné a kis tudományából felállított támogató varikat... Mert én max. ezért szeretnék nagyobb mágus lenni a másiknál)
3P te melyik hõsökre gondoltál, amit kedvelsz? :)
Amit nemtok, az az,hogy nekróval sorceryt is nyomjon-e az ember.
Nyilván jó dolog, mert olcsóbbak a varázslatok, dupla mannareg (néha még jó is:D), no meg a magic insight (fantom forces), na és ugye gyorsabban lehet varázsolni (akár raise dead)... De kérdés, h. ez megér-e pl. annyit, hogy ne legyen attack, vagy defense...
Ugyanez az enlightmentre... A hõsfejlõdés, és a 2 szintenkénti fejlõdés nagyon jó dolog, no meg a legfõbb, az intelligence is... De kérdés, megéri-e ez pl. defense v. attack helyett...
Erre még én is keresem a választ... :))
Legutcsó nekró hõsömnél már nincs sorcery, meg summon magic se, csak dark magic és enlighment... (bár még van 1 slot:D)
De úgyérzem intelligence nélkül nem nagyon tud mûködni a kari, mert alig van knlowledgea... (no meg az enlightment az, ami mivel 2 szintenként ad valamit, így nagy esélyyel lesz knowledge)
Fõleg amilyen karival most vagyok.. Mind Lukréciával és Vladimirrel jött azért a knowledge is, de LÁSZLÓnak akivel vagyok, 16. szintû, és 1etlen 1 knowledge jött!!! Hõsökön belül is más az elsõdleges skill kapási arány???
Errõl megnéznék 1 oldalt... Mert azt hittem fajfüggõ... De már tépem a hajam, hogy összvissz 3 knowledgeom van 16. szinten expert enlightmenttel, mikor haver, aki ellen nyomom, már 7es knowledgegal mászkál... És azért nem mind1.. :) Fõleg élesztéskor...
Nekem funny volt az Academy, még az artifacter is, de vhogy nagyon levert az elsõ hõs akivel találkoztam, pedig akkor már 1x. szintû voltam (bányák nem volt gond, gremlin + golem párosítással).
Azért hiányzik a v. defense, v. attack skill...
Nekrók azért tetszenek, mert nagy spellpower (feltámasztás rulZ), és nagy def párosul melléjük (szeretek védekezni), igaz a mannát Intelligencebõl (és/vagy sorcery -20% spell cost) kell nyerni. És igencsak hamar elfogy a slot, és sok hasznos dolog van...
Akkor azt hiszem az attack v. def helyett is luckot fogok alkalmazni. :)
Mert ugye az nem csak ütésnél jó, hanem ha ütnek akkor is (gondolom fele sebzés)... Persze csak amit tapasztaltam, H5 ös oldalon a luckra csak a támadást írták le.. (gondolom berögzült H3ból:D)
Wizarddal nem volt meggyõzõ semmiféle magic... :(
Egyet értek azzal is, hogy a harcos hõs kemény tud lenni (pl. knight megtámogatva expert light magiccel, szükséges manna + spellpower), de viszont ami a varázslós népeket feljebb viheti, az az, hogy a light magic semlegesíthetõ a dark magiccel és fordítva... Így akár arról is szólhat a játék, kinek a varázslata érvényesül...
És azért nem mind1, hogy +40% initiative, v. -40% :) És természetesen a többire is igaz.
Ami a light magicet fölé emeli ebben a harcban, az a cleansing... Experten nagyon hatékony...
Bár a Frenzy és a Puppet master nagyon odatesz, blind pláne, de lightmagicnél ott a lehetõség a mágikus immunitásra...
Csak legyen idõ, s. mana felrakni, no meg le se kéne essenek a varik 2-3 körön belül...
Szal nehéz így 2 mágus csatája... Ez mondjuk fõleg multiban jöhet elõ, mert ott kicsit nagyobb az effajta színvonal. :)
Egy knightnak szerintem nem lehet passzolni elég mágikus erõt, így nehéz megtámogatni az egységeket, ha pl. egy jó sok manás, spellpoweres, s. esetleg még Sorcerys nekróval áll szemben pl. Lehet felvarázsolja a maga kis spelleit, de azt a jobb mágus seperc visszájára fordíthatja (haste - slow, devine str - weakness, righteous might - suffering, endurance - Vulnerability (bár itt "csak" -6, de asszem a semlegesítés az müxik ennél is).
Aztán Ez még egy knightnak is érvágás lehet... Bár az is igaz, hogy amíg varázsolgat az ember, addig is folyik a csata.. :) Bár ha annyira kiegyenlített minden, akkor túlságosan nem billen semerre se a mérleg eddig.
Aztán még lehetne ragozni...
Bull tudnál adni linket, ahol ezeket a számadatokat nézted? (akár priviben is)
Mert van 2 oldalam is, de vhol alig vannak számok, vhol meg speciel a luck is rosszul van definiálva. :)
Csak annyit,hogy a wizard "mark of the wizard" képességet ha kombinálni tudsz egy komoly destructive mágiával (alacsony szinten eldrich arrow,lightning bolt,magas szinten emplosion)akkor az azért durvább mint az empowered warlock varázslatok,mivel ha a választott célpontra varázsolsz akkor a sebzés dupla,ha meg másikra akkor azt is és a célpontot is sebzi.Emplosion egyszerre két célponton? A gond csak az hogy a wizard várban nincs destuctive mágia,csak ha nagy mákod van.
Nos, ha én is hozzászólhatok, szerintem a mágiák erõsorrendje:
1. dark Puppet master, frenzy esetén mindegy milyen erõs az ellen, alacsonyabb szinten mass slow/mass confusionnnel szinte megbénítod. Ezenfelül blind = nincs ellenség.
2. summoning Phantom forces az isten. Külön megjegyzendõ, hogy a demon lord gatingelt erõit ha „megphantomforcesolod” akkor a másolatok ismét gatingelhetnek és a frissen érkezõk már nem phantom force-ok lesznek hanem hús-vér csapatok. Valamint a phantom force-olt lényeket is lehet phantom force-olni.
3. light Mass haste, mass righteous might, mass divine strength, mass endurance, mass deflect missile segítségével iszonyat durvák a lények (+40% initiative +12 attack +12 defense max sebzés és alig sebzõdnek íjásztól, mi kellhet még?) + magas szinten resurrection rulez.
4. destructive Ez a warlocknál verhetetlen, mindenki másnál felesleges szerintem.
Az infernónak a racialja is érdekes kérdés hogy tulajdonképen hasznos e a gating, azt lehet mondani sima szörnycsoportok ellen igen, de egy ellenséges hõs csapata ellen...az a gond maxos skillen 40 % át lehet kiidézni a seregednek + ba ami nagyon jól hangzik, de ez egy körbe telik és még egy kör mig a kiédezett lények támadhatnak, és amelyik csapat gatingel az nem is tud ebben a körében mást csinálni ez óriási hátrány, pont a nagyon jó initiativejüket vesziteik el ezzel, egy sylvan faj ellen pl egy kör alatt el is veszitheti az ember a csapata 40%át ha nem csinál semmit. Mivel az inferno hõs szinte mindig attackot kap szint lépésnél (+ néha knowledget) ezért ebbõl következik hogy vele egyetlen lehetséges stratégia támadni támadni támadni (de ekkor nem tudnak gatingelni az egységek) :) Szóval kissé ellentmondásosnak találom az inferno képességeit és tulajdonságait, arról nem is szólva hogy mennyire kell ennek a fajnak hogy fejlesztett egységei legyenek ami nem olcsó muri...szóval nem tudom lehet e ebbõl igazán ütõképes vmit kreálni
Ez tény, pont ma toltam egy pályát, 22-es academy hõssel 25-ös ranger ellen (jhora vs ossir), maxos light, summon és dark magic, 1etlen gond az volt, h mire a hõsöm varázsolni tudott, addigra feküdt a fél sereg:) Szal egy offersive rusher hõs (csatában) egy mágust meg tud fingatni, ha van egy kevés initiative bónusza.
Nem, nehéz fokozatokon erõs hátrányból indulsz nyersanyag és pénz szempontjából is. Az egyetlen ellenszer, ha jól stratégizálsz, aminek pl. része az is amit írsz, hogy a ládákból pénz kell és nem XP. A Heroes története egyébként már régóta ilyen, hogy a gép "elõnnyel" indul, s ez függ a nehézségtõl is. Talán ez pótolja a gépi AI hiányosságait az emberi kombinációs képességgel szemben.
Ismét elõkerült, hogy melyik mágia szféra a legjobb. Szerintem erre nehéz választ adni, mert erõsen helyzet függõ. Függ a csapat létszámától a hõs jellegétõl az ellentõl, szóval sok-sok dologtól. Azonban az 5. részben szerintem sokkal kiegyensúlyozottabbak a mágia szférák, mint pl a 4. részben. Itt már a Summoning szféra is komoly stratégizálási lehetõséggel bír (pl. az imént említett Phantom Forces, vagy akár az elementál, vagy a Phoenix idézés is jó akkor amikor relatíve nem túl nagy csapat van, habár magas spell power mellett komoly elemntál csapat dobható a pályára, talán csak az a gond, hogy nem úgy mûködik, mint a 3. részben, hogy újjabb elmondás után összeadódna a pályán levõ elementálok és a varázslással létrejövõ elemntálok száma).
Mindent összevetve én sokkal jobban kedvelem a harcos hõsöket, akik, ha kell némi tápoló mágiával segítik a csapatot (ergo Light magic, vagy épp rontják az ellen lehetõségeit, Dark Magic). A harcos hõs mellett szól, hogy a hõs attack és deffense értékei hozzáasdódnak az egységek ezen értékeihez, míg a Spellpower, illetve a Knowledge nem, tehát hiába a tápos mágus, ha kiheréltek mellette az egységek (attack, deffense hiánya) Tudom sokak kedvence a Destructive szféra, de az inkább csak kis közepes csapatok esetén hasznos (akkor viszont rettentõen), nagyobb harcokban már nem jelent túl sokat a hatása. Tehát részemrõl inkább a Might, mint a Magic ;). De mégegyszer a harcosnak is jól jön némi támogató mágia, de ahhoz meg nem kell nagy mana mennyiség és nem kell hozzá bõdületes varázs erõ. Talán pont emiatt ennyire additív a Heroes, mert rengeteg használható stratégia létezik, s szinte mind ellen van "ellenszer" is. ;)
Egyébként érdekelne hogy hardon ti erõforrásokban is felveszitek a versenyt a géppel vagy csak ezek a varázslatok biztositják nektek a gyõzelmet, mert én nem tudom a gép hogy csinálja, de neki mindig hamarabb vannak fejletebb egységei és mindig magasabbb szintû a hõse is, annyi idõ alatt nem is tudok annyi pénzt és sulfurt megtermelni mégha az összes kincsesládából is a pénzt szedem ki, nagyon drága az épületek fejlesztése, nem tudom a gép hogy csinálja...
Ez így van, s csak egy apró trükk, vagy ráadás erre. Ha egy Ghost-ra mondasz Phantom Forces-t, akkor ugye a másolat eleve 50%-os elkerüléssel rendelkezik, erre jön a Ghost további 50%-a (eredõ már csak 25% a találatra), s ezt javíthatja a Soldier~s Luck... :)
Jol gondolod,a soldiers luck növeli az incorporeal ability esélyét.És a legjobb light magic-es akármilyen nevetséges a számodra a wizard.Szintlépésnél a statjainak a növekedési esélye:45%Knowledge; 30%Spellpower; 15%Defense; 10%Attack.Tehát magas szinten tud sok manábol varázsolni,a Wizard várakban pedig a mage guild minden szintjén kapsz 1db life és 1db summon varázslatot.Szintlépésnél szintén ezeket a mágiatipusokat ajánlja fel legnagyobb eséllyel. Az egységei egyébként nagyon jol támogathatoak a life magic-el,és csináltam már vele 8 fös pályán irdatlan fönixet is
Nekem most csak eu-s patch 1.2-es van fent. Van valami lehetõség magyarításra?
Jah, egy kérdés: Power of speedem még sose volt, ezért kérdem. :D
A power of speed hastje milyen magas haste varázslatnak minõsül? (olyan mintha expert light magicem lenne??), és 1 unitra lehet rátenni, vagy mass-os? ill. csak a mana igénye ami ingyen van, vagy a kezdeményezésbõl sem vesz le?
Thx! :)
Jah a nekróknál mondjuk igazán amivel érzem a feelinget, az a Vámpír... az az életlopás az nagyon baba. :)
Meg a Ghostok... 50%os találati aránnyal nagyon durvák... Fõleg ha lenne Soldier's luck, valszeg az növeli ezt a dolgát, bár ebben nem vagyok biztos, ezt tudja valaki??? (mondjuk ez is ability, azért gondolom)
Még az 5-6 ezerre felhízott skeleton Archerek is tudnak ölni, amúgy a többi egység mind egy nagy rakás kaki... Talán a Vraightek... De a sárkány... loller.. :D
Tipikus sok lúd disznót gyõz esete a nekró.. :) De pl. az hogy a Vámpír tölti magát, és repül is, a ghost is, az nagyon kemény. :) És látszik, hogy a nerkónak varzslónak kell lennie, mert az egységei önmagában elég gázok. :)
A Haven ezért van jó helyzetben, nagyon jók az egységei, nem muszáj annyit varázsolnia...
És azért nagyon szép Light varázslatok vannak, amennyiben sikerül a knightnak kivarázsolnia, akkor szuper... :D Csak én fenntartásokkal kezelem a knight varázslási képességeit, bár a védõvarázslatok nem gond neki. Szal a Lightmagic szuper neki... Annyi Manája meg van is, hogy felvarázsolja, csak ha ügyesebb varázslóval áll szemben, akkor Lehet cumi, naaaagy cumi. :)
A legdurvább ha expert light és dark magic is kéznél van. :) Csak spell kell...
Egy expert haste és expert slow az elég masszív. De csak dark magices ellen az expert slow is brutál, mert ugye nincs cleansing... Light magicnél meg van, és az elég brutál cucc. Szal én erõsebbnek érzem a lightot, jobban lehet überelni vele a darkot, mint fordítva. Csak nem találtam olyan fajt, amely normálisan ki tudná varázsolni a lightmagicet... Egy 0-0-0-600 statú wizard ne röhögtessen már. :( Elfek sem brutkók.. :) Egy rangerrel se lehet nagyon varázslásra mászni. :-/
Na de elég volt ennyi.
:))
Biztos lesznek reakciók :)
nem mindig lehet az ember olyan túlerõben, amit minimális veszteséggel nyer meg.
Fõleg ha ráddob az ellen pár fireballt, meg stb stb... :D
A resurrection/raise dead ezért is nagyon jó, mert van, amikor tutira vesztesz, ha 100*os a túlerõd, akkor is... :)
Arról nem is beszélek, ha nagyobb a túlerõ, és pótolni kell az egységeket. :) Bár ha akkora a túlerõ az ellenfélnek, akkor az expert magices élesztés se elég :)))
De asszem van egy valamilyen hõs, aminek épp ez a speckója, hogy ellene nem lehet csak 1* használni 1 varázslatot, na ott cumi van. :D
Én nemvok vmi jó játékos :DD De mint mindenki, a minimális veszteséget szeretem. Inkább védekezõbb beállítottságú vagyok. H3ban nem hiába voltam az elfekkel. :D De ott kicsit jobbak voltak, mint itt.
Itt a nekróknál van az, amivel meg lehet testesíteni a megfelelõ védekezést, igaz az egységek jóval gyengébbek, fõleg támadásra... De itt jön be a Dark magic, mely azért meg tudja támogatni a harcot rendesen. Megfelelõ varázslatokkal...
Bár nem tudom milyen lenne egy másik mágus ellen harcolni, nyilván kemény lenne. :DD Pl. egy kifejlett warlock valszeg porig zúzna, de lehet más, dark magicet használó is simán... :) Pl. ha amúgy jó varázslatok lennének, a Havennel is lehetne mászni a dark magic felé a light magic mellett, expert mass haste és expert mass slow az úgy együtt elég durva lenne. :D Csak mondjuk egy knight nehezen vehetné fel a harcot egy nekró mágussal... Bár kérdés mire fejlõdtek.
Én nekróval most épp 1v1ezek haverral (Õ Haven), és Vladimirrel indultam (nem a Lukréciával, nehogy azon múljon a játékom, hogy nem sikerül megvenni Vladimirt, bár valszeg ment volna, de úgy döntöttem, hogy most nem cicózom, maximális élesztést produkálok nekik feláldozva 1 skill ágat...
Lehet szívás lesz. :)
Mert Enlightment + Dark + summon + Sorcery a cél. És akkor csak egy marad...
Kéne a logisztika, mint mindig, de be kell áldozni, mert semmilyen harci skillem nincs így. :) Vagy attack, vagy def, vagy luck lesz. Haven ellen mondjuk nem kell óriási varázslásokra számítani, annál inkább fizikai támadásra, szal lehet a def lenne a legjobb megoldás, és akkor megfelelõ varázslatokkal azért jól lehetne tartani magunkat. Vagy Attack, hogy ki legyen egyenlítve a gyenguska nekró attack... És a Battle Frenzy kicsit megtolná a felhízott bone archer sebzését. :))
De lehet ha lehetõség szerint a meglévõ relatíve nagy DEF mellé még rakom a defensive skilleket is, akkor jól le lehet redukálni a veszteségeket, tovább maradok fenn, és sok lúd disznót gyõz talán. :))
A luck meg önmagáért beszél. támadásra, védekezésre is jó skill... Nem is akármennyire jó. Duplasebzés, felesebzõdés... Persze nem mindig adja be Experten sem... Védekezésnél a 30%os közelharci és 20%os távolsági az az arany középút, de az attack részét is nagyban növeli!
De az is igaz, hogy durvább csatához készülõdve fel lehet szedni útról is luckot, meg artifactból is jöhet...
Nem tudja valaki hány darab Luck és Moral milyen %ban teszi lehetõvé a sikeres morált, és szerencsét?? Mert akkor lehetne kalkulálni :) Mondjuk nekem expert luckkal elég sokszor bejött a luck, szal... 3 luck már elég jó lehet. :)
Adhatnál több infót is milyen taktikkal játszol, akár áltálonasabb dolgokat is, mennyi hõst használsz stb. azt tudom hogy a ressut szereted:) de szivesen olvasnák vmi bõvebbet is tõled, bár tudom irtál már dolgokat(nagy defet szereted pl.)