Hello. csak ez a 8 "lovag" lehet? ( hadvezér,diplomata,pap,spy,kereskedő) vagy később lehet még felvenni őket ? már mind a 8 helyre vettem fel ezeket, de így sem jut minden városba kormányzó. köszi
Azért látszik, hogy eltelt 18 év a megjelenés óta. Már nem emlékeztem a rohadt ostromgépes részre. :)
Amúgy, nem az igazi a játék. Érdemes kikapcsoni a rtxet, nagyon belassítja csaták alatt. A térképet őú val lehet forgatni. Érdemes úgy kezdeni, hogy az országodnak mindenképpen legyen vasa. Egyébként pedig roppant egyszerű az egész és sok minden ritka baromság. (Évszámot pl. nem látni ...) Igazából, nagy nosztalgia volt az első rész, sajnos, a 2. rész alig ment előre. Még azt se mondanám, hogy szebb lett. :( Ennek ellenére érdemes megnézni, de nem első napos vétel. Ha nem a töredékéért veszem meg, tuti nem vettem volna meg. Nekem kicsit csalódás.
Sziasztok! Hogy tudom a játékot 1366x768-ba futtatni? A KoH fájlba átírom a képernyőt, de akkor se abba futtatja, hanem visszaállítja magát. Előre is köszönöm a segítséget.
Hogy az idei téli esték se maradjanak unalmasak KoH nélkül:
Kérdezném, hogy a magyarítás meg van e valakinek, mert interneten sehol sem találom. Nagyon megköszönném, ha valaki elküldené nekem!!! Akár még egy csokira vagy sörre is kinek mi :D
Háhh, még nem halt ki a fórum :D Játszani kéne egyet...
Örülök neki! Remélem tetszik! ;)
Beszereztem egy régi laptopot, 4/3-as képernyõvel, feltoltam rá a Win8-at és kiváncsiságból felraktam a gammát. Jelentem megy, ezért Erdélymod újratöltve...
Írtam privátot, inkább ott beszéljünk.
és nem értem azt, hogy "Tabulátorral tagolt" mentés
Az a baj, hogy nekem nem mûködik. :( Nem tudnál valahogy segíteni, hogy jó legyen?
Örülök, hogy játszol vele. Nagyszerû játék, az egyik legnagyobb kedvencem, ám sajnos méltatlanul elhanyagolt. :( A seregek méretét azért nem növeltem meg, mert a csataterek is kisebbek, így nem láttam sok értelmét sokkal nagyobb seregeknek.
Köszönöm a segítséget! Mostanában elõvettem a játékot, és játszom is az erdély modal, csak ezt hiányoltam benne, hogy kicsik a seregek. ;)
Szia!
C:\Kights of Honor\defs\Units\Military
Ebben a könyvtárban találsz két fontos fájlt, de csak az egyikkel kell foglalkoznod: Units.xls
Keresd ki benne a "SQUAD SIZE" részt és írd át olyanra ami neked tetszik. A lényeg az, hogy miután megvan és elmentetted, egy "Mentés másként"-el mentsd el "Szöveg (tabulátorral tagolt)"-ban is, és írd felül a szintén ebben a mappában található units.txt fájlt.
Helló! Papiczky remélem, hogy olvasod még ezt a fórumot. Azt szeretném megkérdezni tõled, hogy hol bírom átírni a sereg számát? (több létszámút akarok csinálni)
Ha a kompatibilitást átállítod Win XP sp3-ra, elvileg mennie kell. Illetve mindenképp az 1.05-ös patchel játssz, a fordítás is ahhoz készül, így lehetséges, hogy ez okozza a problémát.
Sziasztok! Ha még nézi valaki az oldalt akkor nagyon jó lenne ha tudna valami ötletet adni. Beszereztem a játékot, még úgy 1 hónapja, ment is szépen, volt egy egész jó játékom a Kordovai Kalifátussal.(magyarítás is van rajta patch nélkül) Viszont egyik napról a másikra, a játék egyszerûen képtelen elindulni. Ráklikkelek az asztali ikonra, kicsit gondolkozik a gép, aztán semmi sem történik. Rendszergazdai jogosultsággal is próbálkoztam, de úgy se megy. Valakinek ötlete mi lehet a megoldás?(WIN 7-em van)
Telepítése mindenképpen ajánlatos, mivel rengeteg hibát kijavít!
Tulajdonságai: - Apró hibák javítva - Nagyobb hibák javítva - Néhány térképes kiigazítás (pl: a középsõ és kései idõszakban Horvátország Magyarország része, ahogy annak lennie kell).
A következõ változásokat hozza: - Az iszlám vallású államok 10%-os pénz bonuszt kaptak. - Az iszlám vallású államok morál bónusza +3-ról +2-re csökkent. - Több tartomány nemzetisége javítva lett. - Néhány felirat kijavítva. - „Wallachia” a játék harmadik korszakában Magyarország hûbére. - A „Mongol” egység morálja 0-rõl +2-ra nõtt. - A „Mongol” egység kiképezhetõ néhány „Golden Horde” tartományban. - A „Steppe Cavalry” 5 pontos védelmi értéket kapott. 0-ról növelve. - A „Mongol” egység ára 200 arannyal nõtt. - A „Steppe Cavalry” kiképezhetõ néhány török tartományban. - A „Janissary” egység 100 arannyal drágább. - Az „Akyndjia” egység kicsivel erõsebb. - A „Saracen”-ok kicsivel kitartóbbak a csaták során. - A „Crossbowman” és a „Heavy Crossbowman” kicsivel kevesebb sérülést okoz a nehéz páncélozott egységeknek. - A „Chain Mail Workshop” +1 munkaerõt biztosít a városban. - új nemzet nevek: korni, breton.
Nos, hát akkor a bõvítés jegyében további 1 nemzettel a kornival (Cornwall kelta õslakossága) bõvítettem a játékot. Frissítés hamarosan. Egyébként semmi eget rengetõ nem kerül bele a játékba.
Remélem tetszik, fõként az új skót tartomány! :) Én nagyon élvezem így a játékot, hogy végre korrekten benne van Skócia!
Mivel a módosítás életében mostanában meglehetõsen sok verzióváltás következett be, ezért a következõ képen fogom osztályozni az újabb verziókat (amennyiben lesznek).
Harmadik számos verzió: Az az a x.x.1-es szám helyére az aktuális verziószám kerül. A harmadik számos verzió esetében a módosítás csak apróbb javításokat vagy változásokat tartalmaz, így miután egy olyan verziót telepítesz fel amiben csak a harmadik szám változott meg, az a mentéseidre teljes mértékben alkalmazható, egyáltalán nem okoz fagyást vagy egyéb kellemetlenséget.
Második számos verzió: Ha verziószám második száma változik, akkor közepes változásokról beszélünk. Az új verzió telepítése után a mentéseidre nem lesznek érvényesek a változások, viszont továbbra is gond nélkül játszhatsz velük.
Verzió váltás (elsõ szám megváltozik): Kizárólag komolyabb módosítás esetén kerül sor verzió váltásra (pl új tartomány, stb). Ez semmi esetben sem tud együtt mûködni a mentéseiddel, és ha régi mentésekkel akarsz játszani, akkor a játék lefagy vagy kilép.
Letölthetõ a szokásos helyrõl: http://spz.uw.hu Vagy direkt linken keresztül: http://spz.uw.hu/index_elemei/letoltes/erdelymod3.0.0.zip
FÕBB TULAJDONSÁGOK: - Erõsebb ellenfelek - Új királyságok minden korszakban - Vallási egyensúly - Pogány vallási épületek - Új nemzet nevek mint: finn, skót, portugál, õs magyar. - Új skót tartomány - Egység változások és javított egyensúly - Lovag változások
Pogány vallási épületek: http://spz.uw.hu/index_elemei/kepek/poganyepuletek.JPG
Skót tartomány: http://spz.uw.hu/index_elemei/kepek/skot.jpg
Az összes változás, részletesen leírva:
Általános változások: - A játék mindhárom nehézségi szinten nehezebb. - A legnagyobb szintû városok 50 egységnyi élelmiszer tárolási helyet kaptak. - Több tartomány át lett nevezve a pontosság érdekében. – nagyobb részük elvain „Holy Rome” módosításából lett másolva! - A katolikus vallású államok pénz bonusza 30%-ról 20%-ra csökkent. - A kiátkozott katolikus országok bevétele 10%-al csökkent. - A pogányok pénzét csökkentõ vallási hátrány -30%-ról -20%-ra változott. - A pogányok hosszabb idõ alatt váltják át a meghódított tartományt saját vallásukra. - Az iszlám vallású államok 5%-os pénz bonuszt kaptak. - Az ortodox államok -3-as morál bónusza -2-re nõtt. - A független ortodox államok +1 morál bónuszt kaptak. - A lázadók erõsebbek. - A dzsihádok olcsóbbak. - A „Kingdom power” egyes cselekményeknél kevésbé, vagy jobban csökken. - Néhány apróbb változás a keresztesekkel kapcsolatban - A gépi játékos többféle épületet épít, így növekszik a bevétele és jobb egységeket toboroz. - A játékban több apróbb hibajavítás.
Lovagok változásai: - A „Trader” magasabb szinten több hasznot termel, ha városban tartózkodik. - A „Builder” magasabb szinten több munkást biztosít. - A „Farmer” magasabb szinten több ételt termel, ha városban tartózkodik. - A „Cleric” magasabb szinten több könyvet biztosít, ha városban tartózkodik. - A „Tactics” képesség értékei 30-40-50%ra változtak.
Magyar változások: Alapvetõen történelmileg hûbb Magyarország és magyar nemzet. - Magyarország számára a korai idõszakban „Horse Archer” helyett „Steppe Cavalry”-t vált kiképezhetõvé. - A játék kezdeti idõszakában „Man at arms” helyett „Heavy swordsman” vált kiképezhetõvé. - Magyarországon már nem lehet „Slavonic Axeman”-t és „Slavonic Bowman”-t kiképezni, helyettük „Axeman” és „Bowman” vált kiképezhetõvé. - A magyar királyi családok javítva lettek. - A játék korai korszakába bekerültek „Transylvania” és „Ajtony” királyságok. - Új magyar nevek lettek hozzáadva a játékhoz, illetve a meglévõk ki lettek javítva. - A többjátékos módban lehetségessé vált magyar katonai egységeket kiválasztani a „Magyar units” opció alatt. - „Bánát” és „Hungaria” és „Transylvania” tartományban lehetséges „Steppe Cavalry” kiképzése. - „Hungaria” tartomány kapott egy plusz falut. - Erdélyben, a játék középsõ korszakán lehetséges „Teutonic Champion” kiképzése.
Királyságváltozások: - Több új játszható királyság lett a játékba beletéve (pl. Cornwall) – a legtöbb elvain „Holy Rome” módosításából lett másolva! - Több királyi család meg lett változtatva. – javuk elvain „Holy Rome” módosításából másolva! - Rengeteg új királyságegyesítõ küldetés került bele a játékba – elvain ’”Holy Rome” módosításából másolva! - A cseh nevek ki lettek javítva, illetve bõvítve – elvain „Holy Rome” modjából - Az egyes nemzetek nevei nem ABC sorrendûek többé. - Horvátország számára a játék kezdeti idõszakában „Man at arms” helyett „Heavy swordsman” vált kiképezhetõvé. - Horvátország képes „Slavonic Bowman” egységeket kiképezni. - Lengyelország számára a „Slavonic Axeman” helyett „Heavy swordsman” vált kiképezhetõvé a korai korszakban. - Lengyelország számára a „Slavonic Axeman” helyett „Man at arms” vált kiképezhetõvé középsõ és a kései korszakban. - Az orosz államok tudnak „Heavy swordsman” egységet kiképezni. - A játék „late” korszakában lehetséges „Heavy swordsman”-t kiképezni „Moldavia” és „Wallachia” tartományokban. - A keresztes országok javítva lettek (Jeruzsálemben sajnos néha elõfordul, hogy európai helyett arab arcképeket mutat a játék, oka egyelõre ismeretlen). - Javított volgai bolgár nemzetiség.
Tartományi változások: - A következõ tartományokban lehetségessé vált a „Halberdier” katonai egység kiképzése: Buda, Bohemia, Krakow, Istria. - Több tartományban új egységek váltak kiképezhetõvé. - Jeruzsálemben lehetségessé vált „Templar” kiképzése a katolikusok számára. - Jeruzsálemben lehetségessé vált „Saracen” kiképzése a muzulmánok számára. - Jeruzsálemben a játék korai és kései idõszakában muszlim egységek képezhetõek ki. Úgy mint: „Saracen”, „Deser Archer” és „Desert Spearman”. - Jeruzsálemben a játék középsõ korszakában európai katonai egységek képezhetõek ki. Úgy mint: „Swordsman”, „Archer” és „Spearman”. - Néhány balkáni a tartományban lehetséges „Heavy swordsman”-t kiképezni. - Néhány tartományban korszakonként eltérõ egységek képezhetõk ki.
Új tartomány: Lothian - A játékba egy új skót tartomány került be, amely a harmadik a sorban. - A korai korszakban „Lothian”, a késõbbiekben pedig „Scotland” királysághoz tartozik. - Kiképezhetõ egységek: „Peasant”, Highlander”, „Archer”, „Swordsman”, „Spearman”, „Cavalry”. - Kistérségi részei: 1 kikötõ, 4 település.
Egység változások: - A „Highlander” katonai egység fizikai sebzése megnõtt. - A „Highlander” katonai egység morálja 0-ról +1-re nõtt. - A „Viking” katonai egység sebzése megnõtt. - A „Peasant” egységek nagyobb sebzést okoznak a lovasságnak, vasvilláik segítségével. - A „Bowman” és az „Axeman” egységek létszáma 20-ról 30-ra nõtt, hogy szláv megfelelõikkel egyenlõ számban legyenek. - A „Slavonic Axeman” és a „Slavonic Bowman” morálja -2-rõl -1-re nõtt. - A „Saracen” muszlim egység morálja 0-rõl +1-re nõtt. - A „Mongol” egység morálja 0-rõl +3-ra nõtt. - A „Steppe Cavalry” 5 pontos védelmi értéket kapott. 0-ról növelve. - A „Norman” egység 5 pontos védelmi értéket kapott. 0-ról növelve. - A „Swordsman” katonai egység 1 védelmi értékpontot kapott. 0-ról növelve. - A „Light Cavalry” katonai egység 1 védelmi értékpontot kapott. 0-ról növelve. - A „Desert Cavalry” katonai egység 1 védelmi értékpontot kapott. 0-ról növelve. - A „Hobilar” katonai egység 1 védelmi értékpontot kapott. 0-ról növelve. - A „Spearman” és a „Desert spearman” sebzése kis mértékben megnõtt. - A „Desert spearman”-ok kicsivel kitartóbbak a csaták során. - A „Templar” egység ezen túl 20 helyett 25 emberbõl áll. - A „Mongol” egység +3 morált kapott. - A „Heavy swordsman” egység több helyen képezhetõ ki. - A „Varagian” egység hatásosabb erdõben harcolva.
Épület változások: - A „Docks” épület ezentúl nem a „Fishmonger”-bõl fejleszthetõ, hanem önálló épület, amibõl a „Harbour” és az „Admiralty” fejleszthetõ tovább. - A „Stable” épület ezentúl +1 élelmet biztosít a városban.
Újdonságok: - A játékba belekerült egy új épület a pogányok számára a „Holy Grove”. Ez egy könyvet és két további aranyat biztosít a városodban. - A „Holy Grove” épület továbbfejleszthetõ „Sacred Place”-re, amely a pogányok legmagasabb szintû vallási épülete. Építéséhez ugyanazok a feltételek, de más épületek kellenek, mint a keresztény „Cathedral” és a muszlim „Holy Mosque”-hez. Aranyat, elégedettséget, ostrom védelmet és könyveket biztosít. - A játékba több új nemzet nevei belekerültek: kun, besenyõ, õsi magyar, mongol, horvát, szlovén, holland, dán, norvég, svéd, finn, porosz, litván, skót, walesi, ír, portugál, katalán, volgai bulgár.
Azt sajnos nem lehet! Arra nincs mód. Jó lenne amúgy valami ilyesmi, sõt az is, hogy ha lehetne moddolni, hogy a királyod ne haljon meg (én szívesen kipróbálnám így a játékot), de nincs rá mód!
Támadt egy olyan gondolatom, hogy vajon ki lehet-e kapcsolni egy országnál azt, hogy ne lehessen a mindenkori uralkodónak gyereke, tehát csak a tanácsadók közül kerülhessen ki örökös...
Itt az idõ, hogy valami sokkal nagyobb változást hozzon ez a mod. Ezért úgy döntöttem, hogy így az õsz elején befejezem egy 3.0.0-ás verzióval. Nem tudom még mi minden újdonságot hoz majd, de az már biztos, hogy a modban szerepel egy TELJES ÚJ TARTOMÁNY! Ez Skócia számára készült, mivel egy tartomány ki lett hagyva a játékból. Tehát ezentúl Skócia 3 tartományból áll! :) Egyesítéséhez is három tartomány szükséges. Öröm és boldogság!
Ha jó kapcsolatban állsz az országokkal akik benne vannak a legjobbak között, és szövetségeseid (jó kapcsolat = harmonius), akkor rád szavaznak.
Elképzelhetõ, hogy azért van, mert csaltál és túl erõs vagy, a gép meg nem szeret ezért és nem akar veled szóba állni... :) Ha benne van a top királyságok között, akkor kifejezetten utálnak. Egyébként a diplomáciai kapcsolatokról mutass képet (political view > két királyt ábrázoló ikon). Szerintem biztos emiatt van. Ma kipróbáltam még egyszer, kezdtem egy új játékot, hogy kiderítsem, de szó sincs ilyesmirõl. Néhányan szóba állnak veled, mások elzavarnak, de késõbb velük is lehet egyezkedni. 1.03-as verzióval játszol vagy 1.05-el? Az sem mindegy, a mod az 1.05höz készült.
Általában mindegyik nehézségi szinten lehet egyezményeket kötni, csak nehezebben fogadják el az országok! Ez általánosan jellemzõ, régóta tesztelem. Papacy minden esetben köt veled egyezményt, a tõled távolabb esõ (fõleg kicsi) országok pedig nagyobb eséllyel írnak alá veled bármit, ez attól függ kivel milyen kapcsolatban állsz. Most már nem lehet egyszerûen csak lehúzni mindenkit egy egyezménnyel. Vagy a kedvükre kell tenni, vagy várni kell míg értékesebb leszel a szemükben (több aranyad gyûlik fel, több kereskedelmi javad van mint a játék elején etc.). Ez minden esetben mûködik. easy - normal - hard fokozaton is nehezebben barátkoznak (bár easy-n és normalon könnyebben ugye).
Mutass kérlek egy képernyõt arról ahol a királysággal lévõ kapcsolatokat mutatja a játék (political viewben), akkor minden bizonnyal meg fogom tudni mondani miért. Egyébként azért van, mert az AI erõsebb, gondolkodóbb jellemû lett.
mit csináljak ha semelyik birodalomal nem tudok kereskedelmi egyezményt kötni?fel raktam ezt a modot és azota van
Sziasztok!
Elõször is örülök, hogy egyre többen nézünk be ide, ebbe a témába, méltatlanul elhanyagolt játék ez a Knights of Honor. Sajnálom, hogy nem jelent meg hozzá még egy patch, mert pár hiba akad a játékban, amelyek sokkal inkább esztétikai, mintsem játékmenet befolyásoló jellegûek. Párat megpróbáltam kijavítani itt az Erdély mod 2.7-es verziójával. Javaslom, hogy töltsétek le a a weboldalon található "terrain" modot is, amelyet egy másik felhasználó modjából másoltam ki. Sokkal élénkebbek lesznek tõle a terep színei, látványosabb a játék tõle.
Vélemények, javaslatok, építõ jellegû kritikák jöhetnek, örömmel fogadom õket, hogy így még jobbá tegyük ezt a nagyszerû játékot.
© mezeimezei Köszönöm szépen! :) Bízom benne, hogy ki fogod próbálni a módosításom, ha megteszed, mindenképp ezzel a legújabb, 2.7-es verzióval tedd! :) Az Európa térképen valóban nagyon jó lenne multizni! :) Úgy teljes mértékben verhetetlen lenne a játék! Elképesztõ élmény lenne, sajnálom, hogy a készítik kihagyták ezt a játékból. A Crusader Kings 2-t mindenképp ki akarom próbálni, meglátjuk hová vezet a dolog! :)
A változások (hosszú) listája pedig itt olvasható:
Általános változások: - A játék mindhárom nehézségi szinten nehezebb. - A legnagyobb szintû városok 50 egységnyi élelmiszer tárolási helyet kaptak. - Több tartomány át lett nevezve a pontosság érdekében. – nagyobb részük elvain „Holy Rome” módosításából lett másolva! - A katolikus vallású államok pénz bonusza 30%-ról 20%-ra csökkent. - A kiátkozott katolikus országok bevétele 10%-al csökkent. - A pogányok pénzét csökkentõ vallási hátrány -30%-ról -20%-ra változott. - A pogányok hosszabb idõ alatt váltják át a meghódított tartományt saját vallásukra. - Az iszlám vallású államok 5%-os pénz bonuszt kaptak. - Az ortodox államok -3-as morál bónusza -2-re nõtt. - A független ortodox államok +1 morál bónuszt kaptak. - A lázadók erõsebbek. - A dzsihádok olcsóbbak. - A „Kingdom power” egyes cselekményeknél kevésbé, vagy jobban csökken. - Néhány apróbb változás a keresztesekkel kapcsolatban - A gépi játékos többféle épületet épít, így növekszik a bevétele és jobb egységeket toboroz. - A játékban több apróbb hibajavítás.
Lovagok változásai: - A „Trader” magasabb szinten több hasznot termel, ha városban tartózkodik. - A „Builder” magasabb szinten több munkást biztosít. - A „Farmer” magasabb szinten több ételt termel, ha városban tartózkodik. - A „Cleric” magasabb szinten több könyvet biztosít, ha városban tartózkodik.
Magyar változások: Alapvetõen történelmileg hûbb Magyarország és magyar nemzet. - Magyarország számára a korai idõszakban „Horse Archer” helyett „Steppe Cavalry”-t vált kiképezhetõvé. - A játék kezdeti idõszakában „Man at arms” helyett „Heavy swordsman” vált kiképezhetõvé. - Magyarországon már nem lehet „Slavonic Axeman”-t és „Slavonic Bowman”-t kiképezni, helyettük „Axeman” és „Bowman” vált kiképezhetõvé. - A magyar királyi családok javítva lettek. - Erdély a korai korszakban játszható tartománnyá vált. - Ajtony (Bánát) a korai korszakban játszható tartománnyá vált. - Új magyar nevek lettek hozzáadva a játékhoz, illetve a meglévõk ki lettek javítva. - A többjátékos módban lehetségessé vált magyar katonai egységeket kiválasztani a „Magyar units” opció alatt. - „Pannonia” és „Hungaria” és „Transylvania” tartományban lehetséges „Steppe Cavalry” kiképzése. - Erdélyben a játék középsõ korszakán lehetséges „Teutonic Champion” kiképzése.
Királyságváltozások: - Több új játszható királyság lett a játékba beletéve – a legtöbb elvain „Holy Rome” módosításából lett másolva! - Több királyi család meg lett változtatva. – javuk elvain „Holy Rome” módosításából másolva! - Rengeteg új királyságegyesítõ küldetés került bele a játékba – elvain ’”Holy Rome” módosításából másolva! - A cseh nevek ki lettek javítva, illetve bõvítve – elvain „Holy Rome” modjából - Az egyes nemzetek nevei nem ABC sorrendûek többé. - Horvátország számára a játék kezdeti idõszakában „Man at arms” helyett „Heavy swordsman” vált kiképezhetõvé. - Horvátország képes „Slavonic Bowman” egységeket kiképezni. - Lengyelország számára a „Slavonic Axeman” helyett „Heavy swordsman” vált kiképezhetõvé.
Helyi változások: - A következõ tartományokban lehetségessé vált a „Halberdier” katonai egység kiképzése: Buda, Krakow, Istria. - Több tartományban új egységek váltak kiképezhetõvé. - Jeruzsálemben lehetségessé vált „Templar” kiképzése a katolikusok számára. - Jeruzsálemben lehetségessé vált „Saracen” kiképzése a muzulmánok számára. - Jeruzsálemben a játék korai és kései idõszakában muszlim egységek képezhetõek ki. Úgy mint: „Saracen”, „Deser Archer” és „Desert Spearman”. - Jeruzsálemben a játék középsõ korszakában európai katonai egységek képezhetõek ki. Úgy mint: „Swordsman”, „Archer” és „Spearman”.
Egység változások: - A „Highlander” katonai egység fizikai sebzése megnõtt. - A „Highlander” katonai egység morálja 0-rõl +1-re nõtt. - A „Viking” katonai egység sebzése megnõtt. - A „Peasant” egységek nagyobb sebzést okoznak a lovasságnak, vasvilláik segítségével. - A „Bowman” és az „Axeman” egységek létszáma 20-ról 30-ra nõtt, hogy szláv megfelelõikkel egyenlõ számban legyenek. - A „Slavonic Axeman” és a „Slavonic Bowman” morálja -2-rõl -1-re nõtt. - A „Saracen” muszlim egység morálja 0-rõl +1-re nõtt. - A „Steppe Cavalry” 5 pontos védelmi értéket kapott. 0-ról növelve. - A „Norman” egység 5 pontos védelmi értéket kapott. 0-ról növelve. - A „Swordsman” katonai egység 1 védelmi értékpontot kapott. 0-ról növelve. - A „Light Cavalry” katonai egység 1 védelmi értékpontot kapott. 0-ról növelve. - A „Desert Cavalry” katonai egység 1 védelmi értékpontot kapott. 0-ról növelve. - A „Spearman” és a „Desert spearman” sebzése kis mértékben megnõtt. - A „Desert spearman”-ok kicsivel kitartóbbak a csaták során.
Épület változások: - A „Docks” épület ezentúl nem a „Fishmonger”-bõl fejleszthetõ, hanem önálló épület, amibõl a „Harbour” és az „Admiralty” fejleszthetõ tovább.
Újdonságok: - A játékba belekerült egy új épület a pogányok számára a „Holy Grove”. Ez egy könyvet és két további aranyat biztosít a városodban. - A „Holy Grove” épület továbbfejleszthetõ „Sacred Place”-re, amely a pogányok legmagasabb szintû vallási épülete. Építéséhez ugyanazok a feltételek, de más épületek kellenek, mint a keresztény „Cathedral” és a muszlim „Holy Mosque”-hez. Aranyat, elégedettséget, ostrom védelmet és könyveket biztosít. - A játékba több új nemzet nevei belekerültek: kun, besenyõ, mongol, horvát, szlovén, holland, dán, norvég, svéd, finn, porosz, litván, skót, walesi, ír, portugál, katalán.
Ismerem a CK2-t, EU3-at, de én leragadtam az EU2-Mymap-Agceep-nél. Az fut a netbook-omon is, ami nem egy hátrány. A KoH-nak is "hálásak" a régi konfigok...
Egy reggeli Crusader Kings 2-zés közben eszembe jutott az egyik hasonló, régi kedvenc játékom és felnéztem erre a fórumra..
Hát @Papiczky minden elismerésem. :) Visszaolvastam jónéhány hozzászólást és nagyon tetszetõs a mod-od (remélem elég nehéz is!), tényleg szép munka! Lehet fel is telepítem újra és teszek ezzel egy próbát... Nincsen olyan ember aki nálam jobban sajnálná, hogy nem Európa mód ennek a játéknak a multijában. :(
Mindenesetre neked és @ZR-nek is ajánlanám a fentebb említett CK2 nevû játékot: közel ugyanilyen stílusú és ugyanilyen függõséget okozó :), ellenben alapjáraton sokkal kihívóbb, ami egy plusz pont. De azért nem fölözi le a jó öreg KoH-ot, viszont az hogy van benne multi, már jelent valamit :)
Pedig ez jó! :D Emiatt véletlenszerûbb a játék! :) Sok minden meg tud történni! Nagyon király! :) Legjobb játék ever! :D
A modot holnap töltöm fel. Ha játszani szeretnél majd, mindenképp azt töltsd le, az több hibát fog javítani, valamint olyan módon finomhangol, hogy azt mindenképp érdemes vele játszani. Alapvetõen csak finomhangolások miatt kezdtem hozzá annak idején (na meg a történelmi hûség kedvéért), mert egyik modot sem találtam fogamra valónak. Így ez végül is olyan mint egy nem hivatalos patch a játékhoz! :) Holnap feltöltöm!
Amúgy, teljesen jó a kapcsolatom a másik országgal, illetve meg nem támadási szerzõdésem van vele. (És azt meg se említem, hogy kb 10x annyi területem van. :D)
A játék arra hívja fel a figyelmed, hogy a királyi család egyik gyermeke a másik országhoz tartozik, vagy arra, hogy a gépnek van nálad valamilyen kapcsolata. Ilyenkor jogod van igényt tartani a megnevezett tartományokra, de erre nem minden esetben reagál jól a gép. Elõfordul, hogy semlegessé válik a viszony, de ha jó kapcsolatban vagytok akkor az is elõfordul, hogy átadja neked a nevezett tartományokat, mindenféle rossz mellékhatás nélkül. Ha visszatöltöd a játékot akkor másképp kezdi el kalkulálni, és lehet, hogy pont nem osztja ki neked ezt a lehetõséget. Ilyen módon egyébként azt is elérheted, hogy mielõtt a királyod meghal, mentesz egyet, majd ha meghal és idõs korú gyermeket hagy magára akkor visszatöltöd. Ekkor elõfordul, hogy "Juvenile" - "Young" - "Very young" lesz az új király, így lesz idõd bõven mindenre mielõtt õ is meghal.
Elkezdtem picit játszani az alap játékkal. (Ha végeztem vele, vélhetõleg kipróbálom a Te mododat. :)) A hercegem eljegyezte egy másik ország lányát, gondoltam ez még jól jöhet. Telt szépen az idõ, és a gép kiírt valamit az adott országgal kapcsolatban. (Hogy õszinte legyek lusta voltam elolvasni. :D) Két választási lehetõségem volt: Vagy követelem a földjeiket, vagy nem. (Arra asszociáltam, hogy vélhetõleg megmurdált a királyuk, és végre megkaphatom a várva várt várakat. (Ez de szép lett. :D)) Rámentem a követelésre, de nem úgy sült el, ahogy vártam... Háborúba lépett velem az ország, és csökkent 6-tal a Kingdom Powerem. (És persze a területeket nem kaptam meg.) Visszatöltöttem az állást, a másik opciót választottam, erre nem történt semmi sem. Most akkor mi van? :D
Úgy tûnik megállíthatatlan vagyok... most már inkább nem mondok semmit... :) De annyira sok ötletem lett hirtelen amivel finomhangolni lehet az egyébként is nagyszerû játékot, hogy muszáj voltam kinevezni a 2.7-es modot is. Mennyi verzió kb. egy héten belül... :)
Amit legjobban szeretek egyébként az Erdély modban, amellett, hogy sokkal konkrétabbak a magyar vonatkozások, az az, hogy a pogányok kaptak egy saját templom épületet. Hiánypótló dolog ez, hiszen ha belegondolunk, csak nekik nincs vallási épületük, éppen ezért szinte abszolút nem jutnak könyvekhez. Sok játékos talán azt gondolja, hogy legjobb ilyenkor felvenni egy vallást. Én pótoltam ezt a templomot, hogy ne kelljen felvenni, hiszen a pogányokkal külön élvezet játszani! A korábbi Erdély mod verziókban "Holy Place" néven volt ez megtalálható, innentõl kezdve viszont "Holy Grove" lett, amely magyarul szent ligetnek fordítható.
Ám miután ez a hiányosság pótolva lett (és egyébként építi is õket a gép rendesen), be kellett látni, hogy a pogányok elhanyagoltsága még mindig megvan, egészen egyszerûen azért, mert a pogányoknak nincs magas szintû vallási épületük, amely pompássá emelné vallásukat, kihasználva a játék ezen részét. Így a katedrális, és a szent mecset mellé harmadik versenyzõként megjelent a szent hely (Sacred Place)!
A feltételek ugyanazok: legyen a városban kõ lelõhely, márványok és termõföld. A szükséges épületek tekintetében viszont már változás történt, a szent helyhez ugyanis a következõk kellenek: winery, dyes workshop, stonemanson.
Ennél jobb ajánlást talán nem is kaphattam volna. :D
Remélem tetszik! Képek meg mindenek jöhetnek ha gondoljátok a birodalmaitokról! Gazdaság, vazallusok stb! Micsoda játék ez! :)
Ne nézd meg! Sajnos én is belesétáltam Papiczky csapdájába, ahelyett hogy korszerû mai 3D csillivilli game-ekre fordítanám az idõt, ezzel tolom...ne hagyd, hogy a játékélmény elcsavarja a fejed a grafikai stuffoktól...
Nekem sem igazán tetszik a gondolat amikor eltérnek az eredeti játéktól. :) Itt tulajdonképpen semmiféle eltérés nincs, azon kívül, hogy nagyobb kihívást jelent, és több hiányosságot vagy idegesítõ hibát orvosol. Ilyen például az, hogy a pogányoknak nem voltak templomaik. Most már vannak, és nagyon hasznos. A gép jobban harcol, az ellenfelek makacsabbak, a nevek pontosak. :) Igazából szerintem nagyon áldásos az egész, próbáld ki ha gondolod, szerintem nem fogod megbánni ;)
Elérhetõ a 2.6-os verzió! Remélhetõleg ez marad a végleges. A weboldalról letölthetõ az 1.03-as illetve az 1.05-ös javítás is a játékhoz, ha esetleg nem találnád õket. Bõvebb információt, illetve a változások listáját megtalálod a lenti linken:
Itt látható a pogány templom új ikonja. Nagyon jó dolog. 3 aranyat és egy könyvet biztosít. Megéri megépíteni, az egyszer biztos, az ikonja meg tökéletesen illik a többi épülethez, immáron nem lóg ki a sorból. A gép is gyakrabban építi. Némileg kezelhetõbbé teszi a pogányokra jellemzõ pénz mínuszt, így a pogány vallású államok sokkal kitartóbbak a játék során.
Vastagabb folyókat sajnos nem lehet rajzolni, semmikép. :( Szerettem volna létrehozni egy saját térképet, de sajnos nem tudom összehozni, elkészítem a terepet és ennyi, a többi nem jön össze.
A székelyt azért vettem ki, mert feleslegesnek találtam, sajnos. Ha lenne külön ikonja és animációja, úgy értem teljesen saját, akkor több értelmét látnám.
Kicsit vicces, de megint találtam pár dolgot amivel meg lehetne edzeni a modot - és ezzel együtt a játékot is - ezért már a 2.6-os verziónál tartok. Kicseréltem többeközött a pogány "Holy Place" ikonját, most már pont olyan mint a többi épületé, gyönyörûen beilleszkedik a sorba. Kivettem a két kórház épületet is, szerintem feleslegesek voltak...
A változások:
- A pogányok hosszabb idõ alatt váltják át a meghódított tartományt saját vallásukra. - A lázadók erõsebbek. - A dzsihádok olcsóbbak. - A „Kingdom power” egyes cselekményeknél kevésbé, vagy jobban csökken. - Néhány apróbb változás a keresztesekkel kapcsolatban - A gépi játékos többféle épületet épít, így növekszik a bevétele és jobb egységeket toboroz. - A „Trader” magasabb szinten több hasznot termel, ha városban tartózkodik. - A „Builder” magasabb szinten több munkást biztosít. - A „Farmer” magasabb szinten több ételt termel, ha városban tartózkodik. - A „Cleric” magasabb szinten több könyvet biztosít, ha városban tartózkodik.
Olvasom a hivatalos fórum mod részét, de ott még nem tartok...milyen problémája volt? Mondjuk abból nekem is kijut, elég furcsa a folyók nyomvonalának kijelölése, a szélesebb fajta megrajzolásának módját nem találom...
Sajnos a székelyeket ki kellett vennem, nem láttam túl sok hasznukat. :( Bár teljesen jó, hogy benne vannak, de egy tartomány egy külön egységet adni túl szép is lenne! :) Ilyen alapon rengeteg másik tartomány a játékban kaphatna specifikus egységeket. Ugye ez így kicsit luxus. Bár teljesen jó katonák voltak, úgy gondolom egész jól össze is voltak állítva a képességeik, megérdemeltek volna külön animációt és portrét a teljesség kedvéért, mert ugyanazt az egységet nem buli lemásolni. Az épületeknél legalább tudtam használni különbözõ ikonokat, azok meg úgysem látszanak a játékban.
Sajnos valóban sok minden nem szerepel a játékban, aminek ott lenne a helye! :( Az egyik mod készítõ játékos ügyesen meg tudta oldani, hogy több tartomány is legyen a játékban, aztán technikai akadályokba ütközött, végül csak egy modot készített, egy Balkán modot, ahol csak a balkáni országok kaptak külön tartományokat. Belegondolva talán jobb is, mert nincs több hely, túl sok város lenne úgy a játékban és túl zsúfoltan. Magyarországhoz ha jól emlékszem adott hozzá Székelyföldet, Felvidéket is. Jól hangzik, de ez csak egy nagyobb térképnél mûködne rendesen. Esetleg az orosz földeken és Afrikában lehetne megoldani +2-3 tartomány hozzáadását.
Az nem baj ha ilyen téren csóróság van! Legalább valódi játékokkal játszanak a kölykök, a maiak úgysem sokat érnek! Ennek a játékban meg ahogyan te is mondtad, az élménye pótolhatatlan! :D Az egyik legjobb, ez nem vitás!
Itt nálunk többen is használják mert csóróság van, fõleg kölykök gépére teszem fel az Age-el együtt, az öreg pc-k eleve nem tudják kiszolgálni a 3D "csodákat", a KoH meg elfut egy integrált vga szutykon is. A játékélmény meg pótolhatatlan...mondjuk egy teljes magyarosítás nem ártana, de legalább tanulnak egy kis angolt a büdös kölkek...
A játék motorjával elégedett vagyok, csak pár módosítást eszközlök, amolyan szépségflastrom gyanánt, pl. zavar, hogy az ibériai-félszigeten nincs ott az Ebro, Duero, Tajo, Guadalquivir...mondjuk a Kárpát-medence sem az a "vizes" környezet, mint anno...
Ahogy a modokat elnézem, új épületek/egységek is belekalapálhatóak, egy kis grafikai tunningot is elbír...tényleg, mi lett a székelyeid sorsa?
Szerintem csak látványelem! Én is többször kipróbáltam, de semmi érdekes nem történik, azon kívül persze, hogy leégnek az épületek. :) Ha esetleg van valamilyen hatása, akkor annyi, hogy csökkenhet a morál. De ezt is csak tippelem, nem biztos.
A térképszerkesztõ az jó dolog, de nehéz vele összehozni egy olyan térképet/modot ami megfelel az alapjáték által felállított - szerintem magas - igényességi szintnek. Leginkább a kiadó hibája, hogy nem lett több a játékból, mert ugye volt róla szó, hogy lesz második rész, meg még lesznek patchek, aztán a Crysis fejlesztõi megvették a fejlesztõket... :( Innentõl már el lehet képzelni, sajnos! Kár, hogy nem sokan játszanak manapság vele. :( Az ok annyi, hogy nem csillog a grafika és nem 3D-s, pedig ez a 2D-s alkotás szerintem köröket ver akármelyik 3D-re, hiába nincsenek benne speciális effektek és miegymások. A játék nagyon jól, könnyen modolható, ám ahhoz, hogy megváltoztass kicsit konkrétabb dolgokat, már szükség lenne a forráskódra, na meg persze programozói tudásra. Nem semmi dolgokat lehetne ebbõl kihozni...
Amikor elöször toltam a KoH-t, már akkor is felmerült bennem a kérdés, de nem jártam utána...ostrom idején az íjászokkal fel lehet gyújtani az épületeket. Van ennek bármiféle következménye az ellenfélre nézve, vagy csak látványelem?
Ez kellemes, izzasztós nosztalgiázás volt, köszönöm a modot. Utánanéztem, kipróbáltam a térképszerkesztést is, nem nagy kihívás...hm...azt kell mondjam van még kraft ebben a játékban, a készítõk/kiadó nagy baklövést követett el, simán lehetett volna közösséget szervezni köré, hiszen ott van az Age of Empires és a Crusader Kings között ez a jószág...
Íme, itt a pillanat. Feltöltöm a modot! A tegnapi nap során további módosításokat végeztem és építettem be, érdemes vele játszani! Érdemes ezzel kezdeni a játékot!!!
Tapasztalatom szerint sokkal élvezetesebb így a játék. Már könnyû fokozaton is érezhetõen nagyobb kihívást nyújt, nehezen meg pláne. Érdemes ezzel játszani, azoknak is akik csak most ismerkednek a játékkal.
Mit adtam még hozzá? - A független ortodox államok +1 morál bónuszt kapnak. - A függõ ortodox államok -3-as morál helyett -2-es morállal bírnak. Nagyon könnyû a katolikus országoknak ízekre szedni az ortodox seregeket. Itt az ideje, hogy enyhítsünk ezen a kínon! - A parasztok nagyobb sebzést okoznak a lovasságnak, vasvillájuk segítségével. Még mindig ugyanazok a gyenge, és használhatatlan egységek akik voltak, viszont a könnyû lovasságban így nagyobb kárt tudnak okozni. Példának okáért a dárdás 150-es aránnyal sebzi a lovasságot, míg az az alabárdos 100-al. A parasztok mindössze 30-al. - A bowman és az axeman egységek létszáma ezelõtt 20 volt, míg szláv társaikét 30. Most már õk is 30-an vannak.