Áttolták a megjelenést 2008-ra. Talán elsõ negyedév, de még azt is változtathatják. Csak azt nem értem mit tökölnek vele ennyi ideig, mivel az orosz verzió már egy éve megjelent.
Aha, hát igen... beszaggatott, mikor a térképen arrébb mentem... sztem kisebb felbontásban tökéletes lesz... sztem.... aztán, h a géjm mit szól erre, az majd kiderül, akkor.
Nos demoból kettõ jelent meg és az elsõnek volt olyan egetverõ a gépigénye. A 2. demot már optimalizálták és ha nálad megy, akkor valószínûleg a full is menni fog, bár sokat jelent, hogy mekkora térképen zajlik majd a csata és mennyi egység lesz rajta.
Aha, nekem mégis fut az 512 MB és Radeon 9600n a demo.... de full valszeg nem fog. Viszont vhogy nem is jön be annyira mégse, miután kipróbáltam a demot. De thanks a pontos gépigényt.
Az elsõ két rész gépigénye minimális volt. A haveromnál még PI 200 Mhz 32 MB RAM-al is eldöcögött az elsõ rész. A 3. rész gépigénye viszont jóval nagyobb. Itt a hivatalos ismertetõ (nem fogsz neki örülni):
* Minimal configuration: Nvidia 6600 / Radeon 9800, 1 Gb RAM * Recommended configuration: Nvidia 7800 / Radeon X1600 or better, 2Gb RAM * Operating systems: XP or Vista.
A demo nálam még AMD3800+ / Raedon X1600 /1 GB RAM-on is szaggatott egy picit, de azóta rengeteget optimalizáltak rajta. Mondjuk nekem is új gépem van azóta és már nem szaggat a demo :-)
Sudden Strike 1 és 2 teljesen 2 dimenziós volt szóval mai szemmel nézve nem volt nagy gépigényük. 2-nek egy kicsit nagyobb volt de még azzal is a 433 MHz-es PII-esemmel toltam szóval most biztos elmennének :)
Sudden Strike 3 atom nagy!!!! De be is írtam a topikba, de gépigéyn feltétlenül érdekel... megnéztem, nem láttam... mondjuk annyit mondj pls, hogy elsõ kettõé mekkora volt? Akkörüli lesz, vagy növelõdni fog?
Huhh... nem ismered a Sudden Strike-ot, minden 2 vh-s rts õsét? Nézz be a Resource War topikba. Ott kismillió képet linkeltem be a játékból. Érdemes visszalapozni párszáz oldalt a képek miatt. A Sud3-nak is van topikja oda is raktam be képeket, amit a demóbol készítettem.
Nagyon pontatlanul használják a játékokban ezt az M24-est. Mintha ez egy nagy mennyiségben rendelkezésre álló amerikai nehéztank lett volna. Az igazság az, hogy csak 1945 Februárjában került hadrendbe a cucc, mindössze három hónappal a háború vége elõtt. Tehát nem sok vizet zavart.
Aha és mi az a Sudden Strike 3? :S Mikor jelenik meg, gépigénye mi? :S Csak, mert mosmá sajnos nem atom a gépem, de régen se volt jó.... példa rá, Heroes of Might and Magic V alap géjme ment simán 1024es felbontásban, a Tirbes of the East, a legújabb meg a legkisebb 640 szer akárhányas felbontásba... hihetetlen milyen rohamosan változik minden. Van 512 MB RAmom, Radeon 9600-m, a többit nemtom, nem értek én ehhez, de ezekbõl bõven kitudom hámozni, hogy a mai géjmekhez nem nagyon elég.
Nos ha novemberben jönne, akkoz az tényleg kánaán lenne, mivel a Sudden Strike 3 is novemberben jelenik meg. Azt sem tudnám melyiket toljam. Elvileg az officers-et a sudden strike trónfosztójának szánták, ami sikerült is volna neki, ha idõben megjelenik, mint az oroszoknál. Addig tököltek, hogy közben megérkezett a sud3, aminek már megvannak a biztos kiadási dátumai.
ejjj amúgy ti honnan szoktatok infókat szerezni a megjelenésekkel kapcsolatban? úgy értem van valami konkrétan erre szakosodott oldal vagy össze vissza?
Legutóbb novemberrõl volt szó... ... de azt nem mondták, hogy melyik évben :-(
angol verzió megjelenésérõl valami friss info van?
Többnyire tényleg SdKfz222 vezették az ellentámadásokat, de általában 1-2 PzIV-es tank is kolbászol mögöttük. Érdekesség, hogy a SdKfz222-ket nehezebb kilõni mint a tankokat. Gondolom a nagy sebességük miatt.
Lehet valahogy tolatni a harckocsikkal? Allergiás vagyok rá, mikor elkezdik a véknyan páncélozott seggüket mutogatni az ellenségnek...
a firefyt az angolok használták 76mm-es ágyúja van és asszem kicsit vastagabb anyagból csinálták mint a sima shörmit ;)
A szövetségesek között vannak britek is, ha jól láttam, legalábbis volt néhány arc köztük barna egyenruhában mélytányér formájú sisakban. :) A Firefly pedig a Sherman briteknél rendszeresített változata. Talán az angolok a saját páncéltörõ ágyújukat fabrikálták rá vagy vmi ilyesmi. Mivel a játékos elvileg az amerikaiakat irányítja rendben van hogy nem kap Fireflyt. M24-est viszont igen, amit viszont a partramászás után több hónappal rendszeresítettek. De ez nálam még elfogadható pontatlanság.
A kis farmot a két erõdítmény között elfoglaltam, és a gyalogosokkal sikerült bemenni a házakba. A következõ német ellentámadás le is rombolta az épületeket. A kavarodásban úgy láttam mintha néhány SdKfz222 csinálta volna. Remélem nem, 20mm-es ágyúkkal szép teljesítmény lenne szétlõni bármilyen házat...
A legelején nem gond a nagy veszteség, mert mindig kapsz újabb partraszálló egységeket, ha meghal egy teljes szakaszod. Ha viszont már elfoglaltad az elsõ fõ stratégiai pontot és kér utánpótlást, akkor azokra az egységekre már jobban kell vigyázni, mivel azokat már nem lehet pótolni és csak akkor egészül ki újabb egységekkel az utánpótlási lista, ha elfoglalsz újabb stratégiai pontokat.
Egy észrevétel. A gépi szövetségesednek egy csomó Firefly tankja van, míg nekünk egyet sem lehet kérni csak sima alap shermant.
Úgy tûnik hétvégére meg van a házifeladat. Az elején a nagy robbanások között nehéz eligazodni. Az elsõ raktárat és a kisebbet tõle jobbra sikerült elfoglalni. De baromi nagy veszteségeim voltak, és fegyvereket sem sikerült zsákmányolni. A gyalogosaim hullanak mint a legyek.
Mindenesetre nagyon tetszik a game. Az egységek szépen kidolgozottak, élethûek. Örökös rigolyám, mikor bizonyos játékokban "late war" küldikben szürke német jármûvek bukkannak fel, holott '43 elejétõl sötétsárga volt a hivatalos szín. Na ez itten rendben van.
A térkép irgalmatlan nagy, RTSben még nem láttam ekkorát. (Bár ritkán játszok RTSekkel az is igaz. :)
"Nekem megvan az orosz teljes verzió, de nem szeretek vele játszani, mert a ciril betûs maszlagból semmit sem értek." Áááááá, a halál! Megvan a gáma, mégsem tud játszani vele az ember!
Nevetséges, hogy 1 évvel az orosz megjelenés után adják ki angolul. Nekem megvan az orosz teljes verzió, de nem szeretek vele játszani, mert a ciril betûs maszlagból semmit sem értek.
Pontosan ugyanez volt az én problémám is. Demoban partraszállás!? Idióta ötlet, de a topikban egyedül én panaszkodtam ezért, mást nem zavart eddig. Pausold le a játékot és nézelõdj kedvedre. Remekül ki lehet nagyítani az egységeket. Élvezem, ahogy a katonák betöltik és elsütik az ágyúkat. A gyalogságnál jól meg lehet figyelni a fegyverzetet. A legelején érdemes elfoglalni egy légvédelmi ágyút, azzal hamar le lehet tarolni az ellenséget, talán a leghatásosabb fegyver a játékban. Ha megvan a piros füsttel jelzett stratégiai pont, akkor már kérhetsz utánpótlást. Rákattintasz bárhová a játéktéren, ahol nincs egység és az alsó sorban megjelennek a kérhetõ egységek. Az elsõ fõ stratégiai pont elfoglalása után érdemes jobbra menni és elfoglalni a kis stratégiai pontot, mert ott zsákmányolhatsz 4 db rakétavetõt, amivel aztán sikeresen felveheted a harcot az egyre fokozódó német ellentámadásokkal. Érdemes besegítened a gépi szövetségesednek is, mert nélküled nem tudja majd elfoglalni a 2. fõ stratégiai pontot és azzal is neked kellene kinlódnod. Ha besegítesz neki, akkor a 2. post után már nem megy tovább, hanem védi a várost, amire szükség is lesz, mivel rengeteg német egység fogja még azt támadni és azzal sem kell majd törõdnöd. Lesz neked feladatod így is bõven.
Na, kipróbáltam a demót. Ez akár még jó játék is lehet, de párszor még neki kell futnom.
Demó mission-nek a partramászás? Kicsit meredek! Asse' tudom hogy kell játszani, semmi tutorial, csak szájjá partra banyek! Vicces fiúk ezek az oroszok... :)
Köszi a kimerítõ választ , már töltöm a demót. A képek alapján meg amit leírtál nem tûnik rossznak. A Combat Mission nálam is etalon, csak rendkívül idõigényes játék, jó lenne vmi könnyedebb, de mégsem gagyi stratégia.
Európai megjelenés kiadó weboldala szerint 2008 elsõ negyedéve :( Officers
- Épületekbe nem próbáltam bemenni, valahogy a demoban nem volt rá szükség, kipróbálni meg elfelejtettem - talán eddig ez a legrealisztikusabb 2. vh-s rts amit készítettek (most nem számolva a Combat Mission sorozattal) Fegyverek hatótávolsága nagyon jó nem 2 méterrõl lövik egymást, páncélozottság is reálisnak tûnik, életerõ csík van az egységek felett, de rájuk kattintva kiadja az adataikat ahol eltérõ páncélvastagsági és tûzerõ sebesség értékek vannak - egységgyártás szerencsére nincs, utánpótlást lehet kérni amely a legközelebbi startégiai pontra érkezik meg, ezen kívõl lehet ejtõernyõsöket és különféle légi támogatást kérni, na meg nehéztüzérséget kérni egy adott területre - mint említettem itt nagy távolságok vannak így nem lesz 30 méteren belül öldöklõ tankcsata 100 páncélossal, a demóban nem is fogsz találkozni királytigrissel, a teljes verzióban viszont már a 2. pályán támad az AI királytigrisekkel és sima tigrissel is, de csak 2-3 darab van a támadó ékben a sereg gerincét a Pz IV-esek adják Ha visszanézel a topikban akkor láthatod a beszúrt képeimet a tigrisekrõl
-gyalogsággal be lehet menni épületekbe? -mennyire realisztikus? úgy mint a fegyvereke hatótávolsága, a jármûvek páncélozottsága? (körben változó páncélvastagság, érzékeny pontok vagy pontrendszer - életerõ csík) -van-e benne egységgyártás? (aztán ötven királytigris megküzd 20 Pershinggel. persze egy 30 méteres körön belül)
Emule: http://www.emule.org/ Tudtommal még csak orosz verzió van. Sajnos drasztikusan csökken a játékélmény a ciril betûk miatt (persze csak annak aki nem érti). Ezt a játékot tekintem a Sudden Strike trónfosztójának, így nem szeretném rombolni az élményt, ezért megvárom az angol verziót. Azért néha nem bírok magammal és nyomulok vele egy-egy félórát, bár inkább az egységeket nézegetem, hangokat hallgatom és gyönyörködök a tökéletes kidolgozásban, légiharcokban, mozdulatsorokban (ágyúk betöltése, elsütése, stb.) és nem annyira a gyõzelemre és a kitûzött feladatokra figyelek.
Errõl az oldalról csak a klienst kell letölteni. Ezt installálod, majd elindítod. A keres gombra kattintva beírod, hogy Officers és a találatok között megkeresed az Officers telepítõjét. Amikor én húztam le, csak egyetlen példányban volt fent a hálózaton. Aztán ezt letöltöd. Ha mázlid van, akkor 3-4 nap alatt lejön.
Igen sajnos, közben én is megtaláltam. Egy kicsit para, hogy azért nem adták még ki, mert eddig nem volt nyugati kiadója és nem mellesleg az is érdekes, hogy az angol nyelvû verziót április végén adták volna ki! De remélem neked van igazad, hogy a multi miatt csúsztatták el!
valszeg azért halasztották el, mert raknak bele multit, amit eredetileg a kiegészítõhöz igértek.
Még egy kérdés, nyomom a demót és még mindig nem jöttem rá, hogy van-e benne "free cam", ami halálra idegesít, mert alig látok! A TOW-ban van, egy gomb nyomvatartásával arra megy a kamera, amerre csak akarom!
Én egyébként is vártam már 2 éve, ezért is bosszant, hogy februát végén irták, hogy aranylemezen van, azóta meg sehol semmi! Egyébként honnan lehet hozzájutni az orosz verzióhoz? Torrent?
nagyon jó játék, most hogy láttam a képeket mégjobban várom :D:D
A 3. egység egy sima teherautó, de lehet, hogy ezen van a lõszer és az elõzõ az csak sima szervíz autó. A 4. egység egy elsõsegély autó, ami már zöld és irányíthatjuk és gyógyítja a gyalogos egységeinket, de ilyen volt a demoban is:
Szerelõ autó (vagy esetleg municiós autó). És itt jön a másik bizonytalanságom. Az egységeknek ugyanis van adott mennyiségû lõszerük, de ez a harcok alatt nem fogy hiába is lõnek bármennyit, márpedig utánpótlás autó is van:
A meglepetés! Az egyik egy üzemanyag töltõ autó! Ez azért érdekes mert bár az egységekre kattintva kijelzi a jármû üzemanyag szintjét, de az nekem sem a demoban, sem az eddigi játék alatt nem fogyott. Töltõ autó viszont van!
Most jön a lényeg. Elfoglaltam és kaptam 4 jármûvet:
Irány a zászló:
Az utolsó katonát is semlegesítem:
Betámadtam az elsõ stratégiai pontot:
A két német tank éppen megleckézteti az idióta másfelé tüzelõ shermant:
Közben a 2. király is beérte a tigrist:
A tigris egy elnéptelenített lövészárok szakasznál:
Jön egy tigris is:
A védvonalaknál már erõsen amortizálódik:
A csataterek királynõje:
Feltünik a király is:
Már özönlenek is a németek. PzIVG és PzIVH gyalogos kísérettel:
A város elfoglalása után kapcsolódunk be. Vissza kell verni a német ellentámadást. A képen csak a zöld egységeket irányíthatjuk, a sárgákat a gép irányítja. Gyors egységbeásás:
A német védõk hõsiesen harcolnak:
Romok:
Támadnak:
Megindulnak a város felé:
Pálya eleji intro elsõ képei:
Végre választható a kampány második pályája:
Gyönyörûséges ciril nyitóképernyõ:
A fraps tényleg csodákat tett és sikerült vele képeket lopnom. Adagolom is sorban.
A játék 1 cd-s és nem találkoztam eddig korabeli videokkal. A küldetések elõtt vannak átvezetõ animációk, amik a játék motorjával készültek. A 2. pálya elõtt kimondottan jó kis részlet volt, ahogy a szövetségesek behatolnak egy városba, de ott igen csak kemény ellenállásba ütköznek.
Sikerült legyõznöm az elsõ német állásokat kisebb veszteségek árán, közben a gép által irányított hatalmas szövetséges sereg tele Firefly tankokkal (nekem egy ilyen sincs csak 2 db alap sherman) szintén bevette az elsõ német stratégiai pontot (ez még nem a fõbázis), majd ahelyett, hogy tovább dübörgött volna mint én, elkezdte beásni magát. Õ már tudott valamit. Közben az utánpótlástól rendeltem még néhány egységet, köztük gyalogságot is. Az utánpótlásom elé ledobott egy rakás német deszantost, akik megsemmisítették az összes egységet. A két fõsereg pedig (a gép által irányított és az enyém) kapott egy jó kis ellentámadást, egy rakás Pz IVG személyében. A gépi sereg jól beásott tankjaival vissza tudta verni az ellentámadást, de én nagy "bölcsen" megindultam a következõ startégiai pont felé, így menet közben kaptam az áldást. Mielõtt az utolsó egységemet is rommá lõtték volna - szégyenemben - gyorsan kikapcsoltam az egészet. Szerencsére van mentésem ahonnan folytathatom, miután kihevertem a megalázó vereséget :-) Nem tudom ki mit szûr le ebbõl. A gépi inteligencia elég jónak tünik, talán túl jónak is. Az emberi inteligencia (ezesetben az enyém) viszont egy amõba szintjén volt. Ennek tükrében nem lehet teljes képet kapni. Az is igaz, hogy ha már valaki jól kiismerte a gépet, akkor már biztos, hogy lazán gyõzni tud és nem is tûnik olyan remeknek a gépi AI.