Biztos a SOAD! :) 13 számból áll az elsõ album és mind kurvajó! :) Én az összes SOAD almumot milliószor hallgattam már meg és hallgatom is, és igazából nem tudnám megmondani, hogy melyik a legjobb, mindegyik más és a maga mûfajában egyedülálló és qrvajó. A SOAD album nagyon ütõs számokból áll , a Toxicity ütõs és egyben dallamos, a Steal This Album jön be még a legkevésbé nekem de az is 1 jó stílus, 1-2 kiemelkedõ számmal, és a Mezmerize/Hypnotize ami szintén üt, nagyon sok, szép változatos számmal, minden van bennük. Mondhatjuk talán, hogy a Toxicity és a Mezmerize/Hypnotize jön be nekem a legjobban, de ezek közül már meg nem mondom hogy melyik a jobb. Needles, Deer Dance, Chop Suey, ATWA, Toxicity, Aerials, B.Y.O.B., Question, Sad Statue, Dreaming, Hypnotize, Tentative, Holy Mountains, Lonely Day, Soldier Side csakhogy egy pár kedvencemet kiemeljem :D
Oké, értem én. Mondom, ezen ne vesszünk össze.: :-) Egyébként most hallgatom 500-adjára a Mezmerize-t, és mondhatom, hogy iszonyúan tetszik még mindig. Hihetetlen jó számok vannak rajta. Én azt mondom, hogy a legtöbb nagy zenekarnak vannak kurva jó albumaik, de mindegyiknek van egyetlen albuma, ami az összes fölé emelkedik, annyira zseniális, hogy olyat mégegyszer nem tudnak írni. Ilyen album pl. a Megadeth Rust in Peace albuma, a Nirvana Nevermind albuma (tudom, divatalbum lett, de tényleg zseniálisan sikerült) vagy a Metallica And Justice... albuma. És én pontosan ezt érzem a Mezmerize albummal kapcsolatban. Jók a régebbi albumok, jó a Hypnotize, nagyon is, de ilyen zseniális albuma nem volt és szerintem nem is lesz a zenekarnak soha többé.
" És akkor te pl. nem szereted az instrumentális zenéket, mert nem tudod értelmezni? Apocalyptica pl.? Kurva jó zene, de a számok 90%-ában csak zene van. Akkor meg sem hallgatod?"
a láncfûrészes példát arra, hoztam fel, késõbb a kislányosat, hogy igen zavaró, az hogy kurvára le se szarjátok mirõl énekelnek, csak jó a ritmus az hadd zúgjon. de persze mindenki legyen olyan amilyen, nem akarok én senkit megváltoztatni. apocalypticát nagyon szeretem, a cult album zseniális, az apocalyptica albumban nagyot csalódtam. itt nem arról van szó, hogy a tiszta zenét nem tudom élvezni, hanem arról, hogy engem érdekel mit énekel a zenekar.
Figyu. Én úgysem értem, hogy mirõl papol. Csak pár szót értek, mert enyhén szólva sem vagyok perfect angolból. De ha érteném is, akkor sem érdekelne annyira. Tudom, hogy pár számuk arról szól, hogy mennyire értelmetlen a háború (tényleg az...), meg a média mennyire kegyetlen, a drogokról is énekel, meg ilyen "világmegváltó" szövegek, ennyi nekem elég. Szerintem egy zenénél tényleg nem a szöveg az elsõ. Ha te a szöveget szereted, akkor olvass verseket, mert ott aztán tényleg a szöveg számít. A mondanivalója pedig nem biztos, hogy értelmezhetõ attól, ha érted, hogy mit énekel. A láncfûrészes példád meg enyhén szólva sem jó példa, mert az monotonon berreg, a zene azért más. És akkor te pl. nem szereted az instrumentális zenéket, mert nem tudod értelmezni? Apocalyptica pl.? Kurva jó zene, de a számok 90%-ában csak zene van. Akkor meg sem hallgatod? A Sad Statue nekem sem világos, hogy konkrétan milyen témát boncolgat (nem lehet, hogy a Szabadság szoborra gondol benne?), de a zenéje, a dallama, ahogy a refrénnél lenyugszik, aztán megint beindul, az az õrült gitárriff annyira jó, hogy egybõl kedvencem lett. Na mindegy, azért ezen ne vesszünk össze. A zene annyira jól meg van írva, hogy csakis 10-es pontszámot kaphat.:-)
mér, nem olyan rossz a szöveg, mi a baj véle? sztem jó a szöveg...
úgytûnik nektek átlagosak ezek a szövegek, nem mindenki hallgatott itt (szvsz senkise) olyan zenét, melyben ez a téma született, akkor elnézést azért, mert engem érdekel a mondanivaló, nem csak a fejemet akarom rázni az ütemre.
azét ne ilyen szélsõségekre gondolj, de bõõõõõ kereteken belül sztem se számít a szöveg annyira, 1-2 számnál nagyon teccik, de azét a zenék 90%-nál egyáltalán nem jelentõs:o
Figyelj, én nem szeretem az olyan embereket, akik szerint a szöveg nem fontos. Pont a mondanivalóról szól a zene. Ennyi erõvel énekeljen a Soad arról, hogy milyen jó 5 éves kislányokat megerõszakolni, majd rituálisan kibelezni, megsütni és megenni. Ha szöveg másodlagos, akkor ez is jó, nem? Ha egy dolog kétoldalról megállja a helyét, akkor igaz csak.
hát aért a láncfûrésznek nincs sok köze a szöveghez :) A 2 album meg tényleg kiegészíti egymást, a Mezmerize vége nyilván ezért nincs lezárva, a Soldier Side zárja le az egészet a Hypnotize végén.
Nekem teljesen más a véleményem. Nálam a Mezmerize 10/10. Tökéletes. Hogy nincs lezárva? Persze, hogy nincs lezárva, mert egy kétrészes album elsõ része. A Hypnotize-on zárják le. Gondolom, ezt te is tudod, csak akkor nem értem, miért kell ilyet írni, hogy nem zárják le... Zeneileg egyébként lezárták egy nagyon lágy balladával. Kell ennél jobb levezetõ? Történetileg pedig a Hypnotize zárja le. Tiszta sor. Nekem az is tetszett, hogy eldarálják a szöveget néhol. Ez is külön lendületet ad az albumnak. Sokszor csinálják a zenekarok, hogy bedobnak egy õrült, vad, gyors gitártémát, de az énekes nem követi a tempót, hanem lassan elkezd rá vinnyogni, ezzel oda a lendület. Na, itt külön imádom, amikor többek között a Byob-nál meg a Revengánál követi az énekes a durva gitártémát. Azt mondjuk nem tudom, hogyan bírja ezt a gyors hadarást a koma anélkül, hogy bekavarodna a nyelve.:-) A legjobb szám szerintem a Sad Statue (ami neked a hagyjuk kategória, bár nem értem, miért, mert iszonyat nagy szám zeneileg). Viszont nem kéne egy zenekar szövegeire ennyire nagy hangsúlyt fektetni. A zene a lényeg, a szöveg másodlagos. A Mezmerize és a Hypnotize 2 tökéletes album, töltelékszámok nélkül. Olyan albumok, amit ha meghallgatok 50-szer, akkor sem unom, és hallgatnám még sokáig, mert megunhatatlan. A régebbi albumokról ezt nem lehet elmondani, ott van pár töltelékszám. Nálam ez a helyzet. De persze ízlések és pofonok ugye.:-)
Soldierside Ehhez nem igazán fûznék semmit, szomorú kezdés, érdekes szöveggel. B.Y.O.B Egy igazán ütõs kezdés ez a szám, egyik kedvencem. Többek között kritizálja a politikát, a nemzeteket, az egyházt, és a rohamosan fejlõdõ technikát, amiben elveszik az ember, amiben nyomonkövethetõ minden cselekvése. Revenga Clementine valószínûleg átvitt értelemben utal vmire, de lehet pusztán egy szimpla nõi név is, az utolsó sorok közül mond az egyik többet. My sweet revenge Will be yours it's in the making It's in the takin, making, baking, taking, faking A szám zeneileg is rendben van. Cigaro Ez a másik kedvenc, vmi hihetetlenül energikus szám. A szöveg néhol érthetetlen, gondolok itt olyanokra, hogy a faszom átmegy az ajtón, bár ez is lehet átvitt.. A szám szvsz a gyermeki civakodás köré épül fel, olyan civakodás köré, ami mai is lezajlik akár a parlamentben is. Elég rápillantani a szövegre, ott láthatjuk majd ezen motívumokat. "Enyém jobb, mint a tied, de nem is igaz , mert nekem még jobb". Ezen kívül úgy gondolom, hogy a tömegek befolyásáról befolyásról szól, továbbá arról, hogy mennyire torzult a társadalom számos rétege, ellentmondanak a feladataiknak, mert már befolyásolva vannak. Radio/Video Itt jön a képbe a média, MM után szabadon. Feltûnnek az elsõ folk elemek is. A szám mondanivalója talán az 5 perces hírnévrõl szó, arról, hogy mindenki híres akar lenni, és szeretné ha ráfigyelbének. This Cocaine Makes Me Feel Like I'm On This Song Ez nagyon zavaros, csak annyit vettem észre, hogy itt mintha bemutatná az elsõ sorokban a hibás ítélõképességet. Violent Pornoghraphy Itt a TV, ez az, ezt szeretem, szvsz az elsõ szám az albumon, aminek mondanivalója nem csak figyelemfelkeltõ lehet, hanem már tettre késztetõ. Kicsit ugyan késõn kezdték el a srácok ezt a témát boncolgatni, MM már 10 éve megelõzte õket.. "It's on the TV. It's on your TV. FUCK!... Turn off the TV. Can you say brainwashing? b-b-b-b-brainwashing It's a non-stop disco." Question! Ez a szám az élettel foglalkozik, a halálról az életrõl énekelnek. A LALALA lehet az a rész, mikor fel kell ébredni a már létezõ álomból. Sad Statue Ez nem fog menni :D Old-school Hollywood Igazán jó gitártémával indul, a dobok is nagyon jól szólnak, a torzított hang is fekszik, szvsz egyedül Daron nyivákolása az ami nagyon húzza a negatív irányba számot. Frankie Avalon egy színész a 60-as évekbõl, beach party-s filmekben játszott, ezeknek a filmeknek a lényege a bulizás, szex és a szórakozás volt. (Ma nem?!) Ide kapcsolódnak Daron szövegrészei, mikor a napsugárról beszél. Lost in Hollwood Ez a szám szvsz a sztárcsinálásról és az emberek kihasználtságáról szól Hollywoodban, olyan vagy mint egy müanyag palack, ha kiitták belõled az "italt", kidobnak, nem kellesz.
Összegezve a lemezt. Ez a lemez egyáltalán nincs lezárva, nincs bekeretezve, így egy nagy ürességet éreztem, miután meghallgattam. Igaz az utolsó szám próbálja lezárni, de zárószámnak mindenképp egy összefoglaló számot kellett volna csinálni, ez pedig csak hollywoodról szól, és az pedig nem az összes baj okozója. Ami viszi a lemezt szvsz az a BYOB, Cigaro, a Violent Pornography és Old school Hollywood, ezek húzzák, a többi 7 szám, csak kiegészíti õket. Én ezt negatívnak ítélem meg, húzza a lemezt legalább 7 szám minimum. Zeneileg elég változatos témákat hallhattunk, Daron nyivákolása nagyon rossz szvsz. A gitárral sincs túl sok gond. Ami még zavart sokszor, hogy jópár szám szövegét gyorsan eldarálják, ami számomra rontja az élvezhetõséget. Mivel hasonló album nem igen született, nincs viszonyítási alap, így adnék az albumra 5,5/10-et. Ja és, ez igaz, hogy a mezmerize volt, majd írok a hypnotizeról is.
Category 17 - Best Hard Rock Performance (For solo, duo, group or collaborative performances, with vocals. Singles or Tracks only.)
* Doesn't Remind Me Audioslave Track from: Out Of Exile [Interscope/Epic Records]
* The Hand That Feeds Nine Inch Nails Track from: With Teeth [nothing/Interscope Records]
* Tin Pan Valley Robert Plant Track from: Mighty ReArranger [Sanctuary]
* Little Sister Queens Of The Stone Age Track from: Lullabies To Paralyze [Interscope Records]
* B.Y.O.B. System Of A Down Track from: Mezmerize [Columbia Records]
jobb lenne ha visszatérnének a bounce /prison song /fuck the systemhez... amikor zúzzák a gitárt, Serj meg prüttyögne mer nekem nemjön be ez a metállíra:D
sztem meg semmi keresnivalójuk egy grammy médiaszar dijkioszton... még akkor is ha nem õk tehetnek róla.
ezek mindenrõl tudnak számot költeni? /ami még jó is/
õ igen, ezt kerestem: A cím jelentése: a "Chop Suey" egy kínai ragut jelent, hússal vagy hallal, plussz bambusz hajtással, hagymával, rizzsel és gesztenyével.
Serj Tankian - ének/szintetizátor Libanoni születésû, gyermekkorától Los Angelesben élõ örmény. Õ az a fekete hajú, bozontos szakállas, aki olyan hihetetlenül gyönyörûségesen hátborzongató hangokat tud kiadni magából, az együttes legidõsebb tagja.
Daron Malakian - gitár/vokál Los angeles-i srác örmény szülõkkel. Gyerekfeje van, ezt próbálja néha kis szakállal és feketére festett szemkörnyékkel ellensúlyozni.
Shavo Odadjian - basszusgitár Örményországban született, késõbb Kanadába, majd Los Angelesbe költöztek. Hosszú fonott szakálla van, és kopasz.
John Dolmayan - dob Szintén Libanonban született örmény. Mondhatni, õ a legátlagosabban kinézõ bandatag, viszont úgy tûnik, õ adja a legtöbb nyilatkozatot.
na, végre van itt egy kis élet :D most esett csak le hogy a Chop Suey klipjében Serj Chop Suey-t eszik :D a link javítása: http://viperasite.atw.hu/flashamp/flashamp.html a Legend of Zelda elég kegyetlen szám a kép óta azért volt kis imázsváltás :)