Annyira Más Bringabolt (Rekumbens, azaz fekvõ kerékpárok)
Evobike (Rekumbens, azaz fekvõ kerékpárok)
Bikemag (Kerékpáros magazin)
Creativebike (Kerékpáros fényvisszaverõ ruházat)
Bikeholidays (kerékpáros utak)
Win Sun travel (kerékpáros utak)
Kryptonics (Kerékpáros bukók, kesztyûk)
Magyar Kerékpáros Klub
PORT.hu
Eljött a bringások ideje!
Nem csak a megszállott kerékpárosokat várják március 28. és 30. között a budapesti Vasúttörténeti parkba a PORT.hu BringaExpo-ra, hanem azokat is, akik csak azért pattannak nyeregbe, mert egyszerûen szeretik ezt az érzést. A 3 napos kiállításon a legújabb kétkerekû csodákat lehet megnézni és kipróbálni, de aki az idõsebb, különleges darabokat szereti, az sem marad hoppon. A szervezõk a családosokra is gondoltak.
Hagyományteremtõ szándékkal hozták tetõ alá a kiállítást, eddig ilyen idehaza még nem volt, hogy speciálisan a kerékpárokra és az ezzel kapcsolatos életmódra fókuszáló expo kerüljön megrendezésre.
A 3 napos eseményen szinte az összes hazai kerékpár forgalmazó kiállít a 3.000 nm-es csarnokban, aki pedig a tavaszi bringás kirajzást spórolással akarja kezdeni, szintén megtalálja a számára csábító ajánlatokat.
A régi idõk szerelmesei különleges oldtimer bringákat csodálhatnak meg, a kihívásokat kedvelõk dirt, triál, monocikli és BMX bemutatókat izgulhatnak végig. Akik pedig az aktív kikapcsolódást részesítik elõnyben, egy ezer négyzetméteres tesztcsarnokban tehetik próbára ügyességüket, és kipróbálhatják a kiállítók jónéhány termékét.
Természetesen a bringázás családi élmény is lehet, ezért aztán a gyerekeknek is van terep a „száguldozásra”. Õket ügyességi és KRESZ pálya várja, de kisvasútra is szállhatnak és akár hajtányolhatnak is.
A PORT.hu BringaExpo egyben a Vasúttörténeti Park hivatalos szezonnyitó eseménye is, így a látogatók két legyet ütnek egy csapásra, azaz egy belépõvel két rendezvényt is körbejárhatnak.
pont pár napja magyarázta el nekem a boltos, hogy pl a korábban mutatott Dema-hoz (azt hiszem a Lucca) , ha szeretnék másik kormányt stucni-t vagy esetleg merev villa-t akkor a gyártól kell megkérdeznie van-e ilyen.
Elég hülyén mutatna egy tök design-os outi hozzá pl nem illõ egyszinû alkatrésszel
És hiába tudsz beszerezni alkatrészt ugye az ilyenkor nem ingyen van és outikon euzeknek is elég jó ára van amit gariban ilyenkor ingyenesen cserélnek.
Utánállításról esetleges nyereg cserélésérõl másikra még nem is szóltam.
Elég sok kerékpárversenyzõ van a környezetemben én biztos a szervízt választanám.
Ma egy bicon jóformán csak a váz az, ami gyártónként egyedi. Az alkatrészek úgy is valamelyik, a topik fejlécében felsorolt szettbõl kerülnek ki. Ami pedig nem, az is "szabványos", cserélhetõ. A régi gépekre pedig azért nehéz megfelelõ alkatrészeket beszerezni, mert a legtöbb ilyen alkatrész már nincs gyártásban. Ezen az se segítene, ha a bringát egy jó boltból vásároltad volna. Szóval nézõpont kérdése a dolog.
rohadt drága a postakültség én akartam rendelni kintrõl. csomószor a hivatalos cég nem is szállít, csak viszonteladók, azok közül sem mind és horribilis áron... szóval nem tudom. ez mondjuk az usa-ra igaz, ha ausztriában vagy esetleg németországban megtalálod (mármint online boltokban), akkor onnan jóval olcsóbb.
A közös túra ötlete nekem is tetszik. Van néhány útvonal, amit évente többször is be szoktam járni. Ezek egyáltalán nem a behalós, megszakadós utak közé tartoznak. Mindegyik aszfaltos és nincs igazán komoly emelkedõ bennük. Szentendre kör: Dunakeszi - Újpest - ÚVH - Római part - Szentendre (itt pihi) - Leányfalú - Tahi - Tahi híd - Tahitótfalu - Szendendrei sziget - Horány (komp) - Dunakeszi. Ez egyrészt bico út, másrészt kisforgalmú közút. (Kivéve a Leányfalu és Tahi közötti szakaszt.) Táv: 65 km. Esetleg alternatíva lehet, hogy Horány helyett Vácon jövünk át komppal. (A komp ott kb. 2x annyiba kerül... :o/ )
Egy másik kényelmes út: Vonattal fel Szobig. Szob - Zebegény - Nagymaros - Kismaros - Verõce - Vác - Szöd - Göd - Dunakeszi. Az útvonal a Dunakanyarban megy, Végig bico út, kivéve egy kis szakaszt Verõcén. Elõnye, hogy ha valaki nem bírja a gyûrõdést, bármikor vonatra pakolhatja magát. A táv: 55 km.
Persze az útvonalak módosíthatóak, de ezek bejárt és általam ismert utak. (Szóval nehéz lenne eltévedni. ;o) )
PL? Milyen olyan dolog lehet egy kerékpáron amit egy magyar boltban vagy szervizben nem tudnak megjavitani vagy alkatrészt hozni hozzá?Vagy ha minden kötél szakad akkor kicserélem egy olyanra ami van. nem csinálok belöle nagy ügyet.
és ha különleges alkatrész kell?
Már nagyfiú vagyok! Akinek egy bicigli szerelés nehézséget okoz az már öreg hiba.Egyébként meg gépész ember vagyok nem okozhat problémát az ilyen.Nem szoktam az ilyen dolgokért szervizbe járni és pénzt kiadni.
Arról tudtok valamit mondani,hogy érdemes-e külföldröl behozni bicajt? Mennyi a postaköltség és egyéb költség?Esetleg pár europai webshop cimet is adhatna az aki már rendelt kintröl. Én néztem a mongoose-nak a hivatalos oldalát ott 83k-nak megfelelö dollárért adják azt amit nálunk 115k-ért árulnak.Ha ilyen árrés van a külföldiek között akkor megérné.Bár nem vagyok jártas az ilyen rendelésekben igy nem tudom hogy most hogy vannak az EU-s szabályok vám és egyéb dolgokban vagy az EU-n kivüli országokra mi vonatkozik.
Nekem Manitou Minute van. Azon az egyik száron az elõfeszítést lehet állítani, a másik száron az utat (100 és 130 - valójában 90 és 120 között) és alul az egyik száron pedig a visszaút csillapítást.
EXTRA KEDVEZMÉNY MINDEN TERMÉKÜNKRE!2008.03.21. A megújult webshopunkon vásárolt termékeinkre most extra kedvezményt adunk! Minden, az új webshopunkon megvásárolt terméket az általatok kiválasztott Spot-partnerünkhöz küldjük le (Spot-partner listánkat itt találod), ahol átnézve - beállítva - hiánytalanul - legfõképp a megfelelõ papírok kitöltésével veheted át, mindezen felül most extra 10% kedvezményt írunk jóvá Neked*!
Böngéssz és vásárolj extra kedvezményekkel és extra szolgáltatásokkal!
Hátha vkit érdekel itt
Gabo ebben vitáznék! A két tekerõ a rugó elöfeszitést állija! Nekem is volt olyan rst-m. Ha kiengeded lágyabb mozgást ad neki, ha betekered erössebb lesz! Nem állit mozgás utat. Azt tudod vele állitani, hogy kisebb erõhatásra meg induljon vagy sem.
Lehet hogy más telókon mást jelent de rst-nél ezt. Nekem a mostani manitoun is ezt állitja. Ha balra tekerem erõssebben tudom csak lenyomni ha jobbra könyebb. Alul van rajta két állitási lehetõség az állitja a rugozási hoszt Asszem 80-120mm között a másik meg a csillapitást!
A magam részérõl két pumpát szoktam használni. Az egyik egy kisebb, kompakt, teleszkópos, nyomásmérõs BBB pumpa. Autó és szingó szelepre egyaránt rámegy. (Szingó szelepes belsõket használok, így ez nálam szempont volt.) Minõség szempontjából nem egy nagy szám, de használható. 3-4 bar-t bele lehet vele szuszakolni egy mtb gumiba, de azért le is izzad vele az ember. Ez mindig nálam van, a kulacstartó mellé van felrakva a konzoljával. Volt már, hogy szükségem volt rá. A másik egy nagyobb, talpas, álló, "mûhely" pumpa. Wrenchforce márkajelzés alatt fut és a Nellánál vettem néhány éve. Szingó és autó szelepre egyaránt rámegy és van rajta egy méretes, jól olvasható nyomásmérõ is. Mivel több bico is volt otthon a sajátomon kívül, ezért döntöttem a beszerzése mellett. Lényegesen kevesebb fáradtsággal jár ezzel felpumpálni a gumikat. Valószínûleg egy oúti gumit is viszonylag gyorsan fel lehet vele nyomni 10 bar környékére.
lassan jön a tavasz és arra gondoltam, hogy nem szerverzünk-e kisebb-nagyobb túrákat? én legalábbis szívesen mennék hétvégente többször biciklizni szép helyekre is, de sokszor nincs kivel, illetve nem tudom, hogy melyek azok az utak, ahol nem halok meg az emelkedõk miatt, de mégis nem teljesen sík és fõleg a természetben kerekezhetek. szóval vélemény?
Én kompresszorral fújom. Autómhoz van ilyen szivargyújtóról mûködõ kompresszor. Mondjuk azt nem szoktam magammal vinni biciklizni. :D
Wow! Köszönöm szépen, hogy ennyi idõt szántál a válaszra. Megfontolom a tanácsaidat. Köszi! :)
amúgy 1 kb 100kg-os embernek aki ritkábban használná a bicót,hétvégenként esetleg,menyibe kerülne egy országuti?egy öszeszerelt mert apám nem szórakozna az öszerakásával,mondjuk nem is hiszem hogy venne most,de érdekel azért:)
de hogy leszáljunk a témáról
ki milyen kerékpárpumpát használ?
köszi
Én évek óta versenybiciklivel járok és van, hogy elég rázós helyeken (persze nem erdõ meg ilyesmi, hanem kockakõ járdaszegély törmelékes út)
és még nem volt semmi gondom. Viszont mikor nehéz montira kell ülnöm akkor az nehézkesnek lomhának tûnik az országúti után
Valamelyik nap találkoztam az egyik lépcsõházban egy sráccal aki mutatta az õ gépének a súlyát, na azt két újjal simán fel tudtam emelni.
Bevallom õt irigyeltem ezért a kerékpárért, van amikor a bevásárlószatyrom súlyosabb mint az volt.
De mint mondtam ez az én vélerményem, pl én utálom a sárhányó, kosár meg egyébb súlynövelõ és számomra nem esztétikus dolgokat is.
Breki33: Az Oútik és az mtb-k nem tartoznak egy súlycsoportba. Teljesen más igénybevételhez lettek tervezve. Ha összehasonlítást szeretnél, akkor esetleg egy cyclocross-hoz (CX) kialakított oúti és egy XC monti esetében lenne értelme a dolognak. A csúcs kategóriás versenyzésre szánt XC montik között már akadnak 9 kg körüliek. Ezek általában méregdrága agyonkönnyített alkatrészekkel készülnek és szénszálas kompozít vázra épülnek. Mivel elég technika orientált ember vagyok, ezért mind az oútikban, mind a montikban, mind a DH-ra szánt szörnyekben szívesen gyönyörködöm. Ennek ellenére oútira nem biztos, hogy szívesen ülnék. (Nem vagyok egy kíméletes vagy éppen könnyû bringás, valószínûleg az elsõ kátyúnál kiflibe hajlanának alattam azok a vékony kerekek, ;o) ) Mint ahogy DH bicoval se szívesen próbálkoznék. (Van még némi egészséges életösztönöm. ;o) )
DannyL: Gratu az új jószághoz! Sok szép élményt kívánok neked a társaságában! A kondid miatt ne izgulj. Néhány hét, néhány hónap alatt sokat fog javulni a formád. Mikor megvettem a sajátomat már kb. 10 éve nem ültem bicon. Az elsõ tekerés kb. 20 km. lett és túl lehetett élni. Rá kb. két hónapra már bevállaltam egy szentendrei kört, ami nekem 65 km körül van. A legnagyobb napi táv, amit 1-2 éve mentem, némi hegymenettel 92 km volt eddig. Szeretném megdönteni a 100-as álomhatárt, de ha nem jön össze, akkor se csinálok belõle lelki problémát. A lényeg szerintem az, hogy az ember élvezze a tekerést. (Igen, még szakadó esõben, hegyre fel felé is lehet élvezni a dolgot. Egy idõ után... ;o)) Idén egyenlõre csak 36 km-es "edzõ" körökre futotta. A hosszabb utak még váratnak magukra, meg a jobb idõre. ;o)
A telo tetején lévõ tekerõk az elõfeszítést állítják. Ettõl nem lesz keményebb vagy puhább a telo. Ez csak azt állítja, hogy a súlyod alatt, normál bicos pózban mennyire üljön le a telo. Ez normális esetben 1-2 cm között szokott lenni. Bár nem ismerem az RST Gila telot, de ha jól sejtem nincs lehetõség se csillapítást, se keménységet állítani rajta. (Ez már a drágább villák sajátossága.) Valószínûleg ezt csak a rugók cserjével lehetne megoldani.
Lánc tisztításhoz anno lehetett kapni egy egyszerû kefés, tartályos lánctisztító készüléket. (Talán Barbieri néven futott?) Fel kell tölteni egy kevés zsíroldóval. Fel kell illeszteni a láncra. Majd egy darabig körbe kell tekerni a láncot. Közben a kefék és a zsíroldó leszedi a szutykot. Szárazra törlés után jöhet az olajozás. A másik egyszerû megoldáshoz le kell szedni a láncot. (Ez bajos lehet, ha nincs bontható láncszem. Ebben az esetben a kitolható stift nem biztos, hogy tolerálni fogja a dolgot.) Bele kell tuszkolni egy 0,5 literes üdítõs flakonba. Rá kell önteni egy adag zsíroldót. Majd jó alaposan fel kell rázni. Törlés, szárítás után fel lehet szerelni, majd jöhet a kenés. Lánc kenéshez eddig én sima mûszerolajt használtam. Teljesen jól bevált. Egy varrógép olajozóból nagyon finoman oda lehet csöpögtetni a láncszemek illesztéseihez. A különféle spay-k már bajosabbak lehetnek. Sokszor nem oda és nem annyi megy, mint kellene. Ha V-fékes a bicod, akkor arra figyelj oda, hogy a felnire és a fékpofákra ne kerüljön olaj. Kellemetlen élményeket okozhat egy erõsebb lefelén, ha nem fog a fék. ;o)
én nem tudom, hogy ami tény, azon miért kell vitázni. Tény, hogy egy dirt bicikli 14 kilósan igen jó súlyúnak mondható (az enyém 13 kiló, hehe :), mert a legtöbb amúgy 15-15,5 kilós. A DH-sok gépei pedig 20 kiló körül mozognak. Persze azokkkal nem is aszfalton tekernek. Valószínû, hogy ha asfalton tekernék sokat, akkor nekem is kényelmetlen lenne a dirt geometria, a csontig letolt nyereg és a 13 kiló...
Gödöllõi vagyok nem pesti, úgyhogy itt nem az aszfalt dominál ha kirándulni megyek. Nyilván megyek vele városban is, de nem arra lett véve, hanem arra hogyha lemegyek a földútra, akkor ne zuhanjon össze. :)
tudom hogy nincsen rá szükséged,csak lertam miért olyan,és nem veszekednék ha nem hülyeségrõl akarnál minket meggyõzni,mert 14 kiló montinál nagyon is jó,nem országutiban kell mérni,ott az elefánt szinten van
lehet hogy kényelmetlen,de sokkal kényelmetlenebb amikor a nyereg belefúródik a herédbe,és nem tudsz ugrani egyáltalán,mert nem tudod a nyereg miatt felkapni a bicót rendesen
Én igazából városban használéom illetve nyáron a Szálkai strandra szeretnék vele eljutni ami 16-20 kilométer viszont eléggé meredek hegyeken visz át, tehát elég nagy szintkülönbségek vannak.
Nem véletlen szeretik a motorosok illet rendezik itt a Gemenci nagydíjat
Jó de tudod azért egy ország utival nem állnék neki a hegynek!
Ezért vannak külön félék!
Nem kell ország utis forum! Sõt! Abszolut nem baj ha itt arról is van szó! Csak mi azért "támadtunk" neked mert ezeket a bicokat nem országutis szemmel kell nézni.. Ahhoz a terheléshez amit kapnak kellenek az erõs anyagok. Azok pedig vastagok és erõssek nehezek.. Sajnos ez az átka..
Viszont egy pille könyü bringával csinálsz egy olyat mint azzal akkor valószinüleg az volt az utolsó amit annak a bringának a nyergén elkövettél:D
Megszólítva érzem magam. :) Nem országútra vettem, csak ma nyomattam vele aszfalton, mert az erdõ trágya sáros most. Nem országútra szánom, hanem erdei túrázásra. :)
Nyilván több anyag kell egy downhill gépbe mint egy országúti cirkálóba. Számomra ez logikus.
én 20+ bicóval feltekertem pilisbe,úgy hogy bnem sokat gyakroltam rá,és kurvára nem vagyok izmos alkat sõt,vékony gyerek vagyok,ha akkor 14 kilóval kellett volna mennem az nekem álom lett volna,és az a 20+os bicó ráadásul szar ösztelós volt