Gratu az új jószághoz! Sok szép élményt kívánok neked a társaságában!
A kondid miatt ne izgulj. Néhány hét, néhány hónap alatt sokat fog javulni a formád. Mikor megvettem a sajátomat már kb. 10 éve nem ültem bicon. Az elsõ tekerés kb. 20 km. lett és túl lehetett élni. Rá kb. két hónapra már bevállaltam egy szentendrei kört, ami nekem 65 km körül van.
A legnagyobb napi táv, amit 1-2 éve mentem, némi hegymenettel 92 km volt eddig. Szeretném megdönteni a 100-as álomhatárt, de ha nem jön össze, akkor se csinálok belõle lelki problémát.
A lényeg szerintem az, hogy az ember élvezze a tekerést. (Igen, még szakadó esõben, hegyre fel felé is lehet élvezni a dolgot. Egy idõ után... ;o))
Idén egyenlõre csak 36 km-es "edzõ" körökre futotta. A hosszabb utak még váratnak magukra, meg a jobb idõre. ;o)
A telo tetején lévõ tekerõk az elõfeszítést állítják. Ettõl nem lesz keményebb vagy puhább a telo. Ez csak azt állítja, hogy a súlyod alatt, normál bicos pózban mennyire üljön le a telo. Ez normális esetben 1-2 cm között szokott lenni.
Bár nem ismerem az RST Gila telot, de ha jól sejtem nincs lehetõség se csillapítást, se keménységet állítani rajta. (Ez már a drágább villák sajátossága.) Valószínûleg ezt csak a rugók cserjével lehetne megoldani.
Lánc tisztításhoz anno lehetett kapni egy egyszerû kefés, tartályos lánctisztító készüléket. (Talán Barbieri néven futott?) Fel kell tölteni egy kevés zsíroldóval. Fel kell illeszteni a láncra. Majd egy darabig körbe kell tekerni a láncot. Közben a kefék és a zsíroldó leszedi a szutykot. Szárazra törlés után jöhet az olajozás.
A másik egyszerû megoldáshoz le kell szedni a láncot. (Ez bajos lehet, ha nincs bontható láncszem. Ebben az esetben a kitolható stift nem biztos, hogy tolerálni fogja a dolgot.) Bele kell tuszkolni egy 0,5 literes üdítõs flakonba. Rá kell önteni egy adag zsíroldót. Majd jó alaposan fel kell rázni. Törlés, szárítás után fel lehet szerelni, majd jöhet a kenés.
Lánc kenéshez eddig én sima mûszerolajt használtam. Teljesen jól bevált. Egy varrógép olajozóból nagyon finoman oda lehet csöpögtetni a láncszemek illesztéseihez. A különféle spay-k már bajosabbak lehetnek. Sokszor nem oda és nem annyi megy, mint kellene.
Ha V-fékes a bicod, akkor arra figyelj oda, hogy a felnire és a fékpofákra ne kerüljön olaj. Kellemetlen élményeket okozhat egy erõsebb lefelén, ha nem fog a fék. ;o)