Amellett, hogy nincs olyan nagyon kemény terep itthon, egy komolyabb ösztelos DH gépnek bizony jóval 500k felett van az ára. 500k-ból egy még csak éppen használható valamit lehet kihozni. Igazi durvuláshoz ennél jóval komolyabb összegeket kell elkölteni...
Némelyik állítható rugóúttal rendelkezõ telonál (fõleg a régebbieknél) a villa szétszedésével és néhány távtartó áthelyezésével lehet állítani a rugóút hosszát. Legalábbis az általam nyúzott 2001-es Rock Shox Judy XC-nél ez a helyzet. Valahonnan a netrõl le kell vadászni a villa szerelési vagy felhasználói útmutatóját. Abban valószínûleg kitérnek erre is. Nem árt tudni hozzá a villa pontos típusát és évszámát. Az meg egy másik dolog, hogy a szervizbõl nem értem miért hajtottak el. Nekik illene tudni, hogyan kell a rugóúton állítani és a minimum az, hogy ezt a beállítást el is végzik.
Szerintem a hazai DH-sok részesítik elõnyben, mer itt nincs olyan durva terep. De ha megnézed a nagy DH-sokat, õk mind komoly össztelós gépekkel mennek.
Csak kérdésként, mert eléggé laikus vagyok a montizás terén. Úgy vettem észre, hogy a DH-sok inkább a merev vázas gépeket részesítik elõnyben. Miért van ez?
Máris mondom: Kona Shred váz (2005), Truvativ Hussafelt Dh kormány és Stucni Deore elsõ Deore LX hátsó váltó Hayes Nine olajos tárcsafék elöl 8" hátul 6" tárcsával. 2db sun rims singletrack felnivel szerelt Schimano agyas kerék. SDg Kona nyereg Truvativ Firex hajtómû isis drive-os Manitou Black teló 100-120 mm között állitható .Rugó olaj
Most építettem, már hegyikerékpáros totyikba beraktam,de büszkélkedek még egy picit:
Andora:
De azt hiszem ugyan ezt vagy legalábbis nagyon hasonló konfigurációt találsz az olimpia.hu-n gepida bandon 970 néven (egyébként a váz az), ott megtalálod mennyi lenne gyárilag.
Gabo, ez a te asztalod:)
hello
lenne egy kérdésem, megköszönném hogyha egy szakavatott válaszolna rá. Van nekem egy Rst Gilám, és elvileg csak 60mm használ ki a rugóútból, azt is nehezen. pedig a gyári adat szerint elvileg 80-100mmt kéne mozognia. Elvittem a garanciálishoz azok meg valami hülye dumával elháritották a dolgot. Szerintetek ez az adat normális?
Az nem baj, ha kicsit lefelé áll a hátsó része a váltóvillának. 1 láncszem minust még kibírnak. .)
Az ott az én bringám, de azt nem tudom megmondani pontosan, hogy mennyi volt, mert alkatrészenként vettem, magam építettem. De úgy saccolom, hogy kb 170.000 körûl lehet benne eddig(+/-15.000). Viszont majd most lesznek új fék/váltókarok meg 9-es fogaskerék sor és új lánc. Ez is lesz vagy 55.000.
Arra a csavarra gondolsz, ami a váltófelfogató imbusz felett van? Azt a csavart nem szabad bántani! A gyártó beállítja a rugonyomatékot. A csavar azt álítja, hogy mennyi fogat fogjon át a lánc a hátsó lánckeréken. Sokan elállítják. Nem szabad. A lánc hossza akkor jó, ha elõl és hátúl is a legkisebb keréken van a lánc. Ha ez ok, akkor a hátsó váltó villája( ami a 2 db görgöt fogja) vízszintesen áll. Ha ez így be van lõve, nem lehet gond.
A testreszabás nélkül abban az esetben is ékezetes formátumban küldi el az üzenetet, amennyiben annak szövege nem tartalmaz ékezetes karaktereket. A fenti beállítási opció a készülék gyártó által kiadott használati útmutatásában is feltüntetésre került; a Pannon a készülék beállításaiért, azokból adódó problémákért felelõsséget nem tud vállalni.
Reméljük sikerült megfelelõ felvilágosítással szolgálnunk.
Hosszú volna? ...Hm... Nem hiszem. De most hogy mondod és jobban megnézem a képet, a váltó szögén lehet kellene állítanom, azzal a lánc is feszesebb lesz.
Én ezeket használom. Az elsõnek brutál fénye van. Sokáig bírja és 1 db led van benne. A hátsó is jól világit. 4 fukciót tud.Igaz, Cateye nem a legolcsóbb, de megéri.
Én is ugyan ilyen italtartó tasakot használok. Szerintem az összes ilyen tatyónak van némi mûanyag mellékíze. Ez idõvel valamelyest enyhülni szokott. Elõtte Camelbak-ot használtam annak is volt, illetve a bringás palackomnak is van pedig az már jó pár éve használatban van. Én az elsõ használat elõtt, mosószerrel kimosom és jó alaposan, többször is átöblítem. Használat után a kimosás szinte kötelezõ és utána hagyni kell kiszáradni, máskép hajlamos bepenészedni. Javaslom, hogy tiszta víz helyett használj valamilyen ízesítést vagy sportitalport. Ezzel a mûanyag mellékíze valamelyest elnyomható.
tudtok ajánlani vmi jó ledes lámpát? az a lényeg hogy világítson mint állat, legalább 5 óráig, és ne kerüljön irtózatosan sokba
Sziasztok!
Belekontárkodok a topikba engedelmetekkel.
A Decathlonban sikerült vásárolnom egy Rockrider (Decathlon saját márkája) tevepúpot, de használni még nem sikeredett mert akárhányszor megtöltöm a 2 lityós tasakot vízzel, annyiszor kell kiöntenem belõle a vizet, mert a mûanyag tasakban valami olyan penetránsan bûzös, rossz ízû lesz a víz, hogy az sz.tem emberi fogyasztásra teljesen alkalmatlan (arról nem is beszélve, hogy sz.tem egy kicsit mintha marna is a víz).
Próbálkozom azzal a technikával, hogy öntögetem bele a vizet, hagyom állni, majd cserélem, de eddig hasztalan a víz u.olyan bûzös még mindig mint amikor megvettem.
Volt-e már valamelyikõtöknek hasonló tapasztalata? Mit lehet sz.tetek ezzel tenni? (mosószert, vegyszert nem szeretnék bele tenni, én barom a számlát meg elvesztettem, úgyhogy a visszavétel ugrott)
Nem rossz, csak kicsit nagy a kép. :) Jó tanács. Az ülés dõlésszögét úgy állítsd be, hogy az ülés eleje, egy lehelletnyit feljebb legyen, mint a hátúlja. Tehát, majdnem vízszintes. Így, ha a kormányt lent fogod, nem csúszol nagyon elõre, mert az ülés eleje megfogja a súlypontodat. Nem fárad el a csuklód, és a kezed, mert nem nehezedeik rá akkora súly. Persze, kinek hogy kényelmes. A lánc nem hosszú egy kicsit?
Ne csak a kép felbontását vedd kisebbre, hanem a jpg mentéskor a minõségébõl is vegyél vissza. Netre egy 800x600-as 80%-kos minõségû jpg tökéletesen elég. Így már VIP jogokra se lesz szükséged. Ha megnézed a galériámat, az összes képem így van feltöltve.
Na tessék! Megtaláltam, erre olyan válaszüzenet érkezett, hogy "jelen szolgáltatás ékezetes szöveget és bináris üzenetet nem támogat. Kérjük ellenõrizze, majd ismételje meg kérését!" Egyébként 400+áfa 4hónapra
És egyáltalán hol kell azt kérni? Mert lövésem sincs, eddig azt sem tudtam, hogy van itt ilyen.
akartam feltölteni egy képet, de ezt írja ki, hogy max 20Kbyte lehet. De ha annyira lekicsinyítem, nem marad más, mint egy smile méretû színes paca.
Én is megjártam a szamárlétra eddigi fokait. Elõször egy kis csepel gyerekbicóm volt, majd egy camping, amit elloptak, majd egy BMX(ez is csepel volt), késõbb egy Tescobájk, amit egy év alatt leamortizáltam, de javíthatatlanra (több kereket elfogyasztottam, aztán már megtekeredett a váz, eltört a villa). Ezután vásároltam át a bratyó bringáját és most tartok, ahol tartok.
Kívánok hozzá, sok szerencsét. Én is így kezdtem anno. M léx m, az elsõ bringám egy orosz gyártmányú Skolnyik nevezetû bringának csúfolt járgány volt. :)A régi szép gyermekkorom. Utána Camping, 28"-as Csepel Ffi kerékpár, orosz "versenybringa". Elsõ normálisabbnak mondott bringám, 1989-ben volt. Ezután nem volt megállás.
melyik is az az oldal, ahol alkatrészekrõl mondanak véleményt a hozzászólók, répával juatlamazva?
Szóval srácok, nagy dilemmában vagyok, hogy mit csináljak, mert fejleszteni kell, de mindenképp tovább akarok vinni valamit a bratyó gépébõl...igaz...most, hogy végiggondoltam, a kulacstartója...az a mai gépemen is szolgál...és a kulacsa is megvan...
Na jó, ezt nehogy komolyan vegyétek, hisz én csak arra törekszem, hogy a kerékpárom és én egy tökéletes összhangot képezzünk. Engem nem érdekel, hogy ki mennyit költöött a bringájára csak azért, hogy villogjon vele (Stephanus, ezt ne vedd magadra, hisz mi kérdeztük), viszont ha van valakinek jó tanácsa a "ROAD"-osoknak, azt szívesen fogadom, hisz még úgymond kezdõ vagyok, mert eddig "csak" egy, a bátyámtól (kit országoson z elsõ 10-ben jegyeztek) átvásárolt bringáról kell építenem egy olyan paripát, ami az én igényeimnek megfelel. És így az "Õ" paripájából "sajna" ma már nem sok maradt. De a hírmondója még ott van a 105(5)ös fékekben és a az RSX fékkar/váltókban...valamint a 7-es fogsort sem volt még szívem lecserélni, pedig a TIAGRA set kívánná már a 9-es fogsort és a hozzávaló fékkar/váltót...de valahogy nem visz rá a szívem....hisz a bátyám ezzel a szettel....meg én is több csúcsot döntöttem ezzel a cuccal...
De rettegj, mert még csak az alapokon vagyok és nem állok meg! Tovább és tovább viszem a gépem, míg a csúcsot el nem éri! Ezt nem hagyom abba soha
Montik esetében is elég szépen lehet faragni a tömegbõl, a kerekeknél. A kerék kerületén lévõ tömeg nagyjából háromszorosan számít, lévén ez az a tömeg, amit mozgásba kell hozni vagy meg kell állítani. Szóval a legolcsóbb tuning, egy könnyû külsõ és belsõ gumi kiválasztása. Ennél költségesebb egy könnyebb kerékszett összeállítása. Minden esetre nem szabad elfelejteni, hogy könnyíteni csak ésszel szabad... Persze ez leginkább XC esetére vonatkozik. Egy DH gépet nem biztos, hogy szerencsés lenne könnyítgetni.
Igen. A kerék az egyik. Szerencsére, már vannak jó kis kerekek. Összességében minden számít. Brigámnál a kerék súlya: Elsõ: 755g, gyorsszárral 771g Hátsó: 957g, gyorsszárral 975g
az egyátalán nem sok, de ugy tudom, hogy ezekben a bringákban a kerék a legnehezebb, vagy tévedek??
Üdv! Fontos itt is a tömege a kerékpárnak. Még nem mértem meg, így összeszerelt állapotban. Azt tudom, hogy a váz a villával,üléscsõvel,kormánnyal és a stucnival 2.21 kiló.Természetesen van könnyebb váz is, de nekem arra nincs lóvém. Talán, majd egyszer, 3 év múlva. Majd megmérem, de nem hinném, hogy több 7 kilónál. Nem tom, nem akarok hülyeséget írni.
egyébként királyul néz ki, good job!
én leginkább dirt-ön nyomom debrecenbe, itt dh-ra nincs lehetõség.. namindegy, nem értek az ilyen biciklikhez. Hány kilót nyom egy ilyen keró?? vagy ebben a tipusban nem számit a nehézsége?
Ma végre kész lettem a bringám plasztikai mûtétjével. Holnap beleteszem pedált és ki is próbálom. Ülést és kormányt kell max állítani. Nagyon penge ez a Dura-Ace.
Én szombaton áztam szét. Pilisszentkereszten volt egy offsite meetingünk. Az egyik kollégámmal elhatároztuk, hogy bicoval megyünk. Az újpesti vasúti hídtól lényegében folyamatosan esett az esõ néhány kisebb megszakítással. Bringás dzseki elõ, hátizsákra pedig esõ védõ húzat fel, aztán adj neki. Elég hangulatos egy túra kerekedett a dologból. Azért a vasárnapi napsütésben való lejtõzés, tekergés kárpótolt minket.
Uhh...úgy eláztam, mint a kutya. Bicóval mentem melóba és olyan vihar kerekedett hazafelé...többiek mondták, hogy hagyjam ott a bringát és menjek busszal, de inkább elázok, minthogy otthagyjam valahol a paripám... Épp hogy elindultam, elkezdett szakadni az esõ, dörgött, villámlott. Viszont emiatt rekordot döntöttem meló-otthon között: 9km-en 12perc
jah átnéztem, de a héten elviszem még biciklis boltba zsírzásra,meg a hátsó kereket zsíroztatni
Hát...meglehetõsen öregnek tûnik, de kezdésnek megteszi, ha mûködik rendesen. Mindenesetre az elsõ, amit feltétlenûl ellenõrizz rajta, az a fékek, a gumik és a csavarkötések. Mert az nem gáz, ha nem tudsz vele huzamosan nagy tempót diktálni, de nem árt, ha meg tudsz állni, mikor szükséges és nem esik szét alattad. Ezeken az életed múlhat...
Detto! A stesszlevezetés nálam is ugyan így benne van.
Tulajdonképpen én a tekerésben azt látom, hogy kiszakadok a hétköznap gondjai közül. Olyankor csak a paripám, én és a végtelen országút létezik számomra. Elfelejtek mindent arra a kis idõre, ami kellemetlen, ha dühös vagyok, kitombolom magamból a feszûltséget(általában ilyenkor szoktam megondolatlanul tekerni és megszakítom magam, miután majd egy hétig képtelen vagyok nyeregbe ûlni). Engem sem a magamutogatás, meg a bizonyítás hajt, legfeljebb magam elött. Ezért nem is jártam versenyekre sem, még amikor aktívan edzettem magam, akkor sem. Legfeljebb néha, ha elcsaltak.