a probléma megoldását abban látom, ha kedves autóvezetõ társak keréppároznának is de ez igaz a gyalogosokra ha jársz autóval, kerékpározol, tömegközlekedsz és még gyalogolsz is, pontosan tudhatod kiben mikor mi játszódik le
meg persze egy kis tolerancia is segíthetne hogy nem én vagyok egyedül, és nem enyém minden
Skaccok!
Azért Én inkább az javasolnám, hogy legyetek óvatosabbak! Lehet, hogy meghúzod a kocsi, lehet hogy letöröd a tükrét, de lehet hogy az autós legközelebb pont ezért fogja ráhúzni a kormányt egy másik, esetleg vétlen bringásra. A matricás megoldás jó. Csak ne olyan helyre ragasszátok, ahol zavarja a kilátást. Ugyanis ha így tesztek, az szándékos veszélyeztetésnek minõsülhet! Egy másik fórumon olvastam, egy montis sráctól. Egy alkalommal ment elõtte egy dirt bicos fickó. Kihajtott eléjük egy kocsi. Az elõtte haladó srác erre a világ legtermészetesebb módján felugratott a kocsi motorháztetõjére és végig gurult rajta. Persze a sofõr köpni-nyelni sem tudott. Ez is lehet egy jó megoldás.
Egyébként számomra a kedvenc szöveg, amit egy autóstól kaptam válaszként arra a kérdésre, hogy miért parkol a kero útra azt volt, hogy "Mert itt van árnyék.". Kíváncsi lennék, hogy mit szólnának ahhoz, ha Én meg az út közepén kezdenék defektet javítani, mondván ott van hely...
A gyalogok ellen meg ott a csengõ. Persze csikorgó kerekkel fékezni mögötte szintén hatásos lehet.
egyszer a városból menet a nagyerdõ felé véletlenül letörtem egy visszapillantót, mert a kocsik leszorítottak az útról... ez van: )
haveromnak van a keróján a hátsótengelyen egy kis "folytatás"() õ azzal szokta nyomni, egy kicsit kipakolja a seggét és szépen odarak:)
Két okból is meghuzhatom. Egyrészt mert a járdán parkolni a legtöbb helyen alapból tilos. Másik, ha meg van normális parkoló, akkor a faszér kell rállnái a járdára? Ez egyszerû köcsögség. Meg még mondjuk én kikerülöm, de mi van egy anyuka megy arra a babakocsival, akkor az ugorja át, vagy mi?
jó, igaz bicóval még nem nagy kaland kikerülni, de a matricázást lehet el fogom sütni egyszer :D
ami inkább a halálba kerget ha van egy 8méteres járda, egy másfél méteres bicikliúttal, akkor tuti hogy az összes kurva gyalogos a bicikliúton fog grasszálni, én meg szlalomozhatok :@
Jó, de gondolj bele, hogy te ebben a helyzetben mennyire ideges lennél, utánajárás, egyebek...inkább nyomtass 150 darab öntapadós szirszart és írd rá, hogy ne parkolj a bicikliútra, TAHÓ!...sztem elõbb megérti, mint a karcolás okát...
Neem...ez nem jó megoldás...többe kerül a fényezés, mint az egész bicajod...én is mérgelõdöm, ha felállnak a biciGliútra, de inkább kikerülöm, mert nincs szívem az autót bántani a gazdája hülyeségéért...
Viszont multkor láttam valahol pár ilyen kocsin egy matricát, melyen az állt, hogy "bunkó vagyok, mert a járdán parkolok", vagy valami hasonló, az teljesen jó volt. :-)
Mi azért nem vagyunk ilyen telhetetlenek, elég lenne ha egyáltalán bicó út lenne a fontosabb részeken, ehelyett csak járda van, amire persze mindig ráállnak a kocsikkal a bunkók, ugy, hogy nem lehet mellettük elférni.
elég ha csak a szentendrei keróútról beszélünk...
most hogy kiépítették mellette a gyorsforgalmi utat, MÉG MOST SE jutott arra pénzösszeg hogy rendesen megcsinálják azt a nyomorult két-három kilóméteres szakaszt....
bár a fejlõdés látszik, vannak uj részek.... de akkor már miért nem az egészet könyörgöm ? :o
a minap olvastam az ujságban, hogy a városunk vezetõssége rájött, hogy fontos a sport! ennek érdekében kiépít a majális parkban valami sportcentrun félét, ahonnan remélem bicikliutak tucatjai fognak elágazni szerte a bükkben :)
Szerintem ezen változtatni se lehet. A franciák a kerékpárt szeretik, a magyarok a focit, ez van beléjük nevelve már az óvodában. Aki olyan igazi focista, az az életben nem fog felülni egy bringára.
pont ezen gondolkoztam ma, hogy miért van az hogy nincs reklámoza.. szerintem óriási reklámereje lenne, hiszen ha belegondolsz egy maratonon pár ezer induló azért van :.....
Az is baj, hogy nálunk se sport eszköznek, se közlekedési eszköznek nem tekintik a kerékpárt. Persze mit is lehetne elvárni egy olyan országban, ahol az emberek több mint 90% nem sportol, ahol a legtöbbnek a sport = foci vagy éppen ahol azt oktatják a sofõröknek, hogy "a bringás csak egy közlekedést lassító tényezõ"?
Teljesen igazad van ebben. A közlekedésben sem néznek semminek, sõt, a kerékpársport meg sehol nincs, gyakorlatilag alig tudnak róla valamit az emberek, se az országútiról, se a montiról. Erre mondják, hogy nincs kultúrája.
26-os kerékpár(országuti)külsö + belsö mennyi kb?(vékonyabb a szelep átmérõ mint az átlagos bicikliknél,legalábbis egy montihoz meg egy sima biciklihez képest)
Járt a kezemben egyszer egy angol montis lap. Az egyik erdei monti pálya (XC, DH!) ismertetõjénél a cikket egy barátságos képpel kezdték. A képen egy tábla látszott a következõ felirattal: A belépés gyalogosok számára tilos! Azt szeretném megélni, hogy egyszer itthon ilyet láthassak. Félek attól, hogy deresedõ hajú, rozoga aggastyán leszek, mire ez megtörténik.
Elméletben azért tilos a túrázás az erdõben, mert rongál a bringa kereke. Ha lenne kijelölt út, amit karbantartanak, akkor is lenne ilyen rongálás? Lehet, de a mértéke messze nem akkora lennie, mint így. Valószínûleg akik arra járnak maguk szólnának rá azokra, akik csak mindenen keresztül akarnak zúzni. Ha kijelöl turista úton mersz tekerni, akkor a gyalogtúrázok akarnak meglincselni. Ha erdészeti útra merészkedsz, az erdészek szállnak rád. (Mellesleg ez utóbbiban az erdészet munkagépeihez viszonyítva mekkora kárt tehet egy bringa?) Persze könnyû a bringást büntetni, hiszen õt utol lehet érni, meg lehet fogni. Szeretném látni, hogy a crossmotorosokat és az offroadozokat is ugyan így "levadásszák".
van egy montenbájk a garázsban , szegenyke poros , koszos mán majd lemosom , de rozsda még nincsen rajta vagy 3-4 eve vettem zsír ujjonnan!...
well ,nem teljesen igy van, de pl természetvédelmi területeken, meg tájvédelmi körzetekben, meg erdészeti utakon, meg anyámtudja még hol tilos... tehát kb az erdõlk 90%ában....
erre ékes példa mikor a barátomnak balesete volt a hegyekben egy erdészháznál, zúzoot le egy ösvényen jó negyvenes temõóval, kiért az erdészházhoz, ahol az ösvényen állt egy krosszmotor, meg egy terepjáró. A srác a motort feldöntve a terepjárón landolt, összevissza vágta magát, a mentõ csekély 45 perc alatt ki is ért a helyszínre, srác persze addig vérzett. Rendõr is volt, szabálysértés miatt mondta hogy fel kell jelentenie, ugyanis ma Magyarországon az erdõkben TILOS BICIKLIZNI.
Tudjátok az a baj, hogy az illetékesek még mindig a szoc. rendszer szerint gondolkodnak. Arra még nem jöttek rá, hogy a tiltás önmagában nem megoldás. Ha valamit tiltanak, az csak frusztrációt és ellenkezést szít. A megoldás az lenne, ha elé mennének a problémának. Egy jól kiépített skate park még akkor is bevétel forrás lenne, ha nem szednének belépõt. Ha elég színvonalas a park és kiszolgáló egységek (értsd. étterem, WC, stb.) is vannak körülötte, simán lehet akár nemzetközi szintû többnapos versenyeket is szervezni. Ez pedig turistákat jelent. A turisták pedig pénzt. Ha ráadásul a parkot a helyiek bevonásával építik, valószínûleg vigyázni is fognak rá. Az ilyen dolgokat nem is kellene csak egyetlen településnek felvállalni. Össze lehetne fogni a környéken lévõ településeknek és közösen is lehetne egy sport centrumot létrehozni. Nem lennék meglepve, ha erre még EU-s pénzeket is igénybe lehetne venni.
Érdekes módon az Alpok környékén ez mindenhol mûködik. A kis települések télen remekül megéltek a síelõkbõl, de nyáron alig volt bevételük. Összefogtak és ráálltak a hegyikerékpáros túrázok kiszolgálására. Kijelölték a pályákat (még véletlenül sem a gyalog túrázok útvonalán...), gondosan karban tartják õket és kedvezményeket biztosítanak mind szálás, mind a liftek használatához a bringások számára. Jól használható térképekkel segítik a tájékozódást. (A táblákról nem is beszélve.) És a legtöbb helyen a szerviz ellátást is biztosítják. Ha ez nem lenne elég még versenyeket is szerveznek.
Nálunk ez addig nem fog mûködni, amíg mindenki csak a saját kis szemétdombján kakaskodik. Az erdészet nem engedi be a bringásokat, mondván rongálnak. Az önkormányzat fél újat húzni az autósokkal és még véletlenül sem próbál a kerékpárosok kedvében járni. Vicces, hogy mikor egy kero út keresztezne egy autó utat, mindig ott a bringaút vége tábla, csak hogy a túloldalon ismét kitegyék a folytatást. Mindezt azért, nehogy az autósnak elsõbbséget kelljen adni egy nyamvad bringásnak. Vicces az is, hogy az önkormányzatok mindig arra hivatkoznak, hogy nincs pénz erre nincs pénz arra. Nincs pénz kero utat építeni, nincs pénz biztonságos bringa tárolókra, nincs pénz kirakni a bringások számára a tájékozódást segítõ táblákat. De azért minden év végén van pénz a jutalmak kiosztására és egymás vállonveregetésére.
Az is baj, hogy nálunk se sport eszköznek, se közlekedési eszköznek nem tekintik a kerékpárt. Persze mit is lehetne elvárni egy olyan országban, ahol az emberek több mint 90% nem sportol, ahol a legtöbbnek a sport = foci vagy éppen ahol azt oktatják a sofõröknek, hogy "a bringás csak egy közlekedést lassító tényezõ"?
Bocs, hogy kifakadtam!
az a baj h néha télleg nm tudnak mást csinálni... de amúgy télleg nonszensz
ja ilyen nálunk is van, pl a bankok elõtti márványszegélyekre szoktak, vagy eléjük rakni bteonból vagy vasból oszlopokat, h ne lehessen csuszni rajtuk
Ez a debreceni dolog elég vicces, én egerbõl ismerek hasonlót. Van ott egy tér, ahol régen sok triálos meg görkoris/deszkás volt. Senkit nem zavartak, se a járókelõket, se senkit, sõt. Na, egyszer csak a tér talaján ilyen kis beton puklik jelentek meg, ilyen hepehupák...hogy azt minek tették oda, nem tudom, fõleg hogy milyen okból, de igy már nem sok mindent lehet ott csinálni, ha az volt a cél, hogy távol tartsák onnan a fiatalokat, akkor sikerült. Szóval a városgondozás máshol is alkot.
ja és mégvalami tábla sincsen kitéve, h kerékpárral nm leeht közlekedni a dologról annyit állapítottam meg h ki van téve ugye a behajtani tilos csészealj, ami ugye mindenkire vonatkozik hiszen a kresz a kerékpárosokra is vonatkozik, ergo kerékpárral nm lehet bejönni csak gyalogosként, ha helyesen gondolkdom...
THX nm is rossz 5let, ez már nekm is az eszembe jutott egyébként cska nm vok ilyen tájékozott, lehet meg kéne növelenem egy kicsit a koherenciámat a témában és utánnan nézni. Amúgy valószínûnek tartom h hoztak vmilyen rendelet az ügyben, különben nm mernének a kékek ilyen fennkölt hangon figyelmeztetéseket osztani jól tudják h van egy pár eléggé önérzetes biciklis (akár õrültet is mondhatnék) aki vissza szól és valszeg utánna is megy a dolgoknak, de majd utánna nézek ennek a dolognak, kíváncsi vok h hogyan írták körül azt h egy bizonyos fajta biciklivel lehet gurulgatni egy bizonyos fajtával meg nm:) a másik probléma meg az h a mountain bike-ot nm tudják megkülönböztetni a bmx-tõl, szal a probléma amiatt van inkább h az õrült montisok száguldoznak az emberek között a bmx esek meg stallokat gyaksiznak esténként a szent andrás templom mûromjának a szegélyén (a nagytenyó mellett volt nagyon régen vmi st.andrás templom) ahol egyébként ülni is szoktunk, és annak a felsõ része iylen hálóra öntött végülis beton cucc ami mállik ugyen ha egy 60-70 kilós bmxes ráugrik egy vagy akár két kilépõvel is... csak az a poén az egészben h azok az emberek akik ilyen barmolásokat csinálnak azok leugranak egy 5 percre, barmolnak egyet aztán elhúznak. Mi esténként miután kibicikliztük magunkat azután gurulunk le nagyon akmillába tenyóig, száguldozni sincs kedvünk (a single speedes biciklivel nm is nagyon lehet sztem) és kilépõ sincs a kerékpárunkon amivel egyedül kárt tudnánk tenni a templom burkolatában az max a pedál de most õszintén ki olyan vadbarom h azzal kezdi szétverni a mûkövet... szal az a véleményem h ha vki télleg rongál vagy száguldozik fogják el de ha manualozgatok este tízkor amikor már jó ha össz-vissz 15 ember megfordul a téren akkor azzal kinek vagyok útjába kinek/minek okozok kárt, szal büntessenek de akkor jogosan ennyi.
bld: Ha valaki kilóg a sorból és mer különbözni, vagy mást csinálni mint az átlag, akkor az már bántja a szemet. Azt hiszem addig, míg a streetelés nem érinti a mûemlékeket és nem jár valódi károkozással, addig a köztereseknek sem illene egyetlen rossz szót sem szólniuk. Persze adj valakire egyenruhát, adj neki egy kis hatalmat és máris kiskakasnak hiszi magát a saját szemétdombján. Kisemberek hatalmi tébolya... Elméletileg a rendõr sem szólhat rátok, ha "betartjátok" a Kreszt. Értsd nem száguldoztok a gyalogok között mint az örült. Ha úgy érzitek a rendõrök vagy a közteresek túlkapást követnek el veletek szemben, akkor jusson eszetekbe, hogy mindenkinek van egy fõnöke. Tegyetek panaszt! Minden esetre addig egészen biztosan nem tilthatnak ki benneteket, míg ilyen rendeletet nem hozz a város önkormányzata. De milyen alapon tehetne ilyet?
Persze ha szeretnétek valamit elérni, akkor egységesen és szervezetten kell fellépnetek. Gyûjtsetek aláírást, éljetek a jogaitokkal, írjatok nyíltlevelet. Tegyétek fel az önkormányzatnak, a polgármesternek és a többi illetékesnek a kérdést, hogy miért ér benneteket hátrányos megkülönböztetés? Ha a fõtéren nem ûzhetitek a sportotokat, akkor hol tehetitek meg? Jelöljön ki erre megfelelõ helyet az önkormányzat. Építsenek nektek pályát, vagy ajánljátok fel, hogy társadalmi munkában egy mindenki számára megfelelõ helyen felépítitek Ti magatok. Ha így nem értek célt, még mindig lehet demonstrációkat szervezni. Persze a törvényi keretek betartva. Kérjetek engedélyt. Hívjátok meg a helyi sajtót. Hol van az megírva, hogy csak a földmûvesek lassíthatják a forgalmat a traktoraikkal? A demonstrációnak van egy passzív módja is. Alakítsatok klubot és szervezzetek közös túrákat. Ebbe akár a helyi bico boltot is be lehet vonni. A lényeg az, hogy a túráitokon viselkedjetek korrektül a közlekedés többi résztvevõjével ezzel is példát mutatva. Viseljetek bringás szerkót. Azt hiszem 10-15 full bringás szerkóban, rendezetten tekerõ bicos elég feltûnõ tud lenni.
ááá mondok ennél jobbat: itt debrecenben gyakran fejezzük be a nagyerdei vagy város egyéb részein történõ streeteléseket a fõtéren lévõ nagytemplom elõtt, most a közterkósoknál új divat kezdõdött, a kerékpárosok a fõtérre nm jöhetnke be kerékpárral csak ha tolják azt, ülni leeht rajta de rollerezni már nm, a burkolat egészségének megvédése értelmében a kerékpárt csak fejjel lefele (értsd: markolat és ülés ér a betonhoz) lehet tárolni, mert bántja a mûkövet. Nos ez sztem a mai világban röhej, de nm is ez a nagy poéán az egészben hanem az h ez csak ránk vonatkozik, vagyis pirinéni parkinsonkórosan prüttyöghet a tanyabike-jával, pista bá' karikázhat takonykészen a tehénkergetõ csepeljével de ha vkinek már komolyabb kerója van amivel (a rendõrök szavaival élve) brékelni lehet az már kajpa a bírságot, szal röhej. hozzá kell tenni h amióta a fõteret felújították azóta ott fetrengünk esténént, nos ennek már van vagy 4-5éve... és most jutott eszükbe
ilyen velem is volt már sztem kb 1millió az 1-hez: )) nekm egy fáról repült egy eréb v vmi hasonlóan kistermetû jószág, érdekes volt sztem soha nm fog megismétlõdni...: ))
lefejeltem 1 madarat oO pontosabban nekemjött biciklizés közben. Ennek kb mennyi az esélye? :P
Wow! Egész megélénkült az élet ezen a topikon. Szenvedek az elvonási tünetektõl. Már egy jó hónapja nem tudtam bringára ülni. Egyszerûen minden "összejött". Kiadós megfázás, rossz idõjárás, mûszaki gondok (a váltó bowdenezést ki kellett cseréltetnem), hétvégi munka. És ezek után még csodálkozom azon, hogy morózus a hangulatom...
nekm egy bmx es ülésem van sztem a szélesebb kialakítás mindenképpen kényelmesebb és mivel lapos gyak.latilag teljesen ezért nm is nyom sehol, monsjuk olyan ülés sztem nincsen ami hosszú órákon át kényelmes: )
hmm akkor csak az én nyergem Y alaku? :D szvsz kényelmesebb=> nem töri a seggem^^