Nem a fékfolyadék fog túlmelegedni, hanem a tárcsa és a fékbetét. (folyadék is túlmelegedhet, de ehhez már nem értek). Nagyon hamar fel lehet úgy forrósítani a tárcsát, hogy nem lehet hozzáérni :) Ha meg túl van már az üzemi hőfokon, akkor jön az a rész, hogy nagyobb lesz a fékút és a fékhatás is csökken. Ehhez a tárcsához ha jól tudom műgyanta alapú fékbetét kell. Ha minden igaz vannak olyan betétek is amik fémszemcsét tartalmaznak, de ahhoz már más tárcsa kell. Nyilván azok sokkal minőségibb cuccok.
A hidrós fékem kb. belépőszintű fék ebbe a kategóriába, Shimanon belül biztos, más gyártónak lehet ennél gyengébb is. Nekem ez a fék tökéletes. A bovdenes tárcsa féket azt el kell kerülni messzire, inkább egy felső kategóriás V fék.
Hát szeretek gyorsan menni :) Cobranco a 2000 méter fölötti hágókról lejön a V fékkel simán de ugye ott nincs fékfolyadék ami túlmelegedhetne több km lefelé gurulás közben. Nekem meg még nem volt hidraulikus fékem és nem tudom mennyit bírnak ezek, egyáltalán túl lehet őket hevíteni...
Attól függ :) vadulva eszetlenül lefele vagy kulturáltan. Ha az első akkor én inkább kihagynám:) ha az utóbbi, szerintem bírnia kell, max izzad a tenyered kicsit, meg új fékbetét, nagy ügy...XDXD
Ugyan ilyen fékem van nekem is. Egyetértek veled, amit írtál. Meg vagyok vele elégedve nagyon. Városba tökéletes, megfelelő gumival használva meg lehet állni vele biztonságosan. Több helyzetben kellett már a tudása :) Durvább terepen még nem próbáltam, de nem is oda való, szerintem ott már kevés lenne.
Hali! Nekem Shimano BRM-486 van. Nagyon meg vagyok elégedve vele, szerintem marha jó fék. Gyárilag ez volt a bringán, ez év közepén lesz 7 éves a bicó, de eddig 1szer cseréltem fékpofákat úgy, hogy télen nyáron ezzel járok esőben, hóban, fagyban :) Viszont az éven elviszem cseréltetek benne olajat, mert mióta megvan a gyári van benne. (azóta is tökéletesen működik).
Utoljára szerkesztette: Hunter of Deer, 2016.01.07. 12:29:30
Használ vagy használt valaki Tektro Auriga hidraulikus tárcsaféket? Vagy inkább Shimano BR-M355?
Sziasztok ! Nyáron teljesítettem egy hegyeken vezető olasz ultra távú bringás kihívást: Brevetto Brenta-Ortles; hivatalosan, ha végig a megadott utat követi az ember: 363 km + 8088m; nekem kisebb eltévedéssel, ill egy helyen tévedésből picit hosszabb útvonalválasztással és a vihar okozta hegyomlás miatti kerülővel: 383 km + 8424 m szint lett. A kihívás egyébként onnan adódott (a kitalálójának), hogy egybeolvassza az AUDAX égisze alatt futó Tour d'Ortles (250 km + 5500-5700 m) és a Randonnée Dolomiti di Brenta útvonalát (ill. azok nagy részét). A Tour d'Ortles-en (úgy rémlik, kapnak is valamit a teljesítők, valami frissítő is van és a sok résztvevőből és meghatározott napi teljesítésből (egy napra szervezik) adódóan bolyozni is lehet a hosszú lankás völgyekben; a Brenta-Ortlesen egyik sem: önellátó és a vállalkozó kerekes jellemzően egymaga tekeri végig a bő 8000 m szintemelkedést. Készítettem róla egy rövid (kedvcsináló): és egy hosszú (45 perces) videót is:
és a rövid pedig:
Bár így is eleget filmeztem a hegyomlásoknál, de persze utólag van egy kis hiányérzetem: még a sziklákon mászva is kellett volna - mondjuk bringával az egyik kezemben nem lett volna egyszerű :)
Útvonala: Pietramurata (Olaszország) - Molveno - Passo Palade (1518 m) - Merano - Passo dello Stelvio (2760 m) - ezután hegyomlás - Bormio - Passo di Gavia (2621 m) - Ponte di Legno - Passo del Tonale (1883 m) - Dimaro - Passo Campo Carlo Magno (1682 m) - Stenico - Pietramurata. A kihívás egyébként szerepelt is az olasz ultrabrigás - naptárban; korábban magyarok még nem teljesítették. Köszönöm az érdeklődő megtekintést ! Gábor
Akik jártak már Erdélyben vallják,hogy vannak olyan helyek,amiket az életben legalább egyszer látni kell.Ilyen a Fogaras. Nos,nekem az idén nyáron összejött,ime:
Hidraulikus felnifék, trialosok vagy kik használták, akik egy helyben ugrabugrálnak.
Látott már valaki ilyen féket? Úgy néz ki mintha valamiféle hidraulikus "v fék" lenne :D mindenesetre nem mai darab az biztos.
Sziasztok!
Az átkelés a „Vöröstoronyi-szoroson igazi „kaland”,de erősen idézőjelben. Itt egy kis filmes dokumentáció:
Útvonal: 1.Cozia Nemzeti Park /Brezoi-Calimanesti/ 2.Brezoi-Corbu-Draganesti-Cainenni Mari/Mici-Lazaret/Latorvár/-Cheile Tunu Rusu/Vöröstoronyi szoros/-Boita-Talmaciu/Talmács/-Racovita-Avrig/Felek/-Scoreiu
Hihetetlen! Kár, hogy az inkompetens köztisztviselők, politikusok és egyéb döntéshozók nincsenek kalodába zárva egy-egy hétig a főtéren. Utoljára szerkesztette: Tetsuo, 2015.12.05. 23:23:01
Na megvettem a recon telót. most azon agyalok, hogy hogyan állitsam be azt , hogy a kormány a megfelelő magasságba legyen mielött levágok a nyakhosszból. Mert 2cm-t biztos , hogy pótolnom kell, de lehet hogy még emelnék egy kicsit rajta, mert, most alacsonynak éreztem.DE ez nem tudom , hogy hogyan teszteljem ki, hogy mekkora kell még vagy, hogy a mostanival jobb e.
Én vagyok az egyetlen, aki úgy gondolja, hogy ez még gyalog sem egy életbiztosítás? :) Persze, nem a legvadabb nyár közepén kell az utat elképzelni, ha nem télen, egy kis havazás után, vagy csak simán vizesen :)
De itt mégis mi lenne a jó megoldás? Ha jól látom az út másik oldalán nincsen járda, építhetnének utat, de az drága, ha meg ezen a járdán jobb oldalra rakják, az oszlop a gond. A hullámok meg kellenek a kocsibejárók miatt, van ott vagy 30 centi szintkülönbség.
Az RTL ma este tudósított róla,hoztak egy crossmotorost,ráültették egy női bevásárló bringára/még kosár is volt rajta/ próbált a szerencsétlen ugratni a dombokon,hogy legyen már valami izgalmas is a riportban.Azon túl,hogy az egész ügy siralmas, a helyiek mind azt nyilatkozták,ez is jobb,mint a 8-asok billegni a kamionok között.
egyre jobban érik az elhatározás bennem, hogy megveszem a lentebb linkelt RS recon silver telót.Mivel sok boltot megkérdeztem, de sehol sincs ilyen tulajdonságokkal még hasonló sem.Ezt a konkrét telót, meg azt mondták, ha most megrendelném akkor csak február végére tudják meghozni,mert nincs az egész országban a nagykerben ahonét a kisebb boltok szerzik az árut.
Igy marad a német webshop, mivel ott is eddig 2 helyen találtam abból az egyiknél már ott is készlethiány van.Igy nem akarok hoppon maradni, hogy a másikból is elfogy.
Valaki esetleg tud valami jó webshopot ahol 190 eur-nál és 10 eur postánál olcsobban van ez a teló? A 2 fajta fékfelfogatás fontos.
Egyébként bármilyen véleményt infot elfogadok a telórol, mind használat beállitás, karbantartás ugyileg vagy ha valakinek van pont ilyen akkor tapasztalatait is.
Hóban, homokban, sárban még hegyet mászni is jó úttalan utakon, Dakaron indulni fognak ilyen bringákkal is... Manapság már kezd divatcikk lenni városban is rohangálnak vele, hogy kitűnjenek a tömegből. De amúgy itt egy jó cikk.
Az átkelés a Kárpátokon lehet egyszerű illetve kevésbé egyszerű. Nekünk ezúttal az utóbbi sikeredett. Ime,az idei erdélyi túránk videós összefoglalójának második része:
Leírás szerint fix 100mm a rugóút. Bár nagyon nem ajánlott de kilehet őket húzni 1-2 centivel. Szétkell hozzá szedni a villát..hogy pontosan mit csinálnak velük azt nem tudom de anno amikor ezt nagy divat volt eljátszani az olcsó de masszív telókkal (SR Duro...zseniális cucc volt, lehet azt még kapni?) akkor annak általában fél éven belül vége volt.
Egyébként ezeknek lehet állitani a rugóutját? Mert rákeresve a recon nevére a yt-on adott egy videot azon 120mmesnek irja,de webshopban sehol nem találok 100asnál nagyobbat belöle.
Illetve melyik webshop lenne a legjobba hol olcsón postáznak külföldi is lehet csak 60k ból megáljon az egész ,de inkább olcsóbb, mikor először néztem akkor 44k volt az XC32 , most már az is 58k :(
Ezt a két fajtát néztem ki, ami levegős teló és mind a kétfajta fékfelfogatás van rajtuk, de nem tudom melyik lenne a jobb választás. Mert ahogy nézem eléggé kihaló félben van az ilyen kialakitás és félek, hogy akár már jövöre nem kapnék ilyen telót. Egy sountur 120 XCM teló helyére menne , egy össztelós Merida trans-missionba
Arról van valakinek infója, hogy mennyire igaz az , hogy a rockshox nem nagyon van már jelen az országba?Ugy értem, hogy voltam benn pár bringa boltba és mikor kérdeztem teleszkopok felől, nem nagyon tudtak ajánlani ebból a tipusból, olyat meg föleg amin mind a 2 fajta fék felfogatás lenne. Mindenhol azt mondták, hogy németből rendeljek.
Amiket olvastam róla az alapján csak pozitívuma van a hagyományos villákhoz képest.
Pedig de. A Cannondale már nagyon régóta gyártja ezeket az ún. leftyket és ha szar lenne akkor nem erőltetnék. Még nem volt szerencsém ilyennel bringázni de akinek van az nagyon szereti. 2006-7 tájékán láttunk ilyet először a haverokkal egy helyi bringa boltban...koppantak az állak. :) Amúgy szerintem rohadt jól néz ki.
Ti ha kikötitek a biciklit 2 lakattal csináljátok? mondjuk ha gyorszáras az ülés- kerék.. stbi értitek.
Én simán kikötöm a bringatárolóba.
Igaz, kint vagyunk Pest határában egy üzleti parkban, minimum 1, de lehet, hogy 2 kerítés mögött (eddig még nem akartam megfigyelni, hogy a parknak van-e saját kerítése)
De ami a mégdurvább hogy szerintem senki nem is érdeklődne. Nem kicsit vagyok paranoid én sem új bringa óta. Max mélygarázsban hagyom ott dupla zárral munkaidőre, hiába a drága zár meg a megkötött lopás elleni biztosítás (10e/év)... apropó, na arra lennék kíváncsi hogy nem -e átverés, de egy ilyen eddig számomra felfoghatatlan értékű bringánál nem tudok elég óvatos lenni :)
Valahogy most az jutott eszembe, hogy társakkal kamerával erővágóval odamenni egy idegen bringához, és ha valaki érdeklődik, hogy mit is csinálunk, hát teszteljük a lánc/lakat/akármi védelmi képességét Aztán elhajt a frissen szerzett cuccal...
Sziasztok ! Idén nyárra kerestem 1-2 bringás kihívást... - ez a rövid, kedvcsináló videó az elsőn készült. Nyári málhás bringatúrám közepén, néhány nap hegyi tekergés (s ezáltal bemelegítés - na meg több heti korábbi felkészülés) után vállaltam be a Super randonnee Prealpina kerékpáros kihívást: 618-21 km + 12674 m tekerés megadott útvonalon az olasz tavak környékén. 2 verziója van: vagy a randonne verzió, amely eléréséhez 55 óra alatt kell bringával teljesíteni az útvonalat, vagy pedig a turista verzió: ez elég laza, mert erre 1 hét áll rendelkezésre. Az extrém, avagy randonnee verziónak vágtam neki 13 kg-s túrabringámmal és kb. 5-6 + 2 kg cuccal. Az emelkedők: Banchette , Bochetto diSessera / Bielmonte (1417 m), Alpe Noveis , Passo San Bernardo , Passo di Colma , Mottarone (1455 m), Piancavallo (1254 m), Pian dei Sali , Alpe di Neggia (1395 m) , Cademario , Lanzo d'Intelvi , Alpe Tedesco , Sette Termini , Passo Cuvignone (1036 m) . Ez volt az első több napos, hegyi, extrém kihívásom; korábban sosem kellett alvás után újabb komoly napra vállalkoznom. Korábban viszont már teljesítette a Monte Grappa challenge 4 emelkedős verzióját (aznap 7241 m szintet hajtottam, vagy a Valtellina Extrem Brevet kihívást (360 km + 9124 m szint). Felemás sikerrel zárult, tanulság is lett, amelyet aztán auguszusban egy másik kihívás követett: ott 34 órán belül kellett legendás hágókon, csodás tájon 363 km-t + 8088 m szintet tekerni. Arról készülő videó is elkészül napokon belül; ott már felhőtlen volt az örömöm.
Köszönöm az érdeklődő megtekintést és örülök, ha tetszik :)
Ilyet vettem én. Böszöm nagy erővágó viszi csak, és az is csak nagy pontosság és kitartó próbálkozás árán. Ez kombinálva egy U lakattal vagy egy nagyobb lánccal, és ésszerű (időtartam/hely) lakatolással már azért elég nyugodt szívvel vállalható.
Amit görgős zárat láttam elvágva, abba ugyan olyan gagyi huzal volt, csak rá vannak húzva a görgők, amiket szintén könnyen átvisz az erővágó.
Két vélemény amit hallottam: A: legerősebb az U-lakat, aztán a láncos, a többi ratyi B: legerősebb a görgős zár mert leesik róla a flex meg elvágni se tudja
DEhogy gondolkodok 30k-ban épp ez az , hogy olcson és jót akarok, amit linkeltem az már olyan 7k környékén be lehet szerezni a kinai webshopokból. és kisebb helyet foglal mint a abus vagy bármelyik láncos verzió. Jelenleg egy kellys sodronyos van a bringámon olyan 1-1,5m körüli hossz, ugyhogy az 58cm nem tudom mire lenne elég
Nekem össztelós bringám van sárhányó és csomagtart nélkül
Ha ilyen összehajthatóban és 30k körüli árban gondolkozol, nézd meg az abus bordo lakatokat: http://ebike.hu/termekek/kiegeszitok/zar/egyeb/ Veszel mellé egy vázra szerelhető tokot, és nincs probléma a szállítással :)
Egyébként én egy ilyesmit használok: http://ebike.hu/termekek/kiegeszitok/zar/lancos-zar/101996_bikefun-shield-integralt-lancos-zar/
Menynire lehet használható és biztonságos? ezeknek a merev kialakitásu lakatokkal mindig az a gondom, hogy amikor kellene akkor pont nem tudom ugy forditani vagy elhelyezni ahogy odaférne.A másik dolog, hogy ami jó védelmet nyujtana az általában olyan nagy és nehéz, hogy külön táskát kell hozzá vinni, hogy elférjen.
Ezz meg kis helyen elférne, de nem tudom a minősége milyen lehet.
Nagy böhöm, magas kormányállású Alboin 500 után olyan mint Transitból Audiba átülni :) Nagyon adja, hamar meg fogom szokni, az tuti, főleg ha emelkedő fele visz az utam :D
Itt tudsz SMP nyergeket tesztelni: Bringaland. Amit linkeltél SMP hybrid nyerget dicsérik, meg testbike-on is elég jókat írtak róla. De persze ez is személyiség függő akkor lesz csak kényelmes ha megfelelő szélességű.
kétlem hogy gondod lenne a felszereléssel, legfeljebb akkor kell erre figyelni ha spéci aero carbon nyeregcsőre kell a nyereg online rendeléssel is kb. ugyanott vagy mintha boltban vennéd, kipróbálni 99% hogy nem tutod vásárlás előtt a szélességre azért nem árt figyelni #21599