Ez a debreceni dolog elég vicces, én egerbõl ismerek hasonlót. Van ott egy tér, ahol régen sok triálos meg görkoris/deszkás volt. Senkit nem zavartak, se a járókelõket, se senkit, sõt. Na, egyszer csak a tér talaján ilyen kis beton puklik jelentek meg, ilyen hepehupák...hogy azt minek tették oda, nem tudom, fõleg hogy milyen okból, de igy már nem sok mindent lehet ott csinálni, ha az volt a cél, hogy távol tartsák onnan a fiatalokat, akkor sikerült. Szóval a városgondozás máshol is alkot.
ja ilyen nálunk is van, pl a bankok elõtti márványszegélyekre szoktak, vagy eléjük rakni bteonból vagy vasból oszlopokat, h ne lehessen csuszni rajtuk
Az még érthetõ is, de köztérre????
az a baj h néha télleg nm tudnak mást csinálni... de amúgy télleg nonszensz
Tudjátok az a baj, hogy az illetékesek még mindig a szoc. rendszer szerint gondolkodnak. Arra még nem jöttek rá, hogy a tiltás önmagában nem megoldás. Ha valamit tiltanak, az csak frusztrációt és ellenkezést szít. A megoldás az lenne, ha elé mennének a problémának. Egy jól kiépített skate park még akkor is bevétel forrás lenne, ha nem szednének belépõt. Ha elég színvonalas a park és kiszolgáló egységek (értsd. étterem, WC, stb.) is vannak körülötte, simán lehet akár nemzetközi szintû többnapos versenyeket is szervezni. Ez pedig turistákat jelent. A turisták pedig pénzt. Ha ráadásul a parkot a helyiek bevonásával építik, valószínûleg vigyázni is fognak rá. Az ilyen dolgokat nem is kellene csak egyetlen településnek felvállalni. Össze lehetne fogni a környéken lévõ településeknek és közösen is lehetne egy sport centrumot létrehozni. Nem lennék meglepve, ha erre még EU-s pénzeket is igénybe lehetne venni.
Érdekes módon az Alpok környékén ez mindenhol mûködik. A kis települések télen remekül megéltek a síelõkbõl, de nyáron alig volt bevételük. Összefogtak és ráálltak a hegyikerékpáros túrázok kiszolgálására. Kijelölték a pályákat (még véletlenül sem a gyalog túrázok útvonalán...), gondosan karban tartják õket és kedvezményeket biztosítanak mind szálás, mind a liftek használatához a bringások számára. Jól használható térképekkel segítik a tájékozódást. (A táblákról nem is beszélve.) És a legtöbb helyen a szerviz ellátást is biztosítják. Ha ez nem lenne elég még versenyeket is szerveznek.
Nálunk ez addig nem fog mûködni, amíg mindenki csak a saját kis szemétdombján kakaskodik. Az erdészet nem engedi be a bringásokat, mondván rongálnak. Az önkormányzat fél újat húzni az autósokkal és még véletlenül sem próbál a kerékpárosok kedvében járni. Vicces, hogy mikor egy kero út keresztezne egy autó utat, mindig ott a bringaút vége tábla, csak hogy a túloldalon ismét kitegyék a folytatást. Mindezt azért, nehogy az autósnak elsõbbséget kelljen adni egy nyamvad bringásnak. Vicces az is, hogy az önkormányzatok mindig arra hivatkoznak, hogy nincs pénz erre nincs pénz arra. Nincs pénz kero utat építeni, nincs pénz biztonságos bringa tárolókra, nincs pénz kirakni a bringások számára a tájékozódást segítõ táblákat. De azért minden év végén van pénz a jutalmak kiosztására és egymás vállonveregetésére.
Az is baj, hogy nálunk se sport eszköznek, se közlekedési eszköznek nem tekintik a kerékpárt. Persze mit is lehetne elvárni egy olyan országban, ahol az emberek több mint 90% nem sportol, ahol a legtöbbnek a sport = foci vagy éppen ahol azt oktatják a sofõröknek, hogy "a bringás csak egy közlekedést lassító tényezõ"?
Bocs, hogy kifakadtam!
pont ugyanezt akartam írni :D
np, igazadvan.
erre ékes példa mikor a barátomnak balesete volt a hegyekben egy erdészháznál, zúzoot le egy ösvényen jó negyvenes temõóval, kiért az erdészházhoz, ahol az ösvényen állt egy krosszmotor, meg egy terepjáró. A srác a motort feldöntve a terepjárón landolt, összevissza vágta magát, a mentõ csekély 45 perc alatt ki is ért a helyszínre, srác persze addig vérzett. Rendõr is volt, szabálysértés miatt mondta hogy fel kell jelentenie, ugyanis ma Magyarországon az erdõkben TILOS BICIKLIZNI.
well ,nem teljesen igy van, de pl természetvédelmi területeken, meg tájvédelmi körzetekben, meg erdészeti utakon, meg anyámtudja még hol tilos... tehát kb az erdõlk 90%ában....
Járt a kezemben egyszer egy angol montis lap. Az egyik erdei monti pálya (XC, DH!) ismertetõjénél a cikket egy barátságos képpel kezdték. A képen egy tábla látszott a következõ felirattal: A belépés gyalogosok számára tilos! Azt szeretném megélni, hogy egyszer itthon ilyet láthassak. Félek attól, hogy deresedõ hajú, rozoga aggastyán leszek, mire ez megtörténik.
Elméletben azért tilos a túrázás az erdõben, mert rongál a bringa kereke. Ha lenne kijelölt út, amit karbantartanak, akkor is lenne ilyen rongálás? Lehet, de a mértéke messze nem akkora lennie, mint így. Valószínûleg akik arra járnak maguk szólnának rá azokra, akik csak mindenen keresztül akarnak zúzni. Ha kijelöl turista úton mersz tekerni, akkor a gyalogtúrázok akarnak meglincselni. Ha erdészeti útra merészkedsz, az erdészek szállnak rád. (Mellesleg ez utóbbiban az erdészet munkagépeihez viszonyítva mekkora kárt tehet egy bringa?) Persze könnyû a bringást büntetni, hiszen õt utol lehet érni, meg lehet fogni. Szeretném látni, hogy a crossmotorosokat és az offroadozokat is ugyan így "levadásszák".
26-os kerékpár(országuti)külsö + belsö mennyi kb?(vékonyabb a szelep átmérõ mint az átlagos bicikliknél,legalábbis egy montihoz meg egy sima biciklihez képest)
Az is baj, hogy nálunk se sport eszköznek, se közlekedési eszköznek nem tekintik a kerékpárt. Persze mit is lehetne elvárni egy olyan országban, ahol az emberek több mint 90% nem sportol, ahol a legtöbbnek a sport = foci vagy éppen ahol azt oktatják a sofõröknek, hogy "a bringás csak egy közlekedést lassító tényezõ"?
Teljesen igazad van ebben. A közlekedésben sem néznek semminek, sõt, a kerékpársport meg sehol nincs, gyakorlatilag alig tudnak róla valamit az emberek, se az országútiról, se a montiról. Erre mondják, hogy nincs kultúrája.
pont ezen gondolkoztam ma, hogy miért van az hogy nincs reklámoza.. szerintem óriási reklámereje lenne, hiszen ha belegondolsz egy maratonon pár ezer induló azért van :.....
Szerintem ezen változtatni se lehet. A franciák a kerékpárt szeretik, a magyarok a focit, ez van beléjük nevelve már az óvodában. Aki olyan igazi focista, az az életben nem fog felülni egy bringára.
a minap olvastam az ujságban, hogy a városunk vezetõssége rájött, hogy fontos a sport! ennek érdekében kiépít a majális parkban valami sportcentrun félét, ahonnan remélem bicikliutak tucatjai fognak elágazni szerte a bükkben :)
Hallottunk már ilyet a városunk vezetõségétõl, és majd el is hiszem, ha kész lesz...
most hogy kiépítették mellette a gyorsforgalmi utat, MÉG MOST SE jutott arra pénzösszeg hogy rendesen megcsinálják azt a nyomorult két-három kilóméteres szakaszt....
bár a fejlõdés látszik, vannak uj részek.... de akkor már miért nem az egészet könyörgöm ? :o
Mi azért nem vagyunk ilyen telhetetlenek, elég lenne ha egyáltalán bicó út lenne a fontosabb részeken, ehelyett csak járda van, amire persze mindig ráállnak a kocsikkal a bunkók, ugy, hogy nem lehet mellettük elférni.
well ilyenkor semmi baj nincs ha egy kicsit rákoccintasz pedállal :D
Viszont multkor láttam valahol pár ilyen kocsin egy matricát, melyen az állt, hogy "bunkó vagyok, mert a járdán parkolok", vagy valami hasonló, az teljesen jó volt. :-)
Neem...ez nem jó megoldás...többe kerül a fényezés, mint az egész bicajod...én is mérgelõdöm, ha felállnak a biciGliútra, de inkább kikerülöm, mert nincs szívem az autót bántani a gazdája hülyeségéért...
Jó, de gondolj bele, hogy te ebben a helyzetben mennyire ideges lennél, utánajárás, egyebek...inkább nyomtass 150 darab öntapadós szirszart és írd rá, hogy ne parkolj a bicikliútra, TAHÓ!...sztem elõbb megérti, mint a karcolás okát...
jó, igaz bicóval még nem nagy kaland kikerülni, de a matricázást lehet el fogom sütni egyszer :D
ami inkább a halálba kerget ha van egy 8méteres járda, egy másfél méteres bicikliúttal, akkor tuti hogy az összes kurva gyalogos a bicikliúton fog grasszálni, én meg szlalomozhatok :@
Két okból is meghuzhatom. Egyrészt mert a járdán parkolni a legtöbb helyen alapból tilos. Másik, ha meg van normális parkoló, akkor a faszér kell rállnái a járdára? Ez egyszerû köcsögség. Meg még mondjuk én kikerülöm, de mi van egy anyuka megy arra a babakocsival, akkor az ugorja át, vagy mi?
haveromnak van a keróján a hátsótengelyen egy kis "folytatás"() õ azzal szokta nyomni, egy kicsit kipakolja a seggét és szépen odarak:)
egyszer a városból menet a nagyerdõ felé véletlenül letörtem egy visszapillantót, mert a kocsik leszorítottak az útról... ez van: )
Skaccok!
Azért Én inkább az javasolnám, hogy legyetek óvatosabbak! Lehet, hogy meghúzod a kocsi, lehet hogy letöröd a tükrét, de lehet hogy az autós legközelebb pont ezért fogja ráhúzni a kormányt egy másik, esetleg vétlen bringásra. A matricás megoldás jó. Csak ne olyan helyre ragasszátok, ahol zavarja a kilátást. Ugyanis ha így tesztek, az szándékos veszélyeztetésnek minõsülhet! Egy másik fórumon olvastam, egy montis sráctól. Egy alkalommal ment elõtte egy dirt bicos fickó. Kihajtott eléjük egy kocsi. Az elõtte haladó srác erre a világ legtermészetesebb módján felugratott a kocsi motorháztetõjére és végig gurult rajta. Persze a sofõr köpni-nyelni sem tudott. Ez is lehet egy jó megoldás.
Egyébként számomra a kedvenc szöveg, amit egy autóstól kaptam válaszként arra a kérdésre, hogy miért parkol a kero útra azt volt, hogy "Mert itt van árnyék.". Kíváncsi lennék, hogy mit szólnának ahhoz, ha Én meg az út közepén kezdenék defektet javítani, mondván ott van hely...
A gyalogok ellen meg ott a csengõ. Persze csikorgó kerekkel fékezni mögötte szintén hatásos lehet.
a probléma megoldását abban látom, ha kedves autóvezetõ társak keréppároznának is de ez igaz a gyalogosokra ha jársz autóval, kerékpározol, tömegközlekedsz és még gyalogolsz is, pontosan tudhatod kiben mikor mi játszódik le
meg persze egy kis tolerancia is segíthetne hogy nem én vagyok egyedül, és nem enyém minden
tudod mennyibe kerül, ha meghúzod? örülnél ha a kocsidat meghúznák? szerinted mindeki lopja a pénzt?
voltál már ilyen hosszú túrán? ha nem akkor szentem elõszõr menny horvátba.
légvonalban?
amúgy naponta olyan 100-150 km-t meg lehet tenni, csak másnapra olyan izomlázad lesz, hogy fel se tudsz majd ülni a cangára. meg ha nem szoktál naponta 100-150 km-t tekerni, akkor 3. nap már meg leszel halva.
Nem légvonalban annyi. Az a 100-150 km nem sok egy napra 25 km/h átlaggal 4-6 óra . / és az nagyon kényelmes , csak a segge bírja az embernek / Amúgy a legtöbb amit mentem egy nap 210 km volt és másnap biciklire ültem / az tény hogy ez egy egész nap volt , szünetekkel / Van 10 hónap készülni rá !!!!! Mindenkinek nagyon örülnénk , minél többen vagyunk annál jobb .
25 km-es átlagot full menetfelszerelésben nem fogsz tudni menni, most mondom.
Nem mi visszük a csomagot . Lesznek kocsival is akik kisérnek. Akik cajgával jönnek azoknak csak tekerni kell. Lesz oyan aki szerel ha gond van , minden meg lesz szervezve a szállás a kaja minden csak ember kellene aki bevállal ilyet.
nekem országúti van , de szerintem mindegy milyen cajga.
Ez nem verseny lesz , itt mindenki gyõztes lesz ha vigig csinálja.
nagyon nem mindegy, elég ha csak azt nézed hogy országútival simán tudod tartani a 40km/h-s átlegsebességet, montin ugyanezért vért izzadsz, és nem is bírod sokáig.
Ki beszél itt 40 km/h átlagról , ez nem a Tour de Greece.
Ha tényleg úgy kennénk 2-3 nap utánna gatya. Normál temporól beszélek , csapat munkáról. Azért abban nem igazán értenék veled egyet , hogy "országútival simán tudod tartani a 40km/h-s átlegsebességet" hosszú távon képtelenség , csak csapatban. Minden nap lenne egy cél amit el kell érni / pihenõ hely ahol az éjszakát töltjük / és persze menet közben is lenne pihenõ hely ahol fel lehet egy kicsit frissülni. Elég mazohistának tûnik ez a táv , de utánna ha végig csináltuk , persze oda-vissza elmondhatjuk : -ez valami , csinálják utánnunk.
szponzorok ? :D
nekem tuti elhasználódna a telóm, szívesen venném ha menetközben kapnék egy Duke Xc-t :D
Talán csinálunk valami amire van igény . Talán , utánna minden évben fogunk találkozni. Van a Franciáknak , legyen nekünk is .Ha nem is akkora , de a milyénk
Ezért kell sok ember. Ha van érdeklõdés , sok helyre lehet fordulni. Ilyen még nem volt , legálábbis Görögbe még nem. Ott a média , ha meg jön a média jön a sponzor is. De nagy része önköltséges lesz / szállás , kaja stb. /Úgy kell ezt felfogni mint egy nyaralást .
loál...mike-al meg taranov-al most voltunk szentendrén 1 hete, és mike-nak meg nekem zsír széles terepgumi van...azt csak a zúgást lehetett hallani egész végig...:DDDD