tapasztalatból mondom, én 100km-es túrára is egy övtáskával indultam. igaz hogy a gépen van 2 kulacstartó, ezen kívül szoktam hordani 3 pótbelsõt, ragasztókészletet, gumileszedõt, és asszem ennyi.
mondom a hátizsáka legjobb moondjuk az is inkább úgy a jó ha van rajta egy öv de sztem meg tod oldani: )) a csomagot meg inkább a keróra rakd, ne a lengõkarra az sztem nm oylan bizti: ) amúgym ilyen géped van?
de mondom annyia léyneg h meg tod oldani csak nehézkes h kényelmes is legyen az a léyneg h a táskaa derekadnál is hozzád legyen rögzítve így nm pattog a hátadon
htá az igaz mondjuk valóban az én keróm jobban hasonlít egy bmxre egyedül méretekben tér el egyenlõre pár számmal nagyobb de elképzelhetõ h váltok kisebbre ha lesz rá keret...a 24es jobban adja...
Rég jártam erre... Úgy néz ki az idei évem bicos szempontból merõ szívás. Májusban vettem ki egy hét szabit, hogy bringázzak. Ekkor a váltó bovdenháza adta meg magát. A drótok valahogy belehúzódtak a váltókar belsejébe és megakasztották a mechanikát. Mivel már amúgy is terveztem a váltok újrabovdenezését, legalább sort kerítettem erre. Persze mire a bringa menetkész lett, az idõjárás romlott el... Augusztus elején kivettem két hét szabit nyaralás címszóval. Az elsõ hét szerdai napján, egy túrán Szentendre felé sikeresen csatlakoztam a KTT-hez. (KTT = Kormányon Túliak Társasága ). A jobb térdemet elég rendesen, a balt kicsivel kevésbé lehorzsoltam. Megrántottam a bal karomat. Vérzõ térdekkel és egyre kevésbé hajló, fájó könyökkel irány haza, majd otthonról a sebészetre. Kötözés, tetanusz, röntgen, csillaglátás a karom mozgatása közben... Szerencsére nem tört, de az izomszalag meghúzódott a könyökömnél. Jó 1-2 hónap kényszer pihenõ. A szabimnak is lõttek, helyette betegállomány és járkálás kötözésre. Emlékül, emlékeztetõül egy újabb sebhely a térdemen. Azért októberi jóidõt kihasználva sikerült néhány túrát végig csinálni. A formám csapnivaló, ráadásul a bal karom se 100%-kos, nem terhelhetõ még rendesen.
Ennek ellenére: Trek Rulez! XC túrázás Rulez! Meg persze a bringázás is Rulez!
görkorcsolyázz, hogy szokd a gyûrõdést :)
Relaks: Ha még aktuális a téma... Egy napos túrákhoz bicos hátizsáknál nehezen találsz jobb megoldást. A Deuter-nek vannak kimondottan ilyen célra szánt modelljei. Még megtömve is kényelmesen viselhetõek. A hátrész kialakításának hála még szellõzni is tudsz alatta. A mellkasnál és a derék résznél lévõ csatos pántok pedig megakadályozzák a csúszkálását. Többségükben egy csomó rekesz és zseb van, amikbe kényelmesen pakolhatsz. Némelyikhez esõ védõ huzat is van, tehát ha elkap egy felhõszakadás, akkor ezzel fokozottan tudod védeni a felcsapódó sártól és az esõtõl. Lehet, hogy drágának tûnnek, de szerintem megérik az árukat. A sajátomat 4 éve nyúzom, idén érett meg a cserére. Hozzá tartozik a dologhoz, hogy nem csak bringázáskor használtam, hanem lényegében minden nap. Az új tatyó szintén Deuter lesz.
Érdemes ital tartó tasakot is venni hozzájuk. A nyári tekergéseim alatt 1,5 liter innivalót hurcoltam így magammal. Sokkal kényelmesebb a válnál kivezetett csõbõl szipákolni a folyadékot, mint a kulaccsal szenvedni menet közben. Ráadásul ha a kulacsnak nem védett a szipkája, a kerekek mindig felverik rá az út porát. Nekem már volt ebbõl problémám
najó, de nme azért mondtam, hanem mert a görkorcsolyázás során, az ember hatallmasakat esik, persze védõcuccban, és így max látványos de nem halálos :) és nemtom, lehet, hogy hülyeség, de a tested hozzászokik ehhez az igénybevételhez
nekem moost vmi ruha kéne, mert jelenleg a megizzadok-szétfagyok effektus játszik be, csak sajnos az a baj, hogy még az RP-nél is drágák ezek a cuccok, egy poló 8-10k egy dzseki, ami szélálló 20-30k
nincs mese védõt kell viselni egyébként nm tudom mi a poén a xcben nekm túl lineáris sebességõrület és nm kell kreativitás sem sok hozzá a szép táj a friss levegõ a formában tartó mozgás az helyes,de az megvan egy sima túrázással.. a kilómétereket meg a szakaszokat nm irígylem...:D
az a túrázás a cross country lényege h minnél gyorsabb légy de ezt igazán egy olyan tudná nekd elmesélni aki ezt komolyan csinálja én streetelk elég az meg makó jeruzsálem:)
nekm mondjuk a lakóhelyem miatt is távoli ez a dolog nálunk nm sok szép hegy/erdõ van(alföld rulz) de a város egész nagy(debrecen) ezért a street adott
Hát azt a terep válogatja...kemény földúton bármivel elmegy az ember, ja és DH-val is lehet menni betonon, csak lassú...
Az izomszalag meghúzódásától még egy teljes lovagi páncélzat sem védett volna meg. Mivel bal kézzel támaszkodtam le, az esés lendületét a bal karomnak kellett elnyelnie. Egyébként sisakot, kesztyût pedig mindig viselek. Egy normál túrázáshoz ennél többre pedig ritkán van szükség, ha az ember nem csinál hülyeséget. (Pl.: 20-25 km/ó közötti tempónál megpróbál lerázni egy darazsat a pedálcipõ nyelve alól. )
Az XC-t az Én esetemben inkább érts XC jelegû túrázásnak. A versenyzés elég távol áll tõlem, mint ahogy a DH zúzás vagy FR jellegû terepezés is. A táv, a kaptatók, önmagam legyõzése és a szép táj az ami vonz. Szerintem az XC egy stílus, aminek megvan a verseny formája és megvan az általam preferált formája is. Pl. a teljesítmény túrák is inkább XC jelegûek, de egyáltalán nem a minél nagyobb tempóról szólnak. DH-nál is különbséget lehet tenni aközött, amikor valaki csak a móka kedvéért zúz, vagy amikor egy jobb szintidõ elérése a cél.
Aztán persze lehet, hogy nekem nincs elég rálátásom az egészre.
Na igen. Itt szerintem ezt senki nem is vitatta. Ami viszont az ízületek és a porcok terhelését illeti, ahhoz hogy ne legyen gond, egy jól beállított és megfelelõ méretû bringa kell. A másik pedig az, hogy hideg idõben nem árt óvni az ízületeket. Ez az, amit sokan nem vesznek figyelembe.
Nekem nem is azzal van bajom, ha csinálsz is valamit a bringáddal. Engem az zavar, ha valaki arra nem veszi a fáradságot, hogy normálisan beállítsa a bicoját vagy éppen "divatból" csõig leengedett nyereggel tekereg. Valljuk be, azért a legtöbb bicon könnyen megoldható az állítható nyereg magasság. Egy DH gépen sem kell kuporogni addig, míg a városon keresztül tekersz a lejtõkhöz. Már a bringa kiválasztásánál oda kell figyelni, hogy mekkora méretû vázat választ az ember. Utólag csak nehezen lehet korrigálni ha a váz mérete nem passzol. Valamennyi játékot enged a nyereg elõre-hátra csúsztatása, billentése valamint a stucni és a kormány megválasztása, de ha eleve rossz a méret, ezzel nem lehet helyrehozni. A pedálcipõ, meg a patent pedál beállításáról nem is beszélve. A lényeg az, ha valaki nem állítja be a gépét megfelelõen, akkor ne csodálkozzon ha gondjai vannak az ízületeivel.
hát nekm le van engedve mert még szeretnék vmikor gyereket és nem azért mert ez a divat: )) mondjuk ez nem tom milyen divat én még nem észleltem csak az extrémebb irányzatoknál de xchez pl nagy váz kell magas neyere hoszsú stucni dirt-re street-re meg pont ellenkezõleg